
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
immobiliser, immo - gdzie jest?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
czyli z wersji '94 poszukaj na forum a zobaczysz jak obejść immo i będziesz miał po problemie. chyba jestes jednym z niewielu dinozaurów którzy korzystają z tego immo 

Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
-- oryginalny post 2015-07-10 23:22 --
Śmiej się. Mnie ręce opadają. Wcześniej miałem 93-2.5( niestety się rozleciał i musiałem skremować) i żadnych takich wynalazków nie miałem. Chodził elegancko. Kupiłem tego z sentymentu. Tyle co przebojów z nim mam to szkoda gadać. Począwszy od zapieczonych pierścieni (płukanie naftą przez ok 3 miechy). Silnik ruszył. Wędzarnia znikła. Zabrałem się za blacharę. Prawie skończyłem. Wyjechałem z garażu aby troszkę go przewiało. Wysechł i razem z nim chyba to gówno co tam jest zamontowane. Rozpieprzyłem cały środek żeby wyczaić o co tam chodzi. Ręce mi opadły. Po jakimś pierd... dinozaurze chyba go przejąłem. Pozdro
-- dodano 2015-07-11 21:16 --
Help!!! - hilfe!!! - помогите!!!

-- dodano 2015-07-13 15:32 --
Dopadłem w końcu immo.Czy mógłby mi ktoś objaśnić jak to jest z tymi zworami? Szukałem ale wszystkie podpowiedzi były na pw.Wcześniej wyczytałem : "Cut the two wires leading to pins 10 and 13 at a position close to the immobiliser ECM." Pytanie jak liczyć piny bo żadnego oznaczenia nie ma
Nie chciałbym tego robić tak jak mi się wydaje, bo moge narobić bałaganu. Lepiej się upewnić.Wklejam zdjęcie kostki. Z góry dzięki za podpowiedzi. Jak coś to na pw.
Śmiej się. Mnie ręce opadają. Wcześniej miałem 93-2.5( niestety się rozleciał i musiałem skremować) i żadnych takich wynalazków nie miałem. Chodził elegancko. Kupiłem tego z sentymentu. Tyle co przebojów z nim mam to szkoda gadać. Począwszy od zapieczonych pierścieni (płukanie naftą przez ok 3 miechy). Silnik ruszył. Wędzarnia znikła. Zabrałem się za blacharę. Prawie skończyłem. Wyjechałem z garażu aby troszkę go przewiało. Wysechł i razem z nim chyba to gówno co tam jest zamontowane. Rozpieprzyłem cały środek żeby wyczaić o co tam chodzi. Ręce mi opadły. Po jakimś pierd... dinozaurze chyba go przejąłem. Pozdro
-- dodano 2015-07-11 21:16 --
Help!!! - hilfe!!! - помогите!!!



-- dodano 2015-07-13 15:32 --
Dopadłem w końcu immo.Czy mógłby mi ktoś objaśnić jak to jest z tymi zworami? Szukałem ale wszystkie podpowiedzi były na pw.Wcześniej wyczytałem : "Cut the two wires leading to pins 10 and 13 at a position close to the immobiliser ECM." Pytanie jak liczyć piny bo żadnego oznaczenia nie ma

- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Witam . Jutro jak znajdę chwilkę czasu zrobię zdjęcie u siebie i wrzucę może się połapiesz w tych zworkach



JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Proszę http://fordprobe.pl/upload/files/immo3.jpg
Później plik skasuję
Później plik skasuję
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
-- oryginalny post 2015-07-13 21:01 --
Jupii
Dzięki wielkie. Jutro będę działał dalej.
. Pozdrowionka 
-- dodano 2015-07-14 21:04 --
Dziękuje za odzew. Zrobione. Zagadał od strzała. Super

Jupii



-- dodano 2015-07-14 21:04 --
Dziękuje za odzew. Zrobione. Zagadał od strzała. Super


Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Fajnie
Szerokości ...
...no i pooooojeeechaaał w stronę zachodzącego słońca..

...no i pooooojeeechaaał w stronę zachodzącego słońca..

„czysta krew, trzeźwy umysł”
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
czy ktoś się orientuje czy immo jest jakoś powiązany z ecu ? jeśli chcę wymienić immo to od razu z ecu?
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
W rocznikach 96-97 Immo było w ECU - jeśli chcesz wymienić Immo (swoją drogą - po co?) to trzeba wymienić ECU oraz przekodować kluczyk.
Ja u siebie mam wyprute immo z kompa, robił mi to mechanik. Wszyscy mówią, że się nie da, a jemu się udało. Nie pytaj jak, sam nie wiem.
Ja u siebie mam wyprute immo z kompa, robił mi to mechanik. Wszyscy mówią, że się nie da, a jemu się udało. Nie pytaj jak, sam nie wiem.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
http://eshop.autoelectronic.cz/mazda_emu
1500 koron czeskich. Produkowane prawdopodobnie w Czechach. Sprzedają to na europejskim Ebayu, ale u nich na stronie bezpośrednio jest najtaniej.
Trafiłem na to, na jakimś forum Mazdy i zachwalali.
Emulowanie imo z technicznego punku widzenia nie jest takie trudne, aby zmusić ECU do działania bez imo, trzeba mieć po pierwsze program dekodujący klucz, (który zna algorytm i kosztujący górę pieniędzy) i coś co wyśle poprawny kod do ECU.
Tutaj dostajemy za 250zł gotowy emulator do wlutowania, oczywiście emulator działa tylko z jednym ECU, dla którego został przygotowany.
Mechanik musiał użyć emulatora. Nie da się tego obejść inaczej, procesor w ECU nie pozwoli chodzić silnikowi jeżeli nie dostaje kodu z modułu IMO, albo właśnie z emulatora.
1500 koron czeskich. Produkowane prawdopodobnie w Czechach. Sprzedają to na europejskim Ebayu, ale u nich na stronie bezpośrednio jest najtaniej.
Trafiłem na to, na jakimś forum Mazdy i zachwalali.
Emulowanie imo z technicznego punku widzenia nie jest takie trudne, aby zmusić ECU do działania bez imo, trzeba mieć po pierwsze program dekodujący klucz, (który zna algorytm i kosztujący górę pieniędzy) i coś co wyśle poprawny kod do ECU.
Tutaj dostajemy za 250zł gotowy emulator do wlutowania, oczywiście emulator działa tylko z jednym ECU, dla którego został przygotowany.
Mechanik musiał użyć emulatora. Nie da się tego obejść inaczej, procesor w ECU nie pozwoli chodzić silnikowi jeżeli nie dostaje kodu z modułu IMO, albo właśnie z emulatora.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było 
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest

Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Krecik pewnie że się da tylko nie jest to robota na godzinę tak jak w immo '94 

- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Wątpię, operacja została powtórzona na dwóch ECU - moim ORY i drugim, który kupiłem żeby sprawdzić czy moje problemy NIE SĄ związane z ECU.avel pisze:Mechanik musiał użyć emulatora. Nie da się tego obejść inaczej, procesor w ECU nie pozwoli chodzić silnikowi jeżeli nie dostaje kodu z modułu IMO, albo właśnie z emulatora.
Zapłaciłem za to śmieszne pieniądze, ale siedział nad tym ładnych kilka tygodni.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Można użyć emulatory jak i "wyciąć" dane immo. Ale bez lutowania w kompie się nie obejdzie
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Witam:) Czy ktoś kojarzy może czy pomiędzy rocznikiem 94, a 96 jest faktycznie jakaś różnica? Immo znajduje się w tym samym miejscu co w 94? Oczywiście mowa o silniku 2,5. Pytam, bo chcę przytulić rok 96, ale gościu od razu mówi, ze immo walnięte, a gdyby okazało się, że różnic brak, wówczas mogę wykonać motyw ze spinaczem jak w swoim 94, który po zaaplikowaniu spinacza biurowego śmiga już tak na nim z 8 lat bez żadnych zastrzeżeń:))) Wiec jak to wygląda w 96?
Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L

Gen II 94
V6 2,5L
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Nowsze roczniki już nie mają tego badziewnego immo co było z pilocikiem do kluczyków. Tego nowego już się nie da obejść, a przynajmniej nie łatwo jest to zrobić.
Probe 96' 2.0 EURO
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Jest bardzo ciężkie do obejścia, bo stacyjka, immo i chyba ECU są sparowane. Można wymienić wszystkie trzy na sprawne, to załatwi problem. Byli też twardziele co przerabiali wiązkę pod immo z poprzednich roczników, chyba trzeba wtedy aparat zapłonowy zmienić na stary bo będzie walić check engine ciągle.
Probe 96' 2.0 EURO
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
hmmmm czyli szukać czegoś "na allegro" z demontażu jakiegoś "dawcy"
Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L

