Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Kody części do PROBE II
Kody części do PROBE II
Poniżej opis części wraz z kodami wg. Japan Cars (http://www.moto-sklep.pl)
ROLKI NAPINAJĄCE PASKA ROZRZĄDU
- E53021
- E53029
- E53030
USZSCZELKI GŁOWICY
- N03003 (pierwsza)
- N03004 (druga)
USZCZELNIACZ ZAWORÓW
- N33054
USZCZELKI POKRYWY ZAWORÓW
- N43018 (prawa)
- N43017 (lewa)
USZCZELKI KOLEKTORA SSĄCEGO
- N63001 (zakładamy 2 szt. razem)
- N63009 (zakładamy 2 szt. razem)
PANEWKI KORBOWE
- O63008.000 (.000 - oznacza rozmiar nominalny)
PIERŚCIENIE TŁOKOWE
- O43014.000JC (.000JC - oznacza rozmiar nominalny)
FILTR OLEJU
- B13016
ROLKI NAPINAJĄCE PASKA ROZRZĄDU
- E53021
- E53029
- E53030
USZSCZELKI GŁOWICY
- N03003 (pierwsza)
- N03004 (druga)
USZCZELNIACZ ZAWORÓW
- N33054
USZCZELKI POKRYWY ZAWORÓW
- N43018 (prawa)
- N43017 (lewa)
USZCZELKI KOLEKTORA SSĄCEGO
- N63001 (zakładamy 2 szt. razem)
- N63009 (zakładamy 2 szt. razem)
PANEWKI KORBOWE
- O63008.000 (.000 - oznacza rozmiar nominalny)
PIERŚCIENIE TŁOKOWE
- O43014.000JC (.000JC - oznacza rozmiar nominalny)
FILTR OLEJU
- B13016
W Japan Cars Szczecin gość na pytanie o uszczelkę pod lewą pokrywę zaworów powidział:
- Eeeee, Panie, tą uszczelkę to niech pan lepiej od razu kupi orginalną od mazdy, bo ta moja to od razu będzie ciec.......

- Eeeee, Panie, tą uszczelkę to niech pan lepiej od razu kupi orginalną od mazdy, bo ta moja to od razu będzie ciec.......



Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
V6
moze tak rozbujac ten temat nie ma co ukrywac ze jest bardzo przydatny dla kazdego. ktos kto kupywal czesci wie gdzie lepsze? i napewno zna tez ich kody ktore napewno nam wszystkim sie przydadza.taka moja propozycja.
i dlaczego np. w JC te same czesci pasujace do Probkow tylko o innych oznaczeniach maja rozne ceny? np.(rolka prowadzaca). pozdro
i dlaczego np. w JC te same czesci pasujace do Probkow tylko o innych oznaczeniach maja rozne ceny? np.(rolka prowadzaca). pozdro
MADE IN USA [FLAT ROCK ,MI] 2.5 V6 24v 93r GT. 4Life!!!
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: V6
A dlaczego benzyna Pb95 i Pb98 na tej samej stacji też mają różne ceny?nordd46 pisze:i dlaczego np. w JC te same czesci pasujace do Probkow tylko o innych oznaczeniach maja rozne ceny? np.(rolka prowadzaca). pozdro
Albo oleje o tych samych oznaczeniach?

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





V6
pewnie chodzi o jakosc.czy to znaczy ze producent jednej firmy np (JC) robi rolki gorszej i lepszej jakosci?czego przykladem moze byc cena???hmmmmmmmm wytlumaczcie mi to bez bicia co?
MADE IN USA [FLAT ROCK ,MI] 2.5 V6 24v 93r GT. 4Life!!!
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Filtron AP 113 to chyba odpowiednik B23027JC który NIE jest właściwy, mimo że można go zamontować jeśli się ktoś uprze.
Należy tu zaznaczyć że do naszych aut NIE pasuje filtr od typowej mazdy 626 GE (jak wszystkie inne części) tylko od modelu "MAZDA CRONOS 626 2.0I FS (USA) 91-" cytując za katalogiem JC: http://www.moto-sklep.pl/img.php?kod=1387
AP117 -> Ten wygląda zachęcająco, to będzie prawdopodobnie to.
Należy tu zaznaczyć że do naszych aut NIE pasuje filtr od typowej mazdy 626 GE (jak wszystkie inne części) tylko od modelu "MAZDA CRONOS 626 2.0I FS (USA) 91-" cytując za katalogiem JC: http://www.moto-sklep.pl/img.php?kod=1387
AP117 -> Ten wygląda zachęcająco, to będzie prawdopodobnie to.
Pozdrawiam, Rafał.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Na wszelki wypadek zajrzyj koniecznie do
dyskusji o różnicach filtrów powietrza w II generacji.

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jedyny wniosek jaki płynie z tej dyskusji jest taki, że na stronie K&N są dyrdymałyRobert pisze:Na wszelki wypadek zajrzyj koniecznie dodyskusji o różnicach filtrów powietrza w II generacji.

A teraz z innej beczki.
Oto numery amortyzatorów Kayaby jakie należy montować do Probe 2 generacji (wszystkie wersje) :
334215 - przedni prawy
334216 - przedni lewy
334217 - tylne
I znowu trzeba podkreślić, że dla Probe Kayaba oferuje INNE amortyzatory niż dla Mazdy 626 i Mx6.
Wydaje się oczywiste, że amortyzatory od Mazdy będą mechanicznie pasować. Inni producenci oferują identyczne amortyzatory do Probe i 626, w tym Tokico, które bodajże były montowane fabrycznie.
Dlaczego więc Kayaba oferuje inne amortyzatory ( o 50% droższe ) do Probe ? Chcą zarobić na frajerach, czy rzeczywiście mają coś specjalnego do zaoferowania ?
Prawdopodobnie fabrycznie montowane amortyzatory Tokico mają numery:
HB3081
HB3082
HB3083
Tokico oferuje też model 'ILLUMINA' który ma regulowaną twardość !!! :
BB3081
BB3082
BB3083
W USA taki amortyzator kosztuje 150 USD.
Pozdrawiam, Rafał.
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Dorzucę nr-y sprzęgła wg sachsa
II gen. 2.0 16V
zestaw: 3000 951 732
docisk: 3082 648 001
tarcza: 1862 647 001
łożysko: 3151 807 001
parametry:
średnica tarczy: 220mm
ilość zębów wielowypustu: 17
profil piasty: 17,1x20,1-17N
II gen. 2.5 V6 24V
zestaw: 3000 951 733
docisk: 3082 759 001
tarcza: 1878 984 301
łożysko: 3151 807 001
parametry:
średnica tarczy: 225mm
ilość zębów wielowypustu: 22
profil piasty: 22,2x24,3-22N
II gen. 2.0 16V
zestaw: 3000 951 732
docisk: 3082 648 001
tarcza: 1862 647 001
łożysko: 3151 807 001
parametry:
średnica tarczy: 220mm
ilość zębów wielowypustu: 17
profil piasty: 17,1x20,1-17N
II gen. 2.5 V6 24V
zestaw: 3000 951 733
docisk: 3082 759 001
tarcza: 1878 984 301
łożysko: 3151 807 001
parametry:
średnica tarczy: 225mm
ilość zębów wielowypustu: 22
profil piasty: 22,2x24,3-22N
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re:
sallmo pisze:...wymieniałem klocki i z cały tył nie dał się ruszyć ;/ Po moich namowach pozostały mi 2 sztuki urwanych "sworzni - chyba tak to powinienem nazwać ? ) i dwie ślicznie , okrąglutko obrobione kluczem 12 śruby mocujące.Cały tydzień spędziłem na poszukiwaniach w sklepach,szrotach byłem nawet aby dorobić. ...


koszt około 32 zł.
Indeks katalogowy to: QB1335X
Na tej stronie możesz zamówić dana cześć: http://sklep.intercars.com.pl/
Wybierz z listy kolejno: FORD USA -> PROBE II (ECP) -> 2.5 V6 24V -> Zestaw montażowy zacisku hamulcowego -> Zacisk hamulcowy -> Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego.
Tam można również zakupić drogi trzpień ten bez sześciokątnego łba, koszt: 30 zł. Indeks katalogowy to: QB1342X.
Jak już wspomniał przedmówca nagrzanie zacisku jest najlepszym wyjściem, tylko trzeba uważać bo można spalić wszystkie gumy.
Osobiście po takim zabiegu zawsze wymieniam uszczelki, kosztują zaledwie kilka złotych.
Pompy czynnika chłodzącego do II gen. 2,5lpiotrek pisze:2,5 GT
Pompa wody NIPPARTS J1513027
GMB - nr. katalogowy: D13027, cena: 224,76 zł (sorry nie mam obrazka)


