
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Kayl
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Kayl
Ten ERG to już mogłeś sobie darować i go zaślepić 

PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Kayl
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-04-11 12:21
- Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
- Galeria: viewtopic.php?t=17494
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Kayl
Turbo jest wypolerowanekicker pisze:dobra robota, obyś ten projekt doprowadził do końca. Turbina nowa? skąd wytrzasnąłeś?


chodzi Ci o zawór EGR czyli recyrkulacji spalin ?Bogdan9999 pisze:Ten ERG to już mogłeś sobie darować i go zaślepić

- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Kayl
Tak zawór sam zostaw bo on teoretycznie musi sygnalizować swoje położenie bo jest na nim czujnik do kompa. A rurkę łączącą kolektor wydechowy i dolotowy wywal a otwory po zaślepiaj np. zaspawaj nakrętki od rurki i wkręć. Dzięki temu prostemu zabiegowi kolektor dolotowy zawsze będzie czysty 

PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- kicker
- Posty: 241
- Rejestracja: 2007-05-28 20:37
- Samochód: White GT 91
- Galeria: viewtopic.php?t=19596
- Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz
Re: Kayl
Kiedyś słyszałem historie o dwóch takich którzy tą rurke zaślepili monetą 2 czy tam 5zł, która po jakimś czasie odpadła i poleciała dalej trafiając na wirnik i pięknie go szlifując 

- Kayl
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-04-11 12:21
- Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
- Galeria: viewtopic.php?t=17494
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- steam
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-11-04 13:06
- Samochód: Probe 2.2 GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=20911
- Lokalizacja: Góra - Śląskie
Re: Kayl
fajna turbina ale nie stety z wyglądu 

- Kayl
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-04-11 12:21
- Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
- Galeria: viewtopic.php?t=17494
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
- steam
- Posty: 123
- Rejestracja: 2012-11-04 13:06
- Samochód: Probe 2.2 GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=20911
- Lokalizacja: Góra - Śląskie
Re: Kayl
będzie ciekawie :d
- Kayl
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-04-11 12:21
- Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
- Galeria: viewtopic.php?t=17494
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Kayl
a no
Fordzik będzie strojony na 1.5 bara, jak na razie mam sam chip, ale jeszcze nie uruchomiłem go ze względu na brakujące części, a kiedy go złoże to nie wiem, bo specjalnie do UK wyjechałem do pracy, żeby na to zarobić 



- Takes
- Posty: 114
- Rejestracja: 2011-03-07 12:03
- Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
- Galeria: viewtopic.php?t=21652
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Kayl
podoba mi sie i to bardzo twoj egzemplarz! konkretne mody ktore umila jazde i prace motorowni.
powodzenia w dalszych modach!
powodzenia w dalszych modach!
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA
BMW e46 stage4 8hp 500hp+

BMW e46 stage4 8hp 500hp+

- Kayl
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-04-11 12:21
- Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
- Galeria: viewtopic.php?t=17494
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Kayl
Helo wszystkim
wracam po malej przerwie i chce ukonczyc w koncu drugi etap mojego projektu 
Przymierzam sie do kupna wiekszej turbiny, chce miec doladowanie 1.5 bara minimum, moze nawet wiecej, tylko nue wiem jakie doladowanie mozna ustawic dla fabrycznego silnika, moze ktos mi podpowie
? Mysle nad kupnem tej turbinki http://www.ebay.com/itm/301056552708 oczywiscie wiem, ze uklad paliwowy tez musze zmienic, myslalem o tej pompie http://www.ebay.co.uk/itm/151140747247 bedzie dobra ? No i oczywiscie wtryski, tylko nie mam pojecia jakie mam kupic no i jak to wystroic, chcialbym tez przesunac odciecie na 7300 moze na 7500, slyszalem ze fabryczny silnik to zniesie, co o tym sadzicie ?


Przymierzam sie do kupna wiekszej turbiny, chce miec doladowanie 1.5 bara minimum, moze nawet wiecej, tylko nue wiem jakie doladowanie mozna ustawic dla fabrycznego silnika, moze ktos mi podpowie


-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Kayl
Wal do Bogdana9999 - On powinien odpowiedzieć Ci na większość z tych pytań 

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Kayl
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-04-11 12:21
- Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
- Galeria: viewtopic.php?t=17494
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Kayl
ostatnio go zasypałem milionem pytań
aż mi głupio go pytać już o każdą pierdółke, poczekam aż ktoś inny się wypowie albo nawet on sam 



- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Kayl
Tą pompę co wkleiłeś i turbo będą super nawet ze sporym zapasem jeśli chodzi o turbo.
W jaką moc celujesz ? Z tego co piszesz aby ten silnik przyjął takie obroty potrzebne jest regeneracja głowicy + mocniejsze sprężyny pod zawory. Inaczej może być nie ciekawie.
I doładowanie powyżej 1.5 bara wkładaj truciznę korby na pewno + tłoki stare tego nie zniosą, nawet jeśli to krótko nawet stronienia nie wytrzymają. Znalezienie dobrych tłoków a jesli mówimy o dobrych to tylko oryginały mazdy to ciężko zamienników nawet nie dotykaj. Jedynie kucizna.
W jaką moc celujesz ? Z tego co piszesz aby ten silnik przyjął takie obroty potrzebne jest regeneracja głowicy + mocniejsze sprężyny pod zawory. Inaczej może być nie ciekawie.
I doładowanie powyżej 1.5 bara wkładaj truciznę korby na pewno + tłoki stare tego nie zniosą, nawet jeśli to krótko nawet stronienia nie wytrzymają. Znalezienie dobrych tłoków a jesli mówimy o dobrych to tylko oryginały mazdy to ciężko zamienników nawet nie dotykaj. Jedynie kucizna.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Kayl
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-04-11 12:21
- Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
- Galeria: viewtopic.php?t=17494
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Kayl
chciałbym tyle mocy ile można wykrzesać z fabrycznego silnika
ew. zrobie regeneracje głowicy + tytanowe sprężyny zaworów, ale ponoć my w F2T mamy tytanowe sprężyny zaworów, no i powiedz mi czy robić regeneracje głowicy, bo mój silnik ma przejechane jakieś 120 tys km i jest to prawdziwy przebieg, jeszcze też myślałem nad metalową uszczelką pod głowice, bo ponoć fabryczną wydmucha powyżej 1.2 bara ? nie wiem do końca, dlatego pytam, jeszcze mam pytanie odnośnie tego Garretta, czytałem na jakimś forum o smarowaniu takich turbin, jak dobrać restryktor do tego turbo ? i co to jest antisurge i czy ta gorąca strona 0.82 AR będzie dobra ? bo to jest single scroll, lepiej poszukać twinscrolla ? o mniejszym AR ? czy ten będzie dobry ? i od jakich obrotów te turbo będzie wstawało ?


- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Kayl
licz na 3500 obrotów coś będzie się działo.
Na fabrycznym silniku zrobisz 240- 260 km po remoncie pewnie i 300-350 zniesie po przeróbkach więcej.
Gdzie przeczytałeś o tych tytanowych sprężynkach ? hehe
Twinscroll niby daje to że turbo wcześniej wstaje ale tego jeszcze nikt na wykresie nie pokazał czy faktycznie tak jest. Tak czy inaczej twinscroll utrudnia budowę kolektora i sporo komplikuje spraw. To na pewno.
Metalowa uszczelka była by ok ale gdzie ja dostaniesz to raz a dwa to musisz mieć dwie idealne płaszczyzny czyli kłania się planowanie bloku i głowicy.
Na fabrycznym silniku zrobisz 240- 260 km po remoncie pewnie i 300-350 zniesie po przeróbkach więcej.
Gdzie przeczytałeś o tych tytanowych sprężynkach ? hehe
Twinscroll niby daje to że turbo wcześniej wstaje ale tego jeszcze nikt na wykresie nie pokazał czy faktycznie tak jest. Tak czy inaczej twinscroll utrudnia budowę kolektora i sporo komplikuje spraw. To na pewno.
Metalowa uszczelka była by ok ale gdzie ja dostaniesz to raz a dwa to musisz mieć dwie idealne płaszczyzny czyli kłania się planowanie bloku i głowicy.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Kayl
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-04-11 12:21
- Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
- Galeria: viewtopic.php?t=17494
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Kayl
Quaki napisał, że fabryczna głowica wytrzymuje do 300-350km http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 05520.html, powiem Ci, że kiedyś wyszukałem dokładny opis silnika F2T, w którym wyczytałem, że ma m.in. tytanowe sprężyny zaworów, to teraz siedze jakieś dobre 2-3 godziny i za cholere tego znaleźć nie moge... co do Turbo to zostaje jeszcze problem z kolektorem, Ty mi już mówiłeś, że terminy masz zawalone do października... ale coś będę kminił, jeszcze tylko nie wiem jak z tym smarowaniem i co to jest ten anti surge, jak znajde link z opisem silnika to go od razu wkleje
znalazłem ! http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=3688 trzecia odpowiedź
i jest nawet napisane, że F2T ma kute tłoki
znalazłem ! http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=3688 trzecia odpowiedź


- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Kayl
F2 nie ma kutych tłoków a już na pewno tytanowych sprężyn
Tytanowe stosuje się talerzyki na sprężyny aby były lekkie. Tak wiec nie wierz w brednie
A o zjawisku surge poczytaj tutaj jest dokładnie opisane szkoda pisać ponownie.
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=72492

Tytanowe stosuje się talerzyki na sprężyny aby były lekkie. Tak wiec nie wierz w brednie

A o zjawisku surge poczytaj tutaj jest dokładnie opisane szkoda pisać ponownie.
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=72492
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Kayl
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-04-11 12:21
- Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
- Galeria: viewtopic.php?t=17494
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Kayl
Okay, dzieki wielkie
akurat te turbo, ktore chce kupic ma anti surge, też mysle, ze takich problemow jak w tym filmiku ze SKY-em nie będzie
swoja droga ciekawe, czy uda mi sie uzyskac conajmniej 300km, oddam glowice do remontu + planowanie jej i bloku do tego jeszcze uszczelka metalowa, mysle, ze bede musial kupic na zamowienie, bo na allegro jej nie ma, sprobuje tez poszukac na inter cars, zaczne cos dzialac jak kupie turbo
pod koniec miesiaca powinna przyjsc 





- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 580
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Kayl
Turbo ktore pokazales to chinczyk, to raz. Niektorzy jezdza na nich 3 lata, wiekszosc wyciaga z dolotu resztki wirnika po pierwszym odpaleniu. Nie wiem dokladnie w jaka charakterystyke celujesz, ale z muszla ar .82 bedzie lag ogromny. Przesuniecie odcinki brzmi dobrze, ale nie zapominaj ze to silnik 12v na jednym walku ktory nigdy nie byl projektowany do krecenia powyzej 6000 (juz krecenie serii powyzej 5500 to strata czasu). Wtryski od RX7 wlozysz bo pasuja (roczniki przed 1990). Wystarczaja do 400km spokojnie (650cc bodajze). Co do strojenia to szykuj sie na SA bo swinki sobie z tymi autami nie radza
Czekam na efekty i powodzenia. Ciekawe kto pierwszy wyjedzie z 300+

Ostatnio zmieniony 2014-07-10 21:04 przez Lukas007, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kayl
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-04-11 12:21
- Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
- Galeria: viewtopic.php?t=17494
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 580
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Kayl
Standalone. Taki komputer ktorym sie zastepuje fabryczne ECU.
- Kayl
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-04-11 12:21
- Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
- Galeria: viewtopic.php?t=17494
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: Kayl
czyli coś jak ECU Master DET 3 ? bo myśle nad kupnem tego na razie mam sam czip od Quakiego, ale jeszcze nie zdążyłem go nawet przetestować

- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz