KrecioPL

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: KrecioPL

Post autor: duracell »

-- oryginalny post 2015-09-02 09:14 --

Najbardziej zastanawiającym jest zmiana kąta zapłonu.
A tu piszą że gościowi też się zapłon przestawiał i podejrzenie padało na czujnik stuku
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=71258
Po obrazkach widać że kabel knock sensora idzie w ekranie.
A tu jeszcze ciekawostka od TPS, pin BRN idzie na kompa i informuje o zamkniętej przepustnicy, oprócz pomiaru oporności należałoby sprawdzić czy jest przejście na zamkniętej przepustnicy z BLK/BLU do BRN.
W opisach sprawdzania TPS nic na ten temat nie ma, ale wg schematu jest.

-- dodano 2015-09-02 09:32 --

Że czujnik stuku może przestawić zapłon to jestem w stanie uwierzyć, ale że TPS to nie bałdzo ...
https://pl.wikipedia.org/wiki/Czujnik_s ... _stukowego
Załączniki
tps.jpg
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: KrecioPL

Post autor: KrecioPL »

Wydaje się, jakoby zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu była następstwem złego pomiaru powietrza. Coś "oszukuje", błędnie mierzy i wariuje, przez co przelewa go paliwem. W odpowiedzi na zmianę dawki paliwa i powietrza (właśnie PRZEZ CO?!) zmieniany jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Tylko zastanawiające jest, dlaczego nie jest to możliwie płynne i do tego z tak dużą rozbieżnością. Normalnie przy wolnych obrotach, poprzez czujniki halla, korekcja zapłonu w V6 działa średnio o 1stopień od zadanego. Czyli przy ustawionych 10stopniach, wahania powinny być 9-11stopni.

Ja poza podstawowymi czynnościami nie jestem w stanie sprawdzić we własnym zakresie tego, o czym mówicie. Przydałaby się pomoc.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: KrecioPL

Post autor: duracell »

KrecioPL pisze:Wydaje się, jakoby zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu była następstwem złego pomiaru powietrza. Coś "oszukuje", błędnie mierzy i wariuje, przez co przelewa go paliwem.
Mam odmienne zdanie :lol: co do metodologii i interpretacji zaistniałych zjawisk fizycznych :wink:
Może najpierw zadaj sobie pytanie co może samoistnie zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu?
Jednym z elementów jest knock sensor, może coś jeszcze... trzeba by poczytać.
Skoro już wszyscy zmienialiście TPS, przepustnice i różne inne cuda a dalej jest to samo a nikt nie ruszał knock sensora no to chyba czas najwyższy się nim zainteresować zwłaszcza, że z tego co piszą o nim wskazuje, że w pewnych warunkach i okolicznościach on przejmuje kontrole nad wyprzedzeniem zapłonu.

A u młodego wywalał jeden błąd- czujnik temperatury zasysanego powietrza mimo że był sprawny, auto po nagrzaniu chodziło kulawo i po wymianie aparatu zapłonowego zaczął chodzić normalnie i nie wywalał błędu, no i jaki z tego wniosek?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: KrecioPL

Post autor: KrecioPL »

duracell pisze:Mam odmienne zdanie :lol: co do metodologii i interpretacji zaistniałych zjawisk fizycznych :wink:
Może najpierw zadaj sobie pytanie co może samoistnie zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu?
Jednym z elementów jest knock sensor, może coś jeszcze... trzeba by poczytać.
Skoro już wszyscy zmienialiście TPS, przepustnice i różne inne cuda a dalej jest to samo a nikt nie ruszał knock sensora no to chyba czas najwyższy się nim zainteresować zwłaszcza, że z tego co piszą o nim wskazuje, że w pewnych warunkach i okolicznościach on przejmuje kontrole nad wyprzedzeniem zapłonu.

A u młodego wywalał jeden błąd- czujnik temperatury zasysanego powietrza mimo że był sprawny, auto po nagrzaniu chodziło kulawo i po wymianie aparatu zapłonowego zaczął chodzić normalnie i nie wywalał błędu, no i jaki z tego wniosek?
Wniosek taki, że błędy mogą być zafałszowane przez inne elementy układanki, tak - to już odkryłem.

Co więcej Robert - dlaczego mówimy o "samoistnej" zmianie kąta wyprzedzenia zapłonu? Może i następuje samoistnie, ale wątpię. Raczej jest odpowiedzią na błędne pomiary parametrów z ECU.
Póki co, mx6sc stwierdził, że Kocura teoria jest możliwa. Sprawdzimy :) Ufam, że w poniedziałek rozpoczniemy badania.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: KrecioPL

Post autor: duracell »

Pawle, Pawełku "samoistnej" to taki skrót myślowy, bardziej chodzi o przestawienie kąta powiedzmy zapłonu związane z odczytem lub brakiem odczytu lub błędnym odczytem wartości innymi niż wzorcowe lub też dopuszczalne w ECU.
Ja bym wcale tego baro nie szukał bo go pewno nie ma.

Ten czujnik zasysanego powietrza wtedy który wywalało dał mi wiele do myślenia i czytania- oczywiście tyle teorii co piszących. Natomiast jeden wniosek wyciągnąłem z serwisówki że w momencie uszkodzenia tego czujnika czy jego obwodu, ECU stosuje wartość temperatury 20*C - po prostu błędny pomiar ignoruje i korzysta z własnej tabeli wzorcowej.
Oczywiście czujnik odpiąłem w swoim i dla testów i jeździłem z odpiętym za 3 dni, nie było żadnych objawów - późna wiosna. Być może w zimie miałby to jakiś wpływ lub w upalnym lecie.

Podejrzewam że podobnie może być z baro, wywala go ale nie on jest przyczyną całego zamieszania a teoria avela jest najrozsądniejsza. Nie wyjaśnia tylko zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu...
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: KrecioPL

Post autor: KrecioPL »

Wszystko to co piszecie będzie wydrukowane i dostarczone do serwisu :D
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
ORZELwarka
Klubowicz
Posty: 241
Rejestracja: 2007-01-26 14:57
Galeria: viewtopic.php?t=10592
Lokalizacja: Warka

Re: KrecioPL

Post autor: ORZELwarka »

To i ja wtrącę tu swoje 5 groszy. Krecio wie co było u mnie podmieniane/zamieniane/sprawdzane. Co do czujnika temp. to wymieniłem na nówke made in Japan z carspeed, niestety nic to nie pomogło - poszło na zdrowie przynajmniej ;) Ten czujnik ma ogromne znaczenie, ale w tym przypadku nie likwiduje problemu.... Zmieniane było już chyba wszystko, ale czujnika stuku nie ruszałem. Podobno da się go wymienić bez zdejmowania głowicy (wystarczy zdjąć kolektor?). :wink:
V6 24v Full opcja 96 r.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: KrecioPL

Post autor: Romas »

tak musisz zdjąć kolektor i go zdemontujesz bez problemu, tylko po co , sprawdz najpierw go multimetrem :wink:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: KrecioPL

Post autor: KrecioPL »

W takim razie można byłoby podejrzewać dwa problemy zamiast jednego. Uwalony knock sensor raczej wątpię aby wpływał na poprawne działania układu podciśnienia - od Vrisów zaczynając, na regulatorze ciśnienia paliwa kończąc.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: KrecioPL

Post autor: duracell »

Knock raczej jeśli by za coś odpowiadał to "może" za dziwne zachowanie za wczesnego zapłonu bo zasadnicze jego działanie to spowolnianie/utrzymywanie wyprzedzenia zapłonu przed spalaniem stukowym przy wyższych obrotach. Warto byłoby go sprawdzić dla spokojności, ale piszą też że bardzo ważny jest jego prawidłowy montaż,- moment dokręcenia, dokładny styk z blokiem itp.
A za co odpowiada boost sensor?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: KrecioPL

Post autor: KrecioPL »

Szczerze, nie wiem czy występuje coś takiego jak Boost sensor w 2.5v6.
W 2.0 jest na przepływce lub w okolicy i chyba opowiada za prawidłowy pomiar podciśnienia.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: KrecioPL

Post autor: duracell »

Na schemacie jest BOOST SENSOR (rear of engine) i jest w okolicy EGR.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: KrecioPL

Post autor: KrecioPL »

bydym testować.

Panowie, coraz więcej tropów. Widzę, że wizja pełnego baku paliwa was zmotywowała ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: KrecioPL

Post autor: avel »

Niby reaguje tez na ciśnienie otoczenia, ciekawe…
Zaczerpnięte z manuala do mazdy 626 na KL-u

Swoja droga może tak być ze ta usterka jest zaplątana w tych wszystkich podcieniania, V-ka ma to tak przekombinowane że pewni sami Japończycy ni kumają o co tu chodzi.
Załączniki
boost.gif
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: KrecioPL

Post autor: duracell »

No właśnie.. jesień idzie wielkimi krokami, co prawda zapowiadają że będzie jeszcze ciepło, ale ściemniać się będzie z dnia na dzień coraz szybciej :?
W związku z tym, dla Krecika zdobna robótka na jesienno-zimowe wieczory.
Dla przypomnienia i co byś nie szukał po forum, podsyłam schemacik podciśnień :D
Wiosną się odezwij jak prace przebiegają :)
Załączniki
podciśnienia v6.jpg
podciśnienia 3 v6.gif
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: KrecioPL

Post autor: KrecioPL »

Przebojów z autem c.d.
Ostatnio wkradła się mała patologia - po zaparkowaniu auta i zgaszeniu, światła z tyłu nadal się świeciły. I to w dziwnej kombinacji - z prawej strony świecił stop i pozycja, z lewej sama pozycja. Do tego, przycisk od przeciwmgielnego stał się przyciskiem od otwierania lamp przednich. Przy zgaszonych światłach, po podniesieniu lamp,żarówki żarzyły się. Podejrzenie padło na nowo zamontowane lampy USA, ale poza podpięciem kostek do wiązki nic nie było grzebane. Więc zonk.
Winowajcą okazał się moduł sterujący od haka holowniczego, w którym wypadł z płytki jakiś kondensator i było zwarcie.
Co ciekawe - pomysłowi Niemcy nie instalują haków tak jak my, że podpinamy wiązkę haka do wiązki tylnych lamp. Tutaj Niemiec rozciął ORY wiązkę z tyłu auta, podpiął pod nią ten moduł, a z niego wychodziły dalsze instalacje - na lewą lampę, prawą lampę i hak.
Tak więc dzięki Sallmo, który zainteresował się tym modułem, mam już normalnie działające światła - wyciął moduł, przewody i zrobił na szybko nową wiązkę tylnych lamp. Działa.

Stokrotne dzięki Krzysiu! :1111_worthy: O:)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: KrecioPL

Post autor: Stig »

Tak myslalem ze to jakas zwara :P
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: KrecioPL

Post autor: Sallmo »

Polecam się ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: KrecioPL

Post autor: KrecioPL »

Kolejne wnioski:
Duracell w swoich prawdach ma sporo racji - czujnik stuku jest uwalony.
Nie wiem, w jaki sposób jego działanie wpływa na to, co obecnie się dzieje.

Co ciekawe - Orzeł Warka też ma uwalony knock sensor.

Ostatnio sprawdzaliśmy z Robertem błędy.
Jest to bardzo dziwne, ale często pomiędzy błędami pojawia się "11", czasem raz, czasem dwa razy, czasem wcale.
Wygląda to tak np. 12,11,11,14,17,11,23. WTF?!

W związku, z tym, że póki co więcej zagadek a mniej odpowiedzi auto w poniedziałek trafi do jednego z bardziej znanych serwisów mazdy w Warszawie.
Jeśli oni rozłożą ręce, auto pojedzie na południe naszego kraju. A jeśli tam rozłożą ręce, to go sprzedam(Duracell - sprzedam w całości).
Ostatnio zmieniony 2015-09-30 11:03 przez KrecioPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: KrecioPL

Post autor: pawlacz »

Jeśli chodzi o pojawianie się błędów, to u mnie jest coś ciekawego z VRIS-ami.
Odczytując na zapłonie, mam błędy 41 i 46. Odczytując na odpalonym silniku, znikają.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: KrecioPL

Post autor: KrecioPL »

-- oryginalny post 2015-09-30 10:56 --

Pawlacz - jeśłi Vrisy Ci nie działają:
Na twoim miejscu bym zrobił test z diodami - trzeba wziąć dwie diody led 12V, trochę kabli i np. kartonik jako podstawkę.
Wbijasz te diody w kartonik, łączysz do każdej z nich kable i wyprowadzasz je przez szybę boczną pod maskę i wpinasz do kostek idących do selenoidów.
Wsiadasz do auta i jazda. Podczas, gdy jedziesz w warunkach umożliwiających się otwieranie Vrisów, diody będą się zapalać w kolejności:
-3250RPM pierwsza dioda,
-4250RPM druga dioda
-6500RPM powinny obie zgasnąć.

Test jest prosty i daje Ci odpowiedź na pytanie: gdzie szukać przyczyny nie działania Vrisów.
Jeśli diody będą się zapalać, ECU poprawnie wysyła sygnały do selenoidów i wtedy trzeba szukać przyczyny po stronie mechanicznej - selenoidy, klapy, podciśnienia itp.
Jeśli diody nie będą się zapalać, wtedy wiesz, ze ECU nie wysyła sygnału do elektrozaworów.

-- dodano 2015-10-05 11:33 --

3majcie kciuki. Dziś auto trafia do specjalistycznego zakładu, oby rozwiązali temat.
Do tego dochodzi uwalony czujnik spalania stukowego.
Wiele osób do których dzwoniłem ws. tego czujnika posiadała niesprawny.
Zamówiłem więc nowy, ORY... 477zł ;/
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: KrecioPL

Post autor: MatiLP640 »

Masakra :/ oby to bylo to...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: KrecioPL

Post autor: KrecioPL »

Czujnik stuku to tylko dodatkowa sprawa która wynikła w związku z szukaniem przyczyny problemu. Testowaliśmy temat na 100% sprawnym aucie i po odpięciu czujnika auto jedzie normalnie. Co więcej, wydaje się że u większości osób ten czujnik może być uszkodzony. Odstawiłem auto, powiedziałem żeby do piątku zrobili choćby diagnostykę. Naprawa może być w przyszłym tygodniu...
Ostatnio zmieniony 2015-10-05 20:53 przez KrecioPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: KrecioPL

Post autor: infernoblade »

Niewesoła sytuacja, życzę powodzenia
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: KrecioPL

Post autor: KrecioPL »

Kolejne wieści z frontu walki.
Auto trafiło do jednego z bardziej renomowanych serwisów Mazdy z prośbą choćby o diagnostykę.
Werdykt? Sterowanie, odczytywanie parametrów - czyli albo ECU albo wiązka.
ECU myślę, że mogę wykluczyć, bo jest wymienione...

Co ciekawe, podpinając diodę tj. sprawdzając błędy metodą błyskową można odczytać jakieś błędy. Odpinając cokolwiek od auta próbując wywołać błąd, dioda nic więcej niż wcześniej nie wyświetli.
Odwrotna sytuacja jest, jeśli podepnie się ORY komputer diagnostyczny Mazdy. Komp nie widzi błędów, jednak po wywołaniu ich poprzez odpięcie czegokolwiek normalnie się wyświetlają.

DAFAQ is going on?
Auto czeka w kolejce do polecanego elektronika w Piasecznie. Niestety nie da się określić terminu, kiedy to będzie... najpierw z innymi autami muszą się uporać (niektóre przypadki są beznadziejne), i wtedy dopiero moje... Czekam na telefon.

Tak więc moi drodzy, wujek Krecik ma dla was radę. Jeśli wpadniecie na pomysł kupować 97', to najpierw to przemyślcie (każdy co ma 97 ma problem z elektryką). Jak dalej nad tym myślicie, to 3 razy głową w ścianę z solidnego rozpędu. A jak to nie pomoże, zadzwońcie do mnie. Ja już znajdę sposób aby to wybić z głowy - boleśnie, bądź kulturalnie, w zależności od oporu delikwenta.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”