Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

Problem z dmuchawą

Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

w sprawie rezystorów , są one powietrzne tzn spirala z drutu oporowego taka jak w farelce wartosci nie znam też miałem popalone ale poskręcałem na razie chodzi ale będę wdzięczny jak ktoś to pomierzy i poda wartości
Awatar użytkownika
dino1
Posty: 42
Rejestracja: 2004-11-05 10:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

rezystor

Post autor: dino1 »

I co z tym rezystorem ? U mnie też działa tylko 3 i 4. Ktoś może zmierzył jaka jest rezystancja ?
2.2 GT Turbo '91
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

czy dobrze rozumiem że każdy bieg nawiewu ma swój rezystor?

muszę zdejmować dywaniki żeby się do nich dobrać?
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Parowanie szyb ustanie po podłączeniu/nabiciu klimy.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a co ma wspolnego klima?? i jej nabicie?? bo ja walcze ztym juz 2 tydzien dmuchawe nawet jak włacze to przednia mi odparuje a tyl wogule dopiero musze przelaczyc nawiew na tyl ogrzewanie tylniej szyby i po jakims czasie dopiero cos widac po dlugim czasie nawet bylem u swojego znajomego blacharza to odrazu sie pytal czy jest szczelny i nic mi nie cieknie a dywaniki i wszystko mam suche;))
Obrazek
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Klima z odparowywaniem szyb ma bardzo dużo wspólnego wbrew pozorom ;). Powietrze wdmuchiwane do środka z klimy jest suche a co za tym idzie nie wydziela się dodatkowa para która zaparowywuje szyby. Najlepiej jeszcze do tego zamknąć obieg tak żeby nie pobierał powietrza z zewnątrz. Zobaczysz jak szybko szbyki się odparują. Poprostu będziesz to widział :).
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a jakbys mógł mi jeszcze powodziec które ustawienie dmuchawy jest odpowiedzialne za obieg zamkniety??
Obrazek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a jakbys mógł mi jeszcze powodziec które ustawienie dmuchawy jest odpowiedzialne za obieg zamkniety??
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

czy ma ktoś zdjęcie gdzie znajduje sie ten rezystor nie moge tego znależć :shock: :?
nic przy silniczku nie znalazłem ale naprawiłem to już sobie to nie był rezystor tylko miałem tam jakiś przekażnik który był zardzewiały i włożyłem podobny i dlatego działał na cały nawiew , wywaliłem go i jest ok :shock:
Jeżeli bym to znalazł to zmierze go dla was :D
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Do niego wchodza dwie kostki i jeden taki mostek tez w kostce i jest on przykrecony na dwie śrubki(klucz 8-semka ew.Krzyzowy)jak zdejmiesz plastik oslaniajacy to napewno go zobaczysz
Obrazek
Awatar użytkownika
dino1
Posty: 42
Rejestracja: 2004-11-05 10:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dino1 »

Piotrek - w którym miejscu jest ten przekaźnik, który miałeś zardzewiały ?
2.2 GT Turbo '91
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

rezystory są w kanale powietrznym nad nogami pasażera ,każdy bieg ma swoje rezystory . Klime mam nabitą , szyby parują jak wsciekłe a furak nie przecieka .
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

dino1 pisze:Piotrek - w którym miejscu jest ten przekaźnik, który miałeś zardzewiały ?
ciężko mi opisać gdzie on był ale ten przekażnik miał kostke na cztery kable i niewiem od czego on był wywaliłem go i wszystko działa.
no i oczywiście koło silniczka wentylatora :D
Ostatnio zmieniony 2004-11-19 21:08 przez piotrek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

To co jest z tymi naszymi szybkami w Probasach?? ja tez walcze ale mi juz koncepcji brak i nic nie pomaga,HELP
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

pelot pisze:To co jest z tymi naszymi szybkami w Probasach?? ja tez walcze ale mi juz koncepcji brak i nic nie pomaga,HELP
ja tez tak mam ale nie mam nabitej klimy. chłopaki odpowiedzcie czy jak macie nabite klimy to parują szyby :?: :roll: :wink:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
krzysx
Posty: 165
Rejestracja: 2004-08-10 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krzysx »

