Krxlion
- Krxlion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2018-08-29 14:42
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 - 1993r.
- Galeria: viewtopic.php?t=24792
- Lokalizacja: Lublin
Krxlion
Cześć wszystkim!
Swojego Probiksa mam od blisko miesiąca i postaram się opisać to co na chwilę obecną o nim wiem, a w miarę możliwości będę uzupełniał temat.
Na początek zdjęcie: Jest to wersja:
- 2.5 V6
- 1993 rok
- z podtlenkiem LPG
Stan ogólny auta jest dosyć dobry z wyposażenia ma:
- Szyberdach
- Klimatyzacja(teoretycznie sprawna )
- Pompowany fotel kierowcy
- Felgi 17
- El. sterowane lusterka
- Welurowe fotele kubełkowe
- Pewnie wiele więcej, ale nie wiem co jest w standardzie więc będę uzupełniał temat
Ogólnie historia auta jest dosyć prosta. 3 lata temu odebrałem prawo jazdy i od zawsze chciałem mieć auto z otwieranymi lampami. Wybór jednak za pierwszym podejściem padł na mazdę 323F BA(zważywszy, że to pierwsze auto obawiałem się, że je rozbije co za tym idzie nie będzie mi jej szkoda w razie w). Okazało się jednak, że zakochałem się w japońskiej motoryzacji, te motory naprawdę są wdzięczne. Poza tym niecodzienna sylwetka tych właśnie aut pozwala na spoglądanie na nie z dużą sympatią.
No więc skąd się wziął Probe?
Otóż od ponad pół roku po odłożeniu pewnej kwoty padła decyzja, że należy upolować autko na dłużej. Wybierałem spośród wielu modeli aut z otwieranymi lampami(Celica V, Prelude III, Eclipse I, Probe I i II, itd.). Coraz bliżej jednak sercu był mi Probe ze względu na kilka ważnych aspektów:
- Modele z 1993r. mają dosyć dobry ocynk(co tylko potwierdza stan mojego egzemplarza)
- Probe to w dużej mierze jest Mazdą, stąd nie utożsamiam go właśnie z marką Ford(nie mniej jednak świetna robota jeśli chodzi o sylwetkę). A jeżeli chodzi o japończyki to wiecie już, że mają mój szacunek
- Części występują również w innych modelach aut Mazdy, więc z ich znalezieniem nie powinno być większego problemu
Skoro dotknąłem tematu blacharki to powiem może coś więcej. Podłoga ma delikatne naloty bez żadnej tragedii, wyczyścić i zakonserwować. Podobna sytuacja ma miejsce z progami albo nawet i lepiej. Jeśli chodzi o nadwozie to tutaj naprawdę duży plus, oczywiście jest kilka miejsc do których warto zajrzeć, ale auto kompletnie nie wygląda na 25latka
Na chwilę obecną mam kilka problemów do rozwiązania to może napiszę i jeśli koledzy coś wiedzą jak sobie poradzić to słucham, ewentualnie będę szukał odpowiedzi na forum
- Check engine zaświeca się po przejechaniu 8-10km(były właściciel mówił, że tylko na gazie - nie sprawdziłem bo ciągle jeżdżę na gazie jeśli to możliwe )
- Autko ma 4 błędy, które wymigałem kostką otrzymaną jeszcze od kolegi z forum mazdaspeed(łączy piny i wymiguje błędy). Dopiszę jak tylko wrócę do domu
- Nie działa klakson(tutaj raczej bez miernika przepływu prądu nie mam co podchodzić)
- Klocki przód do wymiany, a tył komplecik wraz z tarczami
A to pozostałe zdjęcia(galeria będzie na bieżąco uzupełniana ^^):
Swojego Probiksa mam od blisko miesiąca i postaram się opisać to co na chwilę obecną o nim wiem, a w miarę możliwości będę uzupełniał temat.
Na początek zdjęcie: Jest to wersja:
- 2.5 V6
- 1993 rok
- z podtlenkiem LPG
Stan ogólny auta jest dosyć dobry z wyposażenia ma:
- Szyberdach
- Klimatyzacja(teoretycznie sprawna )
- Pompowany fotel kierowcy
- Felgi 17
- El. sterowane lusterka
- Welurowe fotele kubełkowe
- Pewnie wiele więcej, ale nie wiem co jest w standardzie więc będę uzupełniał temat
Ogólnie historia auta jest dosyć prosta. 3 lata temu odebrałem prawo jazdy i od zawsze chciałem mieć auto z otwieranymi lampami. Wybór jednak za pierwszym podejściem padł na mazdę 323F BA(zważywszy, że to pierwsze auto obawiałem się, że je rozbije co za tym idzie nie będzie mi jej szkoda w razie w). Okazało się jednak, że zakochałem się w japońskiej motoryzacji, te motory naprawdę są wdzięczne. Poza tym niecodzienna sylwetka tych właśnie aut pozwala na spoglądanie na nie z dużą sympatią.
No więc skąd się wziął Probe?
Otóż od ponad pół roku po odłożeniu pewnej kwoty padła decyzja, że należy upolować autko na dłużej. Wybierałem spośród wielu modeli aut z otwieranymi lampami(Celica V, Prelude III, Eclipse I, Probe I i II, itd.). Coraz bliżej jednak sercu był mi Probe ze względu na kilka ważnych aspektów:
- Modele z 1993r. mają dosyć dobry ocynk(co tylko potwierdza stan mojego egzemplarza)
- Probe to w dużej mierze jest Mazdą, stąd nie utożsamiam go właśnie z marką Ford(nie mniej jednak świetna robota jeśli chodzi o sylwetkę). A jeżeli chodzi o japończyki to wiecie już, że mają mój szacunek
- Części występują również w innych modelach aut Mazdy, więc z ich znalezieniem nie powinno być większego problemu
Skoro dotknąłem tematu blacharki to powiem może coś więcej. Podłoga ma delikatne naloty bez żadnej tragedii, wyczyścić i zakonserwować. Podobna sytuacja ma miejsce z progami albo nawet i lepiej. Jeśli chodzi o nadwozie to tutaj naprawdę duży plus, oczywiście jest kilka miejsc do których warto zajrzeć, ale auto kompletnie nie wygląda na 25latka
Na chwilę obecną mam kilka problemów do rozwiązania to może napiszę i jeśli koledzy coś wiedzą jak sobie poradzić to słucham, ewentualnie będę szukał odpowiedzi na forum
- Check engine zaświeca się po przejechaniu 8-10km(były właściciel mówił, że tylko na gazie - nie sprawdziłem bo ciągle jeżdżę na gazie jeśli to możliwe )
- Autko ma 4 błędy, które wymigałem kostką otrzymaną jeszcze od kolegi z forum mazdaspeed(łączy piny i wymiguje błędy). Dopiszę jak tylko wrócę do domu
- Nie działa klakson(tutaj raczej bez miernika przepływu prądu nie mam co podchodzić)
- Klocki przód do wymiany, a tył komplecik wraz z tarczami
A to pozostałe zdjęcia(galeria będzie na bieżąco uzupełniana ^^):
Ostatnio zmieniony 2018-10-17 10:17 przez Krxlion, łącznie zmieniany 4 razy.
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Krxlion
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Krxlion
I nie zabrakło też fajnej furki jaką jest Mazda 323F BA zapewne z potężnym silnikiem o oznaczeniu Z5
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Krxlion
Miałem taką Mazdę , bestia i tyle;) Znajomy kuni nie opanował i żeśmy się na Mercedesie zatrzymali
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Krxlion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2018-08-29 14:42
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 - 1993r.
- Galeria: viewtopic.php?t=24792
- Lokalizacja: Lublin
Re: Krxlion
Mazda BA to poczciwe autko, ale jak każdy japończyk lubi mieć dobry olej inaczej mogą być problemy z pracą. Silnik 1.5 czy jakikolwiek inny dobrze sobie radził(ja akurat miałem 1.8 114KM). Jeśli mogę tylko napomknąć temat napraw tutaj - w moim Probie samochód przerywa i dławi się podczas naciskania głębiej pedału gazu(benzyna i LPG), winą może być sonda? Wymigane błędy to 16 i 17, czyli odpowiednio sonda i coś z EGR.
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Krxlion
Podstawowe rzeczy sobie sprawdź ewentualnie wymień, świece i przewody. Na przewodach lubią się robić przebicia sprawdzisz to w nocy lub w ciemnym garażu. Weź zwykły spryskiwacz do szyb zalej czysta wodą i popryskaj od aparatu po świece cale przewody, dołóż do przewodów śrubokręt np z gumową rączką żeby Cie nie trzepło w razie czego, i jedź po przewodach powoli śrubokrętem jeżeli będziesz miał przebicie to na pewno zobaczysz przeskakującą iskrę. Po odpaleniu silnika i przejechaniu się kilku kilometrów autko masz na ssaniu i tak te szarpnięcia mogą nie być odczuwalne.Krxlion pisze: ↑2018-10-15 15:17 Mazda BA to poczciwe autko, ale jak każdy japończyk lubi mieć dobry olej inaczej mogą być problemy z pracą. Silnik 1.5 czy jakikolwiek inny dobrze sobie radził(ja akurat miałem 1.8 114KM). Jeśli mogę tylko napomknąć temat napraw tutaj - w moim Probie samochód przerywa i dławi się podczas naciskania głębiej pedału gazu(benzyna i LPG), winą może być sonda? Wymigane błędy to 16 i 17, czyli odpowiednio sonda i coś z EGR.
Z tego co widziałem na necie to sondę można przemierzyć miernikiem czy grzałka grzeje itp, ale żeby wyeliminować sonde, spróbuj ją wypiąć i się przejechać bez niej, jeżeli szarpnięcia ustaną to można śmiało ją wymienić.
Ostatnio zmieniony 2018-10-15 20:08 przez Dziki Beduin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krxlion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2018-08-29 14:42
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 - 1993r.
- Galeria: viewtopic.php?t=24792
- Lokalizacja: Lublin
Re: Krxlion
Dziki miałeś racje apropo przewodów, iskry tańczą sobie wesoło na przewodach, dzisiaj zabrałem się na zamawianie, ale złapał mnie niezły zonk. Otóż mój Probix pochodzi z 93r. więc teoretycznie powinien mieć silnik 162KM, ale w dowodzie jest 120Kw, co daje nam 163KM. W tym momencie zgłupiałem i za bardzo nie wiem do jakiego silnika mam zamawiać teraz i w przyszłości części(różnice w cenie są znaczące 200, a 300zł za przewody NGK). Znasz może jakiś prosty patent na to jaka to wersja silnika? Wrzucę fotki przepływomierza, przepustnicy i aparatu może coś uda się rozgryźć, dzięki i pozdrawiam.Dziki Beduin pisze: ↑2018-10-15 20:06Podstawowe rzeczy sobie sprawdź ewentualnie wymień, świece i przewody. Na przewodach lubią się robić przebicia sprawdzisz to w nocy lub w ciemnym garażu. Weź zwykły spryskiwacz do szyb zalej czysta wodą i popryskaj od aparatu po świece cale przewody, dołóż do przewodów śrubokręt np z gumową rączką żeby Cie nie trzepło w razie czego, i jedź po przewodach powoli śrubokrętem jeżeli będziesz miał przebicie to na pewno zobaczysz przeskakującą iskrę. Po odpaleniu silnika i przejechaniu się kilku kilometrów autko masz na ssaniu i tak te szarpnięcia mogą nie być odczuwalne.Krxlion pisze: ↑2018-10-15 15:17 Mazda BA to poczciwe autko, ale jak każdy japończyk lubi mieć dobry olej inaczej mogą być problemy z pracą. Silnik 1.5 czy jakikolwiek inny dobrze sobie radził(ja akurat miałem 1.8 114KM). Jeśli mogę tylko napomknąć temat napraw tutaj - w moim Probie samochód przerywa i dławi się podczas naciskania głębiej pedału gazu(benzyna i LPG), winą może być sonda? Wymigane błędy to 16 i 17, czyli odpowiednio sonda i coś z EGR.
Z tego co widziałem na necie to sondę można przemierzyć miernikiem czy grzałka grzeje itp, ale żeby wyeliminować sonde, spróbuj ją wypiąć i się przejechać bez niej, jeżeli szarpnięcia ustaną to można śmiało ją wymienić.
Ostatnio zmieniony 2018-10-19 16:21 przez Krxlion, łącznie zmieniany 2 razy.
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Krxlion
Zależy o jakie czesci Ci dokładnie chodzi. Mechanicznie sa to takie same silniki. 93' od poliftowych różni się tylko niektórymi czujnikami. Dodatkowym czujnikiem temperatury wody i ten od ciśnienia oleju tez jest trochę inny. Przy jakich jeszcze częściach wystepuje taka różnica jeśli chodzi o cenę względem rocznika? Przewody do 93' są tylko ciut dłuższe pod inny aparat. Osobiście przekładałem silnik z 96' do 93' i samochód jeździ bez najmniejszych problemów.
