Prawidłowy pomiar to odcięte wtryski, max otwarta przepustnica i rozgrzany silnik do temp. roboczej
V max 200km/h
- Romas
 - Klubowicz
 - Posty: 5262
 - Rejestracja: 2009-12-23 22:35
 - Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
 - Galeria: viewtopic.php?t=19226
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: V max 200km/h
Dużej różnicy nie będzie moze źle pomiar wykonał, niech zrobi probe olejową. 
Prawidłowy pomiar to odcięte wtryski, max otwarta przepustnica i rozgrzany silnik do temp. roboczej
			
			
									
						
										
						Prawidłowy pomiar to odcięte wtryski, max otwarta przepustnica i rozgrzany silnik do temp. roboczej
- Mariooo46
 - Klubowicz
 - Posty: 142
 - Rejestracja: 2015-12-12 13:00
 - Samochód: PROBE II '93 2,5V6
 - Galeria: viewtopic.php?t=23361
 - Lokalizacja: Warszawa "BRÓDNO"
 
Re: V max 200km/h
Mi się udało 210 poleciećmysz pisze:Sprawdź kompresje, błędy, sondy, dolot, świece, przewody, instalacje lpg (widziałem, ze masz). Tak na prawdę jest multum rzeczy, przez które możesz mieć muła.
PROBE II '93 2,5 V6 - Czerwona strzała +5hp za kolor
			
						- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 
Re: V max 200km/h
Mario, możemy Ci dziś na spocie sprawdzić zapłon 
			
			
									
						
							Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						- Mariooo46
 - Klubowicz
 - Posty: 142
 - Rejestracja: 2015-12-12 13:00
 - Samochód: PROBE II '93 2,5V6
 - Galeria: viewtopic.php?t=23361
 - Lokalizacja: Warszawa "BRÓDNO"
 
Re: V max 200km/h
Nie ma problem chętnie bardzo chętnie , Krecio ogarnołeś zydelekKrecioPL pisze:Mario, możemy Ci dziś na spocie sprawdzić zapłon
PROBE II '93 2,5 V6 - Czerwona strzała +5hp za kolor
			
						- pawlacz
 - Posty: 378
 - Rejestracja: 2012-07-24 23:41
 - Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
 - Galeria: viewtopic.php?t=22222
 
Re: V max 200km/h
-- oryginalny post 2016-04-11 16:21 --
Jakoś od wymiany tłumika na przelotowy przy nagłym przyspieszaniu czuć jakby strzelał z wydechu (wcześniej może to też było, ale stockowy tłumik tłumił). Występuje to tylko na lpg, na pb normalnie. Zmierzyłem oporności na cewce (choć ma około rok, nowa z z allegro za 100zł) i trochę jestem zmartwiony. Tak jak w manualu mierzyłem wszystko, ale było około 10-15 stopni. Primary coil wyszło mi około 1.0 oma, secondary 17k omów. Cewka już po roku do wymiany czy jednak poczekać aż będzie 20 stopni i ponowić pomiar? Cewka mogła by odpowiadać za zmniejszoną moc?


-- dodano 2016-04-14 11:59 --
Dałem innemu mechanikowi do zmierzenia, to wyszło mu od 12 do 14 barów na cylindrach. Chyba muszę sam kupić manometr i to sprawdzić.
			
			
									
						
										
						Jakoś od wymiany tłumika na przelotowy przy nagłym przyspieszaniu czuć jakby strzelał z wydechu (wcześniej może to też było, ale stockowy tłumik tłumił). Występuje to tylko na lpg, na pb normalnie. Zmierzyłem oporności na cewce (choć ma około rok, nowa z z allegro za 100zł) i trochę jestem zmartwiony. Tak jak w manualu mierzyłem wszystko, ale było około 10-15 stopni. Primary coil wyszło mi około 1.0 oma, secondary 17k omów. Cewka już po roku do wymiany czy jednak poczekać aż będzie 20 stopni i ponowić pomiar? Cewka mogła by odpowiadać za zmniejszoną moc?


-- dodano 2016-04-14 11:59 --
Dałem innemu mechanikowi do zmierzenia, to wyszło mu od 12 do 14 barów na cylindrach. Chyba muszę sam kupić manometr i to sprawdzić.
- Spider33
 - Posty: 1246
 - Rejestracja: 2008-01-05 12:23
 - Samochód: Probe x ∞
 - Galeria: viewtopic.php?t=20740
 - Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
 
Re: V max 200km/h
-- oryginalny post 2016-04-14 15:43 --
Troche za duże masz te roznice w ciśnieniu. A wcześniej ile Ci wyszło?
-- dodano 2016-04-14 15:43 --
Troche za duże masz te roznice w ciśnieniu. A wcześniej ile Ci wyszło?
			
			
									
						
										
						Troche za duże masz te roznice w ciśnieniu. A wcześniej ile Ci wyszło?
-- dodano 2016-04-14 15:43 --
Troche za duże masz te roznice w ciśnieniu. A wcześniej ile Ci wyszło?
- pawlacz
 - Posty: 378
 - Rejestracja: 2012-07-24 23:41
 - Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
 - Galeria: viewtopic.php?t=22222
 
Re: V max 200km/h
Wcześniej miałem równe 10 bar na każdym. Przynajmniej tyle mechanik mówił. Ostatecznie obu nie ufam i myślę o zmierzeniu tego ciśnienia samemu. 2 bary to już różnica kwalifikująca pod remont chyba.
			
			
									
						
										
						- Spider33
 - Posty: 1246
 - Rejestracja: 2008-01-05 12:23
 - Samochód: Probe x ∞
 - Galeria: viewtopic.php?t=20740
 - Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
 
Re: V max 200km/h
2 bary to bardzo dużo. Jesli silnik miałby 10 na każdym garze to tez dobrze nie wróży. W obu przypadkach remont.
			
			
									
						
										
						- pawlacz
 - Posty: 378
 - Rejestracja: 2012-07-24 23:41
 - Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
 - Galeria: viewtopic.php?t=22222
 
Re: V max 200km/h
-- oryginalny post 2016-04-14 19:51 --
Dlatego obu pomiarom nie wierzę i zrobię to sam, tak jak zaleca instrukcja. Oprócz tego znalazłem wartości z przebiegu 256200 km, czyli jeszcze przed remontem.
-- dodano 2016-04-16 21:06 --
No i chyba niestety to koniec tego silnika. Zmierzyłem kompresję tak jak w manualu, wyszło 10,5 bar na cylindrze koło aparatu zapłonowego, na dwóch pozostałych w tej głowicy po 10 bar. Tylna głowica ma równo po 11 bar. Po wlaniu oleju do kanału świecy kompresja znacząco się podnosi, do 14 a nawet ponad 14 barów.
Wskazuje to na pierścienie. Tylko dziwne, że samochód ani nie dymi na biało/niebiesko, ani nie bierze dużo oleju (jest wyciek spod dekli zaworów). Nie śmierdzi też nigdy olejem, nawet jak się jedzie do odcinki.
			
			
									
						
										
						Dlatego obu pomiarom nie wierzę i zrobię to sam, tak jak zaleca instrukcja. Oprócz tego znalazłem wartości z przebiegu 256200 km, czyli jeszcze przed remontem.
Więc tym bardziej nie wierzę, że przed remontem miał max niecały bar różnicy, a teraz nagle 2 bary różnicy są.prawy blok (przy grodzi)
1 cylinder - 13,2
2 cylinder - 13,5
3 cylinder - 12,7
lewy blok (przy chłodnicy)
1 cylinder - 13,0
2 cylinder - 12,9
3 cylinder - 13,0
-- dodano 2016-04-16 21:06 --
No i chyba niestety to koniec tego silnika. Zmierzyłem kompresję tak jak w manualu, wyszło 10,5 bar na cylindrze koło aparatu zapłonowego, na dwóch pozostałych w tej głowicy po 10 bar. Tylna głowica ma równo po 11 bar. Po wlaniu oleju do kanału świecy kompresja znacząco się podnosi, do 14 a nawet ponad 14 barów.
Wskazuje to na pierścienie. Tylko dziwne, że samochód ani nie dymi na biało/niebiesko, ani nie bierze dużo oleju (jest wyciek spod dekli zaworów). Nie śmierdzi też nigdy olejem, nawet jak się jedzie do odcinki.
- Spider33
 - Posty: 1246
 - Rejestracja: 2008-01-05 12:23
 - Samochód: Probe x ∞
 - Galeria: viewtopic.php?t=20740
 - Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
 
Re: V max 200km/h
Ile silnik ma zrobione km od słynnego na całe forum remontu?
			
