Mam u siebie taki zestaw. Spas felgi jest na styk
Pawlo1989
- Pitul27
 - Klubowicz
 - Posty: 167
 - Rejestracja: 2016-01-13 19:05
 - Samochód: Probe 1995 2.0 16v
 - Galeria: viewtopic.php?t=24565
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Re: Pawlo1989
- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 
Re: Pawlo1989
Tylko weźcie pod uwagę, że nikt nie testował tych dystansów na oponie o profilu 45 - czy to nie będzie trzeć?
			
			
									
						
							Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						- Pawlo1989
 - Posty: 245
 - Rejestracja: 2015-12-05 16:54
 - Galeria: viewtopic.php?t=23748
 
Re: Pawlo1989
Czyli dystans musi być większy przynajmniej 30mm przód 25mm tył  
			
			
									
						
							
O4L / PROBE IMMORTAL / PawloVeli'89
- Pawlo1989
 - Posty: 245
 - Rejestracja: 2015-12-05 16:54
 - Galeria: viewtopic.php?t=23748
 
Re: Pawlo1989
40- 637,2mm 45-659,7mm czyli różnica wynosi 22,5mm na średnicy
			
			
									
						
							
O4L / PROBE IMMORTAL / PawloVeli'89
- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 
Re: Pawlo1989
no powiem Ci Pawlo, że rozłożyłeś mnie tym na łopatki...
Dystans może być SZERSZY bądź WĘŻSZY, bo mówimy o jego grubości.
Zwiększenie średnicy koła szczelniej wypełni Ci nadkole. Jeśli odsadzisz koło w okolice rantu błotnika, to podczas pracy zawieszenia (tj. ruchów góra-dół), rant błotnika może ocierać o oponę.
To właśnie dlatego mówię, żebyś NIE SUGEROWAŁ się dystansami, jakie mają chłopaki, bo w przypadku opony o profilu 45 może okazać się, że będzie trzeć.
Najlepiej to empirycznie - założyć docelowe opony, zamontować na auto i pomierzyć miarką/linijką/suwmiarką/dalmierzem laserowym/centymetrem krawieckim czy patykiem ile Ci miejsca zostało.
Czy opis jest wystarczająco łopatologiczny?
					Ostatnio zmieniony 2018-09-27 10:21 przez KrecioPL, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
							Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						- Pawlo1989
 - Posty: 245
 - Rejestracja: 2015-12-05 16:54
 - Galeria: viewtopic.php?t=23748
 
Re: Pawlo1989
Teraz sprawdzałem Krecio i najmniejszy dystans jaki mogę dać to 22mm przód ale rzeczywiście opony będą na styk pod kątem błotnika, nie schowają się w nadkolu tylko będą na równo albo wyjdą minimalne poza obrys auta  
			
			
									
						
							
O4L / PROBE IMMORTAL / PawloVeli'89
- Benet
 - Posty: 471
 - Rejestracja: 2016-07-25 17:14
 - Samochód: Ford Probe 96' 2.0
 - Galeria: viewtopic.php?t=23694
 - Lokalizacja: Szczecin
 
Re: Pawlo1989
Jak wyjdą poza błotnik albo będą z nim na równi to na pewno go pogniesz na dziurach. No chyba, że zaspawasz na stałe amortyzatory albo wrzucisz jakieś sprężyny od bizona 
			
			
									
						
							Probe 96' 2.0 EURO
			
						- Pawlo1989
 - Posty: 245
 - Rejestracja: 2015-12-05 16:54
 - Galeria: viewtopic.php?t=23748
 
Re: Pawlo1989
Tylko nie kumam jednej rzeczy skoro inni na niskim zawiasie mają dystanse 30mm przód co prawda na profilu 40 ale też w felgach RX-8 i nic nie ociera o nadkola na dziurach itd  
			
			
									
						
							
O4L / PROBE IMMORTAL / PawloVeli'89
- cuba27
 - Klubowicz
 - Posty: 512
 - Rejestracja: 2012-02-12 17:47
 - Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
 - Galeria: viewtopic.php?t=19969
 - Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław
 
