Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
A próbowałeś rozwiązanie ekstremalnego: sprawdzić FINIS w Microcacie i iść do Forda?
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
He..he - wydaje mi się to nazbyt ekstremalne rozwiązanie.Kocureq pisze:A próbowałeś rozwiązanie ekstremalnego: sprawdzić FINIS w Microcacie i iść do Forda?
Wystarczy mi, jak szukałem głupich zapinek plastikowych do karoserii i w desperacji udałem się do Forda w Tarnowie.
Pan po długich a ciężkich oświadczył, że on nie ma w ogóle takiego samochodu PROBE I w programie, tylko Probe II


Póki co zaczekam - może jednak uda się dokupić ten nieszczęsny komputerek.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Pytanie laika.
A komputerka nie da się przeprogramować?
A komputerka nie da się przeprogramować?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Ja mam Microcata w którym jest Probe tylko II generacji, więc pewnie pan w Fordze miał ten sam program 
A w Maździe?

A w Maździe?
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
-- oryginalny post 2011-04-06 09:27 --
Dwa pytania mam.
1. Co i gdzie się mieści element który odpowiada za wyłączenie tempomatu czyli coś co informuje komputer że dodaliśmy gazu i należy tempomat wyłączyć? Czy to wszystko jest w pedale gazu który trzeba wymienić jeżeli się chce mieć tempomat.
2. Czy ktoś wie co należy podać komputerowi i gdzie aby myślał że dostał informacje od "tempomatu" lecz tempomatu nie będzie. Po co nam tempomat skoro możemy zrobić sterownik że wpisujemy prędkość robimy ustaw wciskamy start i auto samo do tego przyspieszy sobie i wyreguluje wszystko. Prosiłbym kogoś obeznanego o wyprowadzenie mnie z błędu myślowego jeżeli taki jest, jeżeli nie ma prosiłbym o schemat instalacji tempomatu razem z obwodem kompa lub całym schematem kompa.
Chyba nie muszę mówić co chce zrobić
Narazie tylko patrzę czy sie da - wczoraj wpadłem na ten szaleńczy pomysł
ps. tak lampy zrobię zrobię niech sie ociepli i wakacje sie zaczną to bede miał czas
-- dodano 2011-04-06 09:29 --
Dwa pytania mam.
1. Co i gdzie się mieści element który odpowiada za wyłączenie tempomatu czyli coś co informuje komputer że dodaliśmy gazu i należy tempomat wyłączyć? Czy to wszystko jest w pedale gazu który trzeba wymienić jeżeli się chce mieć tempomat.
2. Czy ktoś wie co należy podać komputerowi i gdzie aby myślał że dostał informacje od "tempomatu" lecz tempomatu nie będzie. Po co nam tempomat skoro możemy zrobić sterownik że wpisujemy prędkość robimy ustaw wciskamy start i auto samo do tego przyspieszy sobie i wyreguluje wszystko. Prosiłbym kogoś obeznanego o wyprowadzenie mnie z błędu myślowego jeżeli taki jest, jeżeli nie ma prosiłbym o schemat instalacji tempomatu razem z obwodem kompa lub całym schematem kompa.
Chyba nie muszę mówić co chce zrobić


ps. tak lampy zrobię zrobię niech sie ociepli i wakacje sie zaczną to bede miał czas

-- dodano 2011-04-06 09:29 --
Potwierdzam byłem w poznaniu pan też nie miał - katalog zaczyna się od forda probe 2Maxxum pisze: Pan po długich a ciężkich oświadczył, że on nie ma w ogóle takiego samochodu PROBE I w programie, tylko Probe II![]()
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Lepiej powiedz bo nie do końca rozumiem..adrian_seki pisze: Chyba nie muszę mówić co chce zrobić

Tempomat w jedynce wyłącza się np. jak komputer dostanie sygnał, że został wciśnięty hamulec.. Domyślam się, że chcesz zrobic coś w zastępstwo ori kompa, który będzie tym wszystkim sterował, ale może się to nie okazac takie łatwe, bo jak ustawisz daną prędkośc to auto potem trzyma ją niezależnie czy jedziesz z górki, a jak pod górę to samo dodaje gazu, w międzyczasie możesz dźwigienką regulowac podczas jazdy prędkośc jaka ma byc utrzymywana. Jak dla mnie seryjny tempomat bardzo dobrze spełnia swoje zadanie i za dużo będzie kombinowania żeby tu coś wymodzic i to jeszcze tak by potem hulało jak trzeba, ale próbuj - a nóż widelec..

Schematu nie mam przy sobie, ale jak będziesz chciał to Ci podeślę niedługo wraz z opisem.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Gdybyś mógłPrezes pisze:Schematu nie mam przy sobie, ale jak będziesz chciał to Ci podeślę niedługo wraz z opisem.

