Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
wuka
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: wuka
O kurde, ale szkoda co ci do dupy wjechało? Nic się wam/ tobie nie stało?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
No właśnie nic we mnie nie wjechało, jechałem sobie rano do pracy, chciałem zmienić pas żeby ciężarówkę wyprzedzić, nawet nie jechałem szybko, i tak mnie obróciło dwa razy że finalnie trafiłem tyłkiem w barierki. Generalnie cały tył jest pokrzywiony, nie wiem czy opłaci się to remontować
czy nie lepiej kupić innego PROBOSZCZA, już nawet nosiłem się z takim zamiarem ale bardziej pod kątem kupna samej karoserii i poskładania drugiego całego auta. A teraz nie mam czym jeździć. Masakra jakaś.


- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Rano wyświetliło mi taki błąd "13 - czujnik obrotów koła PT" czy to mogło mieć coś wspólnego z tym że mi auto poobracało?

- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
nie,tyle że mogłeś nie mieć abs'u, musiałeś trafić na jakiś lud przy manewrze i ci tyłem zamiotło, a znając życie nie masz jeszcze zrobionego tylnego zawiasu
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: wuka
Jakbyś się jednak decydował na remont, to jakby co mam całą dupe w garażu 

''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Plus moje zaklepane drzwi
To tylko przyśpieszy mój od dawna przeciągany remont auta, a ta dupa to co to jest?? Da się ją jakoś sensownie poprzekładać?


- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: wuka
jak chcesz to dupe z probe na zgrzewach ci wytnę
zderzak mam w bordo kolorze 


Probe to nie samochód, to styl życia...
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: wuka
Przykro mi:/ Co tym razem się stało?
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Zaatakowały mnie słupki oznaczające remont drogi :/ urwałem zderzak i rozwaliłem chłodnicę. Normalnie prawo serii. Przez 7 lat nie miałem żadnej stłuczki, nawet obcierki, a jeżdżę raczej sporo. No i wczoraj i dziś nadrobiłem.

- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Jak to z własnej winy?? Przecież pisałem że mnie słupki ostrzegawcze zaatakowały, a wczoraj barierka. A tak na poważnie to te roboty drogowe były strasznie kijowo oznaczone, jak podjechałem później za dnia po moje auto to leżały tam jeszcze 3 inne zderzaki
marne to pocieszenie ale nie byłem jedyny.


- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: wuka
Trzeba było zmienić pas bez nogi na gazie - standardowo w takich sytuacjach traci się przyczepnośćwuka pisze:No właśnie nic we mnie nie wjechało, jechałem sobie rano do pracy, chciałem zmienić pas żeby ciężarówkę wyprzedzić, nawet nie jechałem szybko, i tak mnie obróciło dwa razy że finalnie trafiłem tyłkiem w barierki

Co do ataków na pojazdy - pracuje w branży ubezpieczeniowej, więc na co dzień obcuje z różnymi przypadkami i poważnie, ostatnio jest jakiś gorący okres w związku z tymi atakami... Wszystko w tej chwili atakuje pojazdy - hitem był klimatyzator wiszący na ścianie garażu, który zaatakował od tyłu samochód parkującej kobitki...Zboczeniec...

Tak czy siak, współczuję, że padłeś ofiarą zmasowanych ataków, póki co 2:0 dla atakujących. Ale mam nadzieję, że auto poskładasz i będziesz się dalej cieszyć.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
No a jak inaczej, nie wyobrażam sobie na dłuższą metę jazdy innym samochodem. Teraz w zastępstwie mam fiata punto z zastraszającym silnikiem 1,3 w diesluKrecioPL pisze:Tak czy siak, współczuję, że padłeś ofiarą zmasowanych ataków, póki co 2:0 dla atakujących. Ale mam nadzieję, że auto poskładasz i będziesz się dalej cieszyć.





- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
A tak to wyglądało z pokładu :/ film instruktażowy jak nie należy jeździć.
https://www.youtube.com/watch?v=QOkWOwj ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=QOkWOwj ... e=youtu.be

-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: wuka
To ja Ci teraz coś powiem. Też kiedyś rozwaliłem auto tylko troszku w inny sposób i z większą prędkością .
Od tamtego czasu co każdą zimę trenuję wychodzenie z poślizgu pod i nadsterownego oraz gwałtowne hamowanie z nagłym ominięciem przeszkody .
W twoim wypadku jednym z głównych czynników decydujących o wpadnięciu w nadsterowność była prędkość , lecz i przy tej prędkości mała kontra , ewentualnie później przeciwkątra załatwiła by sprawę.
Jest jednak małe ale.. żeby wyjść z poślizgu ( a lepiej mu zapobiegać ) trzeba spełnić kilka podstawowych warunków a mianowicie
- Prawidłowa pozycja za kierownicą
- Nawyk trzymania dwóch rąk na kierownicy
- 100% Sprawny samochód na dobrych ZIMOWYCH oponach
- Prawidłowa ocena warunków na drodze
- Trochę chęci i czasu na trening
Szczerze zachęcam do lektury , wszystkich lubiących jeździć probkami i nie tylko , w każdych warunkach.
Jeździć Szybko! Piotr R. Frankowski
Superkierowca Paul Ripley
BEZ RYZYKA trening bezpiecznej jazdy Tomasz Talarczyk
Jazda z Hołkiem ABC dobrego kierowcy
Stosując etapowo porady z tych książek w praktyce zostałem lepszym kierowcą od nie jednego Gienka z stażem 40 lat za kółkiem.
Niestety teraz żaden wywód nie zmieni twojej sytuacji i pozostaje Ci tylko szybka odbudowa probka . Powodzenia
Od tamtego czasu co każdą zimę trenuję wychodzenie z poślizgu pod i nadsterownego oraz gwałtowne hamowanie z nagłym ominięciem przeszkody .
W twoim wypadku jednym z głównych czynników decydujących o wpadnięciu w nadsterowność była prędkość , lecz i przy tej prędkości mała kontra , ewentualnie później przeciwkątra załatwiła by sprawę.
Jest jednak małe ale.. żeby wyjść z poślizgu ( a lepiej mu zapobiegać ) trzeba spełnić kilka podstawowych warunków a mianowicie
- Prawidłowa pozycja za kierownicą
- Nawyk trzymania dwóch rąk na kierownicy
- 100% Sprawny samochód na dobrych ZIMOWYCH oponach
- Prawidłowa ocena warunków na drodze
- Trochę chęci i czasu na trening
Szczerze zachęcam do lektury , wszystkich lubiących jeździć probkami i nie tylko , w każdych warunkach.
Jeździć Szybko! Piotr R. Frankowski
Superkierowca Paul Ripley
BEZ RYZYKA trening bezpiecznej jazdy Tomasz Talarczyk
Jazda z Hołkiem ABC dobrego kierowcy
Stosując etapowo porady z tych książek w praktyce zostałem lepszym kierowcą od nie jednego Gienka z stażem 40 lat za kółkiem.
Niestety teraz żaden wywód nie zmieni twojej sytuacji i pozostaje Ci tylko szybka odbudowa probka . Powodzenia

Ostatnio zmieniony 2017-01-25 17:22 przez Prezes5G19, łącznie zmieniany 1 raz.
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Może nie zauważyłeś ale kontrowałem auto w obydwie strony, dlatego auto nie obracało się tylko w jedną stronę ale zatańczyło pięknego walczyka
niestety złapałem lud najpierw jedną stroną auta a później drugą, niestety nie mam aż tak dobrej intuicji że potrafię ocenić bez pudła, które koło w danym momencie jest na lodzie, a które akurat jest na asfalcie bez lodu. W momencie kiedy samochód ustawił się tyłem do kierunku jazdy byłem już 100% pewien że wszystko będzie dobrze bo autko przestało się ślizgać ale niestety myliłem się, obróciło mnie jeszcze raz ze skutkiem walnięcia w barierę.
Generalnie jak by nie patrzyć dwa ostatnie zdarzenia dużo mnie nauczyły. Mianowicie poniedziałek mnie nauczył pokory, a wtorek nauczył mnie że nie wolno siadać przemęczonym po niespełna 3 godzinach snu za kierownicą. O ile w poniedziałek być może ktoś z większym doświadczeniem wyszedłby z takiego poślizgu, to na pewno we wtorek nie siadałby za kierownicą. Obydwie stłuczki to moja wina.

Generalnie jak by nie patrzyć dwa ostatnie zdarzenia dużo mnie nauczyły. Mianowicie poniedziałek mnie nauczył pokory, a wtorek nauczył mnie że nie wolno siadać przemęczonym po niespełna 3 godzinach snu za kierownicą. O ile w poniedziałek być może ktoś z większym doświadczeniem wyszedłby z takiego poślizgu, to na pewno we wtorek nie siadałby za kierownicą. Obydwie stłuczki to moja wina.
Ostatnio zmieniony 2017-01-25 17:44 przez wuka, łącznie zmieniany 1 raz.

- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: wuka
Dokładnie w tym roku nawet zażądca posiadłości zagrozi, że jak nie przestane latać bokiem na placu to mnie wyrzuci z parkinguPrezes5G19 pisze: Od tamtego czasu co każdą zimę trenuję wychodzenie z poślizgu pod i nadsterownego oraz gwałtowne hamowanie z nagłym ominięciem przeszkody .

''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: wuka
A ja napisze tak- żadna książka nie nauczy kierowcy prawidłowych nawyków. Jedyny sposób to trening, trening i jeszcze raz trening najlepiej w towarzystwie osoby, która się zna na rzeczy, która pokaże co i jak. O ile wychodzenie z poślizgu opanowałem sam- na ulicach, placach jak i na matach poślizgowych, o tyle prawidłowa pozycje za kierownicą pokazał mi gość ze szkoły jazdy Renault. Zapewne zaraz ktoś krzyknie "ty sie nie mądrzyj, bo kilka lat temu przy..rwiles w krawężnik przy 150kmh"- zgadza sie, ale gdyby nie moje opanowanie, to dziś bym juz tego postu nie pisał, bo musieliby mnie zeskrobywać z betonowego słupa.
Powiem szczerze, że polskie przepisy są totalnie bzdurne. Za kurs prawa jazdy płaci się niemałe pieniądze, a tak na prawdę człowiek po kursie nie jest przygotowany do uczestniczenia w ruchu drogowym. Moim zdaniem każdy przyszły kierowca powinien zaliczyć jazdy samochodem na matach poslizgowych, a wypadków byłoby mniej. Dobra, nie śmiecę już.
Powiem szczerze, że polskie przepisy są totalnie bzdurne. Za kurs prawa jazdy płaci się niemałe pieniądze, a tak na prawdę człowiek po kursie nie jest przygotowany do uczestniczenia w ruchu drogowym. Moim zdaniem każdy przyszły kierowca powinien zaliczyć jazdy samochodem na matach poslizgowych, a wypadków byłoby mniej. Dobra, nie śmiecę już.

Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 681
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: wuka
Współczuje bo wiem co to znaczy...mnie tak obróciło ze względu na stare sparciałe opony i później ta kraksa w barierki z której ledwo co wyszliśmy z Bratem na szczeście Pontiac jest dość ,,pancerny'' i uratował nam życie... stare sparciałe opońska które miały 255 szerokości i fajnie wyglądały, ale już za cholere nie spełniały swojej funkcji...przestrzegam. Kup sobie jeden z drugim brzydkie opony w miarę ,możliwości finansowych, ale nowe. Lepiej to niż stare sparciałe opońska z allegro choćby jak fajnie wyglądały bo to wypadkiem śmierdzi. Potwierdzone, ,,przeżyte''.wuka pisze:No właśnie nic we mnie nie wjechało, jechałem sobie rano do pracy, chciałem zmienić pas żeby ciężarówkę wyprzedzić, nawet nie jechałem szybko, i tak mnie obróciło dwa razy że finalnie trafiłem tyłkiem w barierki.
Ostatnio zmieniony 2017-01-25 19:10 przez LukaszV8, łącznie zmieniany 2 razy.
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Nie no, jak to ludzie są nieprzygotowani, wiedzą gdzie się otwiera maskę i gdzie dolać płyn do spryskiwaczy, są też czujni bo wiedzą że mogą się spodziewać na teście podchwytliwych pytań.mysz pisze:... Za kurs prawa jazdy płaci się niemałe pieniądze, a tak na prawdę człowiek po kursie nie jest przygotowany do uczestniczenia w ruchu drogowym. Moim zdaniem każdy przyszły kierowca powinien zaliczyć jazdy samochodem na matach poslizgowych, a wypadków byłoby mniej. Dobra, nie śmiecę już.
Masz rację nasze kursy przygotowujące do jazdy samochodem to jest nieporozumienie.

- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 681
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: wuka
Ja teraz byłem w Jędrzejowie na płycie poślizgowej, ćwiczyliśmy na MANie TGL i było ok. Przy prawie jazdy C,C+E masz to obowiązkowe i sporo mi to dało w sensie umiejętności zapanowania nad autem w poślizgu. Podobno jest projekt ustawy, że na B też wszyscy kursanci będą robić tą płytę poślizgową...też jakby było zaplecze dla kursantów w każdym mieście to jak najbardziej taki tor poślizgowy powinien być.mysz pisze: Powiem szczerze, że polskie przepisy są totalnie bzdurne. Za kurs prawa jazdy płaci się niemałe pieniądze, a tak na prawdę człowiek po kursie nie jest przygotowany do uczestniczenia w ruchu drogowym. Moim zdaniem każdy przyszły kierowca powinien zaliczyć jazdy samochodem na matach poslizgowych, a wypadków byłoby mniej. Dobra, nie śmiecę już.
Ostatnio zmieniony 2017-01-25 19:24 przez LukaszV8, łącznie zmieniany 2 razy.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: wuka
Prawdziwe jest to, co mówicie o wadach naszego systemu szkolenia kierowców, a raczej "kierowców". Kurs na prawko uczy w tej chwili kursanta jak ZDAĆ egzamin i jak jeździć.
Ja miałem o tyle dobrze, że mnie mój instruktor uczył myśleć i jeździć - nie, że 50kmh i basta. Jeździliśmy w każdych warunkach - rano, wieczorem, w deszcz, w śnieg, we mgle itp.
Później kupiłem samochód, zacząłem b.dużo jeździć, na początku zapieprzałem zawsze i wszędzie ale to już mam za sobą.
Polecam każdemu, nawet gdyby miał zapłacić mandat, ćwiczyć poślizgi, hamowanie. Są przypadki podsterowności, nadsterowności i ćwiczenia uświadamiają kiedy przy poślizgu wcisnąć gaz, hamulec, kiedy kontrować w lewo a kiedy w prawo - więc trening, trening, trening.
Z Myszakiem potrafiliśmy się ustawiać np. o 2w nocy i ślizgać się po mieście. Uczy to myślenia.
Poza tym, myślenia uczą kilometry za kierownicą. Jeździsz, widzisz, obserwujesz, wyciągasz wnioski. W 2016r zrobiłem 100k km, od prawie 7 lat zrobiłem koło 500k km, wiem że robi to różnicę względem osób które mało jeżdżą a mają prawo jazdy po np 25lat.
Ja miałem o tyle dobrze, że mnie mój instruktor uczył myśleć i jeździć - nie, że 50kmh i basta. Jeździliśmy w każdych warunkach - rano, wieczorem, w deszcz, w śnieg, we mgle itp.
Później kupiłem samochód, zacząłem b.dużo jeździć, na początku zapieprzałem zawsze i wszędzie ale to już mam za sobą.
Polecam każdemu, nawet gdyby miał zapłacić mandat, ćwiczyć poślizgi, hamowanie. Są przypadki podsterowności, nadsterowności i ćwiczenia uświadamiają kiedy przy poślizgu wcisnąć gaz, hamulec, kiedy kontrować w lewo a kiedy w prawo - więc trening, trening, trening.
Z Myszakiem potrafiliśmy się ustawiać np. o 2w nocy i ślizgać się po mieście. Uczy to myślenia.
Poza tym, myślenia uczą kilometry za kierownicą. Jeździsz, widzisz, obserwujesz, wyciągasz wnioski. W 2016r zrobiłem 100k km, od prawie 7 lat zrobiłem koło 500k km, wiem że robi to różnicę względem osób które mało jeżdżą a mają prawo jazdy po np 25lat.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Probek dziś wylądował na intensywnej terapii, wstępna diagnoza - brak progów, reszta się okaże w miarę rozbierania samochodu.
Jak widać z obydwu stron jest mniej więcej tak samo.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.