RUVILLE tu występują dwa typy: 65212 i 65257


Pompy czynnika chłodzącego do II gen. 2,0l


SACHS amortyzator FORD USA PROBE II:
przedni P - nr. katalogowy: 030 638, cena: 374,63 zł
przedni L - nr. katalogowy: 030 639, cena: 374,63 zł
tylna oś - nr. katalogowy: 030 640, cena: 425,71 zł
Paski rozrządu:
BOSCH - 1 987 949 160 -> 70,35 zł
CONTITECH - CT 829 -> 76,59 zł
DAYCO - DAY94335 -> 87,55 zł
GOODYEAR - GYG1344H -> 237,75 zł
HUTCHINSON - 192 AHP 30
JC AUTO - E33021JC
CONTITECH - CT 829 -> 76,59 zł

INA - 531 0597 20 -> 299,07 zł
RUVILLE - EVR57010 -> 279,97 zł

4MAX - 0210-07-07009P 73,76 zł
INA - 532 0102 20 411,47 zł
RUVILLE - EVR57009 373,17 zł
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Kody części do PROBE II
Przeguby napędowe do 2.0
Przeguby zewnętrzne z ABS:
G13026 NKN
G13026PC Pascal
0.023954 Spidan
Przeguby zewnętrzne bez ABS:
G13010 NKN
G13010PC Pascal
0.024047 Spidan
Przeguby wewnętrzne:
lewy: G73010 NKN
prawy: G83010 NKN
Przeguby zewnętrzne z ABS:
G13026 NKN
G13026PC Pascal
0.023954 Spidan
Przeguby zewnętrzne bez ABS:
G13010 NKN
G13010PC Pascal
0.024047 Spidan
Przeguby wewnętrzne:
lewy: G73010 NKN
prawy: G83010 NKN
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kody części do PROBE II
Na początek podam bardzo fajną stronę jeśli znacie numer fabrycznej części to dzięki niej można uzyskać dużą ilość zamienników nie wiem czy wszystkiego rodzaju części ale z cewką zapłonową mi pomogła. http://www.darma.com.pl/
Zamiennik cewki do 2.0 16V to Magneti Marelli BAEQ033,
http://www.wegasklep.net/product.php?productid=1257
Zamiennik cewki do 2.0 16V to Magneti Marelli BAEQ033,
http://www.wegasklep.net/product.php?productid=1257
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Kody części do PROBE II
Świece zapłonowe:
KLZE - NGK BKR6ES-11
KL - NGK BKR6E-11
FS - NGK BKR6E-11
KLZE - NGK BKR6ES-11
KL - NGK BKR6E-11
FS - NGK BKR6E-11
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Kody części do PROBE II
Jaka jest różnica w świecach KLZE - KL, bo z informacji z for z USA wynika, że nie ma żadnej różnicy?Maciucha pisze:Świece zapłonowe:
KLZE - NGK BKR6ES-11
KL - NGK BKR6E-11
FS - NGK BKR6E-11
Tym bardziej dziwi mnie bardzo post kolegi o powykrzywianych denkach tłoków przez elektrody

Pozdr
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kody części do PROBE II
Podobno różnią się kształtem elektrody (to oznaczają litery przed myślnikiem w symbolu NGK)
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Kody części do PROBE II
Nie wnikam (nie wiem), czemu do KL-ZE przewidują S (standard).
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kody części do PROBE II
Dobra tak mnie zaciekawiliście - a co zmienia kształt elektrody ? poprawia właściwości iskry czy co ?
- wujeksex
- Posty: 1394
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Kody części do PROBE II
-- oryginalny post 2010-09-07 09:33 --
II gen 2.0
Kody części z katalogu Inter Cars:
Zestaw śrub głowicy cylindrów - Elring EL707660
Zestaw uszczelek głowicy cylindra(w tym uszczelniacze zaworowe i uszczelniacze wałków rozrządu) - Elring EL707100
Zestaw paska rozrządu - JCPremium EK3044PR
Pierścień tłokowy - TP O43013.000
Pompa wody - THERMOTEC D13024TT
-- dodano 2011-11-27 01:09 --
Dla silnika 2.0, aparat zapłonowy typu S7
Cewka zapłonowa - Motorcraft DG-470
Moduł zapłonowy - Motorcraft DY-1077
Nie znam numerów zamienników, ale można szukać w następujących autach:
Ford Aerostar (97-86)
Ford Crown Victoria (91-87)
Ford Light F Series Fullsize Pickup (97-84)
Ford Mustang (95-83)
Ford Taurus (95-86)
Lincoln Town Car (90-84)
i inne z silnikami z tych aut np. Probe I LX 3.0 V6
.
II gen 2.0
Kody części z katalogu Inter Cars:
Zestaw śrub głowicy cylindrów - Elring EL707660
Zestaw uszczelek głowicy cylindra(w tym uszczelniacze zaworowe i uszczelniacze wałków rozrządu) - Elring EL707100
Zestaw paska rozrządu - JCPremium EK3044PR
Pierścień tłokowy - TP O43013.000
Pompa wody - THERMOTEC D13024TT
-- dodano 2011-11-27 01:09 --
Dla silnika 2.0, aparat zapłonowy typu S7
Cewka zapłonowa - Motorcraft DG-470
Moduł zapłonowy - Motorcraft DY-1077
Nie znam numerów zamienników, ale można szukać w następujących autach:
Ford Aerostar (97-86)
Ford Crown Victoria (91-87)
Ford Light F Series Fullsize Pickup (97-84)
Ford Mustang (95-83)
Ford Taurus (95-86)
Lincoln Town Car (90-84)
i inne z silnikami z tych aut np. Probe I LX 3.0 V6

- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Re: Kody części do PROBE II
Cewka zapłonowa do 2.5 V6 aparat KL01
Symbol H3T021 lub F-693
Oba symbole znajdują się na cewce.
Wygląda ona tak:
http://www.jettro.pl/azcze-cz8350.jpg
Można pomylić ją z cewką http://www.wegasklep.pl/Cewka-zaplonowa ... EQ032.html która ma niżej osadzoną "fajkę" i przez to uniemożliwia złożenie aparatu.
a kupuje się ją tu:
http://www.jettro.pl
Warszawa
ul. Wolska 82 (w podwórzu)
Za cewkę zapłaciłem 132 zł, ale może się coś zmienić, bo z tego co się dowiedziałem, idzie nowa dostawa.
Na miejscu sprawdzają i regenerują aparaty zapłonowe, moduły itp. rzeczy związane z zapłonem.
Przy okazji dowiedziałem się że moduł który mam u siebie J888 jest pozbawiony wady fabrycznej którą wszyscy znamy. Nie mam w nim tego plastiku który zasłania elektronikę wewnątrz, która to się przegrzewa. Zamiast tych "bebechów" mam element podobny do tego, dużego, który montujemy w module zewnętrznym. Ma on 3 nóżki i jest przylutowany i przykręcony, do drugiej strony modułu która jest w całości z metalu. Wydaje mi się że działa to na zasadzie radiatora.
W każdym bądź razie, pan w firmie JETTRO powiedział, że moduły te, mają wyeliminowaną w/w wadę i jeszcze nigdy nie zdarzyło mu się regenerować tego modułu, a już trochę w tej branży siedzi. Dla porównania pokazał mi moduły, które ulegają tej wadzie, J885 bodajże i J881 i faktycznie są nieco inne, chociaż pasują do tego aparatu.
Mogę gorąco polecić tą firmę.
Symbol H3T021 lub F-693
Oba symbole znajdują się na cewce.
Wygląda ona tak:
http://www.jettro.pl/azcze-cz8350.jpg
Można pomylić ją z cewką http://www.wegasklep.pl/Cewka-zaplonowa ... EQ032.html która ma niżej osadzoną "fajkę" i przez to uniemożliwia złożenie aparatu.
a kupuje się ją tu:
http://www.jettro.pl
Warszawa
ul. Wolska 82 (w podwórzu)
Za cewkę zapłaciłem 132 zł, ale może się coś zmienić, bo z tego co się dowiedziałem, idzie nowa dostawa.
Na miejscu sprawdzają i regenerują aparaty zapłonowe, moduły itp. rzeczy związane z zapłonem.
Przy okazji dowiedziałem się że moduł który mam u siebie J888 jest pozbawiony wady fabrycznej którą wszyscy znamy. Nie mam w nim tego plastiku który zasłania elektronikę wewnątrz, która to się przegrzewa. Zamiast tych "bebechów" mam element podobny do tego, dużego, który montujemy w module zewnętrznym. Ma on 3 nóżki i jest przylutowany i przykręcony, do drugiej strony modułu która jest w całości z metalu. Wydaje mi się że działa to na zasadzie radiatora.
W każdym bądź razie, pan w firmie JETTRO powiedział, że moduły te, mają wyeliminowaną w/w wadę i jeszcze nigdy nie zdarzyło mu się regenerować tego modułu, a już trochę w tej branży siedzi. Dla porównania pokazał mi moduły, które ulegają tej wadzie, J885 bodajże i J881 i faktycznie są nieco inne, chociaż pasują do tego aparatu.
Mogę gorąco polecić tą firmę.