Tak jak napisałeś - moje probe nie ma Tempomatu a skompletowanie całego zestawu z tego co patrzyłem jest dość uciążliwe i długotrwałe, pomyślałem że nie tylko mnie ale również i wam coś takiego by się przydało, takie coś co wpinamy np 5 przewodów i działa jak oryginał lub podobnie. Chciałbym zerknąć czy i jak jest to wykonane oraz czy dużo komplikacji wymaga, skąd bierze sygnał o prędkości czy go modyfikuje jakoś i jak wrzuca do kompa czym i w jaki sposób. Nie potrafię wytłumaczyć dlatego chciałbym schematy zobaczyć i ewentualnie poszerzę wiedzę w tym zakresie.
Wiem że tempomat informuje kompa o prędkości jaka ma być i komp steruje nam silnikiem, wiem wiem, tylko skoro mamy w probe przepustnicę mechaniczną to aby probe przyspieszył to nie musi mieć np w pedale gazu jakiegoś siłownik czy coś. Jak to jest w oryginale zrobione chciałbym sie dowiedziec skoro ktoś już to poznał
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Do tego tematu przydałoby się dorzucić zdjęcia tempomatu - siłownika, zwłaszcza, że są przynajmniej 2 wersje.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- askot
- Posty: 67
- Rejestracja: 2009-02-27 20:26
- Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Nie wiem czy uda mi się to jasno przedstawić ale postaram się.
Na pojęcie tempomat składają się:
1. siłownik /poprzez linkę podłączoną do pedału gazu ustala nam prędkość auta/
2. sterownik tempomatu /realizuje informacje przekazywane z wyłącznika wielofunkcyjnego, hamulca i sprzęgla./
3. włącznik wielofunkcyjny
4. włącznik na pedale hamulca
5. włącznik na pedale sprzęgla
6. informację o prędkości bierzemy z komputera pod siedzeniem kierowcy.
7. wersja siłownika zależy od tego czy mamy turbo czy nie.
Zdjęcia poszczególnych elementów dodam jutro.
Na pojęcie tempomat składają się:
1. siłownik /poprzez linkę podłączoną do pedału gazu ustala nam prędkość auta/
2. sterownik tempomatu /realizuje informacje przekazywane z wyłącznika wielofunkcyjnego, hamulca i sprzęgla./
3. włącznik wielofunkcyjny
4. włącznik na pedale hamulca
5. włącznik na pedale sprzęgla
6. informację o prędkości bierzemy z komputera pod siedzeniem kierowcy.
7. wersja siłownika zależy od tego czy mamy turbo czy nie.
Zdjęcia poszczególnych elementów dodam jutro.
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Są 3 wersjemicek pisze:Do tego tematu przydałoby się dorzucić zdjęcia tempomatu - siłownika, zwłaszcza, że są przynajmniej 2 wersje.

Poza tym w danej wersji są również różnice w kablach i wtyczkach - w zależności od rocznika i wersji wyposażenia.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
No to jeszcze "lepiej"Maxxum pisze:Są 3 wersjemicek pisze:Do tego tematu przydałoby się dorzucić zdjęcia tempomatu - siłownika, zwłaszcza, że są przynajmniej 2 wersje.![]()
Poza tym w danej wersji są również różnice w kablach i wtyczkach - w zależności od rocznika i wersji wyposażenia.

To tym bardziej przydałyby się fotki tempomatu i innych podzespołów albo jakiś wykaz jak to poodróżniać od siebie.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- askot
- Posty: 67
- Rejestracja: 2009-02-27 20:26
- Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
-- oryginalny post 2011-06-04 12:30 --
Zgodnie z zapowiedzia przesylam zalacznik tempomat.rar w ktorym znajduja sie zdjecia elemntow tempomatu do 2.2 turbo.
-- dodano 2011-06-04 12:55 --
Witam!
Zgadzam się z tym że mamy w fordzie trzy rodzaje tempomatu ale odnosi się to do trzech typów forda :GT, GL, LX-3.0L
W GT 2,2 mogą być różne kolory przewodów w zależności od rocznika, elementy są takie same.
Zgodnie z zapowiedzia przesylam zalacznik tempomat.rar w ktorym znajduja sie zdjecia elemntow tempomatu do 2.2 turbo.
-- dodano 2011-06-04 12:55 --
Witam!
Zgadzam się z tym że mamy w fordzie trzy rodzaje tempomatu ale odnosi się to do trzech typów forda :GT, GL, LX-3.0L
W GT 2,2 mogą być różne kolory przewodów w zależności od rocznika, elementy są takie same.
- Załączniki
-
- Tempomat.rar
- (204.23 KiB) Pobrany 296 razy
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Nie wiem jak inni ale dla mnie są to fotki/rysunki nieczytelne - są za małe aby coś zrozumieć, wielkości ikonki.
Mógłbyś wrzucić jakieś większego formatu lub link skąd by możnabyło pobrać?
Mógłbyś wrzucić jakieś większego formatu lub link skąd by możnabyło pobrać?
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- askot
- Posty: 67
- Rejestracja: 2009-02-27 20:26
- Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
-- oryginalny post 2011-06-04 20:43 --
Podaję link do załącznika:
http://autoskot.pl/probe/tempomat.rar
-- dodano 2011-06-04 20:58 --
Zapomniałem dopisać że zamieściłem plik z podaną diagnostyką tempomatu. Jest w prawdzie po angielsku ale po rysunkach można się domyśleć jak sprawdzać.
Podaję link do załącznika:
http://autoskot.pl/probe/tempomat.rar
-- dodano 2011-06-04 20:58 --
Zapomniałem dopisać że zamieściłem plik z podaną diagnostyką tempomatu. Jest w prawdzie po angielsku ale po rysunkach można się domyśleć jak sprawdzać.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2013-04-08 17:18
- Galeria: viewtopic.php?t=22066
Czujnik hamulca Tempomat
Witam właśnie montuje w swoim probku 92" Tempomacik mam wszystkie elementy z jednego auta wyglada na to że wszystko pasuje tylko zastanawia mnie jedna rzecz czy czujnik pedału hamulca ma być 4 pinowy czy 2 pinowy Jesli ma być 4 piny to gdzie jest kostka bo moja ma tylko 2 z samochodu z którego wyciagnąłem tempomat czujnik był 2 pinowy ale z tego co się orientuje w tamtym tempomat wogóle nie działał narazie mam rozłozoną całą deskę roździelczą też nie mam jak sprawdzic czy działa podczas jazdy natomiast po przekręceniu zapłonu normalnie się włacza kontrolka on a po wyłaczeniu dzwigienką gaśnie 

