Uszczelka, pierścienie?Bartek Bielan pisze:Dymi na kolor szaro-niebieski
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Dymi jak z komina
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
w wersjach 1.6 to niewiadomoRonin pisze:Uszczelka, pierścienie?Bartek Bielan pisze:Dymi na kolor szaro-niebieski


"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- alwaro
- Klubowicz
- Posty: 214
- Rejestracja: 2011-01-24 19:51
- Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
- Galeria: viewtopic.php?t=19769
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
dymi ford probe II
witam mam taki problem kupiłem probe auto dymi i bierze 2lit oleju na 100km co to moze byc.somochod ładnie pali nie szarpie rowno pracuje spalanie 10lit gazu
Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
- crupek
- Posty: 636
- Rejestracja: 2006-07-21 20:45
- Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
- Galeria: viewtopic.php?t=9043
- Lokalizacja: Głogów Wrocław
Re: dymi ford probe II
zapieczone pierścienie, opcje:
1 - remont 2 500 zł
2 - taniej wymienić silnik pod warunkiem, że nie trafisz na taki sam złom po raz drugi
3 - jeździć aż się silnik rozsypie! i dopiero kupić drugi, w ten sposób możesz pojeździć jeszcze z rok dwa, dolewając olej i kopcąc jak papa mobile
1 - remont 2 500 zł
2 - taniej wymienić silnik pod warunkiem, że nie trafisz na taki sam złom po raz drugi
3 - jeździć aż się silnik rozsypie! i dopiero kupić drugi, w ten sposób możesz pojeździć jeszcze z rok dwa, dolewając olej i kopcąc jak papa mobile

- alwaro
- Klubowicz
- Posty: 214
- Rejestracja: 2011-01-24 19:51
- Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
- Galeria: viewtopic.php?t=19769
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: dymi ford probe II
tak tylko na 1000km 20lit oleju dzisiaj rozbiore zobacze co jest grane
Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Dymi jak z komina
Tak jak ci pisali że to najprawdopodobniej pierścienie - > ja bym jeszcze sprawdził czy uszczelniacze zaworów ci nie siadają też będzie brał olej i kopcił chociaż nie wiem czy tak mocno.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy

Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Dymi jak z komina
Możesz spróbować nalać nafty w cylindry - jak zapieczone pierścienie to puszczą. Jak po 2-3 dniach nafta zginie z cylindrów, a nadal będzie kopcił i brał tyle samo oleju, to pierścienie do wymiany.
Jak nie spłynie, to być może pierścienie były zapieczone i odpuściły, albo uszczelniacze zaworowe przepuszczają.
Oczywiście po takim zabiegu zanim odpalisz silnik musisz koniecznie wymienić olej z oczywistych powodów
.
Z cylindrów, w których została nafta musisz ją wyssać. Duża strzykawa i kawałek węża.
Jak nie spłynie, to być może pierścienie były zapieczone i odpuściły, albo uszczelniacze zaworowe przepuszczają.
Oczywiście po takim zabiegu zanim odpalisz silnik musisz koniecznie wymienić olej z oczywistych powodów

Z cylindrów, w których została nafta musisz ją wyssać. Duża strzykawa i kawałek węża.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- helcio
- Posty: 86
- Rejestracja: 2010-11-02 20:50
- Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=18448
- Lokalizacja: Białystok
Re: Dymi jak z komina
najpierw się sprawdza głowice,okręcając ją i nalewając do niej od spodu benzyny , jak benzyna szybko zniknie to zawory i ich gniazda do remontu..
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Dymi jak z komina
ale tak nie sprawdzisz uszczelnień zaworów tylko szczelność zaworów
uszczelnienia zaworowe są montowane na trzpień zaworu właśnie po to żeby się olej smarujący prowadniki nie dostawał pod zawory. To tak w dużym skrócie

Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy

Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Dymi jak z komina
helcio pisze:najpierw się sprawdza głowice,okręcając ją i nalewając do niej od spodu benzyny , jak benzyna szybko zniknie to zawory i ich gniazda do remontu..
Dokładnie.Sam pisze:ale tak nie sprawdzisz uszczelnień zaworów tylko szczelność zaworów
Bez zdejmowania głowicy też się da sprawdzić szczelność zaworów (ale nie uszczelniaczy zaworowych).
Mierzysz kompresję na cylindrach. Jak jest niska, to wlewasz trochę oleju w cylinder. Mierzysz kompresję jeszcze raz, jak się poprawiła, to pierścienie puszczają, jak jest bez zmian, to zaworami ucieka.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- Przemek-83
- Posty: 203
- Rejestracja: 2009-12-01 17:38
- Samochód: B5 "00 1.8 20V
- Galeria: viewtopic.php?t=16910
- Lokalizacja: bombaj :)
Re: Dymi jak z komina
Jak Ty kupiłeś ten samochód ? miałeś grupę i nic nie czułeś ? w dodatku zakropione oczy i nic nie widziałeś ?
Sprzedawca Ci powiedział o tym ? czy po prostu kupiłeś wiedząc o tym ?
mój na 1000km spala około 100-150 ml oleju a jak wysiądę z auta to i tak to czuje i widzę więc wyobrażam sobie jak jest u Ciebie ?!
Sprzedawca Ci powiedział o tym ? czy po prostu kupiłeś wiedząc o tym ?
mój na 1000km spala około 100-150 ml oleju a jak wysiądę z auta to i tak to czuje i widzę więc wyobrażam sobie jak jest u Ciebie ?!
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Dymi jak z komina
Biało ;D może wynajmować auto do kręcenia filmów z efektami specjalnymi ;p
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy

Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: Dymi jak z komina
TakPrzemek-83 pisze: mój na 1000km spala około 100-150 ml oleju a jak wysiądę z auta to i tak to czuje i widzę więc wyobrażam sobie jak jest u Ciebie ?!

Czujesz jak wysiadasz że auto pali ci olej przy normie 1000km/100-150ml

To dla mnie jesteś mistrzem

No Probe no problem. Ufff...

- Przemek-83
- Posty: 203
- Rejestracja: 2009-12-01 17:38
- Samochód: B5 "00 1.8 20V
- Galeria: viewtopic.php?t=16910
- Lokalizacja: bombaj :)
Re: Dymi jak z komina
jak podejdziesz do wydechu to lekko frytkami daje 

- CBR
- Posty: 1877
- Rejestracja: 2009-02-06 00:20
- Samochód: No Probe
- Galeria: viewtopic.php?t=15220
- Lokalizacja: Nie jestem z Poznania
Re: Dymi jak z komina
Miałem tak jak jeździłem u niezbyt sprytnego pracodawcy który lał olej słonecznikowy do ducato 

No Probe no problem. Ufff...

Re: Dymi jak z komina
Tak sobie czytam i sie zastanawiam nad co 2 postem piszecie ze dymi tylko jaki kolor tego dymu?
powiem tak miałem juz 3 probki z silnikiem 2.0 jeden euro i reszta USA i walczyłem z tym ostatnim właśnie z dymieniem szczególnie w zimie na biało i tylko do momentu rozgrzania i co? pewien mechanik stwierdził zeby najpierw przeanalizowac spaliny? a ze zbliżał mi sie przeglad postanowiłem to zrobic okazało sie ze przedostaje sie płyn chłodzacy tak mi powiedział diagnosta pomyslalem sobie ze chce mnie naciagnac olalem go bo nie zauważyłem znaczacego ubytku płynu po pol roku przyszło wymienic uszczelniacze i za razem uszczelke pod głowica okazało sie ze jednym z kanalików chłodzenia silnika pomiedzy 2 a 3 tłokiem uszczelka była lekko nadpalona jak silnik był goracy to głowica sama sie doszczelniała poprzez rozszerzalność cieplna po wymianie wszystko spoko nic nie dymi:)
powiem tak miałem juz 3 probki z silnikiem 2.0 jeden euro i reszta USA i walczyłem z tym ostatnim właśnie z dymieniem szczególnie w zimie na biało i tylko do momentu rozgrzania i co? pewien mechanik stwierdził zeby najpierw przeanalizowac spaliny? a ze zbliżał mi sie przeglad postanowiłem to zrobic okazało sie ze przedostaje sie płyn chłodzacy tak mi powiedział diagnosta pomyslalem sobie ze chce mnie naciagnac olalem go bo nie zauważyłem znaczacego ubytku płynu po pol roku przyszło wymienic uszczelniacze i za razem uszczelke pod głowica okazało sie ze jednym z kanalików chłodzenia silnika pomiedzy 2 a 3 tłokiem uszczelka była lekko nadpalona jak silnik był goracy to głowica sama sie doszczelniała poprzez rozszerzalność cieplna po wymianie wszystko spoko nic nie dymi:)