W moim klima działa i jest OK.
Na przykład: kiedy włączę sam ciepły nawiew, szyby zaparowują, a kiedy nawiew na szyby (automatycznie włącza się wówczas klima - była już o tym mowa na forum), to w ciągu kilku sekund szyby są czyste...
To zawsze tak działa, bo klimatyzacja nie tylko chłodzi, ale i osusza wdmuchiwane powietrze, a że ma ono zmniejszoną zawartość wilgoci, to skutecznie pochłania rosę z szyb.
Klimatyzacja powinna się włączać na A/C oraz przy nadmuchu na szyby i MIX (szyby + podłoga) więc buty i dywaniki też łatwiej osuszyć klimą niż samym ciepłym nadmuchem :idea:
_________________
Obrazek __94
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

mam dziwny objaw:

klima działa tylko na pierwszym biegu wentylatora - jak dam na drugi bieg to gaśnie kontrolka i sprzęgło elektromagn. tez się rozłącza...

w lecie działało normalnie...
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

krzychu cenna uwaga nie wpadł bym na to :)) thx
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

piotrek pisze:czy ma ktoś zdjęcie gdzie znajduje sie ten rezystor nie moge tego znależć :shock: :?
nic przy silniczku nie znalazłem ale naprawiłem to już sobie to nie był rezystor tylko miałem tam jakiś przekażnik który był zardzewiały i włożyłem podobny i dlatego działał na cały nawiew , wywaliłem go i jest ok :shock:
Jeżeli bym to znalazł to zmierze go dla was :D

Zmierzyłes moze??
ja zalozylem ceramiczne i mi znowu spalilo na 1 i 2 biegu...zle dobralem wartosci a teraz nie mam jak zmierzyc:(
pozdrawiam
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Gacek Wrocław pisze:mam dziwny objaw:

klima działa tylko na pierwszym biegu wentylatora - jak dam na drugi bieg to gaśnie kontrolka i sprzęgło elektromagn. tez się rozłącza...

w lecie działało normalnie...
wyglada na uszkodzony rezystor :wink:
jesli klima CI chodzi tylko na tych kanalach co dmuchawa nie chodzi :lol:
pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

DUKE pisze:
piotrek pisze:czy ma ktoś zdjęcie gdzie znajduje sie ten rezystor nie moge tego znależć :shock: :?
nic przy silniczku nie znalazłem ale naprawiłem to już sobie to nie był rezystor tylko miałem tam jakiś przekażnik który był zardzewiały i włożyłem podobny i dlatego działał na cały nawiew , wywaliłem go i jest ok :shock:
Jeżeli bym to znalazł to zmierze go dla was :D

Zmierzyłes moze??
ja zalozylem ceramiczne i mi znowu spalilo na 1 i 2 biegu...zle dobralem wartosci a teraz nie mam jak zmierzyc:(
pozdrawiam
Nie zmierzyłem bo nie moge tego znależć może tego nie mam
jak ktoś zrobiłby zdjęcie w którym to miejscu oczywiście chodzi o zdjęcie silniczka to napewno zmierze
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

piotrek pisze:
DUKE pisze:
piotrek pisze:czy ma ktoś zdjęcie gdzie znajduje sie ten rezystor nie moge tego znależć :shock: :?
nic przy silniczku nie znalazłem ale naprawiłem to już sobie to nie był rezystor tylko miałem tam jakiś przekażnik który był zardzewiały i włożyłem podobny i dlatego działał na cały nawiew , wywaliłem go i jest ok :shock:
Jeżeli bym to znalazł to zmierze go dla was :D

Zmierzyłes moze??
ja zalozylem ceramiczne i mi znowu spalilo na 1 i 2 biegu...zle dobralem wartosci a teraz nie mam jak zmierzyc:(
pozdrawiam
Nie zmierzyłem bo nie moge tego znależć może tego nie mam
jak ktoś zrobiłby zdjęcie w którym to miejscu oczywiście chodzi o zdjęcie silniczka to napewno zmierze
Aha mam nadzieje ze masz wersje Europa...czyli z pokretelkami...a nie przyciskami...bo jak USA to chyba tego nie masz :?
pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 13:58 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

DUKE pisze:
ja zalozylem ceramiczne i mi znowu spalilo na 1 i 2 biegu...zle dobralem wartosci a teraz nie mam jak zmierzyc:(
pozdrawiam
Jeżeli chodzi o zrobienie takiego rezystora to proponuję zrobić go z drutu oporowego z np. grzałki od boilera. im dłuższy drut tym większa rezystancja.

Ten drut wytrzyma wszystko. :D
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a u mnie założyłem taka metalową łąćzke do drutu tam gdzie miałem przepalony zwój (drugi) teraz działą wszystkie biegi dmuchawy 8)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”