Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Maxxum
- kicker
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Maxxum
Stary pełen podziw, aż bym przyjechał do Ciebie żeby coś podpatrzyć, robicie jakieś spoty w Tarnowie?
-
- Klubowicz
- Posty: 3839
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Spotów ostatnio nie bardzo... nie ma z kimkicker pisze:Stary pełen podziw, aż bym przyjechał do Ciebie żeby coś podpatrzyć, robicie jakieś spoty w Tarnowie?
Ale podjechać zawsze możesz, to zrobimy spota. Zapraszam.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- kicker
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Maxxum
z miłą chęcią, odezwę się na PW.
pzdr
pzdr
-
- Klubowicz
- Posty: 3839
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
No dobrze.
Minęło półtora roku od moich zapowiedzi reanimacji Lx-a, więc wypadałoby zdać relację z postępów prac
Wybaczcie, że nie po kolei, ale opiszę - co zostało zrobione w tym czasie:
- zakupiony został i zamontowany napis "PROBE" nowy
- dokupiłem i zamontowałem osłonkę na pasek wielorowkowy
- dokupiłem i zamontowałem osłonkę gumową na aparat zapłonowy
- wymieniłem kilka węży gumowych przy silniku
- wymieniłem zaślepki plastikowe trójkątne do mocowania lusterek
- kupiłem oryginalne radio forda
- kupiłem zaślepkę gumową do drzwi kierowcy
- dokupiłem i wymieniłem ogranicznik otwierania drzwi kierowcy (poprzedni był uszkodzony)
- zrobiłem nową deseczkę (sklejka) na koło zapasowe (jak w oryginale)
- dokupiłem i zamontowałem osłonę paska alternatora
- dokupiłem i zamontowałem osłonę silniczka krokowego
- zdjąłem oploty metalowe z kilku wężów gumowych przy silniku
- wymieniłem wyświetlacz TRIPa
- wymieniłem żaróweczki w daszkach przeciwsłonecznych i górnej lampce przy podsufitce
Zrobiony został całkowity przegląd Probe przy przebiegu 159028 km
- wymieniono świece, przewody WN, kopułkę, palec – NGK/WIX/ACCEL
- sprawdzono ciśnienie na cylindrach
- usunięto stary alarm wraz z syreną i przewodami
- uruchomiono centralny zamek
- wymieniono tłumik końcowy wraz z nowymi wieszakami gumowymi - JANCAR
- naprawiono układ wydechowy
- wymieniono osłonę gumową przegubu wewnętrznego lewego
- wymieniono linkę hamulca ręcznego lewa strona
- wymieniono płyn hamulcowy
- wymieniono filtr powietrza
- wymieniono olej w automatycznej skrzyni biegów + filtr
- wymieniono olej w silniku + filtr - Castrol 5W40
- przeglądnięto hamulce przód i tył
- wymieniono końcówkę drążka kierowniczego L+P
- wymieniono sworznie wahacza L+P
- wymieniono przegub zewnętrzny prawy - EURODRIVESHAFTS
- wymieniono gumy łączników drążka stabilizatora przód i tył
- wymienione zostały wszystkie paski klinowe – DAYCO/GATES
- naprawiono alternator (wymiana regulatora napięcia)
- wymieniono płyn chłodniczy + przepłukano cały układ
- ustawiono geometrię kół przednich i tylnych
- wymieniłem żarówki w przednich światłach – PHILIPS XTREME POWER
