Witam,wczoraj przełożyłem u mechanika silnik z Mazdy 626 FS 2.0 rocznik 1993 do mojego Probka (bo brał olej). Przy przekładce zauważyłem że mój silnik miał oznaczenie na głowicy FS2 a ten z Mazdy FS ,druga różnica to przepustnice,moja stara to S1 a z Mazdy S2. Czy ktos wie coś na ten temat?
Jedyne co zaobserwowałem to brak chłodnicy oleju w silniku Mazdy oraz inny czujnik cisnienia oleju (został przelożony). Czym mogą różnic się jeszcze?
Ogólnie przekładka sie udała (zero dymienia, silnik ładnie pracuje i sie wkręca), mam tylko subiektywne odczucie jakby samochód inaczej rozwijał moc-trochę wolniej na niskich obrotach.. Jest też mały problemik z zapłonem na wolnych obrotach bo przy obr. 650 ma kąt który pływa w przedziale 8-12 a powinien chyba stać równo na 10, był ustawiany ze zworką i stroboskopem u tego mechaniora od Mazd.
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Jakie różnice: silniki FS - FS2 oraz przepustnice S1 - S2
- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Jakie różnice: silniki FS - FS2 oraz przepustnice S1 - S2
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: Jakie różnice: silniki FS - FS2 oraz przepustnice S1 - S
ja też miałem silnik z mazdy i tak jak mówisz brak podstawki pod filtrem i chyba jest jeden czujnik więcej od temperatury cieczy a tak poza tym to to samo 

Probe to nie samochód, to styl życia...
- Spider33
- Posty: 1244
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Jakie różnice: silniki FS - FS2 oraz przepustnice S1 - S
Podłączę się pod temat. Powie mi ktoś jakie są różnice między euro 94' a 95' 96' i 97' ? Chodzi mi o wszystko pod maską i elektrykę. Części mechaniczne z tego co zauważyłem nie różnią się w ogóle. Wiem że inna jest przepustnica z krokowcem, aparat, przepływka, sterownik silnika i zapewne czujniki przy silniku i abs. Czy coś jeszcze? Zastanawiam się czy przerobienie 96' na 94' nie będzie wymagało za dużo rzeźbienia... Pozdrawiam.
Re: Jakie różnice: silniki FS - FS2 oraz przepustnice S1 - S
Z rzeczy potrzebnych to największa różnica to światełko pod maską 
W zasadzie główne różnice to elektryka i przez to cała operacja wydaje się nieopłacalna bo trzeba byłoby to robić razem z wiązkami kabli i kompem itp. a co za tym idzie również immo którego już się nie obejdzie tak prosto jak w 94.
Czujniki temperatury,temp. powietrza, włącznik wentylatora itp. są takie same. Inny jest czujnik oleju a co za tym idzie musi gdzieś być drobna zmiana w realizacji funkcji wyświetlania ciśnienia oleju, ale tego tematu nie zgłębiałem.
Przepływka jest taka sama.
W 96 nie ma przekaźnika rozrusznika w puszce przekaźników. Największe różnice są w podciśnieniach w 96 jest połowa tego co w 94 a dalej jeździ, ale lepiej w ten temat nie wnikać bo się można łatwo pogubić
Przepustnica jest inna, ale różnica jest tylko w elektromagnesie. Mechanicznie jest taka sama.
Aparat jest inny ale obie wtyczki mają tyle samo pinów. W innych miejscach we wtyczkach są zasilania i sygnały, ale na Mazdaspeed pisali że zamieniając piny można zamienić te aparaty i pewno tak jest.
Między 94 a 96 główne różnice to elektryka sterowania silnika i raczej nie chodziło tu o większą efektywność i niezawodność, ale o zasadę- co by tu jeszcze wyjąć i żeby dalej jeździło

W zasadzie główne różnice to elektryka i przez to cała operacja wydaje się nieopłacalna bo trzeba byłoby to robić razem z wiązkami kabli i kompem itp. a co za tym idzie również immo którego już się nie obejdzie tak prosto jak w 94.
Czujniki temperatury,temp. powietrza, włącznik wentylatora itp. są takie same. Inny jest czujnik oleju a co za tym idzie musi gdzieś być drobna zmiana w realizacji funkcji wyświetlania ciśnienia oleju, ale tego tematu nie zgłębiałem.
Przepływka jest taka sama.
W 96 nie ma przekaźnika rozrusznika w puszce przekaźników. Największe różnice są w podciśnieniach w 96 jest połowa tego co w 94 a dalej jeździ, ale lepiej w ten temat nie wnikać bo się można łatwo pogubić

Przepustnica jest inna, ale różnica jest tylko w elektromagnesie. Mechanicznie jest taka sama.
Aparat jest inny ale obie wtyczki mają tyle samo pinów. W innych miejscach we wtyczkach są zasilania i sygnały, ale na Mazdaspeed pisali że zamieniając piny można zamienić te aparaty i pewno tak jest.
Między 94 a 96 główne różnice to elektryka sterowania silnika i raczej nie chodziło tu o większą efektywność i niezawodność, ale o zasadę- co by tu jeszcze wyjąć i żeby dalej jeździło

„czysta krew, trzeźwy umysł”