Ostatnio zmieniony 2011-02-01 17:31 przez Glowas, łącznie zmieniany 1 raz.
- alwaro
- Klubowicz
- Posty: 214
- Rejestracja: 2011-01-24 19:51
- Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
- Galeria: viewtopic.php?t=19769
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Dymi jak z komina
z tym dymieniem jak kupowałem byłem pewien ze uszczelniacze zaworowe czułem spalony olej ale nie spodziewałem sie ze wracajac z torunia spali mi 5lit oleju głowica zwalona tłoki jeszcze nie wyjełem ale jak patrze od gory to dekle czyste ale głowica cała zaje..... nagarem ze ledwie widac zawory powiedzcie mi panowie jak dobiera sie pierscienie tłokowe nigdy nie wymieniałem a musi byc pierwszy raz. cylinder ma delikatny prog ledwie co wyczuwalny wiem ze sa specjalne przyżądy do mierzenia cylindra ale nie posiadam czegos takiego somochod nie by słaby tylko kopcił aż dusiło od spalin a propo głowicy proponujecie planowanie i sprawdzenie głowicy czekam na odp pozdrawiam
Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Dymi jak z komina
Ja zawiozłem blok i wał do szlifierni Motortech na Chopina w Szczecinie. Blok sprawdzili i tylko umyli, bo był w dobrym stanie. Wał zeszlifowali i dobrali panewki.
Pisałeś, że jesteś ze Stargardu. Na PW dam Ci mój numer. Jak będę miał czas to wpadnę i pogadamy.
Na 99% będzie konieczny szlif. Nie wiem czy ta szlifiernia dobierze Ci nadmiarowe pierścienie, czy tylko poda wymiary. Tak czy inaczej jedź z blokiem, głowicą i wałem do nich, i zapytaj co i jak.alwaro pisze:cylinder ma delikatny prog ledwie co wyczuwalny wiem ze sa specjalne przyżądy do mierzenia cylindra ale nie posiadam czegos takiego
Pisałeś, że jesteś ze Stargardu. Na PW dam Ci mój numer. Jak będę miał czas to wpadnę i pogadamy.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- bany0072
- Posty: 104
- Rejestracja: 2009-05-09 00:17
- Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
- Galeria: viewtopic.php?t=16573
- Lokalizacja: Krasnystaw
Re: Dymi jak z komina
Jeśli chodzi o dymienie, znam ten problem i próbowałem go rozwiązać na wszystkie możliwe sposoby, TJ: wymiana hydro popychaczy, razy kilka, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana pierścieni, szlif głowicy, wymiana uszczelki pod głowicą. ODRADZAM GRZEBANIA PRZY TYM SILNIKU!!! Usłyszałem gdzieś że silników Japończyków nie opłaca się naprawiać bo nigdy nie będzie tak jak być powinno, okazało się że to prawda, wreszcie kupiłem silnik z mazdy 626 po dachowaniu, wymieniłem i śmigam. Zapłaciłem 700zł a silnik miał jakieś 60 tyś przebiegu. Za pieniądze przeznaczone wcześniej na remont starej jednostki miałbym 3 takie silniczki:) Śmieszne, ale prawdziwe. Nauczyłem się tego na własnych błędach. Wy ich nie powtarzajcie!
PROBE STYLE by BANY
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Dymi jak z komina
bany0072 nie pisz takich herezji.
Każdy silnik da radę wyremontować.
Czy rowki w tłokach były dokładnie oczyszczone z nagaru
Od góry też mogło cieknąć. Jak prowadnice zaworowe, lub trzonki zaworów były wytarte, to uszczelniacze tego nie uszczelniły.
Wymieniając uszczelkę pod głowicą nie wystarczy starą zdjąć i założyć nową. Resztki starej uszczelki należy zdrapać dokładnie z bloku. Powierzchnia bloku musi być gładka jak lustro.
Właśnie takie "drobiazgi" w znaczącym stopniu wpływają na szczelność silnika.
A teraz jeszcze jedno pytanie - sam robiłeś remont, czy dałeś auto do warsztatu
Jak dałeś auto do warsztatu, to bardzo prawdopodobne jest to, że mechanik nie wymienił połowy części jakie miały być wymienione.
Każdy silnik da radę wyremontować.
O ile wymieniłeś to wszystko, a nadal kopcił, to oznacza, że cylindry były mocno porysowane, lub nawet pościerane i ich średnica się zwiększyła. Jak dedykowane pierścienie miały to uszczelnićbany0072 pisze:Jeśli chodzi o dymienie, znam ten problem i próbowałem go rozwiązać na wszystkie możliwe sposoby, TJ: wymiana hydro popychaczy, razy kilka, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana pierścieni, szlif głowicy, wymiana uszczelki pod głowicą. ODRADZAM GRZEBANIA PRZY TYM SILNIKU!!!

