Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Dobry amor powinien Ci wyciągnąć lekkie koleiny nawet przy takiej oponie. Jeżeli masz wywalone tylne amory, to może Ci zarzucać na boki auto, bo po prostu nie ma tłumienia. Podjedź na stację kontroli to za symboliczną flaszkę sprawdzą Ci całą zawieszkę na wybijakach.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Jak będzie miał sprawne amory, też go będzie majdać na boki , jak np. nie bedzie miał zbieżności na tyle, do tego jeszcze zależy jaka koleina bo niski profil opony na sporo do gadania 

- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Zauważcie, że przecież seryjna szerokość opony to 225 - i nawet na ory zawieszeniu, na ory kołach bywa że koleina ciągnie - taki urok szerokiej opony.
Jeśli masz wrażenie, że walka na koleinie z samochodem jest przesadzona - sprawdź: ciśnienie w oponach, amortyzatory, wszelkie elementy zawieszenia czy gdzieś nie ma luzu i czy przy koleinie ten luz nie jest napinany, zbieżność/geometrię, a nawet maglownicę.
Ja latam na oponach 205 i przez luz na maglu rzuca mną w koleinach strasznie.
Jeśli masz wrażenie, że walka na koleinie z samochodem jest przesadzona - sprawdź: ciśnienie w oponach, amortyzatory, wszelkie elementy zawieszenia czy gdzieś nie ma luzu i czy przy koleinie ten luz nie jest napinany, zbieżność/geometrię, a nawet maglownicę.
Ja latam na oponach 205 i przez luz na maglu rzuca mną w koleinach strasznie.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
A jak sprawdzasz taki luz na maglu? Jest odczuwalny na kole kierownicy czy szarpiesz za drążki? Pytam z czystej mechanicznej ciekawości bo pomykam po drogach bez kolein i niewiem 

- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
tak, jest on wyczuwalny, to raz. Dwa - u mnie jest wywalona tulejka na maglu i każda nierówność oznacza ruchy tej tulejki (powinna być sztywna), co daje odgłos taki, jakbym mi miało się zawieszenie rozlecieć (a jest w bdb stanie). Trzy - jak majtasz sobie kierownicą szybko lewo-prawo-lewo-prawo to słychać stuki...
Jest regulacja luzów na maglownicy, ale ich skręcenie w moim przypadku nie dało żadnych efektów. Owszem, można skręcić luzy tak, że nic nie będzie tłukło, ale wtedy magiel stawia taki opór, że przy skręcie kierownica nie odbija i wytwarza się takie ciśnienie zwrotne, że zaraz może szlag trafić węże i pompę.
Jest regulacja luzów na maglownicy, ale ich skręcenie w moim przypadku nie dało żadnych efektów. Owszem, można skręcić luzy tak, że nic nie będzie tłukło, ale wtedy magiel stawia taki opór, że przy skręcie kierownica nie odbija i wytwarza się takie ciśnienie zwrotne, że zaraz może szlag trafić węże i pompę.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Stig
- Klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2012-01-27 13:41
- Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=19937
- Lokalizacja: Będków .. Łódź
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Dobra chlopaki dwa pytanka, jedno w kwestii ET... Dajmy na to przyklad ze mam felgi z ET 50 i jak dam dystans 30mm to by wychodzilo ze mam teraz jakby felgi z et20?
Drugie pytanie, pewnie malo kto mial z tym doswiadczenia ale moze ktos gdzies czytal, widzial, przerabial. Jakbym chcial wsadzic felgi 9,5" to musi byc duze ET typu 40-50?
Drugie pytanie, pewnie malo kto mial z tym doswiadczenia ale moze ktos gdzies czytal, widzial, przerabial. Jakbym chcial wsadzic felgi 9,5" to musi byc duze ET typu 40-50?
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
pytanie czy felgi 17" 8j et35 opona 215/40 nie będzie wystawać za ranty nadkoli w 1genie?
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
nie wiem jak to będzie ale felgi od rx8 mają wysokie ET i wcale nie widać na probe że jakoś schowane są w obrys samochoduStig pisze:Dobra chlopaki dwa pytanka, jedno w kwestii ET... Dajmy na to przyklad ze mam felgi z ET 50 i jak dam dystans 30mm to by wychodzilo ze mam teraz jakby felgi z et20?
Drugie pytanie, pewnie malo kto mial z tym doswiadczenia ale moze ktos gdzies czytal, widzial, przerabial. Jakbym chcial wsadzic felgi 9,5" to musi byc duze ET typu 40-50?