			
									
						
										
						- pawlacz
 - Posty: 378
 - Rejestracja: 2012-07-24 23:41
 - Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
 - Galeria: viewtopic.php?t=22222
 
Re: V max 200km/h
Remont był przy 275.000km, teraz jest 430.000km. Więc 155.000km, wcale nie tak dużo. Może to rozrząd przestawiony?
			
			
									
						
										
						- Romas
 - Klubowicz
 - Posty: 5262
 - Rejestracja: 2009-12-23 22:35
 - Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
 - Galeria: viewtopic.php?t=19226
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: V max 200km/h
Kolego, Kompresja nie ma nic wspólnego z poborem oleju. bo za pobór oleju odpowiada ją uszczelniacze zaworowe , pierścienie olejowe i wycieki.
Pierścienie kompresyjne to już inna bajka
			
			
									
						
										
						Pierścienie kompresyjne to już inna bajka
- pawlacz
 - Posty: 378
 - Rejestracja: 2012-07-24 23:41
 - Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
 - Galeria: viewtopic.php?t=22222
 
Re: V max 200km/h
-- oryginalny post 2016-05-01 11:34 --
No tak, ale to by było dość dziwne, by kompresja była gorsza niż przed remontem. I do tego same pierścienie kompresyjne by się zużyły, a olejowe prawie w ogóle? Chyba zlecę mechanikowi sprawdzenie rozrządu, bo coś mi tu nie pasuje. Albo słyszałem coś o wprowadzeniu kamerki do gniazda świecy, dzięki temu można zobaczyć co tam się w środku dzieje.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1900139.html
Tutaj w sumie podobny problem, kompresja całkowicie do kitu, po wlaniu oleju kompresja podnosi się, a okazało się, że to był przestawiony rozrząd.
-- dodano 2016-05-31 13:03 --
Dobra, rozrząd sprawdzony, jednak jest ok. Ale tutaj nic się nie układa w całość. Silnik ani nie bierze dużo oleju, ani nawet nigdy nie zakopcił na niebiesko, świece czyściuteńkie. Same pierścienie kompresyjne są wytyrane? Miał ktoś taki przypadek w jakimkolwiek samochodzie, by pierścienie były zużyte, ale tak, by olejowe były ok a kompresyjne do wyrzucenia? To wszystko jest dość dziwne. Nawet jakby silnik kiedyś był przegrzany, to mechanik mi powiedział, że kompresyjne trafia szlag razem z olejowymi w takim przypadku. Sprawdzenie gładzi cylindra kamerką ma sens?
			
			
									
						
										
						No tak, ale to by było dość dziwne, by kompresja była gorsza niż przed remontem. I do tego same pierścienie kompresyjne by się zużyły, a olejowe prawie w ogóle? Chyba zlecę mechanikowi sprawdzenie rozrządu, bo coś mi tu nie pasuje. Albo słyszałem coś o wprowadzeniu kamerki do gniazda świecy, dzięki temu można zobaczyć co tam się w środku dzieje.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1900139.html
Tutaj w sumie podobny problem, kompresja całkowicie do kitu, po wlaniu oleju kompresja podnosi się, a okazało się, że to był przestawiony rozrząd.
-- dodano 2016-05-31 13:03 --
Dobra, rozrząd sprawdzony, jednak jest ok. Ale tutaj nic się nie układa w całość. Silnik ani nie bierze dużo oleju, ani nawet nigdy nie zakopcił na niebiesko, świece czyściuteńkie. Same pierścienie kompresyjne są wytyrane? Miał ktoś taki przypadek w jakimkolwiek samochodzie, by pierścienie były zużyte, ale tak, by olejowe były ok a kompresyjne do wyrzucenia? To wszystko jest dość dziwne. Nawet jakby silnik kiedyś był przegrzany, to mechanik mi powiedział, że kompresyjne trafia szlag razem z olejowymi w takim przypadku. Sprawdzenie gładzi cylindra kamerką ma sens?
- Romas
 - Klubowicz
 - Posty: 5262
 - Rejestracja: 2009-12-23 22:35
 - Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
 - Galeria: viewtopic.php?t=19226
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: V max 200km/h
Raczej w tym przypadku jak masz wszędzie równa kompresję to nie bardzo ma sens, może być rozrząd o ząb przestawiony, a mechanik tego nie wylapal, albo faktycznie pierścionki się wytarly,
			