Ostatnio zmieniony 2018-10-19 12:52 przez Spider33, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krxlion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2018-08-29 14:42
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 - 1993r.
- Galeria: viewtopic.php?t=24792
- Lokalizacja: Lublin
Re: Krxlion
Chciałem zamówić części na stronie "aparts", tak wyglądają te różnice(dorzucam linki):
- https://aparts.pl/partscatalogue/9874-n ... ~2NGK.aspx (wersja 162KM)
- https://aparts.pl/partscatalogue/8863-n ... ~2NGK.aspx (wersja 163KM)
Czyli nie ma teoretycznie różnicy pomiędzy tymi kablami?
Innych podzespołów nie patrzyłem, ale teraz na chwilkę zerknąłem na tej stronie to świece NGK wyglądają tak samo dla obu wersji może to tylko taki przypadek odnośnie przewodów?
- https://aparts.pl/partscatalogue/9874-n ... ~2NGK.aspx (wersja 162KM)
- https://aparts.pl/partscatalogue/8863-n ... ~2NGK.aspx (wersja 163KM)
Czyli nie ma teoretycznie różnicy pomiędzy tymi kablami?
Innych podzespołów nie patrzyłem, ale teraz na chwilkę zerknąłem na tej stronie to świece NGK wyglądają tak samo dla obu wersji może to tylko taki przypadek odnośnie przewodów?
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Krxlion
W kwestii przewodów - te tańsze są do przedliftów (takie jak powinieneś mieć). Przetestowałem
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Krxlion
Nie kupuj przewodów niebieskich z NGK ja płaciłem po 250zł za kompl, śmigały rok jak zorientowałem się że mam na nich przebicie, teraz mam również nowe NGK niebieskie z mazdparts, miały być inne nie niebieskie ale przysłali takie i na razie zostały nie chciało mi się w odsyłanie bawić.
- Krxlion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2018-08-29 14:42
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 - 1993r.
- Galeria: viewtopic.php?t=24792
- Lokalizacja: Lublin
Re: Krxlion
No to teraz nie wiem. Miałem w mazdzie przewody NGK co prawda były czarne(czy tam ciemnoszare), ale przejechałem na nich grubo ponad 30kKM i bez żadnego większych problemów. Jest może w takim razie jakieś sprawdzone źródełeczko skąd warto zamówić przewody NGK. A jak nie NGK to co jeszcze pozostaje, Blueprint?Dziki Beduin pisze: ↑2018-10-19 15:06 Nie kupuj przewodów niebieskich z NGK ja płaciłem po 250zł za kompl, śmigały rok jak zorientowałem się że mam na nich przebicie, teraz mam również nowe NGK niebieskie z mazdparts, miały być inne nie niebieskie ale przysłali takie i na razie zostały nie chciało mi się w odsyłanie bawić.
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Krxlion
Zadzwoń tutaj, https://www.mazparts.pl zapytasz co mają w ofercie. Z mojego doświadczenia wiem że nie ma co oszczędzać przesadnie na przewodach ale też nie ma co przesadzać z ceną bo nie zawsze idzie w parze z jakością. Nie doradzę Ci jakie kupić bo sam nie miałem zbyt szerokiej gamy przewodów które używałem, jedynie przy następnej ich wymianie zrobię wszystko byle nie te NGK niebieskie. Sprawdź na własnej skórze jakie będą najlepsze, w najgorszym wypadku jakby ci szarpało ( to szukaj nie tylko po stronie przewodów przyczyny ) lub były przebicia to po prostu wymienisz na inne lub zwrócisz.
A przypomniało mi się właśnie ;D , gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy że przewody z firmy BERU są dobre ale nie wiem czy do Probe się coś znajdzie.
A przypomniało mi się właśnie ;D , gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy że przewody z firmy BERU są dobre ale nie wiem czy do Probe się coś znajdzie.
Ostatnio zmieniony 2018-10-19 23:00 przez Dziki Beduin, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Krxlion
Jeśli chodzi o NGK to trzeba uważać, czy są to przewody prod. japońskiej czy francuskiej, bo tak jak Beduin mówi - bywają jaja. Tak samo ze świecami...
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Krxlion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2018-08-29 14:42
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 - 1993r.
