
Aby remont tego silnika miał sens i efekt był zgodny z oczekiwaniami,
potrzebne będą następujące elementy:
- pierścienie nominalne japońskie NPR (oryginał w subaru) - 365zł/kpl na
6 tłoków; jest 1 kpl
- uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA 5zł/szt x24 = 120zł/kpl; są
- uszczelki pod głowicę - ELRING 125zł/szt x2 ; z dnia na dzień u nas
- uszczelki pod pokrywy zaworów - oryginał OE MAZDA 55zł/szt x2; są
- uszczelki kolektora ssącego - JAPAN OEM - 45zł/szt x2; są
- uszczelki kolektora wydechowego - JAPAN OEM - 45zł/szt x2; są
- uszczelniacze wałków rozrządu - oryginał OE MAZDA 45zł/szt x2; są
- uszczelniacze biernych wałków (tzw broki) - oryginał OE MAZDA 40zł/szt
x2; są
- uszczelniacz przedni wału korbowego - oryginał OE MAZDA - 52zł; są
- panewki korbowodowe - nominał TDC 120zł/kpl na 6 korb; z dnia na dzień
u nas
- zaworek pompy oleju ze sprężyną - oryginał OE MAZDA - 45zł/kpl, są
- oring aparatu zapłonowego - oryginał OE MAZDA 28zł; na zamówienie -
oczekiwanie 3 dni
- uszczelka w płynie do miski olejowej - DIRKO Professional - 35zł/tuba; są
- filtr oleju - na pierwsze zalanie NIPON/MAX - 15zł, po 1000km do
wymiany - tu można dać oryginał OE MAZDA - 25zł; są
- olej na pierwsze zalanie - np GM 10W40 - 69zł/5L, po 1000km można
zalać już coś super: ENEOS Premium Japonia 5W30 Syntetyk - 160zł/4L;
VALVOLINE Racing 5W50 - 135zł/4L
- płukanka PRZED rozebraniem silnika - Valvoline Professional - 30zł;
jest 1szt
- płyn chłodniczy np zwykły na 5 lat - 35zł/5L lub płyn na 10 lat
oryginał OE MAZDA LongLife 88zl/5L; są
Przeprowadziliśmy znaczną ilość remontów V6 z użyciem w/w setu części i
efekty są znakomite - np KL, który przed remontem łykał 2L oleju na
1.000km (!) w tej chwili łyka ok 1L na 10.000km (przy zastosowaniu oleju
5W50 VR1). Poza w/w setem nie za bardzo chciałbym proponować co innego,
a już na pewno nie sprzedamy innych pierścieni - np CTI, TP itd, bo na
innych pierścieniach nie ma sensu remontować tego silnika... Efekty będą
co najwyżej mierne.
Rozrząd z pompą = 630zł/kpl, na 100.000km, zawiera:
- pasek CONTITECH
- hydronapinacz NTN Japonia
- rolka prowadząca gładka GMB
- rolka prowadząca z kołnierzem GMB
- rolka napinająca z ramieniem GMB
- pompa wody DOKUJI Japonia lub GMB Japonia (zależnie od tego, który
rodzaj jest w aucie)
Jeśli nie były wymieniane, to przy okazji wyjmowania wałków wskazane
byłoby wymienić sprężynki na wałkach rozrządu - koszt 130zł/kpl na
silnik - w oryginale OE MAZDA oczywiście. (są)