- wymieniłem żaróweczkę w podświetleniu klamki w drzwiach pasażera
- zakupiłem oryginalną puszkę filtra powietrza i wymieniłem ją
- wymieniłem pióra przednich wycieraczek - BERU
- zdemontowałem dorobiony układ filtra powietrza wraz z filtrem stożkowym
- wymieniono przednią szybę na nową – NORDGLASS
- wymieniono tylną szybę
- wymieniono głośniki tylne na nowe (poprzednie rozpadły się w rękach)
- zregenerowano oryginalne felgi do LX-a wraz z dekielkami
- zakupiłem nowe opony całoroczne które zostały założone na zregenerowane felgi – VREDESTEIN
QATRAC 3 205/60/15
- zakupiłem folię zabezpieczającą tylne błotniki
- zreanimowany został układ odpowietrzenia baku
- dorobiłem uszczelki pod tylne lampy i blendę
- wymieniłem pióro tylnej wycieraczki - VALEO
- wymieniono znaczek „FORD” na przedniej klapie (dzięki Prezes)
- wypiaskowano i pomalowano proszkowo układu odpowietrzający bak oraz podstawkę pod
akumulator
- wymieniono wężyki z opaskami od układu odpowietrzającego bak
- zakupione zostały nowe klaksony
- LX został zabezpieczony antykorozyjnie (podwozie, nadkola, drzwi, klapa bagażnika, maska
przednia, oraz wszystkie profile zamknięte - BOLL
- wymienione zostały na nowe wszystkie amortyzatory, sprężyny, osłony i odbojniki -
KYB/LESJOFORS
- ponownie ustawiono geometrię kół przód i tył
- wyregulowane zostały drzwi pasażera
- dokupiony i wymieniony został panel sterowania szybami od drzwi kierowcy (połamany podczas
demontażu przed malowaniem)
- wymieniono uszkodzoną pompkę tylnego spryskiwacza szyby ( uszkodzona podczas demontażu
przed malowaniem)
- dokupiłem i została zamontowana oryginalna antena elektryczna (zdobycie jej graniczy z cudem)
- dokupiłem i została zamontowana listwa aluminiowa na tylnej klapie nad szybą (dzięki Bendek/Stig)
- dokupiłem i został zmontowany oryginalny zderzak tylny (poprzedni miał wycięcie na „sportową”
rurę wydechową)
- zrobiono kompletną blacharkę
- LX został cały pomalowany
- wymalowano ramienia wycieraczek
- wypiaskowano i pomalowano proszkowo wzmocnienie pasa przedniego
Co zostało do zrobienia:
- wymiana kilku plastików we wnętrzu
- obszycie kierownicy
- naprawa klimatyzacji
- wymiana tylnej półki
- dorobienie dywaników
- wymiana przednich głośników
- wymiana żaróweczki pod klawiaturą od TRIP-a
- wymiana żaróweczek do podświetlenia zamków zewnętrznych w drzwiach
- zamontowanie oryginalnego radia i CD
- zamontowanie kupionych klaksonów
- wymalowanie czarnych plastików na zderzakach i listwach bocznych lakierem strukturalnym
- dorobienie czerwonego paska wyróżniającego LX-a na listwy boczne i zderzaki
- wymiana żaróweczek w tylnych światłach na żaróweczki amerykańskie (żeby system nie zgłaszam
błędów)
- oddanie samochodu do punktu Auto Detailingu, gdzie zostanie gruntownie wyczyszczony,
dopieszczony, umyty silnik a lakier pokryty specjalną powłoką zabezpieczającą itd.
Ok. Jak mi się jeszcze coś przypomni to napiszę.
W razie „W” chętnie odpowiem na pytania.
