Jak prawoidłowo wymienic płyn chłodniczy w GT1
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Spoko to tylko wymiana informacji Ja sie czegoś dowiedziałem Vodoo sie czegos dowiedział i jest git. Nikt do nikogo nie ma pretensji
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
taaaa jak zwykle do mnie że cos zle powiedziałem , czasem mysle że tu to człowiek powinien być alfa i omega bo inaczej...... a szkoda gadać.
A co do płynu to co sądzicie o koncentracie ???
Mam u siebie płyn o temp. zamarzania 14 C i myslałem żeby koncentratu dolac , jak myslicie .
pozdro
A co do płynu to co sądzicie o koncentracie ???
Mam u siebie płyn o temp. zamarzania 14 C i myslałem żeby koncentratu dolac , jak myslicie .
pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Chłopie to jak Ty teraz jeździsz?davidlive pisze:
Mam u siebie płyn o temp. zamarzania 14 C
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
W wątku, do którego dawałem odsyłacz, jest nie tylko kurek do spuszczania chłodziwa, ale również dyskusja o mieszaniu koncentratu z "czymś, co kiedyś zapewne było płynem" w chłodnicydavidlive pisze:Mam u siebie płyn o temp. zamarzania 14 C i myslałem żeby koncentratu dolac , jak myslicie .
Robert pisze: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=6208
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
ok to tak z tego co czytam to mam odkręcić na zimnym silniku motylek od chłodnicy wszystko ma zlecieć(to z bloku silnika też zleci ) tak
potem to mam zapalić powiedzmy na 10 sekund silnik żeby wszystko wyleciało z niego czy nie zapalać silnika
ok potem wlać płynu aż pod korek i czekać aż silnik go wciągnie
a jeszcze jedno mam popsuty termostat ma to jakiś wpływ
potem to mam zapalić powiedzmy na 10 sekund silnik żeby wszystko wyleciało z niego czy nie zapalać silnika
ok potem wlać płynu aż pod korek i czekać aż silnik go wciągnie
a jeszcze jedno mam popsuty termostat ma to jakiś wpływ
2,2 gt 91 czerwony
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
<b title="Cytowanie całego poprzedniego postu tylko utrudnia czytanie. Robert">[ciach]</b>
nie zapalaj silnika bez plynu bo to i tak nic nie da rownie dobrze mozesz dmuchnac w korek ten sam efekt.I nie zalewaj silnika nowym plynem jak masz uwalony termostat bo szkoda bo i tak musisz go wymienic.
A swoja droga to nie masz zimno w samochodzie z uwalonym termostatem???przeciez masz caly czas niedogzany silnik???
nie zapalaj silnika bez plynu bo to i tak nic nie da rownie dobrze mozesz dmuchnac w korek ten sam efekt.I nie zalewaj silnika nowym plynem jak masz uwalony termostat bo szkoda bo i tak musisz go wymienic.
A swoja droga to nie masz zimno w samochodzie z uwalonym termostatem???przeciez masz caly czas niedogzany silnik???
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
tak mam zimno oj mam ale problem polega na tym że ja dostałem ten samochód od mamy która nie wie co lała do chłodnicy.
z tego co się dowiedziałem to lała tam wodę destylowaną wiec sie trochę przestraszyłem ze mi rozsadzi chłodnice lub blok.ten samochód i tak będzie stał na razie bo muszę trochę przy nim porobić zanim wsiądę i gdziekolwiek pojadę.ten samochód dojechał z warszawy do gdańska a w chłodnicy to może z 3 szklanki płynu trochę o niego nie dbano
co do spuszczania to już spuściłem z chłodnicy płyn ten stary ale nie wiem czy to był borygo czy woda destylowana, dlatego wiem ze tam zostało może ze 3 szklanki czegoś.
a teraz mam pytanie:
gdy już spuściłem ten stary płyn(a tylko odkręciłem ten koreczek motylkowy u spodu chłodnicy )i wszystko wyleciało zakręciłem i wlałem petryqo ale mało tak ze szklankę i trochę do zbiorniczka,wtedy coś mnie olśniło że mogło zostać jeszcze w bloku.
co teraz może sie stać ? bo jeżeli to było berygo i coś tam zostało w bloku to nic sie nie stanie ? i jeszcze jedna rzecz gdy już wlałem taką ilość jak mówiłem to zapaliłem na chwile silnik tak na 30 sek. efekt był taki że obroty silnika tak malały i zwiększały sie co jakiś czas.czy coś zwaliłem z silnikiem?
ps. nigdy nie miałem samochodu wiec sie za bardzo nieznam dlatego mogłem coś zrobić nie tak
z góry dziękuje
<b title="Zapraszam do lektury. Robert">Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert</b>
a co to znaczy niedogrzany silnik???
z tego co się dowiedziałem to lała tam wodę destylowaną wiec sie trochę przestraszyłem ze mi rozsadzi chłodnice lub blok.ten samochód i tak będzie stał na razie bo muszę trochę przy nim porobić zanim wsiądę i gdziekolwiek pojadę.ten samochód dojechał z warszawy do gdańska a w chłodnicy to może z 3 szklanki płynu trochę o niego nie dbano
co do spuszczania to już spuściłem z chłodnicy płyn ten stary ale nie wiem czy to był borygo czy woda destylowana, dlatego wiem ze tam zostało może ze 3 szklanki czegoś.
