Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Szanowne towarzystwo Mam do kupienia okazyjnie sprawny przepływomierz od mazdy cronos wer. USA z 1995 silniczek jak w naszych probkach FS 2.0 16V. Towar strasznie deficytowy więc gra warta grzechu. Ale jest jedno ale...czy będzie pasić. Nie chodzi mi o właściwości fizyczne, (bo są identyczne kształtem i gabarytami), ale o elektronikę ... czy przypadkiem komputer nie będzie wariował. Czekam na opinie i pozdrawiam
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Apropos tematu...przeglądałem wcześniej zasoby na forum, ale takiego zapytania jeszcze nie było więc proszę nie piszcie żebym skorzystał z opcji szukaj
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Yaneeck pisze:ja miałem kiedys 2.0 (1995r.) i nawet wyciagłem z niego przepływomierz - był firmy ..... MITSUBISHI
To juz kompletna niespodzianka zastanawia mnie tylko inna sprawa czy podłączenie przepływki z cronosa nie spowoduje jakiegoś spustoszenia w kompie lub odwrotnie, czy czasem przepływki szlag nie trafi
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
szlag go nie trafi. Jak cos bedzie nie halo to obroty silnika Ci o tym powiedza... np nie beedzie wychodzil na wysokie albo w okolicach 4-5 tys bedzie mial przestoj aby isc dalej... najlepiej podlaczyc go pod kompa i zobaczyc na wykresie czy jest ok. A bez kompa to po prostu po podlaczeniu sprawdz wszystkie zakresy obrotow na luzie oczywiscie.
Roofio pisze:szlag go nie trafi. Jak cos bedzie nie halo to obroty silnika Ci o tym powiedza... np nie beedzie wychodzil na wysokie albo w okolicach 4-5 tys bedzie mial przestoj aby isc dalej...
Roofio obyś się nie mylił. ...dzisiaj dobijam targu i wieczorkiem podłączam> Pozdrawiam
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Wczoraj zmienialem przeplywomierz w audi a6 2,5 tdi i mialem 3 rozne zamienniki od podobnych aut (a4 oraz a6 z inego rocznika) i mialem podobny dylemat wiec zadzwonilem do profesjonalisty ktory sie tym zajmuje i powiedzial ze nic sie nie stanie. Fakt jeden nie pasowal no i po podlaczeniu zatrzymywaly mi sie obroty na 4tys pozniej szlo dalej do 6 ale ten przestoj byla wlasnie wina przeplywomierza. No i charakterystyka wykresu na laptopie wskazywala bledy w zakresie 3500-4500 obr. Wiec zamowilem oryginalny. Pozdrawiam i zycze odanychn prob. Mysle ze bedzie dobrze u mnie i u Ciebie.
Musisz sprawdzić w serwisówce jaki jest zakres napięcia jakie podaje przepływka do komputera. Następnie podłącz tą nową i sprawdź czy mieści sie w tym zakresie. Jeśli tak to wsio ok. Jeśli zakres jest większy lub mniejszy - auto może i będzie pracowało ok - ale będzie palił jak smok.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam (mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
jak by co to teraz trwa aukcja na allegro i wlasnie jest do kupienia przeplywomierz ))]
jak by co to tam zagladajcie
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
...wszystkich zainteresowanych tematem informuję, że zabawę z przepływką muszę przenieść na sobotę
Kolesie, którzy pracują na stacji diagnostycznej i zajmują się elektroniką mówią wprost .... no problem najwyżej nie będzie kompatybilny i tyle, a zorientować się można po skaczących obrotach.
