Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
- migellito
- Posty: 16
- Rejestracja: 2013-11-26 17:10
- Samochód: ford probe 1992 2.2 GT Turbo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
Migellitoo
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
- migellito
- Posty: 16
- Rejestracja: 2013-11-26 17:10
- Samochód: ford probe 1992 2.2 GT Turbo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
tia zebym mial mozliwosc i pojecie heh
Migellitoo
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
wyciągasz drążek i przebijasz ,,kulkę'' do góry drążka (w stronę gałki) i po sprawie nie wiem jak w I ale w II trzeba uwazać żeby nie przegiąć bo o wydech haczy
Probe to nie samochód, to styl życia...
- steam
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-11-04 13:06
- Samochód: Probe 2.2 GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=20911
- Lokalizacja: Góra - Śląskie
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
ktoś coś robił takiego w I ?
- migellito
- Posty: 16
- Rejestracja: 2013-11-26 17:10
- Samochód: ford probe 1992 2.2 GT Turbo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
thx zabawne ... myslalem ze to powazne forum
Migellitoo
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
dostałeś instrukcje...o co Ci chodziPajda16v pisze:wyciągasz drążek i przebijasz ,,kulkę'' do góry drążka (w stronę gałki) i po sprawie nie wiem jak w I ale w II trzeba uwazać żeby nie przegiąć bo o wydech haczy
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
migellito pisze:thx zabawne ... myslalem ze to powazne forum
migellito pisze:tia zebym mial mozliwosc i pojecie heh
To oddaj komuś kto się na tym zna i tak nie pisz. To probe nie civic czy 200SX tu większość trzeba samemu projektować i dorabiać.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- migellito
- Posty: 16
- Rejestracja: 2013-11-26 17:10
- Samochód: ford probe 1992 2.2 GT Turbo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
no wiec pytalem i jeszcze raz zapytam inaczej ... czy ktos umialby zrobic taki ??
Migellitoo
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
A ja Ci odpowiadam tu nikt nowego nie robi tylko przerabia seryjny.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
A powiedz mi, masz młotek i imadło?
Co większą satysfakcję daje, grzebanie i dochodzenie do czegoś samemu czy kupno gotowca?
Trzeba wyciągnąć wybierak od skrzyni biegów - W I-gen nie jestem pewien, ale przy skrzyni 2 śruby odkręcasz, w tunelu środkowym 4 śruby i jeśli przeciśniesz go obok wydechu to masz go luzem(jak nie to wydech trzeba rozpiąć). Jak masz już go na wierzchu, na najkrótszym elemencie, czyli tym lewarku, który wchodzi do kabiny jest kulka. I przy pomocy imadła i młotka(imadłem trzymasz, młotkiem napier****sz, nie odwrotnie) trzeba ją przesunąć do góry czyli w stronę gałki zmiany biegów (nagwintowany koniec).
Zanim się do tego zabierzesz, zmierz prześwit pomiędzy wybierakiem (dokładnie ten odcinek który wchodzi w tunel), a wydechem. Odejmij 1,5cm (potrzeba tyle luzu żebyś nie zaczepiał - wydech pracuje) i będziesz wiedział ile cm możesz zbić tą kulkę.
Instrukcję masz wyczerpującą - teraz 4-pak, kanał i do dzieła!!!!!!
Co większą satysfakcję daje, grzebanie i dochodzenie do czegoś samemu czy kupno gotowca?
Trzeba wyciągnąć wybierak od skrzyni biegów - W I-gen nie jestem pewien, ale przy skrzyni 2 śruby odkręcasz, w tunelu środkowym 4 śruby i jeśli przeciśniesz go obok wydechu to masz go luzem(jak nie to wydech trzeba rozpiąć). Jak masz już go na wierzchu, na najkrótszym elemencie, czyli tym lewarku, który wchodzi do kabiny jest kulka. I przy pomocy imadła i młotka(imadłem trzymasz, młotkiem napier****sz, nie odwrotnie) trzeba ją przesunąć do góry czyli w stronę gałki zmiany biegów (nagwintowany koniec).
Zanim się do tego zabierzesz, zmierz prześwit pomiędzy wybierakiem (dokładnie ten odcinek który wchodzi w tunel), a wydechem. Odejmij 1,5cm (potrzeba tyle luzu żebyś nie zaczepiał - wydech pracuje) i będziesz wiedział ile cm możesz zbić tą kulkę.
Instrukcję masz wyczerpującą - teraz 4-pak, kanał i do dzieła!!!!!!
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- migellito
- Posty: 16
- Rejestracja: 2013-11-26 17:10
- Samochód: ford probe 1992 2.2 GT Turbo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
hehe wreszcie jakas konkretna odpowiedz dzieki sprubuje
Migellitoo
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
-- oryginalny post 2013-12-18 23:42 --
w ramach rekompensaty zdaj fotorelacje
-- dodano 2013-12-18 23:43 --
w ramach rekompensaty zdaj fotorelacje
w ramach rekompensaty zdaj fotorelacje
-- dodano 2013-12-18 23:43 --
w ramach rekompensaty zdaj fotorelacje
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- steam
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-11-04 13:06
- Samochód: Probe 2.2 GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=20911
- Lokalizacja: Góra - Śląskie
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
wczoraj zrobiłem shortshifter na prawdę super sie wbija biegi przełożenia są na prawdę krótkie
jest to na prawdę banalne.
zdementuj mieszek zmiany biegów.
musisz podnieść auto i zdemontować wydech następnie odkręcić osłonę pod lewarkiem jest ona na trzech śrubkach 8
odkręcasz śrubę mocującą cięgno zmiany biegów a wodzik 2 klucze jeden do kontry 12mm nie jestem pewien
idziemy do kabiny bierzemy kombinerki i wyciągamy sprężynę która wszystko trzyma nic trudnego potem wyciągasz lewarek.
Ja próbowałem z początku bić młotkiem w duł aby kulka poszła do góry ale nie stety nie szło ;D tak jak idzie u posiadaczy dwójeczek
Oryginalnie przerwa pomiędzy końcem kulki a początkiem mocowania jest 30mm cały patent polega na tym aby ta przerwa była większa.
musisz uciąć przy końcu i dodać 20mm pręta, rurki ja dodałem szpilkę 12mm tak aby wymiar był +/- 50mm ja bym nie dawał więcej bo skok jest już krótki a biegi wchodzą lepiej niż wczesnej oczywiście staraj sie to dać prosto w stosunku jak to wcześniej było - pierwsze powzmacniaj haftami aby to ci nie pościągało jak bd spawał.
Jeśli nie masz spawarki lub kogoś kto by ci to miał zrobić idz do jakiegoś zakładu ślusarskiego tam ci to pospawają za dosłowne piwo czy tam 2 ) xD
Jak kto chce może skrócić 2 część powyżej kulki ja tego nie robiłem.
Wszystko składasz w odwrotnej kolejności tylko tej osłony nie założysz bo ci fizycznie nie wejdzie.
Jak ktoś mnie nie zrozumiał o to przykładowy rysunek jak to ma wyglądać :
Teraz jak masz próbka na 4 kółkach jedz sie przejechać poczuj inną kulturę jazdy ze short shifterem
jest to na prawdę banalne.
zdementuj mieszek zmiany biegów.
musisz podnieść auto i zdemontować wydech następnie odkręcić osłonę pod lewarkiem jest ona na trzech śrubkach 8
odkręcasz śrubę mocującą cięgno zmiany biegów a wodzik 2 klucze jeden do kontry 12mm nie jestem pewien
idziemy do kabiny bierzemy kombinerki i wyciągamy sprężynę która wszystko trzyma nic trudnego potem wyciągasz lewarek.
Ja próbowałem z początku bić młotkiem w duł aby kulka poszła do góry ale nie stety nie szło ;D tak jak idzie u posiadaczy dwójeczek
Oryginalnie przerwa pomiędzy końcem kulki a początkiem mocowania jest 30mm cały patent polega na tym aby ta przerwa była większa.
musisz uciąć przy końcu i dodać 20mm pręta, rurki ja dodałem szpilkę 12mm tak aby wymiar był +/- 50mm ja bym nie dawał więcej bo skok jest już krótki a biegi wchodzą lepiej niż wczesnej oczywiście staraj sie to dać prosto w stosunku jak to wcześniej było - pierwsze powzmacniaj haftami aby to ci nie pościągało jak bd spawał.
Jeśli nie masz spawarki lub kogoś kto by ci to miał zrobić idz do jakiegoś zakładu ślusarskiego tam ci to pospawają za dosłowne piwo czy tam 2 ) xD
Jak kto chce może skrócić 2 część powyżej kulki ja tego nie robiłem.
Wszystko składasz w odwrotnej kolejności tylko tej osłony nie założysz bo ci fizycznie nie wejdzie.
Jak ktoś mnie nie zrozumiał o to przykładowy rysunek jak to ma wyglądać :
Teraz jak masz próbka na 4 kółkach jedz sie przejechać poczuj inną kulturę jazdy ze short shifterem
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
Super instrukcja
Może jednak da się zbić kulkę, tylko za szybko zrezygnowałeś
Może jednak da się zbić kulkę, tylko za szybko zrezygnowałeś
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- steam
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-11-04 13:06
- Samochód: Probe 2.2 GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=20911
- Lokalizacja: Góra - Śląskie
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
Możliwe Patryk jabłko wygląda tak choć by było nasadzone na lewarek ale powiem szczerze że trochę zmasakrowałem tą kolkę i doszyłem do wniosku że prościej bd przyspawać możliwe że tam trzeba przeszlifować lub nagrzać na ciepło być może że by poszłoPatryk- pisze:Super instrukcja
Może jednak da się zbić kulkę, tylko za szybko zrezygnowałeś
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
Z tego co czytałem to właśnei to zagięcie w I gen jest wyzwaniem - żeby przesunąć kulkę dalej, trzeba to przeszlifować.
Steam, a powiedz jak bardzo zmienił się u Ciebie opór przy wrzucaniu biegów?
Steam, a powiedz jak bardzo zmienił się u Ciebie opór przy wrzucaniu biegów?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- steam
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-11-04 13:06
- Samochód: Probe 2.2 GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=20911
- Lokalizacja: Góra - Śląskie
Re: Ma ktoś shortshifter do I gen probka??????????????
Jest taki leciutki opór może mi sie wydaje ale bieg wchodzi lepiej niż miałem wcześniej w dodatku są krótkie i bardzo przyjemnie sie jeździ.KrecioPL pisze:Z tego co czytałem to właśnei to zagięcie w I gen jest wyzwaniem - żeby przesunąć kulkę dalej, trzeba to przeszlifować.
Steam, a powiedz jak bardzo zmienił się u Ciebie opór przy wrzucaniu biegów?