
Generalnie poniższy montaż działa na zasadzie takiej, że po zainstalowaniu centralki należy centralny zamknąć z kluczyka, zaczekać aż alarm się za zbroi. Następnie otwieramy znowu za pomocą kluczyka aby alarm się dezaktywował. Od tego momentu można otwierać naszego probka już za pomocą pilocika a alarm się nie za zbroi.
Mnie takie rozwiązanie pasuje ponieważ gdy zamkniemy probka z pilota nie mamy żadnego dodatkowego zużycia prądu (alarm się nie zazbraja) . Ma to znaczenie jeśli autko w zimę długo stoi nieodpalane. Ważne!! Alarm jest cały czas sprawny i jeśli jest potrzeba jego włączenia można to zrobić za pomocą kluczyka – trzeba wtedy tylko pamiętać o tym aby po zamknięciu drzwi z kluczyka otworzyć je również za pomocą kluczyka. Jeśli otworzymy z pilota alarm zaczyna wyć! Wtedy znowu trzeba użyć tej samej procedury czyli zamknięcie i otwarcie drzwi z kluczyka.
Chciałem jeszcze napisać, że w tej tematyce to mój debiut. Dlatego wszystko opisuję „po swojemu”, na tyle prosto, że każdy bez kłopotu może sobie założyć takie cudeńko sam bez większej wiedzy o elektronice

Aby to zrobić potrzebna będzie centralka uniwersalna do zakupienia np na allegro. Ja zakupiłem centralkę firmy Motokey za którą zapłaciłem z przesyłką 60zł. Piloty są solidne i posiadają dodatkowy przycisk AUX który można wykorzystać chociażby do otwierania bagażnika (ale to odrębny temat). Generalnie centralki można kupić już od ok40zł, wszystkie budową są bardzo do siebie podobne. Ważne aby centralka posiadała otwieranie za pomocą +. Ta którą kupiłem można otwierać za pomocą + i -. Jako, że w Probe, otwieranie i zamykanie jest na jedynym przewodzie; 12V zamykanie oraz 3V otwieranie, potrzeby będzie dodatkowy rezystor 4.7 kilo Ohma. Dodatkowo 4 diody prostownicze (dwie już był w zestawie Motokey) oraz 4 metry przewodu (dwu żyłowy).
A więc do dzieła

1. Wygląd zestawu oraz amatorsko („na chłopski rozum”) narysowany schemat przedstawia rys. 1 i 2 2. W pierwszej kolejność nową centralkę trzeba gdzieś ulokować w naszym Probku. Najlepiej włożyć ją pod schowek od strony pasażera (pod nogami). Jest tam wystarczająco miejsca oraz lokalizacja do rozprowadzenia kabli jest bardzo dogodna. Aby się tam dostać wystarczy odpiąć dwie plastikowe spinki rys. 3 3. Następnie trzeba znaleźć źródło zasilania dla naszej centralki. Ja podpiąłem się pod zapalniczkę. Do tego celu podnosimy środkowy tunel i podpinamy pod zapalniczkę dwa przewody (czerwony + i czarny -) które łączą się z naszą centralką. Przewody można bez problemu przełożyć od środkowego tunelu poprzez środkowy panel (są tam otwory nie trzeba nic dodatkowo rozbierać) rys.4 4. Teraz trzeba zlokalizować NAJWAŻNIEJSZY dla nas przewód ZIELONO-CZARNY. Znajduje się on po prawej tronie na ściance, pod schowkiem pasażera. Aby się do niego dostać trzeba zdjąć plastikową zaślepkę która trzyma się na dwóch spinkach rys.5 5. Kolejną rzeczą będzie przylutowanie do przewodu „otwierania” od centralki (biało - czarny), rezystora 4,7 kilo Ohma oraz diody prostowniczej. Rezystor ma na celu zredukowanie napięcia z 12V na 3V natomiast dioda prostownicza przewodzi napięcie tylko w jednym kierunku. Na drugim przewodzie „zamykania” od centralki (biały) należy dolutować tylko diodę prostowniczą. Dwa powyższe przewody należy teraz wlutować w przewód zielono-czarny (opisany w punkcie 4). Diody oraz rezystor należy owinąć taśmą izolacyjną. rys. 6 6. Od tego momentu sterowanie z pilota już działa. Jednak zostały jeszcze kierunkowskazy, które podczas zamykania centralnego mrugną raz a po otwarciu drzwi mrugną dwa razy. Do tego służą dwa brązowe kable znajdujące się w naszej centralce. Do każdego przewodu podpinamy po jednej diodzie prostowniczej a kable przeciągamy pod środkowym kokpitem aby kable przeszły na stronę kierowcy. Kable te należy podpiąć w kostkę z napisem „FLASHER MADE IN JAPAN”. W kostce tej znajdują się kable z czego nas interesują dwa. Jeden nasz przewód z diodą podpinamy do kabelka koloru zielono - białego. Natomiast drugi przewód z diodą do kabelka zielono – czarnego. Kostka ta znajduje się na lewej ściance nad skrzynką z bezpiecznikami przy pedale sprzęgła rys. 7 i 8 7. Po tych czynnościach podłączamy akumulator oraz pamiętamy o czynności opisanej na początku czyli drzwi zamknąć z kluczyka, zaczekać aż alarm się za zbroi. Następnie otwieramy znowu za pomocą kluczyka aby alarm się dezaktywował i od tego momentu używamy już pilocika
Mam nadzieję, że komuś pomogłem

