Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Ogrzewanie
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3615
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
czy odwrotne podłączenie nagrzewnicy( wej-wyj) może spowodować kiepskie grzanie?
Przy rozgrzanym silniku z nadmuchy leci jedynie letnie powietrze, a nie jestem pewnien czy nie podłączylem odwrotnie tych dwóch węży idących z silnika do kabiny
Przy rozgrzanym silniku z nadmuchy leci jedynie letnie powietrze, a nie jestem pewnien czy nie podłączylem odwrotnie tych dwóch węży idących z silnika do kabiny

EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Niby nie powinno...
Krótki wątek, więc nie będę odsyłał, tylko zacytuję w całości:
Krótki wątek, więc nie będę odsyłał, tylko zacytuję w całości:
kicur pisze:witam! czy w probku 2,2GT 89 rok jest gdzies przy nagrzewnicy ogrzewania jakis elektrozawor czy jest swobodny przeplyw??? dodam ze mam tzw miekki panel tzn z przyciskami a nie mechaniczny --- bo problem jest taki ze zima mi slabo grzalo i nie wiem czy to ten zaworek czy zatkana nagrzewnica ?? dzieki i pozdrooo
Mr. Cynk pisze:nie ma żadnego zaworu....
jak masz słabe ogrzewanie to posprawdzaj czy silniki krokowe otwierają i zamykają do końca zapadki, wsadź głowę pod kierownicę i obserwuj jak obraca się mechanizm z takim kółkiem z białego plastiku z rowkami.
jak wszystko ok to po prostu :
a. odpowietrzyć układ zalać nowym glikolem
b. soda kaustyczna czy jak to tam się zwie do układu i odkamienić.... DUKE tak miał i pomogło.
możesz mieć po prostu zapchaną nagrzewnicę i tyle...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3615
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Układ odpowietrzony( wężykiem przy przepustnicy, chyba nic wyzej już nie ma?), zalany nowy plyn, dzisiaj zmieniony termostat,
Zrobiłem test: przejechalem 16 km, (godzinę wczesniej 20km, wiec silnik był lekko rozgrzany), wszytsko podłączone- temperatura doszła +/- do srodka literki M(wydaje mi się że zbyt nisko)
Po ok 1,5 godziny postoju, znów przejechałem te 16 km, ale tym razem z odłączonym czujnikiem od załączania wentylatora- temperatura na podobnym poziomie
Te 16km robione po za miastem, 90km/h, na zewnątrz -2 stopnie
Temperatura osiągnięta wydaje mi się zbyt niska, kiedys auto grzało się o wiele szybciej, więc nie wiem co jest grane...
Czy większy cooler, a co za tym idzie wycięta belka powodowały by aż taką różnicę w osiąganej temp.
Zrobiłem test: przejechalem 16 km, (godzinę wczesniej 20km, wiec silnik był lekko rozgrzany), wszytsko podłączone- temperatura doszła +/- do srodka literki M(wydaje mi się że zbyt nisko)
Po ok 1,5 godziny postoju, znów przejechałem te 16 km, ale tym razem z odłączonym czujnikiem od załączania wentylatora- temperatura na podobnym poziomie

Te 16km robione po za miastem, 90km/h, na zewnątrz -2 stopnie
Temperatura osiągnięta wydaje mi się zbyt niska, kiedys auto grzało się o wiele szybciej, więc nie wiem co jest grane...
Czy większy cooler, a co za tym idzie wycięta belka powodowały by aż taką różnicę w osiąganej temp.

EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Przyczyną słabego nagrzewania się płynu chłodniczego wydaje się być termostat. Niby wymieniłeś na nowy ale jednak.
Zasady termostatu nie będę tłumaczył bo jest ona prosta. Możliwe jest, że jest on cały czas otwarty a co za tym idzie, puszcza płyn na duży obieg przez chłodnicę. W chłodnicy płyn jest schładzany przez pęd powietrza co jest powodem nie dogrzania.
Spróbuj zagrzać silnik na postoju i zaobserwować czy wskasówka ruszy się wyżej od pozycji dotychczas. Jeśli się rozgrzeje tzn. że płyn wystudzany jest podczas jazdy.
Co do źle podłączonych rurek, wydaje mi się że mogą one też być przyczyną słabego grzania w środku auta. Obieg wymusza pompa i kręci się tylko w jedną stronę a co za tem idzie ruch płynu jest tylko w jednym kierunku. Jeśli pomyliłeś rurki to np. powrót wpiąłeś do wejścia.
ps. podobny przypadek miałem teraz w audi. Parę miesięcy temu wymieniłem termostat i auto nie mogło się nagrzać. Wskaźnik nie pokazywał więcej niż 70 st.C. a powietrze w środku leciało letnie. W końcu kupiłem nowy termostat, oryginalny i problem ustąpił.
Zasady termostatu nie będę tłumaczył bo jest ona prosta. Możliwe jest, że jest on cały czas otwarty a co za tym idzie, puszcza płyn na duży obieg przez chłodnicę. W chłodnicy płyn jest schładzany przez pęd powietrza co jest powodem nie dogrzania.
Spróbuj zagrzać silnik na postoju i zaobserwować czy wskasówka ruszy się wyżej od pozycji dotychczas. Jeśli się rozgrzeje tzn. że płyn wystudzany jest podczas jazdy.
Co do źle podłączonych rurek, wydaje mi się że mogą one też być przyczyną słabego grzania w środku auta. Obieg wymusza pompa i kręci się tylko w jedną stronę a co za tem idzie ruch płynu jest tylko w jednym kierunku. Jeśli pomyliłeś rurki to np. powrót wpiąłeś do wejścia.
ps. podobny przypadek miałem teraz w audi. Parę miesięcy temu wymieniłem termostat i auto nie mogło się nagrzać. Wskaźnik nie pokazywał więcej niż 70 st.C. a powietrze w środku leciało letnie. W końcu kupiłem nowy termostat, oryginalny i problem ustąpił.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3615
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
U mnie Szymku jest identycznie jak u Ciebie.
Choćby nie wiem jak silnik był rozgrzany, to wskazówka pozostaje na literce "M".
Pokusiłem się nawet o włożenie kartonu przed chłodnicę. Zakryłem prawie całą.
Efekt - na dobrze rozgrzanym silniku wskazówka jest między "M", a "R".
Grzanie niby lepsze, ale jednak to nie to.
Też myślę nad wymianą termostatu i odkamienieniu układu.
Choćby nie wiem jak silnik był rozgrzany, to wskazówka pozostaje na literce "M".
Pokusiłem się nawet o włożenie kartonu przed chłodnicę. Zakryłem prawie całą.
Efekt - na dobrze rozgrzanym silniku wskazówka jest między "M", a "R".
Grzanie niby lepsze, ale jednak to nie to.
Też myślę nad wymianą termostatu i odkamienieniu układu.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
u mnie wskazowka zawsze jest niemal idealnie w polowie skali:] w wakacje jak jest duszno i goraco to troche wyzej, a rok temu jak w najwieksze mrozy jechalem w trasie to wskazowka od tem. wogole sie nie podnosila z miejsca
termostat mam na pewno sprawny, no i pol chlodnicy przeslonilem sobie kartonem teraz
i jakos nie narzekam... po parunastu minutach jezdzenia mam tak goraco w samochodzie ze musze zimne nadmuchy wlaczac 
a i ostatnio mialem tak, ze gdzies 2 tygodnie nie uzywalem dmuchawy (alternator padl) i po tym czasie wlaczylem w koncu nadmuch to caly czas czulem zapach plynu z chlodnicy



a i ostatnio mialem tak, ze gdzies 2 tygodnie nie uzywalem dmuchawy (alternator padl) i po tym czasie wlaczylem w koncu nadmuch to caly czas czulem zapach plynu z chlodnicy

