Maxxum
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Może w okresie 3 lat Cię nie pobiję, ale gdybyśmy wzięli 10 lat to nie był bym taki pewny
Kiedyś wrzucę, ale jeszcze nie teraz
Kiedyś wrzucę, ale jeszcze nie teraz
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maxxum
żadna pasja nie jest tania, no może za wyłączeniem szachów - każdy z nas o tym wie. Ja -jeszcze mając Probe- prowadziłem excela z wydatkami na auto(pomijając paliwo i ubezpieczenie).
I szybko przestałem to uzupełniać, wolałem nie osiwieć.
I szybko przestałem to uzupełniać, wolałem nie osiwieć.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
GT-ek dostał zregenerowaną maglownicę, bo trochę mu ciekło
Nową uszczelkę pod klawiaturę zaworów.
Dostał też zregenerowane zaciski hamulcowe tył, klocki i przetoczyłem mu tarcze tył, ponieważ były jeszcze w bardzo dobrym stanie, tylko wyślizgane - bo tył wcześniej prawie nie hamował i się zeszkliły. Teraz hamuje
Dziś jeszcze wymieniłem mu kable WN - już miały od pewnego czasu małe przebicia - jak zwykle od gorącego kolektora padają co jakieś 2 lata.
Niestety okazało się że znów do roboty są podłużnice w paru miejscach i to jest pilna sprawa do zrobienia... Ach te Probaski - żeby tak miały lepszą tą blachę...
Acha - w nawiązaniu do konwersacji powyżej - pokusiłem się o podsumowanie wydatków poniesionych na GT-ka w ciągu 14 lat...
To może usiądźcie .... Wyszło 58 tys. Pln nie licząc przeglądów i ubezpieczenia
Nową uszczelkę pod klawiaturę zaworów.
Dostał też zregenerowane zaciski hamulcowe tył, klocki i przetoczyłem mu tarcze tył, ponieważ były jeszcze w bardzo dobrym stanie, tylko wyślizgane - bo tył wcześniej prawie nie hamował i się zeszkliły. Teraz hamuje
Dziś jeszcze wymieniłem mu kable WN - już miały od pewnego czasu małe przebicia - jak zwykle od gorącego kolektora padają co jakieś 2 lata.
Niestety okazało się że znów do roboty są podłużnice w paru miejscach i to jest pilna sprawa do zrobienia... Ach te Probaski - żeby tak miały lepszą tą blachę...
Acha - w nawiązaniu do konwersacji powyżej - pokusiłem się o podsumowanie wydatków poniesionych na GT-ka w ciągu 14 lat...
To może usiądźcie .... Wyszło 58 tys. Pln nie licząc przeglądów i ubezpieczenia
Ostatnio zmieniony 2019-10-11 20:30 przez Maxxum, łącznie zmieniany 3 razy.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- BomberMAX
- Posty: 413
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Maxxum
Nieźle... Ale pokaż mi drugiego takiego jak Twój Tak czy inaczej szacun!
Ostatnio zmieniony 2019-10-10 22:57 przez BomberMAX, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Swoje przejechał i nie jest to już taka perełka. Ząb czasu już go nadgryzł. W klubie jest wiele ładniejszych egzemplaży 305 tys. To nie 130 jak go kupowałem
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- BomberMAX
- Posty: 413
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Maxxum
Prawie 200tyś... Ładnie! U mnie w mieście stoi od lat na parkingu biały GT.... I niszczeje, aż żal patrzeć..... Jak byłem nastolatkiem to go widywałem, teraz od ok 7lat stoi.
Ostatnio zmieniony 2019-10-11 23:03 przez BomberMAX, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dawidjar
- Posty: 65
- Rejestracja: 2015-06-19 22:50
- Samochód: Probe F2T '92
- Galeria: viewtopic.php?t=23895
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Maxxum
No gdyby nie ta blacha to...Maxxum pisze: ↑2019-10-09 21:23 GT-ek dostał zregenerowaną maglownicę, bo trochę mu ciekło
Nową uszczelkę pod klawiaturę zaworów.
Dostał też zregenerowane zaciski hamulcowe tył, klocki i przetoczyłem mu tarcze tył, ponieważ były jeszcze w bardzo dobrym stanie, tylko wyślizgane - bo tył wcześniej prawie nie hamował i się zeszkliły. Teraz hamuje
Dziś jeszcze wymieniłem mu kable WN - już miały od pewnego czasu małe przebicia - jak zwykle od gorącego kolektora padają co jakieś 2 lata.
