Wilu
- Wilu
- Posty: 18
- Rejestracja: 2018-02-12 15:47
- Samochód: Probe 2.5 96'
- Lokalizacja: Niepołomice / Kraków
Wilu
Witam Panów i Panewki
Prezentuję mój nabytek z 2019 Probe II 96r, silnik KLDE Kolor..... ten ładny fioletowy
Kupiony w Wawie w komisie na ul. Ordona ( może ktoś go wtedy oglądał) oczywiście sprowadzony od starszego Pana z Niemiec ( wiem brzmi to optymistycznie ale naprawdę Pan właściciel z dokumentów urodzony 3 lata przed IIWŚ ) z przebiegiem 99tys, obecnie 120tyś
Po zakupię okazało się że samochód Długo stał jazda powrotna z Wawy do Krakowa(na czerwonych blachach) ujawniła pozapiekane hamulce i poparciałe gumy w zawieszeniu. Pozytywnym zaskoczeniem było serwisowanie auta w Aso do 2011r i rzeczywiście pokrywa się z książką mechanika jak oleje, rozrząd, pompa wody i rzeczy przy silniku jak aku,świece, kable itp. były na bierząco robione, a po otwarciu pokryw zaworów i michy jestem pewien że przebieg jest ok
W samochodzie na pierwszy ogień poszła naprawa prawej tylnej ćwiartki i końcówki progu, stłuczka parkingowa poprzednika, oraz naprawa fotela kierowcy z dziurą przy oparciu
Następnie w różnych odstępach czasowych robiłem:
*Cały remont zawieszenia, nowe wahacze przód i tył, łożyska i poduszki amorów, przewody hamulców, tarcze kotwiczne tył, łączniki gumy magla i półosi, klocki tył, zacisk tył, hamulce przód swap z MAZDY 6 dizelka, takie rzeczy jak kolumny belki itp wyczyszczone wypiaskowane i zakonserwowane
*Wymiana aparatu zapłonowego, jedyna awaria jakiej doświadczyłem
*Naprawa zapieczonej anteny, mała rzecz a cieszy
*Odświeżenie wydechu i wymiana siatki
*Felgi pomalowane proszkowo w kolor ciemny chrom+ nowe opony wielosezonowe Maxxis
*Nowy rozrząd, paski, łożyska napinaczy, kontrola pompy wody, odświeżenie rozrusznika i alternatora
*Nowa chłodnica klimatyzacji, cierpliwe czekanie przez 3 miesiące od naszych kolegów z USiA
*Odnowienie lakieru onestep, czyszczenie i konserwacja podwozia i profili zamkniętych, to na bieżąco robię żeby babcia przetrwała jak najdłużej
Pewnie o czymś zapomniałem, jak dobrze wiecie przy takich autach na okrągło coś się dłubie tak by autko cieszyło oko i ucho jak najdłużej, wspomnę że staram się probka zachować w jak najbardziej oryginalnym stanie (oczywiście oprócz hamulców, odcieniu felg i wydechu o którym wspomnę) planem jest żółta blacha i utrzymanie go w jak najlepszej kondycji
W najbliższym czasie planuję instalację nowego układu wydechowego z kwasówki, Pozdrawiam radioactive15, mieszanka turboworksa i magnaflow,
Wpadnie też zestaw skórzanych foteli, obecnie są w renowacji, a standardowo posiadam welury
Na bieżąco będę starał się wrzucać jakieś materiały, jak ktoś chciałby zobaczyć Babcię na żywo to czasami bywam na Krakowskich Klasykach Nocą w ............ Krakowie
Prezentuję mój nabytek z 2019 Probe II 96r, silnik KLDE Kolor..... ten ładny fioletowy
Kupiony w Wawie w komisie na ul. Ordona ( może ktoś go wtedy oglądał) oczywiście sprowadzony od starszego Pana z Niemiec ( wiem brzmi to optymistycznie ale naprawdę Pan właściciel z dokumentów urodzony 3 lata przed IIWŚ ) z przebiegiem 99tys, obecnie 120tyś
Po zakupię okazało się że samochód Długo stał jazda powrotna z Wawy do Krakowa(na czerwonych blachach) ujawniła pozapiekane hamulce i poparciałe gumy w zawieszeniu. Pozytywnym zaskoczeniem było serwisowanie auta w Aso do 2011r i rzeczywiście pokrywa się z książką mechanika jak oleje, rozrząd, pompa wody i rzeczy przy silniku jak aku,świece, kable itp. były na bierząco robione, a po otwarciu pokryw zaworów i michy jestem pewien że przebieg jest ok
W samochodzie na pierwszy ogień poszła naprawa prawej tylnej ćwiartki i końcówki progu, stłuczka parkingowa poprzednika, oraz naprawa fotela kierowcy z dziurą przy oparciu
Następnie w różnych odstępach czasowych robiłem:
*Cały remont zawieszenia, nowe wahacze przód i tył, łożyska i poduszki amorów, przewody hamulców, tarcze kotwiczne tył, łączniki gumy magla i półosi, klocki tył, zacisk tył, hamulce przód swap z MAZDY 6 dizelka, takie rzeczy jak kolumny belki itp wyczyszczone wypiaskowane i zakonserwowane
*Wymiana aparatu zapłonowego, jedyna awaria jakiej doświadczyłem
*Naprawa zapieczonej anteny, mała rzecz a cieszy
*Odświeżenie wydechu i wymiana siatki
*Felgi pomalowane proszkowo w kolor ciemny chrom+ nowe opony wielosezonowe Maxxis
*Nowy rozrząd, paski, łożyska napinaczy, kontrola pompy wody, odświeżenie rozrusznika i alternatora
*Nowa chłodnica klimatyzacji, cierpliwe czekanie przez 3 miesiące od naszych kolegów z USiA
*Odnowienie lakieru onestep, czyszczenie i konserwacja podwozia i profili zamkniętych, to na bieżąco robię żeby babcia przetrwała jak najdłużej
Pewnie o czymś zapomniałem, jak dobrze wiecie przy takich autach na okrągło coś się dłubie tak by autko cieszyło oko i ucho jak najdłużej, wspomnę że staram się probka zachować w jak najbardziej oryginalnym stanie (oczywiście oprócz hamulców, odcieniu felg i wydechu o którym wspomnę) planem jest żółta blacha i utrzymanie go w jak najlepszej kondycji
W najbliższym czasie planuję instalację nowego układu wydechowego z kwasówki, Pozdrawiam radioactive15, mieszanka turboworksa i magnaflow,
Wpadnie też zestaw skórzanych foteli, obecnie są w renowacji, a standardowo posiadam welury
Na bieżąco będę starał się wrzucać jakieś materiały, jak ktoś chciałby zobaczyć Babcię na żywo to czasami bywam na Krakowskich Klasykach Nocą w ............ Krakowie
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Wilu
Piękna robota no i Probe. Gratulacje
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- piotr0805
- Klubowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2018-05-03 10:34
- Samochód: Probe 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=24752
- Lokalizacja: Gnojnik/Tarnów
Re: Wilu
No no Wieliczka no to do Tarnowa się szykuj na jakiś spot
Ford Probe 2.2 GT 1992
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1996
Ford Escort 1.8 "Formule 1 Edition" 1997
Kawasaki VN1500 Vulcan 1988
Re: Wilu
Bardzo ładny
- Zolak
- Posty: 513
- Rejestracja: 2006-01-07 20:46
- Samochód: FP "97 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=8715
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wilu
Kolor najlepszy
Fajny egzemplarz, dobra robota
Felgi masz pozamieniane stronami
Pzdr
Fajny egzemplarz, dobra robota
Felgi masz pozamieniane stronami
Pzdr
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Wilu
Czego użyłeś do konserwacji podwozia?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
- Wilu
- Posty: 18
- Rejestracja: 2018-02-12 15:47
- Samochód: Probe 2.5 96'
- Lokalizacja: Niepołomice / Kraków
Re: Wilu
Do profili zamkniętych to na grubo wosk novol bursztynowy pod auto i elementy zawieszenia, do drzwi, klapy maski przezroczysty, na całe auto wchodzi mi między 8-10 puszek w aerozolu tak aby wszystkie dziury konserwacyjne i nie tylko zalać, jeśli chodzi chodzi o podwozie to tam gdzie była rdza to do gołej blachy ile się da, epoksyd w aerozolu z novola, potem czerwony tlenkowy chyba corizon z pędzla, potem baranek w aerozolu boll a na koniec poszedł noxudol 9000 z pistoletu, jak do tej pory trzyma ok (2 lata) jedynie mały wykwit wyszedł koło miejsca podnoszenia z tyłu, prawdopodobnie coś tam uderzyło. najważniejsze to dobrze przygotować
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 2019-04-28 15:31
- Samochód: Probe 2.0 95r.
- Galeria: viewtopic.php?t=25096
Re: Wilu
Nie boli Cię jeszcze głowa od wydechu?