Ok, dzięki za poradę. Będę mądrzejszy na przyszłość

-- dodano 2016-03-24 23:09 --
Wczoraj udało mi się założyć wydech i wymienić filtry z olejem. Tak się prezentuje:
Jeśli chodzi o akustykę na wolnych obrotach jest leciutko słyszalny basik, w miarę dodawania obrotów jest coraz głośniej i daje po uszach do ok 5tyś obr. potem znowu cichnie. Miałem niechlubny zaszczyt jeździć na dwóch rozsypanych wydechach w probku (środkowy i końcowy) Było dużo głośniej, sadził marchewy itp. Na tą chwile posiadam nowy tłumik środkowy wzorowany na ori i z tylnym przelotowym daje zadowalający efekt. Wydech jest słyszalny, a przy tym nie nadmiernie uciążliwy

Zauważyłem natomiast inny problem Odczuwam dość spory ubytek mocy i mniejszy v-max, nie wiem czy jest to spowodowane nowym tłumikiem, czy może filtrem paliwa. Na piątym biegu dochodzi do 4 tyś obrotów i nie chce iść więcej jak 160 km/h

Ktoś wie czy tłumik końcowy przelotowy może aż tak drastycznie wpłynąć na pracę silnika? A może to wina filtra paliwa?