Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Swieci Low Oil & ABS
- Onkel Schneider
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17 19:38
- Samochód: 2.2 GT, 1991
Swieci Low Oil & ABS
Witam,
Wczoraj zupelnie bez powodu pojawil zaswiecil mi sie komunikat o niskim cisnieniu oleju (czerwona ikonka Low Oil) i jednoczesnie pomaranczowa z informacja o problemie z ABS.
Olej jest swiezo zmieniony (kilka dni temu), poziom full. ABS dziala jak nalezy. Diody zapalaja sie i gasna bez kiedy im pasuje- dzieje sie to zarowno w czasie postoju na niskich obrotach jak i podczas jazdy. Czasem problem zniknie na 10 minut, a czasem jest non stop przez podobny czas. Podejrzewam, ze gdzies jest jakies zwarcie, ale gdzie szukac ?? Jakies pomysly ?
Wczoraj zupelnie bez powodu pojawil zaswiecil mi sie komunikat o niskim cisnieniu oleju (czerwona ikonka Low Oil) i jednoczesnie pomaranczowa z informacja o problemie z ABS.
Olej jest swiezo zmieniony (kilka dni temu), poziom full. ABS dziala jak nalezy. Diody zapalaja sie i gasna bez kiedy im pasuje- dzieje sie to zarowno w czasie postoju na niskich obrotach jak i podczas jazdy. Czasem problem zniknie na 10 minut, a czasem jest non stop przez podobny czas. Podejrzewam, ze gdzies jest jakies zwarcie, ale gdzie szukac ?? Jakies pomysly ?
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Swieci Low Oil & ABS
To typowa usterka alternatora - właśnie tak się objawia. Musisz go zregenerować. Podaje Ci złe napięcia i tym się to objawia. Poszukaj na forum - już było o tym pisane 
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Onkel Schneider
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17 19:38
- Samochód: 2.2 GT, 1991
Re: Swieci Low Oil & ABS
Dzieki za info.... problem w tym, ze alternator byl regenerowany mniej wiecej rok temu i auto przejechalo max 2500 km.... zakladam, ze da sie jakos zmierzyc napiecie generowane przez alternator - wie ktos jakich wartosci sie spodziewac ? 12V, 14V ?
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Swieci Low Oil & ABS
A czy regulator napięcia był wymieniany w nim bo on często siada w naszych alternatorach. Sam wymieniałem już ze trzy razy. Sprawdził bym też masę na wszelki wypadek. Alternator powinien dawać napięcie ok. 14 V a nawet ciut wyżej z tego co pamiętam.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Onkel Schneider
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17 19:38
- Samochód: 2.2 GT, 1991
Re: Swieci Low Oil & ABS
Nie wiem czy regulator byl wymieniany - razem z rozrusznikiem byly regenerowane w jakiejs firmie sie w tym specjalizujacej gdzies w okolicach Kłodzka.
Ja w swoim mam alternator Mitsubischi, a Ty ? - i czy wymiana tego regulatora to jakas wieksza zabawa w lutowanie czy zwykle odkrecenie paru srubek ? Zakladam, ze regulator jest wbudowany w alternator ?
Zastanawiam sie czy nie lepiej kupic zupelnie nowy alternator ale problem polega na tym, ze nie wiem jaki bo widze, ze sa dostepne do 2.2 GT z napieciem 12V i 14V - boje sie zeby czegos nie spalic jak wezme 14V i zeby nie byl za slaby jak wezme 12-stke (nie jestem w stanie sprawdzic jakie napiecie generuje moj bo chwilowo jestem poza Polska i autem zobacze sie za miesiac 2 dni przed dluzszym wyjazdem
)
https://www.auto-doc.at/autoteile/gener ... omSearch=1
Ja w swoim mam alternator Mitsubischi, a Ty ? - i czy wymiana tego regulatora to jakas wieksza zabawa w lutowanie czy zwykle odkrecenie paru srubek ? Zakladam, ze regulator jest wbudowany w alternator ?
Zastanawiam sie czy nie lepiej kupic zupelnie nowy alternator ale problem polega na tym, ze nie wiem jaki bo widze, ze sa dostepne do 2.2 GT z napieciem 12V i 14V - boje sie zeby czegos nie spalic jak wezme 14V i zeby nie byl za slaby jak wezme 12-stke (nie jestem w stanie sprawdzic jakie napiecie generuje moj bo chwilowo jestem poza Polska i autem zobacze sie za miesiac 2 dni przed dluzszym wyjazdem