- Galeria: viewtopic.php?t=24792
- Lokalizacja: Lublin
Re: Krxlion
W ubiegłą sobotę postanowiłem troszkę posiedzieć przy Probie i spróbować pewnego patentu jednego Youtuber'a - mianowicie woskowania szyby. Brzmi dziwnie, ale po trzydniowym użytkowaniu powiem szczerze, że sposób wydaje się działać(link do filmu jak to zrobić: https://www.youtube.com/watch?v=vJkfrY2owb0). Tak jak w filmie etapy działania to:
- Dokładne umycie szyby
- Następnie glinkowanie szyby
- Potem woskowanie auta dobrym i twardym woskiem(u mnie padło na fusso 99)
- Na koniec po woskowaniu oczywiście trzeba wszystko dobrze dotrzeć i tego etapu nie można zlekceważyć
Kilka zdjęć z prac:
Nakładanie wosku Nakładanie wosku na lusterka Efekt po polerce(bez smug czy zniekształceń) Przejrzystość tylnej szyby po zabiegu Kilka słów podsumowania. Efekt na przedniej szybie jest naprawdę super. Pomimo ostrych deszczy, które nawiedzają mnie od dwóch dni, przejrzystość szyby jest na naprawdę wysokim poziomie. Co do tylnej to tutaj skopałem sprawę i się pośpieszyłem przez co po dwóch dniach zaczęły się pojawiać smugi i najprawdopodobniej będę musiał zdjąć wosk. Boczne szyby i lusterka okej, ale brak większej różnicy(myślałem, że woda będzie mniej osiadać, a tymczasem jedyny plus to poprawiona widoczność w deszczu).
Dodatkowo każda szyby od wewnątrz została pokryta środkiem zapobiegającym parowaniu szyb(coś firmy moje auto - nawet daje radę).
Jeśli ktoś ma zamiar zrobić coś tego typu w swoim aucie to zachęcam, ale tylko na przednią szybę. Ja się rozpędziłem i w sumie tylko namachałem się tego dnia. ^^
Co do aktualnej sytuacji technicznej Probe'a to zamówiłem kable z mazparts NGK(facet mówił, że wysyłają losowo jak się trafią raz czarne, raz niebieksie). No i przyszedł czas na wymianę oliwy. Wybór padł na Valvoline 5w30 Synpower, kilka osób polecało właśnie oleje tej firmy, sam lałem 10w40 MaxLife do swojej mazdziny i od wymiany do wymiany coś koło litra.
Dziwi mnie tylko cena bo w hurtowni zapłaciłem 109zł za bańkę 5l.
Jak wymienię olej i kable dam znać jak z Probkiem, dzięki za odzew.
EDIT: Wymieniłem kable, świece i olej. Zajrzałem również do palca, kopułki(wyglądają na całkiem w porządku) i przepustnicy(czysta). Niestety szarpanie nie ustaje i ciągle występuje losowo. Dodatkowo czasem potrafi samochód wejść na bardzo wysokie obroty i nawet gdy jestem na biegu i nie wciskam gazu to albo utrzymuje prędkość albo nawet przyspiesza(dzieje się to raz na jakiś czas, ale w większości przypadków schodzi do normalnych obrotów). Pokusiłem się nawet odpiąć lambdę na chwilę(tę z przodu patrząc na auto) niestety ciągle to samo. Mam nadal dwa błędy, czyli sondę oraz EGR(błędy 16 i 17). Jak myślicie co począć dalej? Powoli załamuje ręce :/
- Dokładne umycie szyby
- Następnie glinkowanie szyby
- Potem woskowanie auta dobrym i twardym woskiem(u mnie padło na fusso 99)
- Na koniec po woskowaniu oczywiście trzeba wszystko dobrze dotrzeć i tego etapu nie można zlekceważyć
Kilka zdjęć z prac:
Nakładanie wosku Nakładanie wosku na lusterka Efekt po polerce(bez smug czy zniekształceń) Przejrzystość tylnej szyby po zabiegu Kilka słów podsumowania. Efekt na przedniej szybie jest naprawdę super. Pomimo ostrych deszczy, które nawiedzają mnie od dwóch dni, przejrzystość szyby jest na naprawdę wysokim poziomie. Co do tylnej to tutaj skopałem sprawę i się pośpieszyłem przez co po dwóch dniach zaczęły się pojawiać smugi i najprawdopodobniej będę musiał zdjąć wosk. Boczne szyby i lusterka okej, ale brak większej różnicy(myślałem, że woda będzie mniej osiadać, a tymczasem jedyny plus to poprawiona widoczność w deszczu).
Dodatkowo każda szyby od wewnątrz została pokryta środkiem zapobiegającym parowaniu szyb(coś firmy moje auto - nawet daje radę).
Jeśli ktoś ma zamiar zrobić coś tego typu w swoim aucie to zachęcam, ale tylko na przednią szybę. Ja się rozpędziłem i w sumie tylko namachałem się tego dnia. ^^
Co do aktualnej sytuacji technicznej Probe'a to zamówiłem kable z mazparts NGK(facet mówił, że wysyłają losowo jak się trafią raz czarne, raz niebieksie). No i przyszedł czas na wymianę oliwy. Wybór padł na Valvoline 5w30 Synpower, kilka osób polecało właśnie oleje tej firmy, sam lałem 10w40 MaxLife do swojej mazdziny i od wymiany do wymiany coś koło litra.
Dziwi mnie tylko cena bo w hurtowni zapłaciłem 109zł za bańkę 5l.
Jak wymienię olej i kable dam znać jak z Probkiem, dzięki za odzew.
EDIT: Wymieniłem kable, świece i olej. Zajrzałem również do palca, kopułki(wyglądają na całkiem w porządku) i przepustnicy(czysta). Niestety szarpanie nie ustaje i ciągle występuje losowo. Dodatkowo czasem potrafi samochód wejść na bardzo wysokie obroty i nawet gdy jestem na biegu i nie wciskam gazu to albo utrzymuje prędkość albo nawet przyspiesza(dzieje się to raz na jakiś czas, ale w większości przypadków schodzi do normalnych obrotów). Pokusiłem się nawet odpiąć lambdę na chwilę(tę z przodu patrząc na auto) niestety ciągle to samo. Mam nadal dwa błędy, czyli sondę oraz EGR(błędy 16 i 17). Jak myślicie co począć dalej? Powoli załamuje ręce :/
Ostatnio zmieniony 2018-11-05 04:17 przez Krxlion, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Krxlion
Kolor czerwony jest w sumie popularny, ale to chyba najlepszy z wszystkich. Świetny samochód, pozdrawiam.
- Krxlion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2018-08-29 14:42
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 - 1993r.
- Galeria: viewtopic.php?t=24792
- Lokalizacja: Lublin
Re: Krxlion
Cześć wszystkim,
Odświeżam nieco temat bo sporo się zmieniło w aucie. Niestety na minus sprawa szarpania, ale szalę goryczy przelała sytuacja, w której całkowicie padł czujnik hala wraz z cewką w aucie, co zmusiło mnie do pierwszego holowania. :/
Przechodząc do konkretów, skasowałem dzisiaj błędy, a następnie odpaliłem auto na minutę i przytrzymałem go do 2k obrotów, później przejechałem 8km różnym trybem jazdy. Ponowny pomiar błędów i brak wyników(łącze piny TEN i GND - mam kontrolkę CHECK ENGINE).
W aucie zostało wymienione w ostatnim roku(z podejrzanych dla mnie rzeczy lub coś co po prostu padło):
- kable
- świece
- kopułka
- czujnik hala
- cewka zapłonowa
Gdy wciskam pedał w podłogę do 2.8k przerywa,później zaczyna wydaje mi się wkręcać się normlanie, a po 4.5k znowu zaczyna przerywać.
Odświeżam nieco temat bo sporo się zmieniło w aucie. Niestety na minus sprawa szarpania, ale szalę goryczy przelała sytuacja, w której całkowicie padł czujnik hala wraz z cewką w aucie, co zmusiło mnie do pierwszego holowania. :/
Przechodząc do konkretów, skasowałem dzisiaj błędy, a następnie odpaliłem auto na minutę i przytrzymałem go do 2k obrotów, później przejechałem 8km różnym trybem jazdy. Ponowny pomiar błędów i brak wyników(łącze piny TEN i GND - mam kontrolkę CHECK ENGINE).
W aucie zostało wymienione w ostatnim roku(z podejrzanych dla mnie rzeczy lub coś co po prostu padło):
- kable
- świece
- kopułka
- czujnik hala
- cewka zapłonowa
Gdy wciskam pedał w podłogę do 2.8k przerywa,później zaczyna wydaje mi się wkręcać się normlanie, a po 4.5k znowu zaczyna przerywać.
