Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Jaki olej do silnika z LPG ?
Jaki olej do silnika z LPG ?
Wiem ze temat dość niebezpieczny i wielokrotnie wałkowany, ale...
Czytając poszczególne posty można dojść do wniosku, że :
-mamy do dyspozycji bardzo szeroki wachlarz olei
-i jeszcze większy wachlarz parametrów do wyboru.
Dlatego ograniczamy się do konkretów, czyli:
-auto z LPG
-pojemność silnika 2,5l (Probe II)
-dotychczas zalewany tylko pełnym syntetykiem (Mobil1 0W40, teraz Castrol RS 10W60).
Zastanawiam się nad zakupem polskiego oleju z Orlenu, a mianowicie:
PLATINUM GAS SYNTETHIC SL 5W/40
oto parametry:
New Extreme Synthe Technology - unikalna formuła syntetycznych olejów o najwyższej jakości, bazujących na wysoce zaawansowanej technicznie, ekonomicznie i ekologicznie technologii. Formuła oleju najwyższej jakości opracowana z myślą o użytkownikach nowoczesnych samochodów zasilanych gazem LPG.
Platinum Gas Synthetic opracowany w oparciu o koncepcję New Extreme Synthe Technology : gwarantuje najlepszą ochronę silnika w każdych warunkach pracy
zapewnia idealną czystość silnika
posiada odpowiednią zdolność do neutralizacji produktów kwaśnych
dzięki zastosowaniu nowoczesnych dodatków niskopopiołowych ogranicza powstawanie popiołu mogącego powodować przedwczesny zapłon
hamuje wzrost lepkości w wysokich temperaturach
zapewnia bardzo łatwy rozruch zimą
wydłuża okres eksploatacji
zmniejsza zużycie oleju
jest kompatybilny z materiałami uszczelnień
Zastosowanie:
Platinum Gas Synthetic SL 5W/40 przeznaczony jest do samochodów osobowych i lekkich dostawczych, formuła oleju została opracowana z myślą o użytkownikach nowoczesnych samochodów zasilanych gazem LPG.
Zapewnia idealne smarowanie i najwyższą ochronę silnika w przypadku dwupaliwowego systemu zasilania LPG-benzyna.
Opakowania:
1l, 4 l, 50 kg
Klasa lepkości:
5W/40 - zgodnie z klasyfikacją lepkościową olejów silnikowych SAE J300
Klasa jakości:
API : SL
Normy, aprobaty, specyfikacje:
WT-2003/OO-168
Tutaj link z pełnym opisem.
I teraz pytanie:
-Czy warto, a jeśli nie to co zalać ??
-Szukam oleju na cały sezon - bo w ciągu roku robię około 10000km, głównie w mieście.
-Sugerować się instrukcją i lać 5W30 ??
-Nie sugerować się niczym bo wszystkie oznaczenia to pic na wodę,
-Zalać olej wg. własnego uznania i mieć nadzieje że wszytko bedzie OK.
-Naczytać się ulotek reklamowych i wybrać wg. tego co jest napisane na ulotce.
-Poczekać na opinie doświadczonego użytkownika (na ta opcję liczę)
Czytając poszczególne posty można dojść do wniosku, że :
-mamy do dyspozycji bardzo szeroki wachlarz olei
-i jeszcze większy wachlarz parametrów do wyboru.
Dlatego ograniczamy się do konkretów, czyli:
-auto z LPG
-pojemność silnika 2,5l (Probe II)
-dotychczas zalewany tylko pełnym syntetykiem (Mobil1 0W40, teraz Castrol RS 10W60).
Zastanawiam się nad zakupem polskiego oleju z Orlenu, a mianowicie:
PLATINUM GAS SYNTETHIC SL 5W/40
oto parametry:
New Extreme Synthe Technology - unikalna formuła syntetycznych olejów o najwyższej jakości, bazujących na wysoce zaawansowanej technicznie, ekonomicznie i ekologicznie technologii. Formuła oleju najwyższej jakości opracowana z myślą o użytkownikach nowoczesnych samochodów zasilanych gazem LPG.
Platinum Gas Synthetic opracowany w oparciu o koncepcję New Extreme Synthe Technology : gwarantuje najlepszą ochronę silnika w każdych warunkach pracy
zapewnia idealną czystość silnika
posiada odpowiednią zdolność do neutralizacji produktów kwaśnych
dzięki zastosowaniu nowoczesnych dodatków niskopopiołowych ogranicza powstawanie popiołu mogącego powodować przedwczesny zapłon
hamuje wzrost lepkości w wysokich temperaturach
zapewnia bardzo łatwy rozruch zimą
wydłuża okres eksploatacji
zmniejsza zużycie oleju
jest kompatybilny z materiałami uszczelnień
Zastosowanie:
Platinum Gas Synthetic SL 5W/40 przeznaczony jest do samochodów osobowych i lekkich dostawczych, formuła oleju została opracowana z myślą o użytkownikach nowoczesnych samochodów zasilanych gazem LPG.
Zapewnia idealne smarowanie i najwyższą ochronę silnika w przypadku dwupaliwowego systemu zasilania LPG-benzyna.
Opakowania:
1l, 4 l, 50 kg
Klasa lepkości:
5W/40 - zgodnie z klasyfikacją lepkościową olejów silnikowych SAE J300
Klasa jakości:
API : SL
Normy, aprobaty, specyfikacje:
WT-2003/OO-168
Tutaj link z pełnym opisem.
I teraz pytanie:
-Czy warto, a jeśli nie to co zalać ??
-Szukam oleju na cały sezon - bo w ciągu roku robię około 10000km, głównie w mieście.
-Sugerować się instrukcją i lać 5W30 ??
-Nie sugerować się niczym bo wszystkie oznaczenia to pic na wodę,
-Zalać olej wg. własnego uznania i mieć nadzieje że wszytko bedzie OK.
-Naczytać się ulotek reklamowych i wybrać wg. tego co jest napisane na ulotce.
-Poczekać na opinie doświadczonego użytkownika (na ta opcję liczę)
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version

PROBE II 2,5 GT USA Version

Ja p....e ale żeś sie rozpisał chłopie, pewnie masz kupe roboty, jestem pod wrażeniem
. Ja mam gaz i oszczędzam, wiadomo i dlatego go leje , stąd wniosek prosty do tematu oleju silnikowego dlaczego nie castrol czy mobil tylko Lotos 10W/40. A silnik wdzieczy sie i odpłaca mi pieknym brzmieniem i zamkniętą szafą co pewien czas. Żadnych nagarów, czy stuków popychaczy, ot robi swoje i juz +wymiana co 8-10 kkm.

- Kristofer
- Posty: 178
- Rejestracja: 2004-06-26 00:59
- Galeria: viewtopic.php?t=7979
- Lokalizacja: Kraków Wexford
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
jak by nie było
7 litrów beny x 3,90 zł = 27,60 zł
9-10 litrów gazu x 1,85 zł = 16,65-18,85 zł
na 100 km oszczędzasz minimum 10 zł. czy to mało? zakładając że jeździsz choćby nawet 10 000 km rocznie to każdego roku oszczędzasz minimum 1000zł a to już jest na OC i wymianę oleju
dlatego jestem zwolennikiem gazu
7 litrów beny x 3,90 zł = 27,60 zł
9-10 litrów gazu x 1,85 zł = 16,65-18,85 zł
na 100 km oszczędzasz minimum 10 zł. czy to mało? zakładając że jeździsz choćby nawet 10 000 km rocznie to każdego roku oszczędzasz minimum 1000zł a to już jest na OC i wymianę oleju

dlatego jestem zwolennikiem gazu

dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok 

- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
owszem miałem dwa i założyłem instalację w naprawdę dobrym zakładzie - nie przekonasz mnie za żadne skarby.pimpo pisze:a miałeś Bienias kiedykolwiek autko na gaz?
Uznaję tylko sekwencję bo miałem okazję ją przetestować - jest jedynym rozsądnym wyjściem ale tylko w przypadku auta rodzinnego typu np. bejca 735i.
W sportowy aucie gaz ... ok nie zaczynam bo zaś będzie ciepło.
Temat był niejednokrotnie wałkowany więc uruchom opcję "szukaj" i nie prowokuj mnie i innych

- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
spoko, widziałem już to "piekiełko" hehehe chciałem tylko wiedzieć czy wiesz o czym mówisz czy tak jak jeden kolo którego znam nie miał nigdy do czynienia z gazem a wymądrza się jak by był nie wiadomo jakim specem od tego. zresztą on zawsze wszystko wie lepiej i zawsze wszystko umie zrobić... brak słów! jak wczoraj przyjechałem moim probalkiem do pracy to powiedział że to jakiś szajs a on jeździł już takimi furami że nawet mi nie będzie gadał bo bym doznał szoku. fakt jest jednak taki że kiedyś tam dawno temu miał radziecką wersję łady czyli żiguli (czy jak to się tam pisze) a później kupił fiata 125p od swojego brata. teraz jeździ autobusem i tramwajem. i wiem o tym doskonale że nigdy nie siedział w żadnym ferrari ani porshe bo to jest burak o którym wszyscy wszystko wiedzą (brat największego plotkarza w zakładzie!)
musiałem to napisać bo się wściekłem na niego, tym bardziej że on to powiedział zaraz po tym jak go zje%$#@łem za to że mi na masce usiadł
musiałem to napisać bo się wściekłem na niego, tym bardziej że on to powiedział zaraz po tym jak go zje%$#@łem za to że mi na masce usiadł

dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok 

-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ton reklamy trochę mnie zniechęca, bo przypomina mi reklamy proszków do prania adresowane do głupich gospodyń wiejskich "magiczny system błękitnej szarości zapewni ci olśniewającą biel...", ale jest kilka plusów: jest to olej syntetyczny, ma odpowiednią lepkość, producent chyba jest dostatecznie akceptowalny. Jeśli producent adresuje ten olej specjalnie dla rynku LPG, to może oprócz 95% chwytu marketingowego jest te 5% rzeczywistego działania. Niemniej ja na twoim miejscu bym bez wahania wybrał Mobila 0W40.
Pozdrawiam, Rafał.