elektryka od klimy, problem!
elektryka od klimy, problem!
Walcze z elektryką klimy. Pali mi besbiecznik od klimy (w puszce obok akumulatora). Czy ktoś wie coś na temat "standardowych" usterek elektrycznego układu zasilania kompresora i wentylatora od klimatyzacji? Jeżeli ktoś mógłby udostępnić schemat, byłoby super. W strefie schematy są, ale akurat nie ten.
Narazie Proba nie ma...
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
Big TNX Greyg za schemat! Dioda w C1006 zrobiła się zwykłym drutem i przywierała. Już wymieniona, ale jeszcze się nie załącza. Bezpiecznik nie wylatuje, ale klima nie reaguje na przycisk a/c w kabinie. Jak ją sztucznie włącze, to mrozi powietrze że hej! Chce ją do środy uruchomić.
Pytanie: Czy wentylator na chłodnicy klimy chodzi non-stop gdy klima jest włączona?
Według schematu wygląda mi na to że chodzi cały czas, ale chce potwierdzić jak to jest w praktyce...
Pytanie: Czy wentylator na chłodnicy klimy chodzi non-stop gdy klima jest włączona?
Według schematu wygląda mi na to że chodzi cały czas, ale chce potwierdzić jak to jest w praktyce...
Narazie Proba nie ma...
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: elektryka od klimy, problem!
Witku dzięki za sugestię, że jestem leń i pomoc w odszukaniu tematu
Pomoże ktoś kto rozumie ten schemat od klimy gdzie zacząć szukać po kolei przyczyny nie działania przycisku a/c (układ szczelny, napełniony, chłodzi po włączeniu sprężarki bezpośrednio z aku) ??
Pomoże ktoś kto rozumie ten schemat od klimy gdzie zacząć szukać po kolei przyczyny nie działania przycisku a/c (układ szczelny, napełniony, chłodzi po włączeniu sprężarki bezpośrednio z aku) ??
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: elektryka od klimy, problem!
daj z aku na kabelek od sprzęgła i zobacz czy cyka, silnik może być wyłączony, jak nie to sprzęgło do wymiany, a jak tak tomoże być do wymiany czujnik ciśnienia
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: elektryka od klimy, problem!
Ale Romas klimatyzacja w sensie chłodzenia jest nabita, szczelna, sprawna, sprężarka i sprzęgło działa, pracuje, chłodzi bardzo dobrze. Tylko muszę ją uruchamiać ,,na krótko'' biorąc + bezpośrednio z aku bo jest gdzieś problem elektryczny typu zaśniedziałe styki, przekaźniki i wciśnięcie a/c czy wyciśnięcie nie powoduje włączania/wyłączania klimy jedynie jak sobie podepnę sprężarkę do aku to tak mogę ją uruchomić.
Re: elektryka od klimy, problem!
Wg tego schematu co jest, to gdzie zapodajesz napięcie na krótko żeby zadziałała klima?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5243
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: elektryka od klimy, problem!
przekaźnik, bezpiecznik, czujnik ciśnienia , przełącznik i sprzęgło , takie rzeczy odpowiadają za załączanie się kompresora, szukaj
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: elektryka od klimy, problem!
Obie wtyczki ze zdjęcia są ze sobą spięte normalnie jak wszystko działa. Kompresor uruchamiam po podaniu do wtyczki w czerwonym kółku plusa bezpośrednio z aku (przewód ten idzie prosto do kompresora). Na wtyczce w niebieskim kółku brak 12v pomimo tego, że włączam przycisk a/c w kabinie.
Wg schematu to będzie chyba gdzieś tutaj (zielona strzałka)
Re: elektryka od klimy, problem!
Powinieneś sprawdzić na HEATER CONTROL MODULE czy masz napięcie na C247 BK/Y.
I co się dzieje po naciśnięciu AC na C247 BL/Y BL/GN. (chociaż... tam z A/C SW nic nie powinno wychodzić - jest dioda na zaporze)
HEATER CONTROL MODULE ciekawe jakie zadanie ma ta żaróweczka w obwodzie, ta przy diodach.
Co to jest ta ECA podłączona do wtyczki C210?
Wychodzi na to że ECA steruje.
Czy masz napięcie na BL/O po naciśnięciu A/C SW?
I co się dzieje po naciśnięciu AC na C247 BL/Y BL/GN. (chociaż... tam z A/C SW nic nie powinno wychodzić - jest dioda na zaporze)
HEATER CONTROL MODULE ciekawe jakie zadanie ma ta żaróweczka w obwodzie, ta przy diodach.
Co to jest ta ECA podłączona do wtyczki C210?
Wychodzi na to że ECA steruje.
Czy masz napięcie na BL/O po naciśnięciu A/C SW?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: elektryka od klimy, problem!
Z tego co pamiętam, poniżej tej wtyczki którą rozpiąłeś jest właśnie przekaźnik klimy - zaczął bym od jego sprawdzenia, ponieważ jest on przymocowany do pasa przedniego, gdzie narażony jest na wilgoć.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: elektryka od klimy, problem!
-- dodano 7 cze 2016, o 20:28 --
Panowie 3/4 sukcesu...
przekaźnik w stanie praktycznie fabrycznym ale jego styki i wtyczka jak po powodzi...po zapodaniu nowej wtyczki sytuacja wygląda tak:
na 1 i 2 biegu wentylatora zapala się kontrolka a/c na panelu od nawiewów, kompresor razem z wentylatorem załącza się co jakieś 30s i gaśnie i tak w kółko...
Mam spieprzony rezystor od dmuchawy i działa tylko 3 i 4 bieg ? Klimatyzacja działa tylko na 1 i 2 biegu, który u mnie jest padnięty. Czy może to być przyczyna włączania się na kilka sekund kompresora od klimy i jego wyłączania ???
Panowie 3/4 sukcesu...
przekaźnik w stanie praktycznie fabrycznym ale jego styki i wtyczka jak po powodzi...po zapodaniu nowej wtyczki sytuacja wygląda tak:
na 1 i 2 biegu wentylatora zapala się kontrolka a/c na panelu od nawiewów, kompresor razem z wentylatorem załącza się co jakieś 30s i gaśnie i tak w kółko...
Mam spieprzony rezystor od dmuchawy i działa tylko 3 i 4 bieg ? Klimatyzacja działa tylko na 1 i 2 biegu, który u mnie jest padnięty. Czy może to być przyczyna włączania się na kilka sekund kompresora od klimy i jego wyłączania ???
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: elektryka od klimy, problem!
Co do wyłączania i włączania kompresora co chwilę to (jak jeszcze nie rozszczelniła mi się chłodnica) miałem tak samo.
I klima chłodziła jak należy Może ten typ tak ma
Z tego co wiem - to jeżeli padnie rezystor od 1go biegu klima nie działa.
I klima chłodziła jak należy Może ten typ tak ma
Z tego co wiem - to jeżeli padnie rezystor od 1go biegu klima nie działa.
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: elektryka od klimy, problem!
Włączanie się klimy co 30 sek. to normalne. Ewentualnie można by jednak sprawdzić ciśnienie w układzie. Jak będzie mało czynnika to albo się w ogóle nie włączy, albo będzie się zbyt często włączać.
A rezystor mimo wszystko wymień lepiej.
A rezystor mimo wszystko wymień lepiej.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)