			
									
						
										
						- pawlacz
 - Posty: 378
 - Rejestracja: 2012-07-24 23:41
 - Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
 - Galeria: viewtopic.php?t=22222
 
Re: V max 200km/h
Właśnie oddałem w tamtym tygodniu na sprawdzenie rozrządu i znaki pokrywają się idealnie. No albo mechanik źle zobaczył...
			
			
									
						
										
						- 
				DNF91
 - Posty: 154
 - Rejestracja: 2016-01-20 08:25
 - Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 
Re: V max 200km/h
U mnie znaki też się pokrywają.. jedynie znaki 
Więc lepiej sprawdź sam i zrób fotki z jednej i drugiej strony kół.
			
			
									
						
										
						Więc lepiej sprawdź sam i zrób fotki z jednej i drugiej strony kół.
- Romas
 - Klubowicz
 - Posty: 5262
 - Rejestracja: 2009-12-23 22:35
 - Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
 - Galeria: viewtopic.php?t=19226
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: V max 200km/h
tyle że on ma V6 i tam to inaczej wygląda  
			
			
									
						
										
						- 
				DNF91
 - Posty: 154
 - Rejestracja: 2016-01-20 08:25
 - Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 
Re: V max 200km/h
Chodziło mi że same znaki to się pokrywać mogą 
			
			
									
						
										
						- pawlacz
 - Posty: 378
 - Rejestracja: 2012-07-24 23:41
 - Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
 - Galeria: viewtopic.php?t=22222
 
Re: V max 200km/h
-- oryginalny post 2016-06-01 19:06 --
Można jaśniej na temat tych pokrywania znaków a przestawienia rozrządu? Co dokładnie muszę sprawdzić?
-- dodano 2016-06-06 22:03 --
Podbijam, proszę o wskazówki jak dokładnie sprawdzić ten rozrząd.
			
			
									
						
										
						Można jaśniej na temat tych pokrywania znaków a przestawienia rozrządu? Co dokładnie muszę sprawdzić?
-- dodano 2016-06-06 22:03 --
Podbijam, proszę o wskazówki jak dokładnie sprawdzić ten rozrząd.
- Romas
 - Klubowicz
 - Posty: 5262
 - Rejestracja: 2009-12-23 22:35
 - Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
 - Galeria: viewtopic.php?t=19226
 - Lokalizacja: Warszawa
 
- Spider33
 - Posty: 1246
 - Rejestracja: 2008-01-05 12:23
 - Samochód: Probe x ∞
 - Galeria: viewtopic.php?t=20740
 - Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
 
Re: V max 200km/h
Dobre, masz taki schemat do 2.0? 
 Co to za instrukcja/książka?
			
			
									
						
										
						- vitek
 - Klubowicz
 - Posty: 1749
 - Rejestracja: 2007-11-22 17:26
 - Galeria: viewtopic.php?t=13010
 - Lokalizacja: Skarżysko
 
Re: V max 200km/h
Autodata, wydanie książkowe (jak mniemam)  
  http://www.sklep.autodata.pl/p148,paski ... olski.html
			
			
									
						
							był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
			
						jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- pawlacz
 - Posty: 378
 - Rejestracja: 2012-07-24 23:41
 - Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
 - Galeria: viewtopic.php?t=22222
 
Re: V max 200km/h
Ale nadal sprawdzenie rozrządu ogranicza się do sprawdzenia znaków?