Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
aparat zapłomowy ?
aparat zapłomowy ?
Witam
Dwa miesiące temu wyciąłem wyrzynarką w masce dziury na wloty powietrza bo zamontowałem storzek i okazało się że ssie z komory silnika piekielnie gorące powietrze i odczuwalny jest znaczny spadek mocy, wkleiłem wloty i zaczęły się problemy.
Probe (2.5v6 95r) chodzi jak syrenka (charakterystyczne pyr pyr pyr), zalewa go non stop aczkolwiek nie zawsze tak samo. raz chodzi lepiej a raz gorzej. Jeśli się powoli dodaje gazu silnik jakoś się wkręca na obroty, a jeśli dodaje się gazu gwałtownie to silnik się dławi i strzela z wydechu jak rajdówka. Komputer nie wywala rzadnych błędów. przy próbie diagnozowania (dioda i zwarte styki w gnieździe) pojawia sie pierwsze mignięcie sygnalizujące sprawność komputera i żadnych innych błędów nie wywala. Celowo odpinałem niektóre elementy by sprawdzić czy je wywali i wywala. Pompa paliwowa jest ok. Filtr paliwa ok. Przewody wysokiego napięcia i świece ok. Nowa kopułka aparatu zapłonowego. czasy wtrysku ok 3 milisekundy. Kilku mechaników próbowało przy nim swoich sił, ale żadnemu jak dotąd sie nie udało. Mechaników z wiedzą i renomą, a nie jakichś tam młotkowców. Jedyne co mi sie nasuwa po 2 miesiącach sprawdzania samochodu prze ze mnie i przez mechaników to to że bycmoże dostały sie w niepowołane miejsce opiłki metalu i robią zwarcie lub zakłucenia.
Pomocy...
Dwa miesiące temu wyciąłem wyrzynarką w masce dziury na wloty powietrza bo zamontowałem storzek i okazało się że ssie z komory silnika piekielnie gorące powietrze i odczuwalny jest znaczny spadek mocy, wkleiłem wloty i zaczęły się problemy.
Probe (2.5v6 95r) chodzi jak syrenka (charakterystyczne pyr pyr pyr), zalewa go non stop aczkolwiek nie zawsze tak samo. raz chodzi lepiej a raz gorzej. Jeśli się powoli dodaje gazu silnik jakoś się wkręca na obroty, a jeśli dodaje się gazu gwałtownie to silnik się dławi i strzela z wydechu jak rajdówka. Komputer nie wywala rzadnych błędów. przy próbie diagnozowania (dioda i zwarte styki w gnieździe) pojawia sie pierwsze mignięcie sygnalizujące sprawność komputera i żadnych innych błędów nie wywala. Celowo odpinałem niektóre elementy by sprawdzić czy je wywali i wywala. Pompa paliwowa jest ok. Filtr paliwa ok. Przewody wysokiego napięcia i świece ok. Nowa kopułka aparatu zapłonowego. czasy wtrysku ok 3 milisekundy. Kilku mechaników próbowało przy nim swoich sił, ale żadnemu jak dotąd sie nie udało. Mechaników z wiedzą i renomą, a nie jakichś tam młotkowców. Jedyne co mi sie nasuwa po 2 miesiącach sprawdzania samochodu prze ze mnie i przez mechaników to to że bycmoże dostały sie w niepowołane miejsce opiłki metalu i robią zwarcie lub zakłucenia.
Pomocy...
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Prawdopodobnie Sebek ma rajcę.
Jak masz możliwość, to spróbuj włożyć aparat z drugiego auta, w którym
jest pewność, że na 100% działa i zobacz efekty.
Z objawów wynika, że możesz mieć przestawiony zapłon i że samochód
nie pracuje na wszystkie gary. Jestem tego praktycznie pewien. Dlatego też zalewa Ci świece. A z tymi mechanikami, to albo nas tu czarujesz, albo to są tyle warci mechanicy, skoro nie słyszą, że auto nie pracuje na wszystkie cylindry.
Jak masz możliwość, to spróbuj włożyć aparat z drugiego auta, w którym
jest pewność, że na 100% działa i zobacz efekty.
Z objawów wynika, że możesz mieć przestawiony zapłon i że samochód
nie pracuje na wszystkie gary. Jestem tego praktycznie pewien. Dlatego też zalewa Ci świece. A z tymi mechanikami, to albo nas tu czarujesz, albo to są tyle warci mechanicy, skoro nie słyszą, że auto nie pracuje na wszystkie cylindry.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Błędów Ci nie generuje? Jeśli to aparat to 3 rzeczy: moduł, hallotron,cewka. Wiem bo sam to przerabiam. Auto jezdziło normalnie, nagle trach i lipa. Komp wyrzucił czujnik położenia wału korbowego(CKP), zmieniłem i dalej nie pali. Okazuje się że czujnik ten jest powiązany z hallotronem w aparacie zapłonowym(widocznie wspólny błąd). Włożyłem mój aparat do Probka z takim samym i na moim nie odpalił. Sam jestem na etapie poszukiwania aparatu. Dodam jeszcze że problemy z aparatem i wszelkimi czujkami to są właśnie problemy typu"pojawiam się i znikam" czyli bardzo upierdliwe. 

Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...

Re: aparat zapłomowy ?
Cześć,
W dniu dzisiejszym ustawiałem z sallmo zapłon, przed ustawieniem kat zapłonu oscylowal w granicach 16-17 po ustawieniu mam 11(i tu jest akurat ok) wszystko byloby powiedzmy ksiazkowo. Auto przed ustawianiem normalnie jezdzilo jedynym problemem byla glosniejsza praca i czasem falujące obroty oraz blad czujnika temperatury powietrza(w stanoe diagnostycznym) Po ustawieniu zapłonu blad czujnika temperatury znikl, pojawil sie natomiast blad czujnika polozenia 1 cylindra, po odpaleniu ikonka check engine jest caly czas zapalona( wcZesniej tego nie bylo) zeby bylo ciekawiej check engine znika po przekroczeniu 2tys obrotow w trakcie jazdy jak i na jałowym( w momencie przekraczania 2tys obrotow auto szarpie przerywa potem chodzi juz bez zarzutu, moc tez jest).
Czy ktos wie co moze byc przyczyna?? Aparat zaplonowy byl sprawdzany w zakladzie - stwierdzili ze wszystko jest ok.
W dniu dzisiejszym ustawiałem z sallmo zapłon, przed ustawieniem kat zapłonu oscylowal w granicach 16-17 po ustawieniu mam 11(i tu jest akurat ok) wszystko byloby powiedzmy ksiazkowo. Auto przed ustawianiem normalnie jezdzilo jedynym problemem byla glosniejsza praca i czasem falujące obroty oraz blad czujnika temperatury powietrza(w stanoe diagnostycznym) Po ustawieniu zapłonu blad czujnika temperatury znikl, pojawil sie natomiast blad czujnika polozenia 1 cylindra, po odpaleniu ikonka check engine jest caly czas zapalona( wcZesniej tego nie bylo) zeby bylo ciekawiej check engine znika po przekroczeniu 2tys obrotow w trakcie jazdy jak i na jałowym( w momencie przekraczania 2tys obrotow auto szarpie przerywa potem chodzi juz bez zarzutu, moc tez jest).
Czy ktos wie co moze byc przyczyna?? Aparat zaplonowy byl sprawdzany w zakladzie - stwierdzili ze wszystko jest ok.
- pawlacz
- Posty: 378
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: aparat zapłomowy ?
Jeśli aparat był rozbierany, to może ktoś źle założył tę część?
http://ford-probe.net/content/view/120/42/
http://ford-probe.net/content/view/120/42/
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: aparat zapłomowy ?
w v6 nie ma opcji pomyłki.
Re: aparat zapłomowy ?
Jakoś nikt się nie kwapi a kolega cierpi
Z jakiegoś powodu miałeś te 17 stopni a nie 11, możliwe że ktoś kiedyś kombinował i takie "coś" mu wyszło jako najlepsza opcja.
Ten "błąd" czujnika temp. powietrza zasysanego to oczywiście ściema bo czujnik był wymieniany i wiele innych rzeczy i ciągle było szarpanie i ten jeden błąd.
Błąd więcej nie wywalił po wymianie aparatu zapłonowego, nie wnikałem co było nie tak- nie ma błędu powietrza i nie szarpie a wymieniony aparat zapłonowy.
Reasumując, musisz sprawdzić ustawienie rozrządu dokładnie i wnikliwie
sama lampa strobo wszystkiego nie powie, aparat jest na jednym wałku wydechowym a masz 2 głowice 
Miłej zabawy.
P.S a jak nie masz zamiaru tego robić to ustaw tak jak poprzednio na 17 st.
Z jakiegoś powodu miałeś te 17 stopni a nie 11, możliwe że ktoś kiedyś kombinował i takie "coś" mu wyszło jako najlepsza opcja.
Bo zwiększa się kąt zapłonu przy wyższych obrotach i zaczyna chodzić jak na 17st lub jeszcze wyżej i check gaśnie, na wolnych są rozbieżności między aparatem i czujnikiem na wale i wywala.Czapa1989 pisze:po odpaleniu ikonka check engine jest caly czas zapalona( wcZesniej tego nie bylo) zeby bylo ciekawiej check engine znika po przekroczeniu 2tys obrotow w trakcie jazdy jak i na jałowym( w momencie przekraczania 2tys obrotow auto szarpie przerywa potem chodzi juz bez zarzutu, moc tez jest)
Znam to z 2.0, wałek ssący był przestawiony o ząbek- falowanie obrotów a raczej takie samoistne przyspieszanie i zwalnianie co kilka, kilkanaście sekund. Romek ustawił rozrząd i problem znikł. Ale pozostał inny błąd czujnika temperatury powietrza i szarpanie przy dodawaniu gazu które było już wcześniej, łącznie z "rozbieganiem" silnika. Dodając wolno gaz szło jechać, szarpanie było najbardziej odczuwalne w okolicach 2000 obr. powyżej 3000 spoko.Czapa1989 pisze:czasem falujące obroty oraz blad czujnika temperatury powietrza(w stanoe diagnostycznym)
Ten "błąd" czujnika temp. powietrza zasysanego to oczywiście ściema bo czujnik był wymieniany i wiele innych rzeczy i ciągle było szarpanie i ten jeden błąd.
Błąd więcej nie wywalił po wymianie aparatu zapłonowego, nie wnikałem co było nie tak- nie ma błędu powietrza i nie szarpie a wymieniony aparat zapłonowy.
Reasumując, musisz sprawdzić ustawienie rozrządu dokładnie i wnikliwie


Miłej zabawy.
P.S a jak nie masz zamiaru tego robić to ustaw tak jak poprzednio na 17 st.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Re: aparat zapłomowy ?
Czyli wszystko sprowadza się do rozbieżności miedzy czujnikiem na wale i aparatem z powodu rozrządu;/? - a ja głupio łudziłem się że to może być błąd aparatu lub przebijające kable zapłonowe ( które zresztą dziś sprawdziłem metodą mgiełki wody, kabel od 1 cylindra ma przebicie na wysokości aparatu zapłonowego co smieszniejsze iskra jest widoczna pomiedzy kablem a aparatem jeśli kabel przytkne blisko do aparatu) w momencie falowania obrotów przez auto gdy check engine gasnie lub zapala się w okolicach aparatu słyszę charakterystyczny trzask/cykniecie.
Dzięki Dura. sprawdzę ten rozrząd ale może jednak są marne szanse że to kable?
Dzięki Dura. sprawdzę ten rozrząd ale może jednak są marne szanse że to kable?
- Spider33
- Posty: 1244
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: aparat zapłomowy ?
Mówiłem Ci, kable i świece na początku wymień a potem szukaj dalej. Skoro jeden ma przebicie to nie zdziwiłbym się gdyby reszta na wykończeniu była. A jak nie to obstawiam wadliwy aparat.
Re: aparat zapłomowy ?
Jak zdobęde jakies nad podmianę to podmienie, 300 zł mi sie nie usmiecha wydawać na kable póki co;/ dlatego szukam wszystkich możliwości Spider 
Jakoś też po prostu nie wierze że kable powodują błąd 1 cylindra i te falowanie ( chociaż to byłoby najprostsze)

Jakoś też po prostu nie wierze że kable powodują błąd 1 cylindra i te falowanie ( chociaż to byłoby najprostsze)
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: aparat zapłomowy ?
Kable by nie powodowały takich objawów ,zwłaszcza jeśli jeden tam sobie trochę przebije
Re: aparat zapłomowy ?
Romas,
Myslisz ze to też rozrząd czy po prostu aparat jest walnięty pomimo sprawdzenia. Nie wiem co powoduje te dzwieki cykania/trzasku(ciezko okreslic ten dzwiek)
Myslisz ze to też rozrząd czy po prostu aparat jest walnięty pomimo sprawdzenia. Nie wiem co powoduje te dzwieki cykania/trzasku(ciezko okreslic ten dzwiek)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: aparat zapłomowy ?
Rozrząd zawsze możesz sprawdzić samemu.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Re: aparat zapłomowy ?
Jakby co, to jakiś aparat KLY01 (chyba) gdzieś w gratach mam, nie wiem czy pasuje czy nie i w jakim jest stanie.
Miałem fałkę składać, ale.... odechciało mnie sie
Miałem fałkę składać, ale.... odechciało mnie sie

„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: aparat zapłomowy ?
Rozrząd bym sprawdził, to jedno, skoro faluje to znaczy że zapłonu centralnie nie ustawiasz, sprawdź podpięcie krokowca i nieszczelności
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: aparat zapłomowy ?
A no właśnie, Sallmo mógły się wypowiedzieć, bo to on ustawiał. Czy zapłon na podziałce faluje?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1888
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: aparat zapłomowy ?
Nie będę zdradzać tajemnic, jutro mu naprawię 

Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1888
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: aparat zapłomowy ?
?? A nie centralnie się uda ?Romas pisze:......, skoro faluje to znaczy że zapłonu centralnie nie ustawiasz,


Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."