Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Prosze pilnie o pomoc, jestem 1500km od Polski, w Bosni. Od wczoraj mam problem, znika chwilami iskra na 1 i 3 cylindrze-sprawdzilem bo mam przy sobie lampe stroboskopowa, silnikiem telepie, z wydechu pyrka, traci moc, mam dorabiany modu zaplonu od 3 lat i bylo ok do wczoraj, czy to wina cewki i czy da sie to samemu naprawic?
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- skalpel
- Posty: 216
- Rejestracja: 2010-08-11 19:42
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=23090
- Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Zacznij od sprawdzenia kabli czy nie mają przebicia.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Jeśli masz przypadkowo miernik ze sobą, to sprawdź rezystancję cewki. Inaczej tego nie sprawdzisz.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
-
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-03-25 18:50
- Samochód: była skoda superb
- Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
o boże!!! co ty w bośni robisz??
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Ja bym zaczą od kopułki i palca... cewka o ile mi wiadomo daje iskre na każdy cylinder oddzielnie wiec z dnia na dzień 1 i 3 zanika to dziwne. sprawdź jeszcze:
1 czy olej spod pokrywy zaworów nie zalewa świec (bywało już tak)
2 rozrząd mógł przeskoczyć o jeden ząbek...
3 ale na początku kopółka palec.
1 czy olej spod pokrywy zaworów nie zalewa świec (bywało już tak)
2 rozrząd mógł przeskoczyć o jeden ząbek...
3 ale na początku kopółka palec.
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
mysle ze gdyby rozrzad przeskoczyl to mialbym problem na kazdej swiecy.
czyscilem kopulke i palec, swiece sprawdzilem, kable zamienialem z innego cylindra i sa ok, mam zewnetrzny modul zaplonu zrobiony 3 lata temu-i raczej jest ok bo na 2 i 4 cylindrze mam regularna i mocna iskre. co moze powodowac ze chwilami znika iskra tylko na tych dwoch cylindrach?
Mam aparat S1 czyli cewka jest w srodku?
jestem na objazdowym wyjezdzie po Balkanach, nie wiem jak wroce bo czeka mnie jazda po sporych gorach, na wolnych obrotach silnik dostaje drgawek, przy wyzszych jest lepiej ale i tak czuje chwilowe spadki mocy, obawiam sie jesli w koncu starce iskre na dobre. (sorki za literowki ale nie mam polskich znakow)
czyscilem kopulke i palec, swiece sprawdzilem, kable zamienialem z innego cylindra i sa ok, mam zewnetrzny modul zaplonu zrobiony 3 lata temu-i raczej jest ok bo na 2 i 4 cylindrze mam regularna i mocna iskre. co moze powodowac ze chwilami znika iskra tylko na tych dwoch cylindrach?
Mam aparat S1 czyli cewka jest w srodku?
jestem na objazdowym wyjezdzie po Balkanach, nie wiem jak wroce bo czeka mnie jazda po sporych gorach, na wolnych obrotach silnik dostaje drgawek, przy wyzszych jest lepiej ale i tak czuje chwilowe spadki mocy, obawiam sie jesli w koncu starce iskre na dobre. (sorki za literowki ale nie mam polskich znakow)
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Tutaj był podobny temat :
http://www.fpdrivers.org/forum/viewtopi ... 013eb01f39
Może coś ci pomoże.
Wymiana kabli wn ponoć rozwiązała problem.
Pzdr.
http://www.fpdrivers.org/forum/viewtopi ... 013eb01f39
Może coś ci pomoże.
Wymiana kabli wn ponoć rozwiązała problem.
Pzdr.