Ps. I kto tu jest świr
Minęło półtora roku od moich zapowiedzi reanimacji Lx-a, więc wypadałoby zdać relację z postępów prac
Wybaczcie, że nie po kolei, ale opiszę - co zostało zrobione w tym czasie:
- zakupiony został i zamontowany napis "PROBE" nowy
- dokupiłem i zamontowałem osłonkę na pasek wielorowkowy
- dokupiłem i zamontowałem osłonkę gumową na aparat zapłonowy
- wymieniłem kilka węży gumowych przy silniku
- wymieniłem zaślepki plastikowe trójkątne do mocowania lusterek
- kupiłem oryginalne radio forda
- kupiłem zaślepkę gumową do drzwi kierowcy
- dokupiłem i wymieniłem ogranicznik otwierania drzwi kierowcy (poprzedni był uszkodzony)
- zrobiłem nową deseczkę (sklejka) na koło zapasowe (jak w oryginale)
- dokupiłem i zamontowałem osłonę paska alternatora
- dokupiłem i zamontowałem osłonę silniczka krokowego
- zdjąłem oploty metalowe z kilku wężów gumowych przy silniku
- wymieniłem wyświetlacz TRIPa
- wymieniłem żaróweczki w daszkach przeciwsłonecznych i górnej lampce przy podsufitce
Zrobiony został całkowity przegląd Probe przy przebiegu 159028 km
- wymieniono świece, przewody WN, kopułkę, palec – NGK/WIX/ACCEL
- sprawdzono ciśnienie na cylindrach
- usunięto stary alarm wraz z syreną i przewodami
- uruchomiono centralny zamek
- wymieniono tłumik końcowy wraz z nowymi wieszakami gumowymi - JANCAR
- naprawiono układ wydechowy
- wymieniono osłonę gumową przegubu wewnętrznego lewego
- wymieniono linkę hamulca ręcznego lewa strona
- wymieniono płyn hamulcowy
- wymieniono filtr powietrza
- wymieniono olej w automatycznej skrzyni biegów + filtr
- wymieniono olej w silniku + filtr - Castrol 5W40
- przeglądnięto hamulce przód i tył
- wymieniono końcówkę drążka kierowniczego L+P
- wymieniono sworznie wahacza L+P
- wymieniono przegub zewnętrzny prawy - EURODRIVESHAFTS
- wymieniono gumy łączników drążka stabilizatora przód i tył
- wymienione zostały wszystkie paski klinowe – DAYCO/GATES
- naprawiono alternator (wymiana regulatora napięcia)
- wymieniono płyn chłodniczy + przepłukano cały układ
- ustawiono geometrię kół przednich i tylnych
- wymieniłem żarówki w przednich światłach – PHILIPS XTREME POWER
- wymieniłem żaróweczkę w podświetleniu klamki w drzwiach pasażera
- zakupiłem oryginalną puszkę filtra powietrza i wymieniłem ją
- wymieniłem pióra przednich wycieraczek - BERU
- zdemontowałem dorobiony układ filtra powietrza wraz z filtrem stożkowym
- wymieniono przednią szybę na nową – NORDGLASS
- wymieniono tylną szybę
- wymieniono głośniki tylne na nowe (poprzednie rozpadły się w rękach)
- zregenerowano oryginalne felgi do LX-a wraz z dekielkami
- zakupiłem nowe opony całoroczne które zostały założone na zregenerowane felgi – VREDESTEIN
QATRAC 3 205/60/15
- zakupiłem folię zabezpieczającą tylne błotniki
- zreanimowany został układ odpowietrzenia baku
- dorobiłem uszczelki pod tylne lampy i blendę
- wymieniłem pióro tylnej wycieraczki - VALEO
- wymieniono znaczek „FORD” na przedniej klapie (dzięki Prezes)
- wypiaskowano i pomalowano proszkowo układu odpowietrzający bak oraz podstawkę pod
akumulator
- wymieniono wężyki z opaskami od układu odpowietrzającego bak
- zakupione zostały nowe klaksony
- LX został zabezpieczony antykorozyjnie (podwozie, nadkola, drzwi, klapa bagażnika, maska
przednia, oraz wszystkie profile zamknięte - BOLL
- wymienione zostały na nowe wszystkie amortyzatory, sprężyny, osłony i odbojniki -
KYB/LESJOFORS
- ponownie ustawiono geometrię kół przód i tył
- wyregulowane zostały drzwi pasażera
- dokupiony i wymieniony został panel sterowania szybami od drzwi kierowcy (połamany podczas
demontażu przed malowaniem)
- wymieniono uszkodzoną pompkę tylnego spryskiwacza szyby ( uszkodzona podczas demontażu
przed malowaniem)
- dokupiłem i została zamontowana oryginalna antena elektryczna (zdobycie jej graniczy z cudem)
- dokupiłem i została zamontowana listwa aluminiowa na tylnej klapie nad szybą (dzięki Bendek/Stig)
- dokupiłem i został zmontowany oryginalny zderzak tylny (poprzedni miał wycięcie na „sportową”
rurę wydechową)
- zrobiono kompletną blacharkę
- LX został cały pomalowany
- wymalowano ramienia wycieraczek
- wypiaskowano i pomalowano proszkowo wzmocnienie pasa przedniego
Co zostało do zrobienia:
- wymiana kilku plastików we wnętrzu
- obszycie kierownicy
- naprawa klimatyzacji
- wymiana tylnej półki
- dorobienie dywaników
- wymiana przednich głośników
- wymiana żaróweczki pod klawiaturą od TRIP-a
- wymiana żaróweczek do podświetlenia zamków zewnętrznych w drzwiach
- zamontowanie oryginalnego radia i CD
- zamontowanie kupionych klaksonów
- wymalowanie czarnych plastików na zderzakach i listwach bocznych lakierem strukturalnym
- dorobienie czerwonego paska wyróżniającego LX-a na listwy boczne i zderzaki
- wymiana żaróweczek w tylnych światłach na żaróweczki amerykańskie (żeby system nie zgłaszam
błędów)
- oddanie samochodu do punktu Auto Detailingu, gdzie zostanie gruntownie wyczyszczony,
dopieszczony, umyty silnik a lakier pokryty specjalną powłoką zabezpieczającą itd.
Ok. Jak mi się jeszcze coś przypomni to napiszę.
W razie „W” chętnie odpowiem na pytania.
Ps. I kto tu jest świr
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Maxxum
S - Z - A - C - U - N
Dawid !
Dawid !
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Maxxum
Po tym jak widziałem co zrobiłeś z GT, to wiem czego się teraz spodziewać ....
Tak trzymaj
Tak trzymaj
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
-
- Klubowicz
- Posty: 3839
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Z GT-kiem było trochę łatwiej. Większa dostępność części.vitek pisze:Po tym jak widziałem co zrobiłeś z GT, to wiem czego się teraz spodziewać ....
Tak trzymaj
Niektórych do Lx-a szukam już cały ten czas i nie znalazłem do tej pory
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Maxxum
Nigdy go tam nie było:Maxxum pisze: - dorobienie czerwonego paska wyróżniającego LX-a na listwy boczne i zderzaki
A poza tym szacun za ogrom pracy !performaceprobe.com pisze: 1990
LX models lose red accent stripe on body side molding.
A jeszcze:
Jeśli nie dostaniesz żarówek 27W, co nie jest takie proste(jak dostaniesz daj namiary, będę potrzebował) to daj oporniki, żeby wyrównać- wymiana żaróweczek w tylnych światłach na żaróweczki amerykańskie (żeby system nie zgłaszam
błędów)
-
- Klubowicz
- Posty: 3839
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Eli - zaręczam Ci, że LX-y w '90 też miały czerwony pasek.
Ten wpis powyżej musi być błędny.
Wystarczy przeglądnąć zdjęcia i filmiki w Internecie LX-ów z '90 i 99 % ma takie paski czerwone, więc nie może to być przypadek.
Pierwszy z brzegu filmik http://www.youtube.com/watch?v=PxsyFxAT5lc
Poza tym u mnie na listwach jest wyżłobienie nawet na ten pasek a pod srebrną listwą, którą poprzedni właściciel sobie nakleił - znalazłem właśnie resztki takiego paska - w identycznym kolorze jak malowanie napisu LX na listwie z błotnika.
Dlatego wszystkie znaki na ziemi i na niebie wskazują, że pasek jednak był.
Tak, czy tak - myślę, że musimy porozmaiwać o tym pasku na Borkach.
