Przeszukałem zdjęcia i okazało się ze jedyne jakie mam gdzie auto jest w całości to takie zaraz po zakupie. Oto ono
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Obrazek](http://img444.imageshack.us/img444/3319/firstv.th.jpg)
Jest to 2.0, według vin rocznik 1994, wersja Highlight (bez klimatyzacji, którą zastępuje napis na burcie, chodzi o to żeby czuć się bardzie cool
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Torcie historii. Auto kupione 19 kwietnia 2009 w Jeleniej Górze. Za ciężkie pieniądze jak się pomyśli ile dzisiaj by kosztował w takim samym stanie. W Polsce auto jeździ od 2005 roku, w sumie u trzech właścicieli. Miał nieco mankamentów, ale do dnia dzisiejszego udało się większość wyeliminować.
Co było robione.
-Wymieniona przednia szyba. listopad 2009. Oryginalna była w jednym miejscu z białym nalotem już w dniu zakupu ale nie wiedziałem co to. Okazało się że pękła od tego miejsca podczas przelotu nad torami.
-Przedni zderzak i lewy przedni błotnik - lato 2010 (auto miało jakąś stłuczkę bo zderzak by klejony a błotnik podgięty, postanowiłem to poprawić)
![Obrazek](http://img821.imageshack.us/img821/9839/dsc00051jn.th.jpg)
![Obrazek](http://img600.imageshack.us/img600/7922/dsc00061vs.th.jpg)
![Obrazek](http://img837.imageshack.us/img837/1931/dsc00059oa.th.jpg)
-poprawiona blacharka i nowy lakier na całym aucie - lato 2010 (przy okazji szyber bez rdzy)
-Wymiana zaworka w pompie olejowej – Listopad 2010 (lekarstwo na cykanie)
![Obrazek](http://img849.imageshack.us/img849/7396/graty.th.jpg)
![Obrazek](http://img856.imageshack.us/img856/7505/nowyistaryzaworek.th.jpg)
-Felgi Dezent V 16” i opony TOYO T1-R od sezonu 2011 (w zimie jeździ na świderkach)
-Lampy dzienne i przeciwmgielne DIY, sterowane modułem DIY – lato 2011
![Obrazek](http://img215.imageshack.us/img215/1450/drlfog.th.jpg)
-Elektryczny fotel kierowcy wyrwany za 40zł! Lato 2011
![Obrazek](http://img268.imageshack.us/img268/4792/probefotel1.th.jpg)
![Obrazek](http://img259.imageshack.us/img259/2935/probefotel2.th.jpg)
![Obrazek](http://img833.imageshack.us/img833/8808/probefotel3.th.jpg)
-Wymiana audio, sony xploud na stację multimedialną Kenwood - grudzień 2011 (głośniki zostały bo poprzedni właściciel założył Hertz’e)
![Obrazek](http://img12.imageshack.us/img12/7793/kenwoodd.th.jpg)
![Obrazek](http://img20.imageshack.us/img20/8528/kenwood2.th.jpg)
-Nowe klosze lamp przednich – wiosna 2012
-Kompletny rozrząd - wiosna 2012
-Oryginalne chlapacze - wiosna 2012
![Obrazek](http://img404.imageshack.us/img404/1286/dscf0821l.th.jpg)
-Nowy wydech w oryginale (środkowy i końcowy Walker) - wiosna 2012
-Sprężyny z przodu - teraz (pękła mi prawa z przodu, przy okazji doszczętnie zepsuła oponę, na zdjęciu ściągacz który zbudowałem żeby to jakoś samemu poskładać)
![Obrazek](http://img35.imageshack.us/img35/4619/dscf0814d.th.jpg)
-Po poprzednim właścicielu został dolot zimnego powietrza.
--------------------------------------
lato 2013: lista rzeczy które zostały zrobione.
- Rozkręcone kompletnie tylne zawieszenie, buda i podwozie od linii drzwi.
- Wypiastowane i pomalowane proszkowo (z podkładem cynkowym) wszystkie elementy ze spodu auta.
- Usunięte ogniska korozji za zderzakiem i lampami, na kielichach w podwoziu,
- Zdarta ruda, podkład reaktywny, podkład akrylowy antykorozyjny i baranek na spód auta. Lakier we wnętrze bagażnika.
- Nowe piasty NTN na tył. nowe tarcze Brembo na tył i klocki ATE
- Nowe czujniki ABS na tył
- Wymieniony płyn hamulcowy,
- Naprawione oba zaciski tylne, były zapieczone na amen.
- Wymienione całe kolumny zawieszenia na tyle (od sympatycznego pana ze Złotnik Kujawskich, który kiedyś też miał Probe i udzielał się, niestety nie znam nicku) miały przebieg około 90k - wyglądają jak nowe. w oryginalnych zupełnie przegniły poduszki mocujące.
- Zawszenie poskładane na tulejach poliuretanowych z Olkusza.
- Wygłuszenie podłogi bagażnika na matach STP
- Usunięte ogniska korozji na drzwiach kierowcy, tylnym prawym nadkolu, progach, w bagażniku, itp. Auto lakierowane od linii drzwi do tyłu.
- Wycięte i wklejone tylne szyby karoseryjne aby pozbyć się przecieków.
- Nowy akumulator BOSCH 60A
auto jeździ na dzień 26-10-2013 ale
- Trzeba wymienić drążki kierownicze, wyszło przy sprawdzeniu auta przed geometrią
- Poskładać tego dziada do końca, bo cały czas nie mam tapicerek w bagażnik
update luty 2015.
w roku 2014 postępowała agonia elektryczna Probe
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Rozrusznik przestał chodzić z dnia na dzień, szczotki po prostu przestały istnieć po 20 latach ciągłego kręcenia
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 3&start=25 dałem tutaj krótkie info co iak sobie sprawnie wymienić
Auto dostało praktycznie nowy alternator
Stało się coś dziwnego i tak jak by sie zwarł,. Odpaliłem pewnego dnia i wskazówka stoi jak wryta, po chwili dym z pod maski, pasek sie zjarał na rolce a alternator gorący jak diabli.
Jak juz miałem go rozebranego to poleciałem po całości: nowy regulator, nowy mostek nowe łożyska NTN. Latem wymieniłem dziadowskie światła dzienno mgielne... Na semi-euro i dodałem nawigację KNA DV3200 dedykowaną dla mojego Kenwooda,
Bawię się teraz z tapicerkami przednimi, sklejam je po muła bo chce doprowadzić do ideału wersje przedliftową. W sierpniu kupiłem komplet takich i sklejam je na klej epoksydowy przy pomocy ścisków stolarskich. Idzie długo bo takie dwuskładnikowe kleje wiążą do 28 godzin a nie da się kleić wszystkiego naraz tylko po 30cm max. Efekt jest mega, jeżeli ktoś tylko lubi boczki przedliftowe
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Lewy jest gotowy, prawy na 90%, a całej operacja nawet nie piśnie. Plan jest jeszcze taki żeby od środka wykleić je guma akustyczna dla wytłumienia, ale to już przed zakładaniem.
-------------------zdjęcia "nie" w całości
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img208/9103/20121008174941.th.jpg)