Niestety okazało się że znów do roboty są podłużnice w paru miejscach i to jest pilna sprawa do zrobienia... Ach te Probaski - żeby tak miały lepszą tą blachę...
Acha - w nawiązaniu do konwersacji powyżej - pokusiłem się o podsumowanie wydatków poniesionych na GT-ka w ciągu 14 lat...
To może usiądźcie .... Wyszło 58 tys. Pln nie licząc przeglądów i ubezpieczenia
Ale w Twoich rękach to im chyba nic nie straszne
PS. jakiej firmy kable kupujesz? Mi przy LPG to trzymają jeden sezon
Ostatnio zmieniony 2020-03-25 12:52 przez Dawidjar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Kable kupuję ngk. Boscha kiedyś mi wytrzymały chyba pół roku
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Dawidjar
- Posty: 65
- Rejestracja: 2015-06-19 22:50
- Samochód: Probe F2T '92
- Galeria: viewtopic.php?t=23895
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Może pomóc. Generalnie to właśnie głównie temperatura od kolektora Nam je wykańcza
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Lukas007
- Klubowicz
- Posty: 579
- Rejestracja: 2009-05-22 20:24
- Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
- Galeria: viewtopic.php?t=15945
- Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
- Kontakt:
Re: Maxxum
Osłony termiczne na przewody (~ 15cm) + odwrócenie mocowań przewodów (klawiatura) do góry, tak, żeby oddalić kable od kolektora
Ostatnio zmieniony 2020-03-26 08:22 przez Lukas007, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Korzystając wczoraj z pogody - przepłukałem probaski i wystawiłem do suszenia.
A jak znajdę czas - to zamienię GT-kowi koła na letnie
A jak znajdę czas - to zamienię GT-kowi koła na letnie
Ostatnio zmieniony 2020-05-05 11:42 przez Maxxum, łącznie zmieniany 1 raz.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- lucas
- Posty: 332
- Rejestracja: 2019-01-16 19:41
- Samochód: Ford Probe '95 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=25155
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Maxxum
Klasa Genialnie się prezentują!
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10623
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Maxxum
He, to jest dobry fotograf. Na zdjęciu z trawą wyglądają jakby stały na pięknej łące, a naprawdę to Polbruk wokół
Re: Maxxum
Narodowo biało-czerwono
Biały miecz
Biały miecz
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Dzięki za dobre słowo
Przez tę całą zawieruchę - żadko oststnio mają okazję pobrykać, więc przynajmniej niech się popasą na kostce cz tam trawie
Przez tę całą zawieruchę - żadko oststnio mają okazję pobrykać, więc przynajmniej niech się popasą na kostce cz tam trawie
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
No cóż - Mój Probe 2.2 GT jest jak mój pies - stary, ma duży przebieg ale jak trzeba to jeszcze śmiga jak młody "źróbek" i ciągle się podoba
A żeby mu to ułatwić - tzn. - Probkowi; wymieniłem mu kilka elementów tj:
- chłodnicę wody, rozrząd (rolkę prowadzącą, napinającą, pompę wody, pasek rozrządu), filtry oleju i powietrza, pasek napędu alternatora.
Probe dostał też nowe oryginalne tarcze i klocki ATE na przód - żeby go można było wyhamować jak się za bardzo rozpędzi
Przy okazji również łączniki stabilizatora, żeby mu kości tzn. ... zawieszenie nie skrzypiało
Ps. W sklepie w Tarnowie dostałem tylko łączniki stabilizatora i filtr powietrza - resztę musiałem zamawiać w Internecie
Zdjęcia i kody w F.A.Q w temacie "kody części do I-szej generacji"
EDIT:
GT-ek dostał na zimę oponki Kleber Krisalp HP3 195/65R15 91H.
Natomiast Lx wczoraj czyli 2 grudnia wyposażył się w nowy akumulator Centra Future Carbon Boost 2.0 64Ah 640 A. Niestety poprzedni akumulatorek przez nieuwagę został kompletnie rozładowany i zasiarczył się prawdopodobnie.