Co do żaróweczek. Faktycznie trudno znaleźć te 27W, ale już gdzieś takie widziałem. Jak zakupię, to dam Ci namiary oczywiście.
Ten wpis powyżej musi być błędny.
Wystarczy przeglądnąć zdjęcia i filmiki w Internecie LX-ów z '90 i 99 % ma takie paski czerwone, więc nie może to być przypadek.
Pierwszy z brzegu filmik http://www.youtube.com/watch?v=PxsyFxAT5lc
Poza tym u mnie na listwach jest wyżłobienie nawet na ten pasek a pod srebrną listwą, którą poprzedni właściciel sobie nakleił - znalazłem właśnie resztki takiego paska - w identycznym kolorze jak malowanie napisu LX na listwie z błotnika.
Dlatego wszystkie znaki na ziemi i na niebie wskazują, że pasek jednak był.
Tak, czy tak - myślę, że musimy porozmaiwać o tym pasku na Borkach.
Co do żaróweczek. Faktycznie trudno znaleźć te 27W, ale już gdzieś takie widziałem. Jak zakupię, to dam Ci namiary oczywiście.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Re: Maxxum
serio? w jakich dziurach wy mieszkacie ze nie mozna tych zarowek dostac? a pomyslu z opornikami to juz kompletnie nie rozumiem.Eli pisze:Maxxum pisze: Jeśli nie dostaniesz żarówek 27W, co nie jest takie proste(jak dostaniesz daj namiary, będę potrzebował) to daj oporniki, żeby wyrównać
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
-
- Klubowicz
- Posty: 3839
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Widocznie w takich dziurach, gdzie nie ma zapotrzebowania na takie żarówki i w sklepach ich nie ma.quarth pisze:serio? w jakich dziurach wy mieszkacie ze nie mozna tych zarowek dostac? a pomyslu z opornikami to juz kompletnie nie rozumiem.Eli pisze:Maxxum pisze: Jeśli nie dostaniesz żarówek 27W, co nie jest takie proste(jak dostaniesz daj namiary, będę potrzebował) to daj oporniki, żeby wyrównać
Ale spokojnie quarth - nie ma się czym ekscytować, w naszych dziurach jest Internet i poradzimy sobie
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Maxxum
dziwna sprawa z tym paskiem, performanceprobe.com jak dotąd się nie myliło. U mnie w '90 paska nie było, ale to akurat slaby punkt odniesienia biorąc pod uwagę jego bogatą historię. Może w "91 zrezygnowali z paska, a dopiero w "92 malowali listwy pod kolor?
quarth czego z opornikami nie rozumiesz?
quarth czego z opornikami nie rozumiesz?
Re: Maxxum
chcecie to wam kupie te zarowki no z opornikami wlasnie nie rozumiem tematu. czemu to w ogole ma sluzyc?
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
-
- Klubowicz
- Posty: 3839
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
W LX-ach, ale nie tylko jest układ, który sprawdza Ci na bieżąco różne elementy samochodu, np. poziom płynu w układzie chłodzenia, płynu w zbiorniczku spryskiwaczy itd, ale również sprawdza między innymi, czy nie przepaliła się któraś z żarówek w światłach.quarth pisze:chcecie to wam kupie te zarowki no z opornikami wlasnie nie rozumiem tematu. czemu to w ogole ma sluzyc?
Pomiar ten polega na odczycie poboru prądu przez te żarówki. Amerykańskie wersje miały żarówki na 27W i układ jest przystosowany do takich właśnie żaróweczek. Jak włożysz w to miejsce żarówkę "europejską" - 21W, to układ rozpozna to jako przepaloną żarówkę, ponieważ pobór prądu w tym miejscu będzie mniejszy niż te 27W. Stosując odpowiedni opornik - oszukujemy układ i możemy zastosować żarówkę o mniejszym poborze prądu, byleby suma obciążenia wynosiła 27W.