- BomberMAX
- Posty: 413
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Krxlion
jak jest zimno, odpal autko i patrz w okolicach EGR czy nie masz rozszczelnienia, ponadto przepływkę przeczyść.
- Krxlion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2018-08-29 14:42
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 - 1993r.
- Galeria: viewtopic.php?t=24792
- Lokalizacja: Lublin
Re: Krxlion
No trochę mnie nie było, ale to nie znaczy, że próżnowałem przy aucie. Poza wymianą typowo eksploatacyjnych części zabrałem się za diagnozowanie dwóch pozostałych błędów przy Probe (17 oraz 25). Niestety mimo wymiany sondy lambda bliżej grodzi silnika (na którą wskazywał kod), błąd ciągle pozostał. Próbowałem kasować błędy, ale ciągle pojawiają się na nowo. W ostatnim czasie jako, że miałem wolne zabrałem się za detailing Probasa.
Polakierowałem ramiona wycieraczek, które wyglądają dużo lepiej niż poprzednio (rdza i wypalony lakier) Zabrałem się też za drobne zaprawki, jak na przykład tutaj Próbowałem też sam przyciemnić szyby, co oczywiście skończyło się fiaskiem, więc nawet zdjęć nie będę wrzucał.
Dalej temat ruszył w stronę korekty lakieru, na początek mycie + glinka. Następnego dnia wziąłem polerkę w dłoń (pierwszy raz ) i spróbowałem swoich sił. Niżej widać jak to wyszło w miejscu najbardziej wypłowiałego lakieru Na koniec tego etapu położyłem tzw. lekką ceramikę za pomocą TAC System Moon Light (bajeczna aplikacja w porównaniu z twardym woskiem np. Soft Fusso99) i ostatecznie Probe wyglądał tak Na zdjęciach nie widać jeszcze drobnych poprawek jak na przykład czyszczenie lamp czy wcześniej wspomniane zaprawki. Zająłem się jeszcze felgami, ale niestety nawet pomimo moich starań są one po prostu w kiepskim stanie (lakier popękany, głębokie wżery brudu, które ciężko było doczyścić). Zrobiłem sobie również ponownie niewidzialną wycieraczkę za pomocą Fusso99, ale o tym co i jak pisałem wyżej.
Został mi jeszcze jeden temat, a mianowicie oczyszczenie podwozia i nałożenie konserwacji. Produkty już mam i podzielę się wynikami jak uda mi się za to zabrać. Na tamtą chwilę po prostu nie byłem w stanie czasowo wszystkiego zrobić.
PS Bardzo chciałem podziękować użytkownikowi Lucas, dzięki któremu dostałem poszycia zew. progów, które będą wymieniane w niedalekiej przyszłości. Lucas wysłał też mi naklejki "GT", też będę również naklejał takowe jak tylko dojdą
Polakierowałem ramiona wycieraczek, które wyglądają dużo lepiej niż poprzednio (rdza i wypalony lakier) Zabrałem się też za drobne zaprawki, jak na przykład tutaj Próbowałem też sam przyciemnić szyby, co oczywiście skończyło się fiaskiem, więc nawet zdjęć nie będę wrzucał.
Dalej temat ruszył w stronę korekty lakieru, na początek mycie + glinka. Następnego dnia wziąłem polerkę w dłoń (pierwszy raz ) i spróbowałem swoich sił. Niżej widać jak to wyszło w miejscu najbardziej wypłowiałego lakieru Na koniec tego etapu położyłem tzw. lekką ceramikę za pomocą TAC System Moon Light (bajeczna aplikacja w porównaniu z twardym woskiem np. Soft Fusso99) i ostatecznie Probe wyglądał tak Na zdjęciach nie widać jeszcze drobnych poprawek jak na przykład czyszczenie lamp czy wcześniej wspomniane zaprawki. Zająłem się jeszcze felgami, ale niestety nawet pomimo moich starań są one po prostu w kiepskim stanie (lakier popękany, głębokie wżery brudu, które ciężko było doczyścić). Zrobiłem sobie również ponownie niewidzialną wycieraczkę za pomocą Fusso99, ale o tym co i jak pisałem wyżej.