MiH ... masz rację z tym smoczym spalaniem bo znam to z autopsji gdy po wymianie silnika okazało się, że przepływka jest uszkodzona obroty nierówne, zero mocy, wir w zbiorniku i obłoki spalin
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
qki82 pisze:jak by co to teraz trwa aukcja na allegro i wlasnie jest do kupienia przeplywomierz ))]
Dzięki za info...ale apropos allegro to osobiście preferuję transakcję z ręki do ręki Ta przepływka od cronosa jest ok bo nawet tą mazdą jeździłem tylko chodziło mi o jej kompatybilność z elektroniką probka
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Witam.Jestem na forum po raz pierwszy.Reanimuje od pewnego czasu Probka z niezłymi wynikami. Po usunięciu
wielu niesprawności doprowadziłem go do stanu poprawnego tzn, odpala,trzyma obroty,pali rozsądnie(13 l LPG/100 km)
w mieście, gdzie najczęściej stoi się w korkach.Pozostał mi do rozwiązania jeszcze jeden problem-wymiana uszkodzonego
przepływomierza, przy którym auto radzi sobie na gazie ale nie odpala na benzynie.Ponieważ jestem elektronikiem ze
stażem 40-to letnim więc postanowiłem nie płacić 300 zł za używany przepływomierz,który może ulec zniszczeniu przy
pierwszym strzale(nie mam takowych ale nigdy nic nie wiadomo),lecz wykonać emulator tego urządzenia. Będzie taniej,
komputer dostanie sygnały jak z przepływki i nie ma mowy o uszkodzeniu przy strzale.Żeby to jednak zrobić muszę
posiadać zestaw sygnałów jakie wysyła do komputera sprawny przepływomierz. Część danych uzyskałem z podręcznika
napraw "Mazda Repair manual" i z pomiarów na przepływomierzu B577 w samochodzie sąsiadki.Dane te są jednak nieco
inne od tych jakie spotkałem na forum Mazdy.Aby mieć pewność,jeszcze przed opracowaniem emulatora,jakie napięcia
generuje przepływomierz przy różnych obrotach silnika,chciałbym prosić forumowiczów posiadających przepływomierze
B577 aby przesłali wyniki takich pomiarów.Napięcie mierzy się między środkowym przewodem dochodzącym do wtyku
(trzeba się wpiąć wbijając szpilkę) a masą auta lub zaciskiem "-" w akumulatorze.Napięcia należy zmierzyć:przy kluczyku
w stacyjce w położeniu II(ON),przy wolnych obrotach(800) a następnie przy 1000,2000,3000 i 4000 obrotów/min.Jeżeli
uda mi się zrealizować mój zamiar, w co nie wątpię,to będę mógł pomóc innym,których dotknął przypadek utraty przepływomierza po strzale.Pozdrawiam.
Mam pytanko odnośnie sprawdzenia przepływomierza B577, mianowicie jak przy podłączonej wtyczce powinny wchodzić i wychodzić napięcia i masa na pinach 1, 2, 3 jak na rysunku?
Pozdrawiam.
Załączniki
Przepływka.jpg (28.73 KiB) Przejrzano 12339 razy
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
bogdano pisze:Mam pytanko odnośnie sprawdzenia przepływomierza B577, mianowicie jak przy podłączonej wtyczce powinny wchodzić i wychodzić napięcia i masa na pinach 1, 2, 3 jak na rysunku?
Wtłumaczę to tak: patrząc na przepływomierz od strony lewego koła to wtyczka od przepływki jest na przeciwko nas i wtedy:
1'bolec wtyczki to 12V (zakumulatora)
2'bolec to sygnał wychodzący na komputer
3' zaś to masa (z akumulatora)
Powiem ci jaki dla mienie jest najprostszy sposób sprawdzenia przepływomierza b577
Potrzebny jest miernik elektryczny i dwa cieniutkie druciki (takie jak z kabla od sieci lan ).W przepływomierzu masz trzy kable 1. zasilanie 2. sygnałowy 3. masa Wypinasz wtyczkę od przepływki wkładasz jeden drucik w masę drugi drucik w sygnał i tak zapinasz wtyczkę z tymi kabelkami w środku (tylko żeby druciki nie z krzyżowały) odpalasz silnik i sprawdzasz napięcie pomiędzy tymi kabelkami na wolnych obrotach powinny być 2V a wraz ze wzrostem obrotów napięcie powinno rosnąć jeżeli nie masz 2V to sprawdź czy na pewno kabelki są dobrze podłączone i stykają piny, jeśli kable są dobrze podłączone a napięcie jest poniżej 2V ( ja miałem poniżej 0,5V) to masz walnięty przepływomierz