MechanikCzasu

Kolekcje fotek.
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: MechanikCzasu

Post autor: Prezes5G19 »

KrecioPL pisze:
Prezes5G19 pisze:
KrecioPL pisze: Jeśli ktoś ma obiekcje, zalecam lekturę:
https://www.mazparts.pl/oferta-specjaln ... -82-0-fpfs
Na dole macie zalecenia co do wymiany.

I nie piszę tych rzeczy ot tak, co będzie jak chłopak złoży rozrząd, a mu zacznie ciec uszczelniacz wału od strony rozrządu? Znów ma wszystko do wymiany. A tak to raz, skutecznie i spokój.
Ja tam jednej przeczytanej strony w internecie nie nazywałbym lekturą , bo jeśli wiedział byś to z książki to nie nazwał byś krótkiego tekstu z sieci lekturą. Tak że przypuszczam że nie jesteś oczytany w teorii . A nie zapomnij że teoria to jest połowa sukcesu . Z mojej strony polecam
Załączniki
Polecam również inne tytuły z serji WKŁ
Polecam również inne tytuły z serji WKŁ
indeks.jpg (10.7 KiB) Przejrzano 4583 razy
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: MechanikCzasu

Post autor: KrecioPL »

Prezes5G19 pisze:Ja tam jednej przeczytanej strony w internecie nie nazywałbym lekturą , bo jeśli wiedział byś to z książki to nie nazwał byś krótkiego tekstu z sieci lekturą. Tak że przypuszczam że nie jesteś oczytany w teorii . A nie zapomnij że teoria to jest połowa sukcesu . Z mojej strony polecam
Dobrze, rozłóżmy na części sens mojej wypowiedzi.

Więc łopatologicznie:
Silnik 2.0 wiemy jak wygląda i jak jest z grubsza zbudowany.
Kolega MechanikCzasu ma zamiar wymienić rozrząd + sprzęgło.
Dobrą manierą jest aby myśleć z wyprzedzeniem i zapobiegać pewnym sytuacjom. Zwie się to "prewencja".

Według większości komplet rozrządu do 2.0 to pasek rozrządu, rolka napinacza, rolka prowadząca i sprężyna napinacza.
Nie zapominamy, że rozrząd również napędza pompę wody. Można wymienić "rozrząd" bez pompy wody? Można - tylko PO CO? Bo dziś nie wykazuje oznak zużycia? Nie cieknie?
Więc wyjaśniam - wymienia się ją - "zgodnie ze sztuką" - po co dwa razy rozbierać?
Skoro otwieramy pokrywę zaworów do wymiany rozrządu to po co wymienić uszczelkę pokrywy? Można lepić na sylikon - da się? DA SIĘ!
A jak już mamy otwartą tą pokrywę, a nasze auto ma już 300tys km, to PO CO wymienić uszczelniacze wałków rozrządu - Sucho? Jeszcze tak... A wypada je wymienić, bo jak będą się pocić, to trzeba będzie znowu zdejmować pokrywę i cały misterny plan robienia po kosztach znowu poszedł się ...gonić.
Oring aparatu zapłonowego - to jest taka błahostka i do tego groszowa, że szkoda mi słów.
Uszczelniacz wału od strony rozrządu? Suchy? A jak będzie cieknąć to rozpinaj rozrząd i zwalaj pokrywę zaworów. Niezłomna logika...
Nowe paski raz na kilkadziesiąt tys km? Niezasadne? #-o

Ewidentną głupotą byłoby nie wymienić uszczelniacza wału od strony skrzyni przy robocie sprzęgła. Albo łożyska oporowego (jeśli nie jest w komplecie)...
Kolego Prezes5G19 - auto kolegi MechanikCzasu ma 300k km. Wiek i przebieg robią swoje. Poza tym, jak założy nowe sprzęgło, a walnie uszczelniacz od strony skrzyni to chyba wiesz jakie będą efekty?
Uszczelniacze półosi - przerabiałem, wielu kolegów tutaj też. Składanie napędu bez wymiany uszczelniaczy często kończy się jednym... Ponownym rozpinaniem półosi.