Czy rowki w tłokach były dokładnie oczyszczone z nagaru

Od góry też mogło cieknąć. Jak prowadnice zaworowe, lub trzonki zaworów były wytarte, to uszczelniacze tego nie uszczelniły.
Wymieniając uszczelkę pod głowicą nie wystarczy starą zdjąć i założyć nową. Resztki starej uszczelki należy zdrapać dokładnie z bloku. Powierzchnia bloku musi być gładka jak lustro.
Właśnie takie "drobiazgi" w znaczącym stopniu wpływają na szczelność silnika.
A teraz jeszcze jedno pytanie - sam robiłeś remont, czy dałeś auto do warsztatu

Jak dałeś auto do warsztatu, to bardzo prawdopodobne jest to, że mechanik nie wymienił połowy części jakie miały być wymienione.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but

Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- helcio
- Posty: 86
- Rejestracja: 2010-11-02 20:50
- Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=18448
- Lokalizacja: Białystok
Re: Dymi jak z komina
widać nie zrobiłeś tych swoich napraw jak należy , tak jak kiedyś chodził pogłoski,że rozłożony silnik Jawy 350ts nigdy nie będzie już tak chodził jak wcześniej , lecz jak miałem jawe i obaliłem ten głupi mit, może i w twoim probku był robiony remont ale pewnie z brakiem profesjonalizmu i zaniedbaniem tak jak to kolega wyżej napisał.Usłyszałem gdzieś że silników Japończyków nie opłaca się naprawiać bo nigdy nie będzie tak jak być powinno, okazało się że to prawda,
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 2011-04-05 20:09
- Samochód: Probe 93 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18905
- Lokalizacja: Środa Śląska
Re: Dymi jak z komina
Ja mam podobny problem i nie wiem co począć, dlatego proszę o dobrą radę, mam silnik 2.5, bierze trochę oleju, podłączałem pod analizator spalin i wychodzi 0,5-0,6 % CO, czyli w normie, wymieniłem w nim wydech na nowy, środkowy i końcowy i już po paruset przejechanych kilometrach wydech był czarny, śmierdziało trochę spalonym olejem, ale to jak ciekł z pokryw zaworów jak wymieniłem już nie czuć, na wolnych obrotach praktycznie nie kopci, ale tak powyżej 4tys zaczyna już trochę, może nie jest to jakieś makabryczne kopcenie ale jednak i teraz nie wiem co robić wymieniać uszczelniacze zaworów, bo wymiana pierścieni w V6 mnie trochę przeraża, wiem, że przez internet (nie widząc silnika) nie da się zbyt dużo powiedzieć, ale czy wymiana uszczelniaczy zaworów zmniejszy kopcenie i branie oleju chociaż do przyzwoitych wartości, można powiedzieć ze pali około 0,5 litra oleju na 400-500km.