Został mi jeszcze jeden temat, a mianowicie oczyszczenie podwozia i nałożenie konserwacji. Produkty już mam i podzielę się wynikami jak uda mi się za to zabrać. Na tamtą chwilę po prostu nie byłem w stanie czasowo wszystkiego zrobić.
PS Bardzo chciałem podziękować użytkownikowi Lucas, dzięki któremu dostałem poszycia zew. progów, które będą wymieniane w niedalekiej przyszłości. Lucas wysłał też mi naklejki "GT", też będę również naklejał takowe jak tylko dojdą
Ostatnio zmieniony 2021-06-01 14:43 przez Krxlion, łącznie zmieniany 1 raz.
- lucas
- Posty: 332
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Krxlion
You're welcome wrzucaj foty jak porobisz
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Krxlion
Dobra robota
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Krxlion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2018-08-29 14:42
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 - 1993r.
- Galeria: viewtopic.php?t=24792
- Lokalizacja: Lublin
Re: Krxlion
Wracam do was z małą, dzisiejszą sesją zdjęciową:
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Krxlion
Ładna sztuka
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
- Krxlion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2018-08-29 14:42
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 - 1993r.
- Galeria: viewtopic.php?t=24792
- Lokalizacja: Lublin
Re: Krxlion
Cześć wszystkim,
Po ponad półrocznej przerwie wracam z nowinkami na temat mojego Probe'a. Zająłem się wspólnie z moim znajomym mechanikiem odbudową progów w Probe i konserwacją całego podwozia. Jeden z progów był w dosyć opłakanym stanie i wymagał niezłej odbudowy niektórych elementów blaszanych, drugi natomiast był miłą niespodzianką i nie wymagał większych prac. Seria zdjęć poniżej. Widać też było, że ktoś wcześniej przykładał rękę do jednego z progów i to z całkiem niezłym skutkiem. Następnie oddałem dokładki progów do odbudowy, gdyż jedna z nich wyglądała tak. Po naprawie i lakierowaniu - znacznie lepiej. Polakierowane zostały też małe dokładki przednich zderzaków.
Z pozostałych rzeczy, to udało się znaleźć zapinki do poczków i niektóre zapięcia na nowo odtworzyć przez co boczki już nie latają w samochodzie jak chcą. Na koniec kilka fotek z odtworzonych progów i konserwacji: Na chwilę obecną chcę się zająć tylną klapą, ponieważ pod jednym z mocowań spojlera zaczęła się zbierać woda i niestety wyszedł nasz rudy przyjaciel. Dodatkowo z samego spojlera również schodzi klar i pomysł na tę chwilę jest taki, żeby zdemontować klapę oraz spojler, wszystko wyczyścić, zmatowić spojler oraz dolną część klapy i pomalować to spray'em (sam nie mam dostępu do lepszego sprzętu lakierniczego). Na koniec zdjęcie klapy z defektem.
Po ponad półrocznej przerwie wracam z nowinkami na temat mojego Probe'a. Zająłem się wspólnie z moim znajomym mechanikiem odbudową progów w Probe i konserwacją całego podwozia. Jeden z progów był w dosyć opłakanym stanie i wymagał niezłej odbudowy niektórych elementów blaszanych, drugi natomiast był miłą niespodzianką i nie wymagał większych prac. Seria zdjęć poniżej. Widać też było, że ktoś wcześniej przykładał rękę do jednego z progów i to z całkiem niezłym skutkiem. Następnie oddałem dokładki progów do odbudowy, gdyż jedna z nich wyglądała tak. Po naprawie i lakierowaniu - znacznie lepiej. Polakierowane zostały też małe dokładki przednich zderzaków.
Z pozostałych rzeczy, to udało się znaleźć zapinki do poczków i niektóre zapięcia na nowo odtworzyć przez co boczki już nie latają w samochodzie jak chcą. Na koniec kilka fotek z odtworzonych progów i konserwacji: Na chwilę obecną chcę się zająć tylną klapą, ponieważ pod jednym z mocowań spojlera zaczęła się zbierać woda i niestety wyszedł nasz rudy przyjaciel. Dodatkowo z samego spojlera również schodzi klar i pomysł na tę chwilę jest taki, żeby zdemontować klapę oraz spojler, wszystko wyczyścić, zmatowić spojler oraz dolną część klapy i pomalować to spray'em (sam nie mam dostępu do lepszego sprzętu lakierniczego). Na koniec zdjęcie klapy z defektem.