Zaworek zwrotny pompy oleju? 90% przerabiało temat "klepania". Fajnie aby temu zapobiec.

Czy o czymś zapomniałem?

A! W teorii MOŻNA i da się wymienić rozrząd bez tych elementów które wskazałem. W praktyce każdy wie jak jest. Sam stałem się ofiarą swoich decyzji z uszczelniaczami półosi.

Zresztą, po co wymieniać rozrząd, skoro do dziś się nie zerwał?

A i to słowo... Lektura - http://sjp.pwn.pl/szukaj/lektura.html (patrz: pkt 1)

Kolego Prezes5G19 - nasze auta są wdzięczne jeśli zapewni im się dobrą opiekę. Mnie nie dziwi kwota 1000zł za rozrząd z dodatkami. A Ciebie tak? W takim razie to nie jest auto dla Ciebie.

A wiec działajmy przy swoich samochodach, tak jak uważamy.
A wg mnie można to zrobić raz, skutecznie i spokój.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: MechanikCzasu

Post autor: Romas »

KrecioPL pisze:Nie zapominamy, że rozrząd również napędza pompę wody.
No to widzę Krecik że chyba nie znasz z grubsza budowy FS-a :D
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-04-21 09:02 --

Ogólnie planuje zrobić duży remont tak jak tu rozmawialiśmy
Czyli rozrząd cały z uszczelniaczmi i pompa
Wszystkie uszczelki czyli pokrywa zaworów
Zawór pompy oleju
Nowy olej
Do tego Piaskowanie i malowanie miski oleju
Wymiana sprzęgła i tych wszystkich iszczelniaczy skrzyni
Olej do skrzyni
I całkowite płukanie układu chłodzenia (widziałem w 101 napraw jak robią to woda destylowana i takim preparatem) oczywiście to będzie jako pierwsze przed rozebraniem wszystkiego.
I najprawdopodobniej o czymś zapomniałem ale to wyjdzie w praniu. Oczywiście mimo że mój ford ma 300k to oleju nie bierze :)

-- dodano 2016-04-21 09:04 --

Z wymianą rozrządu raczej nie ma większego problemu będę musiał znaleźć sposób na dokręcanie koła na wale. Bo pewnie mocno jest przykrecone. (mogę użyć klucza pneumatycznego?)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: MechanikCzasu

Post autor: KrecioPL »

Romas pisze:
KrecioPL pisze:Nie zapominamy, że rozrząd również napędza pompę wody.
No to widzę Krecik że chyba nie znasz z grubsza budowy FS-a :D
Oj romas czepiasz się słowek. Wszyscy wiemy o co chodzi i jak wyglada 2.0
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: MechanikCzasu

Post autor: duracell »

KrecioPL pisze:
Romas pisze:
KrecioPL pisze:Nie zapominamy, że rozrząd również napędza pompę wody.
No to widzę Krecik że chyba nie znasz z grubsza budowy FS-a :D
Oj romas czepiasz się słowek. Wszyscy wiemy o co chodzi i jak wyglada 2.0
Lubię gdy kąsacie się po kostkach :D
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: MechanikCzasu

Post autor: wuka »

MechanikCzasu pisze:
Z wymianą rozrządu raczej nie ma większego problemu będę musiał znaleźć sposób na dokręcanie koła na wale. Bo pewnie mocno jest przykrecone. (mogę użyć klucza pneumatycznego?)
Ja założyłem długi i bardzo mocny klucz na śrubę, tylko musi siedzieć solidnie, klucz oparłem na drewnianym klocku, rączka klucza skierowana do przodu pojazdu. Następnie ruszasz rozrusznikiem tak jak byś auto zapalał, wykręć sobie świece to rozrusznik będzie miał lżej :D przy drugim ruszeniu rozrusznika śruba puściła bez problemu.
Obrazek
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

O ciekawe jak nie pójdzie pleumatycznym to tak spróbuję :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: MechanikCzasu

Post autor: KrecioPL »

duracell pisze:Lubię gdy kąsacie się po kostkach :D
Powiem Ci Robert, że razem z Michałem i Waldiim tworzycie loże szyderców tego klubu. Muszę ogarnąć dla Was jakiś dyplom. Wtedy my będziemy patrzeć jak Wy będziecie się kąsać po kostkach, któremu bardziej się należy :mrgreen:
Choć momentami, Romas bywa niekwestionowanym liderem -o-| :twisted:
wuka pisze: Ja założyłem długi i bardzo mocny klucz na śrubę, tylko musi siedzieć solidnie, klucz oparłem na drewnianym klocku, rączka klucza skierowana do przodu pojazdu. Następnie ruszasz rozrusznikiem tak jak byś auto zapalał, wykręć sobie świece to rozrusznik będzie miał lżej :D przy drugim ruszeniu rozrusznika śruba puściła bez problemu.
Przyznam, że pomysłowy patent.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

Tak z innej beczki :scramble
Wracam sobie dzisiaj do domku i nagle mój probe nie ma siły jechać i redukuje 3 / 2 i ledwo co jedzie wciskam sprzęgło a on nagle sam hamuje i strasznie smiedziało spalonymi klockami... wychodzę i nagle jpd... :| znów coś...
Tarcze aż promienieją ciepłem i o... okazało się że dzien wcześniej wlałem za dużo płynu i chyba to przez to... upuściłem płynu trochę na poboczu i spokojnie wróciłem do domku...
Po sprawdzeniu w domku wszystkiego ( rozebrałem zaciski ) i patrze, że pracują prawidłowo. Więc chyba jest to typowo moja wina z zalaniem płynu pod korek... #-o
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: MechanikCzasu

Post autor: infernoblade »

Pierwsze słyszę, że z powodu za dużej ilości płynu blokują się zaciski. Ale może jeszcze mało wiem :-k
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: MechanikCzasu

Post autor: Romas »

w 2.0 koło pasowe pneumatem pójdzie bez problemu :wink:
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1242
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: MechanikCzasu

Post autor: Spider33 »

Nie ma szans zeby była to wina za dużej ilości płynu.
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: MechanikCzasu

Post autor: wuka »

Romas pisze:w 2.0 koło pasowe pneumatem pójdzie bez problemu :wink:
Hmm, no nie wiem :-k , ja się namęczyłem jak rozrząd robiłem, i nie było to łatwe. Dopiero puściło sposobem jaki opisałem wcześniej.
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: MechanikCzasu

Post autor: Romas »

powiem Ci że nie spotkałem się jeszcze żebym w 2.0 nie odkręcił pneumatem, wszystko jeszcze kwestia tego kto jakie ma ciśnienie robocze i jaki pneumat :wink:
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

infernoblade pisze:Pierwsze słyszę, że z powodu za dużej ilości płynu blokują się zaciski. Ale może jeszcze mało wiem :-k
właśnie i co teraz :( musze dokładnie przejrzeć ten układ, bo robi się to niebezpieczne :(
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: MechanikCzasu

Post autor: wuka »

Kompresor mam dwutłokowy, daje ponad 8 bar. Niemiecki klucz, może nie najwyższa półka ale nie żadna chińszczyzna. Aczkolwiek dodam, że w silniku który rozbierałem teraz owa śruba puściła bez problemu.
Obrazek
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

a mogło się coś przytkać ? np na rozdzielaczu ?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5243
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: MechanikCzasu

Post autor: Romas »

a hamulce przód czy tył ci stanęły ?
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-04-21 22:48 --

