Cześć, wszystkie tematy dotyczyły problemu w drugiej generacji, a ja mam najprawdopodobniej uszkodzony czujnik w silniku 2.2 GT. Objawy są takie, że nie ma wolnych obrotów. Wyczyściłem EGR, nie pomogło, zacząłem się bawić TPSem i okazało się, że nie reaguje zmianą napięcia na zmianę położenia przepustnicy. Kolejno na czarnym kablu jest 0,03V (masa), na czerwonym jest 4,99 - 5V (zasilanie) a na sterowaniu, białym kablu jest ciągle 2,48V zamiast 0,96V i nie zmienia się jeżeli ruszam przepustnicą.
Czy to znaczy że czujnik jest do wymiany?
Kierowałem się tym tutorialem:
http://www.performanceprobe.com/forum/s ... php?t=7074
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Czujnik położenia przepustnicy - objawy
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2014-02-15 13:57
- Samochód: 92' Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=21925
- Lokalizacja: Krosno
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy
w podłączenie nie wnikam bo w probe nie wiem jakie tam kable -kolory ale z tego co piszesz,,,, jesli opornosc tez bez zmian- to tak na wszelki wypadek sprawdzic w celu unikniecia pomyłki
to masz po prostu niesprawny ten tps 


... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2014-02-15 13:57
- Samochód: 92' Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=21925
- Lokalizacja: Krosno
Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy
Odkręciłem TPS, rozciąłem koszulkę okalającą kable i zacząłem sprawdzać je po kolei - okazało się, że właśnie kabel sygnałowy jest przerwany zaraz przy samym czujniku. Nagrzałem nożyk, zeskrobałem uszczelniacz i dotarłem do pinu z którego wychodzi sygnał, przylutowałem przewód na nowo, zabezpieczyłem wszystko klejem epoksydowym, wyregulowałem czujnik i jest miód, wolne obroty wróciły 
Nie mam jednak ssania, tzn. na zimnym silniku po zapaleniu obroty utrzymują się powyżej 2000 i zaczynają stopniowo spadać w ciągu 4-5 sekund aż na 800 i już się utrzymują. Będę musiał zerknąć co się dzieje.

Nie mam jednak ssania, tzn. na zimnym silniku po zapaleniu obroty utrzymują się powyżej 2000 i zaczynają stopniowo spadać w ciągu 4-5 sekund aż na 800 i już się utrzymują. Będę musiał zerknąć co się dzieje.
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy
Odkopie temat.
Wprawdzie chodzi mi o czujnik TPS w Probe 3.0, ale zasada powinna być chyba taka sama.
Czujnik różni się tym od 2.2 GT, ze ma 3 piny zamiast (chyba pięciu).
W każdym razie - sczytałem kody błędów automatycznej skrzyni biegów i wyszło mi, że uszkodzony jest właśnie TPS.
Zapytacie - co to ma wspólnego ze skrzynią. No właśnie wygląda na to, że ma i to dużo.
Komputer dostaje ten błąd i nie wie kiedy ma przełączyć bieg. Już kiedyś miałem z tym problem, po wymianie TPS-a przez kilka lat był spokój.
Teraz znów jest problem. Wszystkie biegi zniknęły. W Internecie znalazłem informację że może tak się dziać.
Stąd wynika moje pytanie - jak ustawić ten czujnik po jego wymianie ? Nie wystarczy go chyba zwykle przykręcić do pzrepustnicy
Wprawdzie chodzi mi o czujnik TPS w Probe 3.0, ale zasada powinna być chyba taka sama.
Czujnik różni się tym od 2.2 GT, ze ma 3 piny zamiast (chyba pięciu).
W każdym razie - sczytałem kody błędów automatycznej skrzyni biegów i wyszło mi, że uszkodzony jest właśnie TPS.
Zapytacie - co to ma wspólnego ze skrzynią. No właśnie wygląda na to, że ma i to dużo.
Komputer dostaje ten błąd i nie wie kiedy ma przełączyć bieg. Już kiedyś miałem z tym problem, po wymianie TPS-a przez kilka lat był spokój.
Teraz znów jest problem. Wszystkie biegi zniknęły. W Internecie znalazłem informację że może tak się dziać.
Stąd wynika moje pytanie - jak ustawić ten czujnik po jego wymianie ? Nie wystarczy go chyba zwykle przykręcić do pzrepustnicy

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy
A może analogicznie jak w 2 ?
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 64#p235388
To jest ten sam silnik co w Taurus 3.0, Mercury Topaz, Aerostar, Windstar, Ranger, Mazda B 3000 pickap;
jeszcze coś takiego znalazłem:
http://easyautodiagnostics.com/ford/3.0 ... -the-tps-1
pomogłem?
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 64#p235388
To jest ten sam silnik co w Taurus 3.0, Mercury Topaz, Aerostar, Windstar, Ranger, Mazda B 3000 pickap;
jeszcze coś takiego znalazłem:
http://easyautodiagnostics.com/ford/3.0 ... -the-tps-1
pomogłem?

był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy
Dzięki vitku - wiem, że ten silnik pasuje do w/wvitek pisze:A może analogicznie jak w 2 ?
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 64#p235388
To jest ten sam silnik co w Taurus 3.0, Mercury Topaz, Aerostar, Windstar, Ranger, Mazda B 3000 pickap;
jeszcze coś takiego znalazłem:
http://easyautodiagnostics.com/ford/3.0 ... -the-tps-1
pomogłem?

Kurcze - z tym ustawianiem na "listki" to trochę wydaje się skomplikowane.
Gdzieś czytałem, żeby omomierzem ustawiać. jedną końcówkę chyba do tego środkowego pinu a drugą do masy i dodawać gazu, żeby otwierała się przepustnica i mierzyć oporność. Nie wiem, coś tam pisało w ten sposób.
Może sobie jeszcze przetłumaczę ten tekst po "dżangielsku" i coś będę wiedział.

EDIT:
No niestety - kupno nowego czujnika i jego wymiana nie pomogła.
Lx pojechał dzisiaj na lawecie do mechanika od skrzyń automatycznych

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy
łączymy się z Tobą w "bulu i nadzieji".Maxxum pisze:Lx pojechał dzisiaj na lawecie do mechanika od skrzyń automatycznych
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy