tak ale tam 87 to u nas nawet nie jest 95, a różnica jest spora jeśli się tankuję 98 oktanów, ciekawi mnie czy komputer może przestawić na tyle kąt zapłonu, aby efektywniej spalił takie paliwo, bo wiele osób kieruje się przy tankowaniu 98+ że ładniej pracuję na biegu jałowym, tak to dlatego, że bardziej liniowo i pełniej się spalają paliwa z wysokim LO, podobnie jest z LPGRobert pisze:Nieprawda - tam są tylko inne oktany:sawmaster pisze:strona http://www.performanceprobe.com/ wydaje mi się że dotyczy aut z USA a nie z Europy, tam jest mniej oktanowe paliwo na stacjach w porównaniu do Europy.http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 07#p239007
ps. wszystkie testy pokazują, że jeśli samochód jedzie na 98 to ma mniej mocy porównując z 95 bo są mniej energetyczne, jednak już w paliwach ultimate, verva oraz v-power w mieszance paliwa dodawane są jakieś związki z tlenem, które niwelują różnicę w kaloryczności paliwa,