a teraz mam pytanie:
gdy już spuściłem ten stary płyn(a tylko odkręciłem ten koreczek motylkowy u spodu chłodnicy )i wszystko wyleciało zakręciłem i wlałem petryqo ale mało tak ze szklankę i trochę do zbiorniczka,wtedy coś mnie olśniło że mogło zostać jeszcze w bloku.
co teraz może sie stać ? bo jeżeli to było berygo i coś tam zostało w bloku to nic sie nie stanie ? i jeszcze jedna rzecz gdy już wlałem taką ilość jak mówiłem to zapaliłem na chwile silnik tak na 30 sek. efekt był taki że obroty silnika tak malały i zwiększały sie co jakiś czas.czy coś zwaliłem z silnikiem?
ps. nigdy nie miałem samochodu wiec sie za bardzo nieznam dlatego mogłem coś zrobić nie tak
z góry dziękuje
<b title="Zapraszam do lektury. Robert">Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert</b>
a co to znaczy niedogrzany silnik???
2,2 gt 91 czerwony
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
i wymien ten termostat bo silniczek katujesz
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
vegeta pisze:wlałem petryqo ale mało tak ze szklankę i trochę do zbiorniczka
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Jako świeży praktyk mogę powiedzieć że płyn pięknie schodzi poprzez kurek w dolnej części chłodnicy (oczywiście jak się odkręci korek wlewu płynu), i schodzi go trochę ponad 8 litrów. Dodatkowo z węża dolnego po wysunięciu go z chłodnicy i wyciśnięciu schodzi jakieś pół litra na oko (bo już nie łapałem).
Wkrótce (miejmy nadzieję) sprawozdanie z zalewania
Jeszcze jedna uwaga mi się przypomniała odnośnie postu vegety: nigdy nie leje się wody demineralizowanej do układu chłodzącego - bardzo silnie rozpuszcza osady, co w 99% doprowadzi do rozszczelnienia układu!
Wkrótce (miejmy nadzieję) sprawozdanie z zalewania
Jeszcze jedna uwaga mi się przypomniała odnośnie postu vegety: nigdy nie leje się wody demineralizowanej do układu chłodzącego - bardzo silnie rozpuszcza osady, co w 99% doprowadzi do rozszczelnienia układu!
--
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2007-12-18 16:54
- Galeria: viewtopic.php?t=10460
- Lokalizacja: Inowrocław
płyn chłodnicy
Płyn chłodzący spuszcza się korkiem plastikowym z motylkiem. Jest na wężu dochodzącym do chłodnicy od dołu.Wystrczy się nachylić i wida ć ten korek.Trzeba też odkręcić korek od chłodnicy pod maską aby wszystko zeszło
- lalamido
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-03-27 16:50
- Samochód: BYŁ:-( Ford Probe V6 94/95 euro, Jest Yaris '00
- Lokalizacja: Młodzieszyn
OK, to teraz ja: czyli płyn nalewa się przez zbiorniczek wyrównawczy, czy tak? Jeszcze jedno pytanie: jaki płyn do Probe 2,5? Spust płynu jest gdzieś pod chłodnicą? Piszę bo w moim nie ma wcale płynu w zbiorniczku wyrównawczym, czujnik pokazuje normal i teraz nie wiem czy mogę dolać jakiegokolwiek płynu do tego co mam (a nie wiem co to jest), czy należy dla pewności spuścić i wlać nowy. W sumie to skłaniam się do wymiany płynu bo ten może mieć już ok 2,5 roku. Proszę o info
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ja tam się nie znam na 2.5 (może nie zauważyłeś, że to nie ten dział)
U nas napełniamy przez korek na środku chłodnicy. W d.generacji też taki znajdziesz (choć nie na środku), ale może poszukaj gdzie indziej - np. w instrukcji obsługi (sprawdziłem - jest opisane).
U nas napełniamy przez korek na środku chłodnicy. W d.generacji też taki znajdziesz (choć nie na środku), ale może poszukaj gdzie indziej - np. w instrukcji obsługi (sprawdziłem - jest opisane).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Jak prawoidłowo wymienic płyn chłodniczy w GT1
Witam . Może mi ktoś powiedzieć ile wchodzi płynu do chłodnicy do I GT 92 rok?? . A i czy ta śruba kwadratowa między wtryskami jest do odpowietrzenia i czy na ciepłym czy na zimnym trzeba ja zluzować czy można poprostu otworzyć tylko korek na samej chłodnicy i grzać silnik .. Pozdrawiam
2.2gt 92 rok
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Jak prawoidłowo wymienic płyn chłodniczy w GT1
Do całego układu wchodzi 7 L chłodziwa.pusher1 pisze:Witam . Może mi ktoś powiedzieć ile wchodzi płynu do chłodnicy do I GT 92 rok?? .
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)