Re: Pawlo1989
W nawiązaniu do twojej wypowiedzi proszę o uściślenie bo widzę, że rozmawiamy o całkiem różnych rzeczach.Pawlo1989 pisze: 2018-09-27 18:15 Tylko nie kumam jednej rzeczy skoro inni na niskim zawiasie mają dystanse 30mm przód co prawda na profilu 40 ale też w felgach RX-8 i nic nie ociera o nadkola na dziurach itd![]()
1.Zmiana wysokości profilu upony zmienia jak sam zauważyłeś (brawo!) Średnicę opony.
- ocieranie o którym mówił kret wynikałoby ze zmiany średnicy koła, byłoby to ocieranie o podstawę dolnego kielicha sprężyny zawieszenia w kolumnie MacPhersona
2. Ocieranie które, wynika z dodania dystansu przeważnie występuje w wyniku zbliżenia koła do linii nadkola (wypchana koła na zewnątrz)
Hipotetycznie możesz w przypadku ocierania koła o McPherson spróbować naladowac tyle dystansu żeby wypchać koło z poza linii kielicha sprężyny. Ale to raczej abstrakcja żeby tak wypchać koło.
Co do dystansu 30mm z przodu w rexach to chyba tylko ja mam taki setup. No i u mnie jest gwint więc to już całkiem inny temat. W seryjnym zawiasie bez kątów koło raczej będzie wystawalo. U mnie mieści się w nadkolu tylko dlatego, że jest negatyw
Ps. A kto ci powiedział, że nie obcieraja? Z przodu nadkola są seryjnie zaokrąglone więc jest spoko ale z tyłu bez rolowania przy obniżeniu poniżej 30mm raczej lipa. Nikt nie jęczy, że mu obciera bo wiemy na co się decydujemy sadzając auto na ziemię jak trzeba to rolujesz klepiesz i tyle
					Ostatnio zmieniony 2018-09-27 21:03 przez cuba27, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 
Re: Pawlo1989
Mówiłem o ocieraniu o rant błotnika, a nie o dolny kielich amortyzatora.cuba27 pisze: 2018-09-27 20:57W nawiązaniu do twojej wypowiedzi proszę o uściślenie bo widzę, że rozmawiamy o całkiem różnych rzeczach.Pawlo1989 pisze: 2018-09-27 18:15 Tylko nie kumam jednej rzeczy skoro inni na niskim zawiasie mają dystanse 30mm przód co prawda na profilu 40 ale też w felgach RX-8 i nic nie ociera o nadkola na dziurach itd![]()
1.Zmiana wysokości profilu upony zmienia jak sam zauważyłeś (brawo!) Średnicę opony.
- ocieranie o którym mówił kret wynikałoby ze zmiany średnicy koła, byłoby to ocieranie o podstawę dolnego kielicha sprężyny zawieszenia w kolumnie MacPhersona
2. Ocieranie które, wynika z dodania dystansu przeważnie występuje w wyniku zbliżenia koła do linii nadkola (wypchana koła na zewnątrz)
Hipotetycznie możesz w przypadku ocierania koła o McPherson spróbować naladowac tyle dystansu żeby wypchać koło z poza linii kielicha sprężyny. Ale to raczej abstrakcja żeby tak wypchać koło.
Co do dystansu 30mm z przodu w rexach to chyba tylko ja mam taki setup. No i u mnie jest gwint więc to już całkiem inny temat. W seryjnym zawiasie bez kątów koło raczej będzie wystawalo. U mnie mieści się w nadkolu tylko dlatego, że jest negatyw
Ps. A kto ci powiedział, że nie obcieraja? Z przodu nadkola są seryjnie zaokrąglone więc jest spoko ale z tyłu bez rolowania przy obniżeniu poniżej 30mm raczej lipa. Nikt nie jęczy, że mu obciera bo wiemy na co się decydujemy sadzając auto na ziemię jak trzeba to rolujesz klepiesz i tyle
Znamy jedną osobę która jeździła na felgach od RX8, na oponach 225/45/18 i nie tarło. Niestety nie pamiętam, czy były tam dystanse. Stąd tej kwestii nie poruszałem. A nie chce mi się pytać o to.
Wg mnie nie ocierałoby o kielich amora. Zmiana średnicy koła, jak Pawlo nam policzył to 22,5mm - daje to 11,25mm na promień. Jak miałem opony 225/40/18 to przerwa do dolnego kielicha wychodziła jakieś 1,5palca (przy amorach przedliftowych) więc profil 45 by upchnął.
Cóż, świat jest taki, że do wniosków dochodzi się metodą prób i błędów - Pawlo, zakładaj profil 45! Co ma być to będzie!
					Ostatnio zmieniony 2018-09-28 12:10 przez KrecioPL, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
							Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						- Pawlo1989
 - Posty: 245
 - Rejestracja: 2015-12-05 16:54
 - Galeria: viewtopic.php?t=23748
 
Re: Pawlo1989
Też tak myślę Krecio, że 45 wejdzie ale na żyletki bez dystansu, chyba spróbuję włożyć profil 45  ewentualnie jak nie wejdzie to wtedy pomyślę nad dystansami  
			
			
									
						
							
O4L / PROBE IMMORTAL / PawloVeli'89
- Pawlo1989
 - Posty: 245
 - Rejestracja: 2015-12-05 16:54
 - Galeria: viewtopic.php?t=23748
 
- mysz
 - Klubowicz
 - Posty: 1941
 - Rejestracja: 2010-04-03 15:02
 - Galeria: viewtopic.php?t=18115
 - Lokalizacja: wwa
 
Re: PawloVeli'89
Popraw tytuł galerii- jest niezgodny z regulaminem.
			
			
									
						
							Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
			
						Jest: ST220 2005r
- Pawlo1989
 - Posty: 245
 - Rejestracja: 2015-12-05 16:54
 - Galeria: viewtopic.php?t=23748
 
- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 
Re: Pawlo1989
Nie - powinien być taki, jak Twój nick.
			
			
									
						
							Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						- Pawlo1989
 - Posty: 245
 - Rejestracja: 2015-12-05 16:54
 - Galeria: viewtopic.php?t=23748
 
- Dziki Beduin
 - Posty: 449
 - Rejestracja: 2014-08-18 21:56
 - Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
 - Galeria: viewtopic.php?t=22388
 - Lokalizacja: Sosnowiec
 
Re: Pawlo1989
Powiedziałbyś przy okazji koledze że fajny probek, ładna szara skóra itp ;D a nie tylko regulamin
- Lukasz
 - Klubowicz
 - Posty: 1311
 - Rejestracja: 2006-05-27 22:43
 - Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
 - Galeria: viewtopic.php?t=14709
 - Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
 - Kontakt:
 
Re: PawloVeli'89
Jeden i drugi powinien w straży miejskiej się zatrudnić
Ale autko ładne,to fakt
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
			
						Odgazowany
- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 
Re: Pawlo1989
Kolega Paweł nie słucha się naszych radDziki Beduin pisze: 2018-11-05 18:54Powiedziałbyś przy okazji koledze że fajny probek, ładna szara skóra itp ;D a nie tylko regulamin![]()
Nie no, błagam, wolę być nieoficjalnym obrońcą uciśnionych niż wstąpić do tych paramilitarnych oddziałów policji.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						- mysz
 - Klubowicz
 - Posty: 1941
 - Rejestracja: 2010-04-03 15:02
 - Galeria: viewtopic.php?t=18115
 - Lokalizacja: wwa
 
- Dziki Beduin
 - Posty: 449
 - Rejestracja: 2014-08-18 21:56
 - Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
 - Galeria: viewtopic.php?t=22388
 - Lokalizacja: Sosnowiec
 
Re: Pawlo1989
Świetna maszyna, naprawdę dobrze się prezentuje. Pozdrawiam!
			
			
									
						
										
						- Pawlo1989
 - Posty: 245
 - Rejestracja: 2015-12-05 16:54
 - Galeria: viewtopic.php?t=23748
 
NL 2018
Dzięki wielkie  
 staram się jak mogę, ale jeszcze duuużo rzeczy jest do zrobienia  
			
			
									
						
							
O4L / PROBE IMMORTAL / PawloVeli'89
- Pawlo1989
 - Posty: 245
 - Rejestracja: 2015-12-05 16:54
 - Galeria: viewtopic.php?t=23748
 
NL 2018
Już ponad pół roku mój probek śmiga po Holenderskich drogach i musze przyznać że spisuje się znakomicie  
  Po za normalną eksploatacją typu: płyny, olej, opony nie dzieje się z nim nic niepokojącego a z moich ostatnich obserwacji w kwesti spalania to zauważyłem że nieznacznie mniej paliwa spala tankując na holenderskich stacjach benzyne 98 
   Szczeże mówiąc słóży mi on w NL tylko do jeżdzenia do pracy a w co drógi weekend lece z kuzynem do Amsterdamu gdzie w sumie nie mam daleko od siebie  
 Od maja zrobiłęm juz ponad 7 tysięcy km i jeszcze troche zrobie po tutejszych dobrych drogach  
			
			
									
						
							
O4L / PROBE IMMORTAL / PawloVeli'89
- Pawlo1989
 - Posty: 245
 - Rejestracja: 2015-12-05 16:54
 - Galeria: viewtopic.php?t=23748
 
Nowy spojler Ducktail SS od S.H.A.R.K'a
Spojler aktualnie jest w PL muszę go zaniedlugo przetransportować do NL i zamontować  
  jak tylko będzie siedział zaraz zapodam foto  
			
							
			
									
						
							
O4L / PROBE IMMORTAL / PawloVeli'89
