Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Spopielar
- S.H.A.R.K
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-05-06 16:43
- Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
- Galeria: viewtopic.php?t=12737
- Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)
Re: Spopielar
Kolego jak masz takie ekscesy z dziurami już i jak wcześniej pisałeś jesteś gotowy na każdą sumę to zrób to na prawdę raz a porządnie i wypiaskuj pierwsze cały spód. Założę się że po takim zabiegu jeszcze nie jedna dziura się ukaże. Wtedy niech ci pospawają i rzucą podkład i dopiero zabezpieczenie. Tym sposobem możesz zapomnieć o zaglądaniu pod spód minimum 10 lat. A to co napisałeś to wiadomo jak takie zakłady robią zabezpieczenia. Dziury te widoczne zalącają, rdzy nie usuną tylko przykryją barankiem i auto jak nowe... tylko pod tym barankiem ruda ci dalej wpiernicza auto i za rok, dwa znowu to samo. Za piaskowanie spodu firmy wołają mniej więcej 1000-1400zł więc jeśli chcesz sobie zostawić auto na dłużej to myślę że warto by się było nad tym zastanowić.
Ostatnio zmieniony 2017-01-17 02:23 przez S.H.A.R.K, łącznie zmieniany 1 raz.
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
- spopielar
- Posty: 61
- Rejestracja: 2016-10-31 02:14
- Samochód: Ford Probe 97' 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=23792
Re: Spopielar
Taki sposób faktycznie byłby najlepszy jednak tutaj o robotę już się nie przejmuję ponieważ pracuje tam mój znajomy z którym znam się od wielu lat i to on będzie odpowiedzialny za zabezpieczenie podwozia a chłop naprawdę zna się na robocie, umówiliśmy się że jak skończy szlifowanie każdego ogniska rdzy i podłoga będzie gotowa do nakładania zabezpieczenia przedzwoni do mnie i podjadę obejrzeć to na podnośniku i wszystko mi pokaże więc będę miał pełny wgląd do tego co było robione
. Jeśli przykładowo po dwóch latach coś wyjdzie wtedy zrobię dokładne piaskowanie ale w chwili obecnej mam jeszcze kilka inwestycji z nim związanych nie mniej jednak wiem że będzie to dobrze wykonana robota 


- spopielar
- Posty: 61
- Rejestracja: 2016-10-31 02:14
- Samochód: Ford Probe 97' 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=23792
Re: Spopielar
Probek się robi a właściwie dopiero będzie bo ciągle molestuję blacharza o terminy ale pojawił się jeden mały problem który jest raczej znany większością użytkowników FS'a a mianowicie chodzi o klepanie zaworów. Wiem że temat był poruszany wiele razy lecz u mnie problem nastąpił od pewnego momentu a dokładniej od wymiany oleju na Valvoline Max Life 10w40. Co prawda nie zawsze słychać klepanie ale zazwyczaj zaczyna się ono gdy silnik dłużej postoi na wolnych obrotach lub czasem bez powodu w trasie i będzie tak klepać aż do dnia następnego. Kolejnym faktem jest że olej był troszeczkę przelany i jest jakieś 2-3mm ponad maksimum (miałem nadzieje że zaraz przepali i stan się zmniejszy ale jakoś nie smakuje mu olej
). Wskaźnik na desce rozdzielczej pokazuje na normal zarówno podczas jazdy jak i na postoju chociaż jego za bardzo nie biorę pod uwagę bo też lubi żyć swoim życiem. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Pomyślałem że może olej nie jest odpowiedni ale teoretycznie nie jest to też oliwa z najniższej półki 


- skalpel
- Posty: 216
- Rejestracja: 2010-08-11 19:42
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
- Galeria: viewtopic.php?t=23090
- Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia
Re: Spopielar
Zaworek pompy olejowej jest do wymiany. Na allegro od użytkownika mazdaparts kupisz za jakieś 50/60 zł.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Spopielar
To nic nie pomoże. Bynajmniej w moim przypadku niepomogło. Winne są popychacze zaworowe. Jeśli ktoś wie jak działają to ma odpowiedź. Pewnego czasu widziałem na youtube jak kolo je rozbiera , czyści i weryfikuje. Robił tak w pasacie i pomogło. Oleje też stosowałem różnych marek a problem pozostał. Tak jak w przypadku kolegi jest to nieregularny objaw.skalpel pisze:Zaworek pompy olejowej jest do wymiany. Na allegro od użytkownika mazdaparts kupisz za jakieś 50/60 zł.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 2017-01-26 17:46
- Samochód: 1994 Ford Probe GT 2.5 V6 Wild Orchid
- Galeria: viewtopic.php?t=23921
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
Re: Spopielar
To chyba dobrze że "......jakoś nie smakuje mu olej....
A tak w ogóle to fajny Probasek, no i fajnie że dbasz o niego
A tak w ogóle to fajny Probasek, no i fajnie że dbasz o niego

- spopielar
- Posty: 61
- Rejestracja: 2016-10-31 02:14
- Samochód: Ford Probe 97' 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=23792
Re: Spopielar
Wcześniej miałem wrażenie że jakoś mu bardziej smakował bo po tym powiedzmy 1000 km około 300 ml trzeba było dolać, ten Valvoline niby zmniejsza zużycie oleju przez silnik i na chwilę obecną mogę to potwierdzić chociaż ostateczny werdykt dam jak zrobię te kilka tyś km
. W takim razie może zacznę od sprawdzenia ciśnienia oleju tak profilaktycznie i poczekam może coś się jednak z tym ogarnie. Taka ogólnie wiocha z tym jest jak przykładowo podjechałem dzisiaj do mcdrive a tu tak sobie cyka i cyka 


- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Spopielar
Ja bym zalecał zmianę oleju na 5w30/5w40, to raz. Spróbuj mu zalać elfa sxr albo dexelię- powinno się uspokoić.
Ja nigdy nie miałem problemu ze szklankami, ale zauważyłem, że te silniki niektórych olei nie lubią- głośniej pracują, zaczynają kopcić. Na poprzednim motorze trochę olei przerobiłem i najlepiej silnik się zachowywał właśnie na elfie sxr/dexelii
Ewentualnie daj porządnie w palnik, to się powinny napełnić szklanki. Na jakiś czas miałbyś spokój
Ja nigdy nie miałem problemu ze szklankami, ale zauważyłem, że te silniki niektórych olei nie lubią- głośniej pracują, zaczynają kopcić. Na poprzednim motorze trochę olei przerobiłem i najlepiej silnik się zachowywał właśnie na elfie sxr/dexelii
Ewentualnie daj porządnie w palnik, to się powinny napełnić szklanki. Na jakiś czas miałbyś spokój
Ostatnio zmieniony 2017-02-04 00:47 przez mysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
Re: Spopielar
Zaworek pompy o ile: występuje na gorącym silniku po dłuższej jeździe, pukanie jest równomierne z obrotami wału a nie głowicy. Po zgaszeniu na gorącym pukającym i odczekaniu chwilę i ponownym odpaleniu pukanie ustaje na jakiś czas.
A może najzwyczajniej jak u mnie ostatnio, plastikowa obudowa paska rozrządu - puka tylko na gorącym, puka do następnego dnia nim silnik nie ostygnie, stojąc obok auta i słuchając wydaje się że silnik już się kończy bo nawala na wolnych głuchym pukaniem. Aż do momentu gdy nie ugnie się delikatnie długim wkrętakiem obudowy paska na wysokości poduszki - i nastaje błoga cisza. Sprawdź ten trop.
A może najzwyczajniej jak u mnie ostatnio, plastikowa obudowa paska rozrządu - puka tylko na gorącym, puka do następnego dnia nim silnik nie ostygnie, stojąc obok auta i słuchając wydaje się że silnik już się kończy bo nawala na wolnych głuchym pukaniem. Aż do momentu gdy nie ugnie się delikatnie długim wkrętakiem obudowy paska na wysokości poduszki - i nastaje błoga cisza. Sprawdź ten trop.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- spopielar
- Posty: 61
- Rejestracja: 2016-10-31 02:14
- Samochód: Ford Probe 97' 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=23792
Re: Spopielar
Dzięki za wszystkie rady 
Teraz z rana odpaliłem i klepało ale dosłownie kilkanaście sekund i przestało, zrobiłem około 15 km i nadal cisza silnik oczywiście rozgrzany do temperatury pracy. Jak zacznie klepac to pogmeram przy obudowie rozrządu chociaż nie sądzę aby to było przyczyną bo przy wymianie płynu chłodniczego u znajomego w warsztacie jak zaczęło klepać jak sie zagrzewał też sam powiedział że to zawory jeszcze się pytał czy często je słychać. Będę rozważał też wymianę oleju bo tak doszedłem do wniosku że ten Valvoline niby uszczelnia starsze silniki i być może w przypadku Probka za bardzo i coś klajstruje w kanałach i nie dociera do końca tam gdzie powinien

Teraz z rana odpaliłem i klepało ale dosłownie kilkanaście sekund i przestało, zrobiłem około 15 km i nadal cisza silnik oczywiście rozgrzany do temperatury pracy. Jak zacznie klepac to pogmeram przy obudowie rozrządu chociaż nie sądzę aby to było przyczyną bo przy wymianie płynu chłodniczego u znajomego w warsztacie jak zaczęło klepać jak sie zagrzewał też sam powiedział że to zawory jeszcze się pytał czy często je słychać. Będę rozważał też wymianę oleju bo tak doszedłem do wniosku że ten Valvoline niby uszczelnia starsze silniki i być może w przypadku Probka za bardzo i coś klajstruje w kanałach i nie dociera do końca tam gdzie powinien
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Spopielar
Dura, nie martw się. Mam w razie czego fsa na częściduracell pisze: stojąc obok auta i słuchając wydaje się że silnik już się kończy bo nawala na wolnych głuchym pukaniem.

Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
Re: Spopielar
To nie osłona, na pewno.
Mnie czasami zaklepie może nie kilkanaście sekund ale z 5-6 jak długo stoi nie odpalany 3-4 dni, gdy olej zejdzie na dobre z kanałów.
Jeśli klepanie na wolnych to jednak zaworek.
Myszorek też mam jeden w zapasie
Mnie czasami zaklepie może nie kilkanaście sekund ale z 5-6 jak długo stoi nie odpalany 3-4 dni, gdy olej zejdzie na dobre z kanałów.
Jeśli klepanie na wolnych to jednak zaworek.
Myszorek też mam jeden w zapasie

„czysta krew, trzeźwy umysł”
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa