Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Olej i amorki

Awatar użytkownika
Onkel Schneider
Posty: 83
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Samochód: 2.2 GT, 1991

Olej i amorki

Post autor: Onkel Schneider »

Witam,

Mam 3 pytania dotyczace 2.2 GT !

1. Wymiana oleju w skrzyni manualnej.
Z tego co udalo mi sie dowiedziec to 3.35 litra oleju ATF np. Dextron 2 ale moje pytanie brzmi:
czy oprocz oleju trzeba wymienic cos jeszcze: czy w przypadku skrzyni manualnej wystepuje np. filter oleju ?
Pytalem w salonie w Forda w Krakowie ale nie obsluguja "amerykanców" !

2. Po wylaczeniu samochodu i wyciagnieciu kluczyka cos szumi dlugo (brzmi jak pomieszanie
szumu wiatraka z bulgotaniem) i nie chce sie wylaczyc (ostatnio wyssalo mi caly prad z akumulatora). Nie jest to na pewno
wiatrak od chlodnicy bo ten wlacza sie po czesciowym przekreceniu kluczyka. Mechanik mowil - zgadywal - ze moze to byc
pompa i wiatrak do chlodzenia oleju ? Czy cos takiego faktycznie wystepuje w 2.2 GT ? - czemu to sie nie wylacza ? Jest gdzies
jakis czujnik czy cos ?

3. Robił ktos regeneracje amortyzatorow u Pana Guzika (zaraz obok Geanta) w Krakowie ? Facet wydaje sie byc konkretny i zna sie chyba na rzeczy. Chcialbym wiedziec czy warto ? - 350 za sztuke ! Taniej by wyszlo kupic Monroe bez regulacji.. ale to juz nie to samo !

dzieki z gory za wszelkie info
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Olej i amorki

Post autor: Lukasz »

Nie ma filtra w skrzyni manualnej to wystarczy że spuścisz olej i wlejesz nowego jeżeli uszczelniacze suche to zostaw je w spokoju nie wymieniaj profilaktycznie :P.Co do rozładowywania akumulatora niech mechanik sprawdzi pobór,ewentualna pompa jest na lewej belce przy skrzyni może ona,ale jak to zrobić to ci nie powiem bo elektryk ze mnie marny
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
Onkel Schneider
Posty: 83
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Samochód: 2.2 GT, 1991

Re: Olej i amorki

Post autor: Onkel Schneider »

Lukasz - dzieki za wyjasnienie ! Ktos cos jeszcze wie w temacie chlodzenia oleju eventualnie regeneracji amorkow w Krakowie ? Pan Guzik powiedzial mi, ze 10 - 15 lat robil dosc czesto amorki do Probe
ale ostatni przypadek to nie mniej niz 3 lata temu !
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Olej i amorki

Post autor: Patryk- »

a na forum jeszcze nie wyczytałem żeby ktoś zregenerował :shock:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Onkel Schneider
Posty: 83
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Samochód: 2.2 GT, 1991

Re: Olej i amorki

Post autor: Onkel Schneider »

@Patryk - facet wydawal sie byc dosc dobrze zorientowany w temacie regulowanych amorkow... jezdzi mi sie coraz gorzej wiec zaryzykuje regeneracji po sezonie letnim.. w najgorszym wypadku wloze cos bez regulacji !

Wie ktos cos wiecej na temat tej przekletej pompy/chlodnicy oleju - jest tak jakis czujnik ktory to wylacza ???
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Olej i amorki

Post autor: Patryk- »

ja nie przeczę że się nie zna, tylko dziwi mnie skoro zregenerował tyyyyle sztuk do probków to że nikt go tu nie polecał...w kocu to nie wulkanizator że tylu ich na rynku :)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
czarnyy1983
Posty: 10
Rejestracja: 2012-02-04 10:25
Samochód: 2.2 gt 1991r
Lokalizacja: Czestochowa

Re: Olej i amorki

Post autor: czarnyy1983 »

Hej co do tej pompy to masz czujnik od jej załączenia od spodu skrzyni z brzegu ,idzie do niego jeden czarny kabelek i zakonczony jest taka jak by mala fajka
U mnie bylo znow tak że pompa od chłodzenia oleju skrzyni w ogóle się nie załączyla mimo wysokiej temp (czujnik uszkodzony) a czujnika nigdzie nie mogłem dostać więc zrobiłem włącznik w aucie ale moge załączyć tylko na włączonym silniku moze może u ciebie tez cos jest z tym czujnikiem albo jakieś zwarcie
BYŁO 2.2GT 91r
JEST 2.2GT 91r :)
Awatar użytkownika
Onkel Schneider
Posty: 83
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Samochód: 2.2 GT, 1991

Re: Olej i amorki

Post autor: Onkel Schneider »

@Patryk - p.Guzik robil amorki do Probkow ponad 10 lat temu - wtedy malo kto mial neta i znal to forum !
Tutaj pare opini o nim:
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... &start=275

inne:
http://www.grupa-poludnie.info/phpBB3/v ... 7&start=15
http://mkh.strefa.pl/viewtopic.php?f=25&t=6180
http://forum.hothatch.org/printview.php?t=9579&start=0

@czarnyy1983 - wielki dzieki za info ! - moze wystarczy czujnik przeczyscic albo kabel poprawic (tak sobie mysle, bo poki co raz dziala, raz nie)... a jak nie to przeszczep z innego autka !
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
Awatar użytkownika
kicker
Posty: 241
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Samochód: White GT 91
Galeria: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: Olej i amorki

