
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
- regaciarz
- Posty: 29
- Rejestracja: 2011-02-19 07:13
- Samochód: Probe II 2.0 euro 97'
- Galeria: viewtopic.php?t=18793
- Lokalizacja: Sokółka
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
ja wczoraj mało zawału nie dostałem, stoję w korku obok ściany i mam uchylone okno- słyszę szklanki mimo grającego radia. Szybko na stację, czekam 10 minut, sprawdzam olej- miarka nie sięga. Dopiero po dolaniu 2l było mniej więcej 3/4 miarki
Ja na 100% mam ten drugi czujnik. Da się go wymienić na ten stary? Przyzwyczaiłem się do dolewania oleju gdy ciśnienie zaczynało lekko padać na wskaźniku( w Eclipse był właśnie działający w danej chwili)

- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Lepiej naucz się sprawdzać stan oleju i dolewać jak jest niski 

- regaciarz
- Posty: 29
- Rejestracja: 2011-02-19 07:13
- Samochód: Probe II 2.0 euro 97'
- Galeria: viewtopic.php?t=18793
- Lokalizacja: Sokółka
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
przyzwyczaiłem się korzystać ze wskaźnika w Eclipse( poznawałem kiedy jest w okolicach kreski min na bagnecie) i myślałem, ze i tu tak będzie
Cóż, trzeba się przyzwyczaić do sprawdzania oleju dwa razy w tygodniu przed wyjazdem do pracy( robię 500-700km tygodniowo, więc spokojnie litr zejdzie)

- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Mi od jakiegoś czasu też jakoś dziwnie zachowuje się wskaźnik ciśnienia oleju. Głównie można zaobserwować to podczas stania w korku- na ciepłym silniku wskazówka opada na literkę A, czasami nawet poniżej literki A, by za 1-2 sekundy podnieść się na literkę M (bez ruszania, dodawania gazu itp.), za jakiś czas wskazówka znowu spada (na 1-2sekundy), po czym się podnosi.
Podczas jazdy na biegu wskazówka utrzymuje się (mniej więcej) między literkami N/O (ciepły silnik), natomiast na zimnym na literce N.
Stan oleju- ok.
Czy jest się czym martwić? Dodam tylko, że silniczek pracuje cicho i równo.
A ja narzekałem, że mi bierze 150ml/1000km
.
Pozdrawiam.
Podczas jazdy na biegu wskazówka utrzymuje się (mniej więcej) między literkami N/O (ciepły silnik), natomiast na zimnym na literce N.
Stan oleju- ok.
Czy jest się czym martwić? Dodam tylko, że silniczek pracuje cicho i równo.
O kurde.regaciarz pisze:Cóż, trzeba się przyzwyczaić do sprawdzania oleju dwa razy w tygodniu przed wyjazdem do pracy( robię 500-700km tygodniowo, więc spokojnie litr zejdzie)


Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
No to teraz masz jakiś litr ponad stan, od minimum do maksimum to około litra.regaciarz pisze: Dopiero po dolaniu 2l było mniej więcej 3/4 miarki
Daj mu wystygnąć sprawdź i spuść to co jest za dużo.
To chyba logiczne że będzie spadać na ciepłym silniku, u mnie wskazówka stoi o literkę niżej i zachowuje się tak samo, ale to może jest kwestia oleju. Bardziej gęsty?myszs pisze:Podczas jazdy na biegu wskazówka utrzymuje się (mniej więcej) między literkami N/O (ciepły silnik), natomiast na zimnym na literce N
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było 
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest

Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- regaciarz
- Posty: 29
- Rejestracja: 2011-02-19 07:13
- Samochód: Probe II 2.0 euro 97'
- Galeria: viewtopic.php?t=18793
- Lokalizacja: Sokółka
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
sprawdzałem na zimnym, trochę poniżej max było. Nie wiem jak w Probe, ale np. w Alfie powinno się sprawdzać stan oleju 10 minut po zgaszeniu ciepłego silnika, nawet manuale serwisowe swego czasu o tym wspominały.
- mar3inez
- Posty: 411
- Rejestracja: 2009-01-04 17:54
- Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=16758
- Lokalizacja: Trzcianka
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Ja słyszałem że najlepiej sprawdzić na oko przez wlew oleju przy pracującym silnikuregaciarz pisze:sprawdzałem na zimnym, trochę poniżej max było. Nie wiem jak w Probe, ale np. w Alfie powinno się sprawdzać stan oleju 10 minut po zgaszeniu ciepłego silnika, nawet manuale serwisowe swego czasu o tym wspominały.



- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Logiczne. Ale dlaczego raz (mówię tutaj o cały czas o ciepłym silniku!) wskazówka ciśnienia stoi na literce "M", za około 20 sekund spada poniżej, by za kilka sekund znowu się podnieść (bez ruszania, dodawania gazu itp.). Sam nie wiem co o tym myśleć- czy coś się dzieje z samochodem, czy może tylko wskaźnik mi świruje.avel pisze:To chyba logiczne że będzie spadać na ciepłym silniku, u mnie wskazówka stoi o literkę niżej i zachowuje się tak samo, ale to może jest kwestia oleju. Bardziej gęsty?myszs pisze:Podczas jazdy na biegu wskazówka utrzymuje się (mniej więcej) między literkami N/O (ciepły silnik), natomiast na zimnym na literce N
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- regaciarz
- Posty: 29
- Rejestracja: 2011-02-19 07:13
- Samochód: Probe II 2.0 euro 97'
- Galeria: viewtopic.php?t=18793
- Lokalizacja: Sokółka
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
@up:
Może pompa oleju się przytyka albo to po prostu błąd czujnika? Znajomemu w Eclipse pompa się zapchała "zmieloną myszą"- na prawdę wyglądało jak zmielony futrzak
Na Twoim miejscu bym tam zajrzał, on miał remont bloku bo panewkę obróciło.

Może pompa oleju się przytyka albo to po prostu błąd czujnika? Znajomemu w Eclipse pompa się zapchała "zmieloną myszą"- na prawdę wyglądało jak zmielony futrzak

Słyszałem o "specjaliście" co myślał, ze oleju trzeba dolać tak jak do skrzyni, czyli aż się przez korek przelejemar3inez pisze:Ja słyszałem że najlepiej sprawdzić na oko przez wlew oleju przy pracującym silnikuregaciarz pisze:sprawdzałem na zimnym, trochę poniżej max było. Nie wiem jak w Probe, ale np. w Alfie powinno się sprawdzać stan oleju 10 minut po zgaszeniu ciepłego silnika, nawet manuale serwisowe swego czasu o tym wspominały.![]()
![]()

- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
No to może i coś z elektryką skoro wspominałeś, że silnik równo i cicho pracuje. Ale czy zawsze? Nie zdarza się nigdy, że chlapie jak dziki, gdy jest rozgrzany?myszs pisze: Logiczne. Ale dlaczego raz (mówię tutaj o cały czas o ciepłym silniku!) wskazówka ciśnienia stoi na literce "M", za około 20 sekund spada poniżej, by za kilka sekund znowu się podnieść (bez ruszania, dodawania gazu itp.)
Co do elektryki można by się wpiąć woltomierzem w przewód od czujnika i tak sobie pojeździć jakiś czas z nim w kabinie, porównując, co wskazuje woltomierz i wskaźnik na desce. Przynajmniej wykluczysz demontaż zegarów, jeżeli wyniki będą się zmieniać zbieżnie.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było 
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest

Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Silnik zawsze chodzi równo i cicho. Co masz na myśli pisząc: "chlapie jak dziki"?avel pisze: No to może i coś z elektryką skoro wspominałeś, że silnik równo i cicho pracuje. Ale czy zawsze? Nie zdarza się nigdy, że chlapie jak dziki, gdy jest rozgrzany?
Co do elektryki można by się wpiąć woltomierzem w przewód od czujnika i tak sobie pojeździć jakiś czas z nim w kabinie, porównując, co wskazuje woltomierz i wskaźnik na desce. Przynajmniej wykluczysz demontaż zegarów, jeżeli wyniki będą się zmieniać zbieżnie.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
W 2.0 jak olej dochodzi do minimum to szklanki zaczynają grać 