Kurcze - nie znam się bardzo na elektryce - ale chyba dobrze napisałem. Jeżeli nie - niech mnie ktoś poprawi
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maxxum
Maxum, napisałeś na 5-kę
Re: Maxxum
no to akurat nie bedzie pomiar pradu, a rezystancji, niewazne. no to albo zarowki, albo oporniki. dobra, nie zauwazylem jednego nie i myslalem ze pakujecie i zarowki i rezystory co byloby bez sensu. to jak z tymi zarowami? :]
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10627
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maxxum
Układ mierzy pobór prądu. Pobór prądu zależy od napięcia zasilania (zakłada stałe 12v) i rezystancji elementu przez który prąd przepływa.
Żarówki 21W mają inną rezystancję niż żarówki 27W, dlatego płynie przez nie inny prąd i układ widzi jako spaloną żarówkę.
Dołożenie do żarówki 21W rezystora zmienia rezystancję "zestawu" żarówka + rezystor - zwiększa lub zmniejsza, zależy czy dołożymy ten rezystor szeregowo czy równolegle. Można w ten sposób oszukać układ mierzący pobór prądu.
Żarówki 21W mają inną rezystancję niż żarówki 27W, dlatego płynie przez nie inny prąd i układ widzi jako spaloną żarówkę.
Dołożenie do żarówki 21W rezystora zmienia rezystancję "zestawu" żarówka + rezystor - zwiększa lub zmniejsza, zależy czy dołożymy ten rezystor szeregowo czy równolegle. Można w ten sposób oszukać układ mierzący pobór prądu.
Re: Maxxum
slonce, maxxum juz napisal o co chodzi, zrozumialem co potwierdzilem nastepnym postem.Kocureq pisze:Układ mierzy pobór prądu. Pobór prądu zależy od napięcia zasilania (zakłada stałe 12v) i rezystancji elementu przez który prąd przepływa.
Żarówki 21W mają inną rezystancję niż żarówki 27W, dlatego płynie przez nie inny prąd i układ widzi jako spaloną żarówkę.
Dołożenie do żarówki 21W rezystora zmienia rezystancję "zestawu" żarówka + rezystor - zwiększa lub zmniejsza, zależy czy dołożymy ten rezystor szeregowo czy równolegle. Można w ten sposób oszukać układ mierzący pobór prądu.
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
- kicker
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Maxxum
chyba jednak nie, bo tu właśnie chodzi o pakowanie i żarówek, i rezystorów.
Re: Maxxum
no chyba jednak tak, bo pakowanie 27/28w i rezystora to chyba nie to
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
-
- Klubowicz
- Posty: 3839
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Ok.
Pochwalę się moimi zbiorami, które przez te wszystkie lata udało mi się zgromadzić na temat Probe I.
Miesięcznik "MOTOR" z 1988r to nie pomyłka - w nim jest artykuł "Sztuka naśladowania" w której również opisany jest Probe
Pochwalę się moimi zbiorami, które przez te wszystkie lata udało mi się zgromadzić na temat Probe I.
Miesięcznik "MOTOR" z 1988r to nie pomyłka - w nim jest artykuł "Sztuka naśladowania" w której również opisany jest Probe
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Re: Maxxum
bys zeskanowal i sie podzielil co :]
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
-
- Klubowicz
- Posty: 3839
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
he.. he - dobre.quarth pisze:bys zeskanowal i sie podzielil co :]
Jedna taka instrukacja ma np. ponad 900 stron. Aż tyle czasu nie mam
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Re: Maxxum
skanowanie 300 stronicowej ksiazki to 15 minut, sprawdzone
life's 2 short 4 seals ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
only ziligon
only ziligon
-
- Klubowicz
- Posty: 3839
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Chyba jak składa się z pojedynczych kartek, to może. Moje instrukcje, chociaż stare, to jednak klej trzyma je w kupiequarth pisze:skanowanie 300 stronicowej ksiazki to 15 minut, sprawdzone
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)