Przód najmocniej i tył trochę mniej ale też zacisnal się ale przód bardzo mocno

-- dodano 2016-04-25 08:25 --

Czy zaslepienie egr dużo daje? i jak to zrobić tzn w którym miejscu zaslepic?
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: MechanikCzasu

Post autor: LukaszV8 »

wuka pisze:-- oryginalny post 2016-04-15 06:35 --

Pasuje jak pięść do nosa. Nie rób z tego autka kolejnego odpustowego wozidła. Za chwilę pewnie wskoczą neony pod spód, naklejki pod lusterka i wielka ławka na tył. Nie rób tego.
Czytając ten temat nasunęła mi się myśl, że ten egzemplarz Probe ma duże szanse tak skończyć ---> Obrazek


Pozwolę się też odnieść do dość burzliwej dyskusji wymiany rozrządu. Mechaniku Czasu moje zdanie potwierdzone ,,praktyką'' jest takie, że jak już będziesz miał wszystko na wierzchu skrzynię, elementy uszczelniające silnika i ogólnie wszystko ,,na wierzchu'' to wymieniamy wszelkie uszczelnienia na NOWE pomimo, że wyglądają ok i nie ciekną. Chyba, że żywcem nie chcesz dołożyć/nie dasz rady te około 100-200zł bo tyle może wyjść za wszystkie uszczelniacze lub zgadzasz się z opinią osób, które twierdzą, że jak nie cieknie to nie ruszać. Imo lepiej dołożyć te około 200zł za uszczelniacze i mieć spokojne sumienie, że są wymienione niż wymienić rozrząd, poskładać samochód, a później walić łepetyną w ścianę jakim się było głupim jak się okaże, że za 2 miesiące po wymianie rozrządu zaczął cieknąć jakiś uszczelniacz za 20zł i kapie pod autem, i na nowo rozbieranie wszystkiego...

Dokładnie w kwietniu tamtego roku przechodziłem ten sam temat w swoim gt. Wymiana uszczelnień dodała kosztów do całości roboty, ale satysfakcja, że wszystko jest na cacy i spokojne sumienie- bezcenne...a to wszystko za niecałe 150zł albo i mniej nie pamiętam już (uszczelniacze).

Pozdrawiam
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: MechanikCzasu

Post autor: wuka »

Lukasz ja się trochę uspokoiłem i wydaje mi się że ten wozik nie skończy jak Calibra z załączonej fotki.
A co do wymiany uszczelnień przy rozrządzie to powinieneś wymienić. Ja niestety popełniłem ten błąd i nie wymieniłem wszystkiego, teraz cieknie mi zapewne któryś z uszczelniaczy na zaworach i autko żłopie olej jak szalone :| a wszystko było rozebrane, jest to złudna oszczędność. Te pieniądze, które bym wydał na uszczelniacze już mój woził przepił w postaci oleju, no ale cóż już muszę poczekać aż skończę składać drugie serducho :D
Obrazek
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: MechanikCzasu

Post autor: LukaszV8 »

No widzisz przekonałeś się na własnej skórze, ale nie którzy i tak uważają, że jak nie cieknie uszczelniacz to nie ruszać bo szkoda pieniędzy...Każdy robi jak uważa za słuszne...
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Galeria: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MechanikCzasu

Post autor: MechanikCzasu »

-- oryginalny post 2016-04-26 12:08 --

Oczywiście mam zamiar zmienić rozrząd wraz z uszczelniaczmi :)

-- dodano 2016-05-08 12:03 --

Pytanie do ludzi ogarniających temat zmiany felg :)
Upatrzyłem sobie coś takiego ! :D
http://allegro.pl/advan-felgi-16-5x114- ... 53094.html i plany na zakup opony 205/55. Czy bez problemu będzie pasować ? :)
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1242
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: MechanikCzasu

Post autor: Spider33 »

Jak masz 1,5 k na felgi to kup cos konkretnego czyli 17'' lub 18''. Co z tego ze kupisz ciekawy wzor jak felga "zginie" w nadkolu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”