Tak wiem że w 2.5 są 3 czujniki bo jest jeszcze ECTF co załącza 2 bieg wentylatora chłodnicy ale w 2.5 są
wogóle inaczej podłączone czujniki temperatury ECT bo w 2.5 jeden leci do komputera a drugi do masy a w 2.0 jeden leci do komputera i drugi też leci do komputera na styk co się nazywa "signal return" i co na niego wracają też sygnały z innych czujników np z czujnika temperatury na filtrze powietrza. A u mnie są 3 czujniki zabudowane bo właśnie był pewnie silnik 2.5 a potem ktoś zmienił na 2.0 i dlatego mam 3 czujniki z tym że podłączone mam tylko 2 (jeden na zegary i drugi do kompa). Wtyczka mi z tego zielonego nie wchodzi na czarny więc raczej jest ok. Przy pomiarach oporności raczej dobry czujnik mam podłączony bo przy ok. 20 st. C pokazuje ok. 2.0 kOhm.
U mnie coś jest pokręcone z tym czujnikiem ECT bo jak go mam podłączonego to mi właśnie falują obroty pomiędzy 900 a 500 obr. ale nie zawsze. Przeważnie jak jest jeszcze zimny silnik to jest ok dopiero jak się nagrzeje to wtedy falują obroty.
Jak odłącze wtyczkę z ECT to obroty nie falują ale trzymają się na 1.100 cały czas. Ale mam problemy z odpaleniem zimnego silnika bo dopiero za jakimś trzecim razem odpala.
Wydaje mi się, że na bank coś mam porypane z tym czujnikiem bo obroty przy odłączonym się trzymają.
Dla porównania fragmenty schematu ECT doa 2.0 i 2.5
Kolejną sprawą jest to, że ECTF były montowane w 2.5 ale tylko w roku 1993

- Podłączenie czujnika ECT w 2.0