2.0, 16v, Klima, 94 r,
- regaciarz
- Posty: 29
- Rejestracja: 2011-02-19 07:13
- Samochód: Probe II 2.0 euro 97'
- Galeria: viewtopic.php?t=18793
- Lokalizacja: Sokółka
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
to chyba cecha 16v, to samo miałem w Saabie 900NG i Eclipse z silnikiem 4G63. I grają jak spada poniżej minimum, w moim Probe jakieś 250ml poniżej kreski. Jedyna różnica jaką zauważyłem to to, ze w Eclipse szklanki cichły w ciągu paru sekund po dolaniu oleju( inna konstrukcja i umiejscowienie szklanki, może dlatego), Probe dopiero cichnie po kilkunastu kilometrach i to nie całkowicie, cały czas słyszę telepanie z głowicy.Basf_Wrocław pisze:W 2.0 jak olej dochodzi do minimum to szklanki zaczynają grać
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Pisząc chlapie, miałem ma myśli cykanie popychaczy, czy co tam może hałasować na górze silnika. Z reguły nie występuje na zimnym, dopóki olej jest gęsty.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było 
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest

Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Jeśli stan oleju jest w normie i jest to 2.0 to na 99,9% do wymiany zaworek zwrotny ciśnienia oleju.

2.0, 16v, Klima, 94 r,
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Mi to stukały, ale zawory, przez "rozwalony" rozrząd(przestawiony+słabo naciągnięty). Po wymianie żadnego stukania/cykania nie ma.avel pisze:Pisząc chlapie, miałem ma myśli cykanie popychaczy, czy co tam może hałasować na górze silnika. Z reguły nie występuje na zimnym, dopóki olej jest gęsty.
Stan oleju prawie na max. Czy wymiana tego zaworka to jakaś kosztowna impreza? Czy to muszę robić "już-teraz"? Pytam się, bo póki co trochę cienko u mnie z kasą.Basf_Wrocław pisze:Jeśli stan oleju jest w normie i jest to 2.0 to na 99,9% do wymiany zaworek zwrotny ciśnienia oleju.
Dodam tylko, że wskazówka jeszcze nigdy nie spadła na literkę L (w skali n-o-r-m-a-l).
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Zaworek + sprężynka to jakieś 60zł, sprzedają nawet zestawy. Ale dochodzi to tego wymiana oleju i filtra, no chyba że chcesz "przetoczyć" stary 
Jest tego trochę w siec jak to zrobić, np. forum mazdy
a tutaj mój sposób.
Wracając do meritum, po wymianie w moim przypadku, wskazówka zachowuje się stabilniej, to znaczy nie ma tak wielkich różnic między zimnym a ciepłym motorem. Przed wymianą czasem stała na "L"

Jest tego trochę w siec jak to zrobić, np. forum mazdy
a tutaj mój sposób.
Wracając do meritum, po wymianie w moim przypadku, wskazówka zachowuje się stabilniej, to znaczy nie ma tak wielkich różnic między zimnym a ciepłym motorem. Przed wymianą czasem stała na "L"
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było 
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest

Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2012-11-07 20:57
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
witam,w moim 2.0 97r wskaźnik ciśnienia oleju zaraz po przekreceniu kluczyki wędruje na połowę skali mimo że jeszcze nie uruchomiłem silnika,czy tak powinno być? dodam jeszcze że zawsze jest z jednakowej pozycji
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Nie tak nie powinno być.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2012-11-07 20:57
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
-- oryginalny post 2013-11-23 16:38 --
no to może wie ktos jak to powinno wygladac
-- dodano 2013-11-23 16:38 --
no to może wie ktos jak to powinno wygladac
no to może wie ktos jak to powinno wygladac
-- dodano 2013-11-23 16:38 --
no to może wie ktos jak to powinno wygladac
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Jak uruchomisz silnik wskazówka powinna sie podnieść do połowy gdzieś na zimnym a na ciepłym mniej.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
nie koniecznie, w rocznikach 92-93 wskazówka po odpaleniu i zagrzaniu jest praktycznie na dole na minimum. Generalnie jak przekręcisz stacyjkę tylko na zapłon to powinna leżeć na dole dopiero jak uruchomisz silnik powinna dopiero zacząć wędrować ku górze 

- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1888
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
No to mój wyjątkowy 92r (V6) musi być , bo ciśnienie pokazuje na bieżąco - tzn. w zależności od obrotów.Romas pisze:nie koniecznie, w rocznikach 92-93 wskazówka po odpaleniu i zagrzaniu jest praktycznie na dole na minimum
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Wszystko zależy od obrotów ale też od temp. silnika.
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju
Masz inny czujnik, z tego co pamiętam, 92-94 miały takie jak mówisz a 95-97 miały 0/1 w sensie albo ciśnienie jest albo nie maSallmo pisze:No to mój wyjątkowy 92r (V6) musi być , bo ciśnienie pokazuje na bieżąco - tzn. w zależności od obrotów.