https://www.auto-doc.at/autoteile/gener ... omSearch=1
Ostatnio zmieniony 2021-05-24 20:13 przez Onkel Schneider, łącznie zmieniany 1 raz.
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Swieci Low Oil & ABS
Nowe raczej nie warto kupować bo z tego co słyszę są kiepskiej jakości. Najlepiej byłoby zregenerować w dobrej firmie. Regulator oczywiście jest częścią alternatora. Chyba trzeba lutować. Orygunalny alternator w Naszych Probaskach był właśnie mitsubishi.
W tym temacie masz numery poszczególnych części jak również wygląd regulatora napięcia. Akurat wrzuciłem do 3.0
viewtopic.php?t=8458&start=25
W tym temacie masz numery poszczególnych części jak również wygląd regulatora napięcia. Akurat wrzuciłem do 3.0
viewtopic.php?t=8458&start=25
Ostatnio zmieniony 2021-05-24 22:56 przez Maxxum, łącznie zmieniany 1 raz.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Swieci Low Oil & ABS
Mogę ci sprzedać oryginalny alternator do regeneracji
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA 
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany
)
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ

Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ

- Onkel Schneider
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17 19:38
- Samochód: 2.2 GT, 1991
Re: Swieci Low Oil & ABS
Dzieki, ale kupilem juz regulator napiecia - wymiana nie powinna byc trudna. Tak jak pisalem powyzej reszta byla regenerowana rok temu i przejechalem na tym 2.5 tys km wiec nie sadze zeby cos wiecej bylo nie tak bo kontrolka od ladowania sie nie swieci. Jak cos to najwyzej kupie kompletnie nowy alternator jakiejs lepszej firmy np. Bosch.
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
- Mroofka
- Posty: 264
- Rejestracja: 2011-02-03 11:29
- Samochód: GT 91r, GT 89r.; Porsche 924,82r;
- Galeria: viewtopic.php?t=18751
- Lokalizacja: Ełk
Re: Swieci Low Oil & ABS
Zeby regulator wymienic musisz caly alternator rozebrac. Moze byc problematyczne. Potem zeby zlozyc szczotki sie blokuje cienkim bolcem od zewnatrz alternatora i po wlozeniu wirnika sie szczorki puszcza
wystarczy chcieć
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Swieci Low Oil & ABS
Pytanie do znawców probe...
Też mi mój alternator odwala - już dwa razy wyciągałem i wciąż jakieś robi sobie żarty ze mnie.
Więc tak. Regulator już wymieniałem w nim 5 lat temu i wszystko było ok wskazówka ładowania ustawia się w poziomie napięcie 13,8-13,9V. Ok miesiąca temu coś się stało bo wskazówka napięcia poszybowała na max w górę i po chwili pod M i przestał ładowac zapaliło się LowOil i ABS. Wymieniłem regulator na nowy i ładowanie było na poziomie 13,4V. Trzy dni temu znowu przestał ładować. Okazło się że styk lutowania puścił i jak ruszałem wtyczka to łączył i nie łączył...
Dziś wyjąłem jeszcze raz alternator rozebrałem polutowałem już pożądnie ten regulator i miało być niby super. Ale nie było. Po wsadzeniu alternatora nie chciał się uruchomić po odpaleniu 12,5V... Chwile pochodził, zgasiłem odpalilem i nagle jest 13,8V. Pogasiłem pododpalałem i było 13,8 wróciłem do domu wszystko pasowało.
Odpalam po obiedzie a tu znowu wskazówka pomiędzy M i R czyli ładowanie na poziomie 12,4V... I tu pytanie - czy jest jakiś element odpowiedzialny za uruchomienie tego naszego alternatora? Jest wtyczka dwupinowa ale skąd ona idzie i gdzie czy ktoś wie?
Też mi mój alternator odwala - już dwa razy wyciągałem i wciąż jakieś robi sobie żarty ze mnie.
Więc tak. Regulator już wymieniałem w nim 5 lat temu i wszystko było ok wskazówka ładowania ustawia się w poziomie napięcie 13,8-13,9V. Ok miesiąca temu coś się stało bo wskazówka napięcia poszybowała na max w górę i po chwili pod M i przestał ładowac zapaliło się LowOil i ABS. Wymieniłem regulator na nowy i ładowanie było na poziomie 13,4V. Trzy dni temu znowu przestał ładować. Okazło się że styk lutowania puścił i jak ruszałem wtyczka to łączył i nie łączył...
Dziś wyjąłem jeszcze raz alternator rozebrałem polutowałem już pożądnie ten regulator i miało być niby super. Ale nie było. Po wsadzeniu alternatora nie chciał się uruchomić po odpaleniu 12,5V... Chwile pochodził, zgasiłem odpalilem i nagle jest 13,8V. Pogasiłem pododpalałem i było 13,8 wróciłem do domu wszystko pasowało.
Odpalam po obiedzie a tu znowu wskazówka pomiędzy M i R czyli ładowanie na poziomie 12,4V... I tu pytanie - czy jest jakiś element odpowiedzialny za uruchomienie tego naszego alternatora? Jest wtyczka dwupinowa ale skąd ona idzie i gdzie czy ktoś wie?