Re: Ogrzewanie
Witam.
Dziś napotkał mnie pewnien problem...
Jechałem sobie probkiem i dałem ogrzewanie na max czyli poziom 4 (jak zawsze właczałem mialem troszke szumu bo nawiew chodził bez problemu i szyby byly czyste w pare minut) dzis nie bylo słychac szumu słabo działo a zamiast efektu w samochodzie pojawił sie dym .... co mogło byc tego przyczyną ???
Prosze o jakies podpowiedzi...
Dziś napotkał mnie pewnien problem...
Jechałem sobie probkiem i dałem ogrzewanie na max czyli poziom 4 (jak zawsze właczałem mialem troszke szumu bo nawiew chodził bez problemu i szyby byly czyste w pare minut) dzis nie bylo słychac szumu słabo działo a zamiast efektu w samochodzie pojawił sie dym .... co mogło byc tego przyczyną ???
Prosze o jakies podpowiedzi...
Re: Ogrzewanie
Zapewne spalony rezystor(opornik) regulacji biegow nawiewu, na pewno jest info na forum
Re: Ogrzewanie
pomogłbys mi to znależć ??dzis niedziela nie bardzo idzie mi rozbierac autoo
a jak by to byl ten problem to ile takie cos moze kosztowac? i gdzie to dokładnie sie znjaduje
a jak by to byl ten problem to ile takie cos moze kosztowac? i gdzie to dokładnie sie znjaduje
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Ogrzewanie
Poczytaj dokładnie ten wątek
viewtopic.php?f=105&t=22409&p=344294&hi ... wy#p344294
W skrócie:
Za schowkiem pasażera masz plastik/osłonkę - odkręć go.
Pokarze Ci się wentylator dmuchawy przykręcony bodajże na 4 śrubkach. Ale jego nie musisz ruszać.
Obok niego - w głębi jest taka prostokątna kostka wielkości paczki zapałek, przykręcona dwoma śrubkami, do której wchodzą wtyczki.
Wystają z niej kabelki i taka pętelka z kabla.
Wyciągnij wtyczki z tej kostki. Odkręć delikatnie te dwie śrubki, podtrzymując tą kostkę.
To ważne - bo jak Ci wypadnie - to rezystorki/spiralki z drutu, które są wewnątrz mogą się uszkodzić i kicha.
Każda taka spiralka odpowiada za konkretny bieg wentylatora.
Jeżeli któraś jest uszkodzona/przepalona - napraw, lub wymień na inny moduł.
Nowego raczej nie kupisz - szukaj ewentualnie w giełdzie u Nas. Na pewno ktoś ma.
Jeżeli te rezystorki są ok, to mógł też spalić się sam wentylator dmuchawy - odkręć, podepnij na krótko i zobacz czy działa.
Jeżeli powyższe to nie to - napisz - podpowiemy co dalej.
A moduł z rezystorkami wygląda tak:

W skrócie:
Za schowkiem pasażera masz plastik/osłonkę - odkręć go.
Pokarze Ci się wentylator dmuchawy przykręcony bodajże na 4 śrubkach. Ale jego nie musisz ruszać.
Obok niego - w głębi jest taka prostokątna kostka wielkości paczki zapałek, przykręcona dwoma śrubkami, do której wchodzą wtyczki.
Wystają z niej kabelki i taka pętelka z kabla.
Wyciągnij wtyczki z tej kostki. Odkręć delikatnie te dwie śrubki, podtrzymując tą kostkę.
To ważne - bo jak Ci wypadnie - to rezystorki/spiralki z drutu, które są wewnątrz mogą się uszkodzić i kicha.
Każda taka spiralka odpowiada za konkretny bieg wentylatora.
Jeżeli któraś jest uszkodzona/przepalona - napraw, lub wymień na inny moduł.
Nowego raczej nie kupisz - szukaj ewentualnie w giełdzie u Nas. Na pewno ktoś ma.
Jeżeli te rezystorki są ok, to mógł też spalić się sam wentylator dmuchawy - odkręć, podepnij na krótko i zobacz czy działa.
Jeżeli powyższe to nie to - napisz - podpowiemy co dalej.
A moduł z rezystorkami wygląda tak:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Re: Ogrzewanie
spaliły mi sie te spiralki gdzie mozna je dokupić???
- abramowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2016-11-28 22:02
- Samochód: Ford Probe 2 2.0 '96
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ogrzewanie
możesz je tylko skrócić (naprawić) lub wymienić cały moduł.Maxxum pisze:...Jeżeli któraś jest uszkodzona/przepalona - napraw, lub wymień na inny moduł.
Nowego raczej nie kupisz - szukaj ewentualnie w giełdzie u Nas. Na pewno ktoś ma...
"Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą."
Mam Proba i dużo walki przy nim
Mam Proba i dużo walki przy nim

- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ogrzewanie
Poszukaj sobie całej nowej tudzież używanej opornicy, jeśli nie znajdziesz to znowu masz dwa wyjścia, zamontować od innego samochodu, albo dorobić spirale samemu 