-
- Posty: 151
- Rejestracja: 2010-12-14 14:00
- Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
- Galeria: viewtopic.php?t=18768
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Miałem identyczne objawy w moim 2.0 16V Benzyniak bez gazoliny.
Pierdy z tłumika,ja mu w gaz, a on się dławił,gasł mi,nie miał kompletnie mocy.
Kable kupiłem nówki,problem nie ustał,następnie świece-wciąż to samo.Pompa paliwa sprawna,Katalizator nie zapchany.
Aż któregoś dnia odkręciłem sobie paroma ruchami kopułeczkę,przeczyściłem styki w środku delikatnie papierem ściernym,skręciłem z powrotem i udałem się do domu.
Nazajutrz rano jadę do pracy,a tu nagle auto idzie jak wcześniej.Zero spadków mocy,kręcenie do 5000 ,gdzie wcześniej nie mogłem przekroczyć 2800 obrotów bo silnik się dławił i niemal gasł..
W pierwszej kolejności sprawdź palec i kopułkę.PZdr.
Pierdy z tłumika,ja mu w gaz, a on się dławił,gasł mi,nie miał kompletnie mocy.
Kable kupiłem nówki,problem nie ustał,następnie świece-wciąż to samo.Pompa paliwa sprawna,Katalizator nie zapchany.
Aż któregoś dnia odkręciłem sobie paroma ruchami kopułeczkę,przeczyściłem styki w środku delikatnie papierem ściernym,skręciłem z powrotem i udałem się do domu.
Nazajutrz rano jadę do pracy,a tu nagle auto idzie jak wcześniej.Zero spadków mocy,kręcenie do 5000 ,gdzie wcześniej nie mogłem przekroczyć 2800 obrotów bo silnik się dławił i niemal gasł..
W pierwszej kolejności sprawdź palec i kopułkę.PZdr.
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
palec i kopulka sprawdzone-czyszczone, kable i swiece zamienialem i dalej tracil iskre na tych samych cylindrach, teraz mam tak ze iskra wypada na dwoch cylindrach bardzo czesto (okolo 4/10) a na 2 pozostalych tylko czasami (okolo 1/10). Jakos jade w strone Polski bo Probek odpala bez problemu i nie gasnie ale ma mniejsza moc i slychac jakby dzwonienie zaworow na wyzszych obrotach, na wolnych silnik dostaje trzesawki.
Kat ustawiony OK, na 10 stopni
ogolnie stalo mi sie to po tym jak polecialem sobie autostrada 180 km/h a potem stalem w korku przez godzine w 35 stopniowym upale
Kat ustawiony OK, na 10 stopni
ogolnie stalo mi sie to po tym jak polecialem sobie autostrada 180 km/h a potem stalem w korku przez godzine w 35 stopniowym upale
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Sprawdź pasek rozrządu- czy nie jest przestawiony, czy nie jest luźny. Jak miałem kiedyś luźny pasek to nie miał mocy i szarpał, później przeskoczył, co poskutkowało jeszcze większym spadkiem mocy, problemy z odpalaniem, szarpanie, wysokie spalanie, "dziwna" praca silnika- coś w nim właśnie jakby dzwoniło.derek pisze:palec i kopulka sprawdzone-czyszczone, kable i swiece zamienialem i dalej tracil iskre na tych samych cylindrach, teraz mam tak ze iskra wypada na dwoch cylindrach bardzo czesto (okolo 4/10) a na 2 pozostalych tylko czasami (okolo 1/10). Jakos jade w strone Polski bo Probek odpala bez problemu i nie gasnie ale ma mniejsza moc i slychac jakby dzwonienie zaworow na wyzszych obrotach, na wolnych silnik dostaje trzesawki.
Kat ustawiony OK, na 10 stopni
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Zdaje sie ze problem jest z wtryskiwaczem 3 cylindra i nie podaje paliwa na niskich obrotach, iskra jednak jest OK.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- Bady111
- Posty: 105
- Rejestracja: 2014-11-26 18:08
- Samochód: Probe II 96r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=22554
- Lokalizacja: Łódź
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Hej, dolaczam sie do tematu. Moj problem wyglada tak ; probasek gubi zaplon szarpie, kicha na gazie brakuje mu plynnosci jest slaby i wolno sie wkreca na obroty, podczas jazdy delikatnie telepie go na wolnych, lecz niedzieje to sie zawsze, raz jest tragedia raz jedzie super. Swiece wymienialem ok 3 tys km temu troszke lecialo na swiece, wymienilem uszczelke pod deklem1 tys km i jest sucho przewody tez dostal nowe 1 tys km.
Czy aparat zaplonowy moze raz dzialac dobrze a raz nie, czy jest ktos w lodzi od nas kto ma wiedze na temat jak sciagnac zobaczyc ten caly aparat zalozyc i ustawic zaplon.
Czy aparat zaplonowy moze raz dzialac dobrze a raz nie, czy jest ktos w lodzi od nas kto ma wiedze na temat jak sciagnac zobaczyc ten caly aparat zalozyc i ustawic zaplon.
Ładny samochód nigdy nie będzie użyteczny
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Czy problemy występują tylko w czasie jazdy na gazie czy na benzynie też ?
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Czy przepływkę już masz? Jak nie, to od niej zacznij. Jak nadal będzie źle, to bedziem myśleć 

Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Bady111
- Posty: 105
- Rejestracja: 2014-11-26 18:08
- Samochód: Probe II 96r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=22554
- Lokalizacja: Łódź
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Gazownik powiedzial ze przeplywka niema nic do gazu bez przeplywki jezdzil okey na gazie
Ładny samochód nigdy nie będzie użyteczny
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Tłumaczyłem Ci to na spocie bez przepływki NIE MA MOWY o jeździe. Kup dolot, będziem gadać.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2144
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
zdemontuj jeszcze silnik, nie będzie szarpał....
napisz czy pomogło

napisz czy pomogło
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić 

- Bady111
- Posty: 105
- Rejestracja: 2014-11-26 18:08
- Samochód: Probe II 96r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=22554
- Lokalizacja: Łódź
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Ps; zaloze przeplywke zgubi zaplon, szczeli z gazu i spali mi ją
Ładny samochód nigdy nie będzie użyteczny
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)
Założysz zawieszenie, wpadniesz w dziurę i wybije ci gumę na wahaczu.