Gen II 94
V6 2,5L
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Pierwsza metoda, to znaleźć dawcę i przełożyć z niego ECU, immo i stacyjkę. Druga metoda wsadzić ECU, immo i aparat zapłonowy ze starszych roczników i przerobić wiązkę. Chyba lepsza pierwsza, bo nie trzeba ciąć oryginalnych przewodów. No i jeszcze potrzebny kluczyk od nowego zestawu żeby kod pobrać.
Oczywiście to wszystko pod warunkiem, że to faktycznie immo zdechło. Bo w porównaniu do tego starego, to nowe się praktycznie nie psuje.
Oczywiście to wszystko pod warunkiem, że to faktycznie immo zdechło. Bo w porównaniu do tego starego, to nowe się praktycznie nie psuje.
Probe 96' 2.0 EURO
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Dowiedz się czy auto stało bez akumulatora więcej niż 7 dni. Te immo z wyższych roczników tak mają że przy długim postoju immo się resetuje i nie widzi kluczyka. Wtedy należy sparować immo z kluczykiem, procedura jest dość długa polega na włączaniu i wyłączaniu zapłonu w kreślonym czasie określoną ilość razy._/Damian\_ pisze:Pytam, bo chcę przytulić rok 96, ale gościu od razu mówi, ze immo walnięte,
Albo skorzystaj z rozwiązania takie jak tutaj http://www.ukpoc.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=70369
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Duracell Dzięki za konkretną odpowiedź. Ludka zapytam, nt. tego ile auto stało. Ale z tego co wywnioskowałem z rozmowy to stało ono z podpiętym aku. Zwyczajnie chciał wsiąść i odpalić, a auto zaniemogło. Koleś nie rozkminiał co i jak i zaufał niemieckim "fachowcom", że to immo (auto stoi obecnie w DE). Dziadek ma 71lat i świadomość tego, że za auto warte +/- 1000Eu, musiałby zapłacić z 1500Eu za naprawę sprawiło, że odpuścił temat i zdecydował się na sprzedaż, jakiemuś maniakowi Probe, jak ja:P
Myślę, że ta druga opcja jest chyba najłatwiejsza do realizacji:P, czyli kupić i podmienić immo, które współdziała z oryginalnym kluczykiem i stacyjką auta, si? Te kabelki widoczne na zdjęciach to seryjnie tak są czy to ktoś porobił zworki?
Myślę, że ta druga opcja jest chyba najłatwiejsza do realizacji:P, czyli kupić i podmienić immo, które współdziała z oryginalnym kluczykiem i stacyjką auta, si? Te kabelki widoczne na zdjęciach to seryjnie tak są czy to ktoś porobił zworki?
Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L

Gen II 94
V6 2,5L
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Ja mam takie obejście , możesz sprubować
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
A ja u mnie w ogolę tą plątaninę kabli wyrzuciłem
Połączyłem masy tak jak idą w nowszych modelach i wszystko działa jak należy

''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Arko Ty jak widzę, masz tak samo, jak ja w 94r. W 96 jest, z tego co czytałem, niestety immo wraz z kompem:( Więc tak jak na załączonym obrazku, który pokazałeś niestety nie zadziałam:((( Ale oczywiście dzięki za chęci i udział w temacie:)
Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L

Gen II 94
V6 2,5L
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Niezupełnie, część immo jest w kompie a druga część jest głębiej z tyłu za kompem- oczywiście obie części są sparowane a co za tym idzie jak wymieniać to obie._/Damian\_ pisze: W 96 jest, z tego co czytałem, niestety immo wraz z kompem:(
Dlatego tak jak wcześniej "napisałem" najlepsze wyjście to emulator immo który robi i sprzedaje pepik. Pomimo że wychodzi trochę drożej niż zakup kompa, kluczyka i magicznego pudełeczka to w ogólnym rozrachunku masz kompa który odpali każdego Probasa o ile oczywiście padnięte jest immo

„czysta krew, trzeźwy umysł”
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: immobiliser, immo - gdzie jest?
Duracell nie zupełnie kminię temat, oczywiście jeśli jest taka "magiczna" kostka, to zakupię ją u owego pepika, chociaż nie mogę tego do końca rozkminić:P W linku, który podałeś jest pokazany komp, a poniżej inny koleś podaje odnośnik do e-bay co należy kupić, czy to to? A wzór na problem to : Kupić u pepika, wylutować starą i wlutować nową?
A propos byłem dzisiaj na oględzinach auta i motor usiłuje wystartować, ale jest to bez skutku, kręci, kręci i kręci...odpalić nie może:( Ja już nie pamiętam jak miałem u siebie z immo czy jak było one walnięte to silnik też mi kręcił czy w ogóle nie reagował na ruch kluczyka:P
A propos byłem dzisiaj na oględzinach auta i motor usiłuje wystartować, ale jest to bez skutku, kręci, kręci i kręci...odpalić nie może:( Ja już nie pamiętam jak miałem u siebie z immo czy jak było one walnięte to silnik też mi kręcił czy w ogóle nie reagował na ruch kluczyka:P
Ostatnio zmieniony 2016-10-16 19:01 przez _/Damian\_, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L

Gen II 94
V6 2,5L