Post autor: kicker »

te 3 lata temu to byłem ja. Regenerowałem tylne - mam mieszane uczucia, coś tam pomogło ale za tą kasę spodziewałem się znacznie więcej. No i jeśli któryś ci puka, to regeneracja na to nie pomoże. Ta kże to byłaby dobra opcja ale nie za te pieniądze bo amorki niestety w ten sposób nie otrzymują drugiego życia.
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Olej i amorki

Post autor: Patryk- »

lepiej było kupić nowe :mrgreen:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
awatar100
Posty: 4
Rejestracja: 2014-07-10 21:09
Samochód: Probe I 1992, 2.2, GT

Re: Olej i amorki

Post autor: awatar100 »

Patryk- pisze:lepiej było kupić nowe :mrgreen:
A jeszcze jest możliwość zakupu nowych ?
Z info które znalazłem tu i na zachodnich forach jest to nie możliwe ...
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Olej i amorki

Post autor: Patryk- »

Była poszukaj w ogłoszeniach, Maxxum wstawiał...
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Onkel Schneider
Posty: 83
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Samochód: 2.2 GT, 1991

Re: Olej i amorki

Post autor: Onkel Schneider »

Faktycznie cena za reanimke amorkow jest troszke zaporowa (350 pln/szt) - KYB (bez regulacji) mozna kupic w Krakowie za 1000 PLN 4 szt.
Problem w tym, ze wszystkie moje amorki maja sprawnosc powyzej 60% (auto od roku w PL przywiezione z Niemiec z przegiem 162 tys, teraz ma 163.5 tys - mieszkam w Wiedniu wiec jezdze nim 5 - 6 razy w roku po 200 km + ojciec co 2 tygodnie po 20 km) ale roznice na kazdej osi sa znaczne np. prawy przod 63%, lewy przod: 85% - tyl podobnie tylko na odwrot ze stronami - i przy mocniejszym hamowaniu auto jest srednio stabilne. A propos hamowania: czy u Was hamulce z tylu sa tez takie slabe ?, tzn. reczny trzyma jak nalezy, ale na badaniach technicznych tylne hamulce nie sa w stanie utrzymac kół mimo iz zaciski sa w doskonalym stanie, klocki sa nowe i na 100% nic nie jest zapowietrzone - plyn hamulcowy ma bardzo duze cisnienie. Mechanik mi mowil, ze byc moze jest to celowe bo tyl samochodu jest stosunkowo lekki i slabe hamulce maja zapobiegac obracaniu sie auta ?
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej i amorki

Post autor: Romas »

Albo korektor po tylu latach już szlag trafił
Awatar użytkownika
Onkel Schneider
Posty: 83
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Samochód: 2.2 GT, 1991

Re: Olej i amorki

Post autor: Onkel Schneider »

I tak moze byc tylko gdzie ten korektor niby jest ? - obejrzelismy w kanale caly tyl auta i zero sladow korektora !
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Olej i amorki

Post autor: Patryk- »

a na tylnej belce nie ma? coś mi się tak kojarzy :)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Onkel Schneider
Posty: 83
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Samochód: 2.2 GT, 1991

Re: Olej i amorki

Post autor: Onkel Schneider »

nic nie ma na tylnej belce ! w innym watku znalazlem info, ze w autach z abs to wlasnie abs robi za korektor... poki co abs dziala mi dobrze !
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Olej i amorki

Post autor: Patryk- »

aleś ty krzykliwy, daj spokój.... :roll: :roll: przepraszam że napisałem :evil: :P :1111_bicz:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Onkel Schneider
Posty: 83
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Samochód: 2.2 GT, 1991

Re: Olej i amorki

Post autor: Onkel Schneider »

oj tam krzykliwy od razu !!!!! :) - takie przyzwyczajenie z roboty - programista jestem i wykrzyknika uzywam co chwile if(!a), if(a != b) :D
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Olej i amorki

Post autor: Patryk- »

ja kojarze że coś na 100% miałem na belce ale nie pamiętam co to było
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3839
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Olej i amorki

Post autor: Maxxum »

Z tego co się orientuję to właśnie taki mini korektor jest na tylnej belce. To taki jakby trójnik z zaworkami czy czymś podobnym.

Ponadto korektor taki główny jest też pod maską. Wiem, bo musiałem wymienić w tym roku.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Onkel Schneider
Posty: 83
Rejestracja: 2013-07-17 19:38
Samochód: 2.2 GT, 1991

Re: Olej i amorki

Post autor: Onkel Schneider »

@Maxxum - jakis taki mini trojnik na balce faktycznie jest, ale tak jak pisalem na poczatku cisnienie w przewodach jest bardzo wysokie (wyzsze (przynajmniej przy odpowietrzaniu plyny sika sporo mocniej) niz
np. w mojej Renault Laguna, ktora ma hamulce 5 razy lepsze od Forda). Tak czy inaczej mozesz bardziej sprecyzowac gdzie dokladnie pod maska znajduje sie korektor oraz gdzie takie cos mozna dostac i ile kosztuje ? dzieki z gory za info !
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Olej i amorki

Post autor: Eli »

Czy ten korektor pod maską występuję również w wersji bez abs-u?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5247
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej i amorki

Post autor: Romas »

Korektor siły hamowania wstępuje w każdym samochodzie niezależnie czy z ABS czy nie, nawet w Fiacie 126p :wink:
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Olej i amorki

Post autor: Eli »

Ok, w takim układzie gdzie go szukać jak wygląda pod maską. I czy są 2? Bo gdzie jest z tyłu na belce to wiem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”