Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wymiana oleju=problem?
- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
Wymiana oleju=problem?
Witam - 3 dni temu zmieniłem olej na valvoline max life 10w40 - wcześniej zalałem mobila 15w40 (jako że słyszałem że mineral to zabójstwo dla silnika postanowiłem zmienić na w/w - podobno nic nie powinno się dziać) - dzisiaj rano odpalam i za mną załona (ale w sumie nie niebieska tylko bardziej biaława) - kiedyś już tak było ale po wymianie pompy wody i sondy wszystko wróciło do normy.
Więc przypuszczam, że jadnak może być wina tego że wypłukało nagar i się w jakiś sposób rozszelnił (dodam, że puścił smuge tylko przez jakieś 5, 10 sekund, ciśnienie trzyma ładnie - między "r" a "m" i później już wsio ok). - nie sprawdzałem jeszcze czy bierze olej bo dzisiaj pierwszy raz zakopcił.
Dodatkowe moje pytanko - jeżeli silnik rzeczywiście by się rozszelnił to czeka mnie tylko wymiana uszczelniaczy czy może coś jeszcze?
Dzięki za rady i jak coś będę informował - pozdrowionka
Więc przypuszczam, że jadnak może być wina tego że wypłukało nagar i się w jakiś sposób rozszelnił (dodam, że puścił smuge tylko przez jakieś 5, 10 sekund, ciśnienie trzyma ładnie - między "r" a "m" i później już wsio ok). - nie sprawdzałem jeszcze czy bierze olej bo dzisiaj pierwszy raz zakopcił.
Dodatkowe moje pytanko - jeżeli silnik rzeczywiście by się rozszelnił to czeka mnie tylko wymiana uszczelniaczy czy może coś jeszcze?
Dzięki za rady i jak coś będę informował - pozdrowionka
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Azev 17" + eliptyczne montii
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Zwróć uwagę, że dzisiaj wieczorem było zimno i mogła się nagromadzić woda w wydechu, co zaowocowało lekkim dymkiem, a raczej parą wodną wydobywającą się z układu wydechowego.
Po za tym zmiana oleju, o jakiej mówisz nie jest taka drastyczna i nie powinna mieć wpływu na wypłukanie silnika. Co innego gdybyś zmienił z 15w40 na 0w40, to dopiero mógłby być szok dla układu smarowania.
Zostaw go na kilka godzin w ciągu dnia bez odpalania i sprawdź ponownie, czy puści dymka/parę. Odpalanie z rana może być wtedy mylne. No i jeszcze istotny jest kolor jaki się pojawił (biały czy niebieski).
Po za tym zmiana oleju, o jakiej mówisz nie jest taka drastyczna i nie powinna mieć wpływu na wypłukanie silnika. Co innego gdybyś zmienił z 15w40 na 0w40, to dopiero mógłby być szok dla układu smarowania.
Zostaw go na kilka godzin w ciągu dnia bez odpalania i sprawdź ponownie, czy puści dymka/parę. Odpalanie z rana może być wtedy mylne. No i jeszcze istotny jest kolor jaki się pojawił (biały czy niebieski).

- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
Dzięki Voodoo - będę obserwował bo ja już prawie w depreche popadam
bo wywaliłem kaske na fele i teraz bieda
Dzwoniłem teraz do kolesia który robi generalki i mówił, że ewentualnie do wymiany byłyby wyszystkie uszczelniacze + jakieś prowadnice (bo może olej po zaworach spływać - i jak już się wypali to dlatego nie kopci - i dodatkowo mi powiedział, że to może być koszt około 1000zł więc mała załamka.


Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Azev 17" + eliptyczne montii
- Kamil_01
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-12-30 00:34
- Galeria: viewtopic.php?t=9319
- Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
- Kontakt:
jak by Ci się rozszczelnił, to wydaje mi się że na pierwszym miejscu lecą uszczelniacze, a te prowadnice co mówisz to magistrale na klawiaturach (wystarczy wziąć je pod duże ciśnienie i przepchać, o ile się zatkały) i powinno być ok, ja tak zrobiłem w moim poprzednim aucie 

..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
Przy okazji założonego posta - dzwoniłem do znajomego, który robił mi już proba i powiedział, że może mi uszczelka pod głowicą puszczać (wymiana oleju - zbieg okoliczności) - i tu moje pytanko - dzwoniłem do mazdy i powiedzieli mi 217zł a w JC 170 (tylko, że podobno w JC się nie kupuje takich rzeczy
)
Co na ten temat sądzicie - bo 217zł to wydaje mi się troche drogawo

Co na ten temat sądzicie - bo 217zł to wydaje mi się troche drogawo
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Azev 17" + eliptyczne montii
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 2016-10-27 23:55
- Samochód: Probe II 1995 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23788
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wymiana oleju=problem?
a ja mam inne pytanie bo szukam od 20min i coś słabo mi idzie
gdzie znajduje się filtr oleju w probe (2.0 rok 1996) oraz korek spustowy?
gdzie znajduje się filtr oleju w probe (2.0 rok 1996) oraz korek spustowy?
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Wymiana oleju=problem?
Filtr oleju jest z tyłu pod kolektorem ssącym fajne dojście od spodu, a korek spustowy w misce.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: Wymiana oleju=problem?
snejki81 pisze: 2018-05-07 23:31 gdzie znajduje się filtr oleju w probe (2.0 rok 1996) oraz korek spustowy?

FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany
