Hej zacznę od kilku danych:
Probe 96r
Pojemność 2,0
gaz zenith
reduktor ag centrum p-250
Ostatnio wymieniane(3 tyg) przed zauważeniem problemu:
nowe filtry fazy ciekłej i lotnej (valtek)
nowy filtr paliwa(filtron pp892)
nowy filtr powietrza(filtron ap112)
Full płynu w chłodnicy
a teraz sam problem:
Witam mam następujący problem od jakiegoś czasu kiedy odpalam samochód obroty na luzie utrzymują się na poziomie od 1500 do 1700. Po przejechaniu niecałego kilometra obroty spadają falują chwilę pomiędzy 800 a 1500 i wracają po chwili do 1500 obrotów. Jeśli przygazować auto momentalnie się grzeję i teraz najlepsze jeśli przemęczę się chwile po mieście i silnik pracuje na rozgrzanym ale normalnie silniku objawy ustają i przełącza się na gaz. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu objawy pojawiają się znowu tym razem na gazie ale w mniejszym stopniu, obroty falują między 800 i 1100. Układ dolotu powietrza szczelny
Osobiście obstawiam przepustnice do wyczyszczenia i silnik krokowy(czy elektrozawór) ale zanim wezmę i rozłożę wszystko wolę jeszcze zapytać.
Pozdrawiam
Matti
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Falowanie obrotów i grzanie się silnika
- MattiTatti
- Posty: 46
- Rejestracja: 2014-05-22 18:46
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1996
- Lokalizacja: Łódź
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Falowanie obrotów i grzanie się silnika
Odpowietrz układ to tak na początek.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- MattiTatti
- Posty: 46
- Rejestracja: 2014-05-22 18:46
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1996
- Lokalizacja: Łódź
Re: Falowanie obrotów i grzanie się silnika
mówisz o układzie paliwowym, chłodzenia?
- Spider33
- Posty: 1244
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Falowanie obrotów i grzanie się silnika
Chłodzenia. Najwyzszy punkt masz przy krokowcu. Zdejmij wężyki sprawdz czy jest płyn jesli nie bardzo to krokowiec zapowietrzony i wariuje.
- MattiTatti
- Posty: 46
- Rejestracja: 2014-05-22 18:46
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1996
- Lokalizacja: Łódź
Re: Falowanie obrotów i grzanie się silnika
ok jutro sprawdzę i zobaczymy z tego będzie...
rozumiem po odpaleniu czekać aż z przewodów zacznie lecieć płyn i ewentualnie go uzupełnić po wszystkim `do pełna
rozumiem po odpaleniu czekać aż z przewodów zacznie lecieć płyn i ewentualnie go uzupełnić po wszystkim `do pełna

- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Falowanie obrotów i grzanie się silnika
i robisz to na zimnym silniku
- MattiTatti
- Posty: 46
- Rejestracja: 2014-05-22 18:46
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1996
- Lokalizacja: Łódź
Re: Falowanie obrotów i grzanie się silnika
Spoko zrobione.
Dzięki za pomoc wszystko wróciło do normy, obroty trzymają się na jednym poziomie i nie ma już grzania się na silnika
Dzięki za pomoc wszystko wróciło do normy, obroty trzymają się na jednym poziomie i nie ma już grzania się na silnika