Dawideek92 Probe I gen 2.2 Turbo 1993 

- wacek
- Posty: 176
- Rejestracja: 2006-10-31 12:58
- Galeria: viewtopic.php?t=14682
- Lokalizacja: a z Lasu
Re: Czujnik hamulca Tempomat
Czujnik powinien być 4 pinowy.
Gdzieś jest dodatkowa wtyczka musisz poszukać.
Wystarczy zrobić zworkę w tej dodatkowej wtyczce i tempomat będzie działał.
Ale nie będzie się wyłączał po naciśnięciu pedału hamulca.
Gdzieś jest dodatkowa wtyczka musisz poszukać.
Wystarczy zrobić zworkę w tej dodatkowej wtyczce i tempomat będzie działał.
Ale nie będzie się wyłączał po naciśnięciu pedału hamulca.
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
W tym temacie
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=21827 masz odpowiedź na Twoje pytanie, nawet zdjęcie wkleiłem tego czujnika - wystarczy użyć opcji "szukaj" 


"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- askot
- Posty: 67
- Rejestracja: 2009-02-27 20:26
- Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Ostatnio zajmowałem się uruchomieniem tempomatu w GT 2,2 jedynka. Zestaw miałem z modelu 89 r. Informacja kol.wacka jakoby można było zrobić zworkę jest błędna.Gdy czujnik jest dwu pinowy czy cztero pinowy to przy położeniu pedału hamulca w stanie spoczynku oba obwody są rozłączone. Naciśnięcie pedału hamulca powoduje zwarcie pinów parami i podanie napięcia (Jedna para to czujnik stopu a druga podaje napięcie na moduł tempomatu). Tak więc wyłączenie następuje po podaniu napięcia. Jeśli chodzi o czujnik na pedale sprzęgła to jest to czujnik z dwoma parami zestyków ale różni się tym że w prawdzie ma też dwie pary ale jedna jest zwarta a druga rozwarta w położeniu pedału sprzęgła spoczynkowym a zmienia się przy wycśnięciu sprzęgła . Ważne więc jest by podłaczając wtyczki wiedzieć którą wtyczkę w którą parę styków włożyć. Zamiana ich z powoduje brak możliwości uruchomienia tempomatu. Pozdrawiam askot.
- wacek
- Posty: 176
- Rejestracja: 2006-10-31 12:58
- Galeria: viewtopic.php?t=14682
- Lokalizacja: a z Lasu
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Tempomat z 89 jest zupełnie inny niż ten stosowany później.
http://www.fpdrivers.org/forum/viewtopic.php?t=1264
Patent ze zworką był przetestowany w trzech probach i zawsze działał.
pozdrawiam
http://www.fpdrivers.org/forum/viewtopic.php?t=1264
Patent ze zworką był przetestowany w trzech probach i zawsze działał.
pozdrawiam
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2013-04-08 17:18
- Galeria: viewtopic.php?t=22066
Re: Tempomat - Pojęcie i zagadnienia z nim związane.
Witam dobrze widze według schematu że kostka czujnika pedału hamulca dochodzi do niej niebiesko pomarańczowy przewód i niebiesko biały ? jesli tak to znalazłem u siebie taka niepodlaczona kosteczke ale jest strasznie małych rozmiarów
powinna iść jeszcze jakaś przejściówka ? żeby złączyć kostke czujnika świateł stopu z kostka tempomatu ? Prosiłbym o zdjecia tej kostki jesli ktos jest w stanie zrobić 


Dawideek92 Probe I gen 2.2 Turbo 1993 
