Waldi ma rację, że głupotą jest robić remont silnika bez wymiany pierścieni.
A teraz co powinieneś zrobić:
*planowanie głowicy, docieranie gniazd oraz zaworów ( pod żadnym pozorem nie pomylić miejscami szklanek w głowicy! )
* wymiana pierścieni ( i nie oszczędzaj na zamiennikach tylko kup porządne)
* wymień pompę wody, bo koszt nie wielki a jak Ci piardnie to znowu będziesz miał w ciul roboty z wymianą
* przejrzyj wszystkie rolki rozrządu
* zobacz jak wyglądają panewki
*wymień zaworek zwrotny pompy olejowej
wymiana śrub głowicy jest nie konieczna
* jak już będzie silnik na stole to warto zobaczyć jak wygląda sprzęgło, a jak nie wymieniałeś to kup najlepiej samą tarcze EXEDY i wymień, tarcza nie jest droga. dodatkowo łozysko oporowe by się przydało też wymienić, a kosztuje 50zł
* wymień tez kable WN+ świece
olej kup najlepiej do dotarcia silnika po tych zabiegach i pojeździj na nim tak z 3k z czego przez pierwsze 1.5k km nie przekraczaj 2.5-3k obr/min
po czym zlej i zalej jakimś dobrym syntetykiem 5W40 ( żadne orleny czy lotosy) o wymianie filtra chyba nie muszę przypominać
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
musisz kupić dodatkowo uszczelki pod dekle, i kolektor ssący. dekle mimo wszystko ze będą miały nowe uszczelki to złóż na cieniutką warstwe sylikonu, zaś pod KS na smar. jak chcesz podnieść trochę osiągi to do kolektora ssącego polecam uszczelki porcelanowe.
można by się było pokusić o wymianę oleju w skrzyni. Polecam Mobil ATF320 ( jest w dobrych pieniądzach) chyba że masz więcej kasy to Texaco
zwróć uwagę na tylną poduszkę silnika czy nie jest oberwana(bardzo często spotykane) jeśli tak to wymień, lub oddaj do nadlania poliuretanem)
jeśli robisz to sam to moze kasy Ci starczy, zaś jak robisz na warsztacie to mało będzie..
Jak jeszcze chcesz uzyskać jakąś informację pisz śmiało na PW
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)