A żeby mu to ułatwić - tzn. - Probkowi; wymieniłem mu kilka elementów tj:
- chłodnicę wody, rozrząd (rolkę prowadzącą, napinającą, pompę wody, pasek rozrządu), filtry oleju i powietrza, pasek napędu alternatora.
Probe dostał też nowe oryginalne tarcze i klocki ATE na przód - żeby go można było wyhamować jak się za bardzo rozpędzi
Przy okazji również łączniki stabilizatora, żeby mu kości tzn. ... zawieszenie nie skrzypiało
Ps. W sklepie w Tarnowie dostałem tylko łączniki stabilizatora i filtr powietrza - resztę musiałem zamawiać w Internecie
Zdjęcia i kody w F.A.Q w temacie "kody części do I-szej generacji"
EDIT:
GT-ek dostał na zimę oponki Kleber Krisalp HP3 195/65R15 91H.
Natomiast Lx wczoraj czyli 2 grudnia wyposażył się w nowy akumulator Centra Future Carbon Boost 2.0 64Ah 640 A. Niestety poprzedni akumulatorek przez nieuwagę został kompletnie rozładowany i zasiarczył się prawdopodobnie.
Ostatnio zmieniony 2020-12-03 17:28 przez Maxxum, łącznie zmieniany 2 razy.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
No cóż - skoro na zimę dostał oponki, to i na lato mu się już należały
Poprzednie się zużyły więc zakupiłem mu właśnie w Oponeo Uniroyale RainExpert 3 205/60 R15 91 H. Produkcja 02.2021
Poprzednie się zużyły więc zakupiłem mu właśnie w Oponeo Uniroyale RainExpert 3 205/60 R15 91 H. Produkcja 02.2021
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Dziki Beduin
- Posty: 449
- Rejestracja: 2014-08-18 21:56
- Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=22388
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Maxxum
Ładniutkie kapcie
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Jako że LX ciągle narzekał że GT-ek dostał nowe opony a On ma stare i wielosezonówki - no to w przypływie dobroci zakupiłem mu Uniroyale RainExpert 5 205/60 R15 91H
Jak przyjechały - były jeszcze ciepłe. Dostarczone w pierwszym tygodniu marca a wyprodukowane w 4 tygodniu lutego T się na"Nówki sztuki"
Jak przyjechały - były jeszcze ciepłe. Dostarczone w pierwszym tygodniu marca a wyprodukowane w 4 tygodniu lutego T się na"Nówki sztuki"
Ostatnio zmieniony 2022-03-16 19:53 przez Maxxum, łącznie zmieniany 1 raz.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- BomberMAX
- Posty: 413
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Maxxum
Super, konkret oponki
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: Maxxum
Mnie zastanawia tylko wybór Rainsportów czyli opon typowo na deszcz do LXa, którym pewnie w złą pogodę nie wyjeżdżasz
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Troche racji w tym jest co piszesz, ale cena była dobra i bieżnik mi się podobał a jakby trzeba byłoby przypadkiem w zimę wyjechać to zawsze się będą dobrze w śnieg wgryzały
Poza tym - nowe sprężyny na przodzie tak siedzą że się jeździ bardzo twardo więc bieżnik z dużym mięsiwem się przyda i będzie wygodniej.
Zawsze kupowałem opony które dobrze się sprawują na deszczu. Bo miałem kiedyś taką sytuację że wpadłem w aquaplaning na autostradzie i nie było wesoło
Poza tym - nowe sprężyny na przodzie tak siedzą że się jeździ bardzo twardo więc bieżnik z dużym mięsiwem się przyda i będzie wygodniej.
Zawsze kupowałem opony które dobrze się sprawują na deszczu. Bo miałem kiedyś taką sytuację że wpadłem w aquaplaning na autostradzie i nie było wesoło
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Maxxum
Ok. Mała aktualizacja.
GT-k się ostatnio zagotował - na szczęście zaraz stanąłem więc szkód dużych nie ma.
Przyczyną okazał się przetarty/przegryziony kabelek doprowadzający prąd do wentylatora - zlokalizowałem - naprawiłem.
Następnie przestała działać dmuchawa, ale sprawdziłem że regulacja zawieszenia też nie działa - czyli już było wiadomo, że to coś z przekaźnikiem przy akumulatorze - rozebrałem go, przeczyściłem wszystkie styki w nim i w kostce i już wszystko działa ponownie
Przy okazji pośpieszyłem się i kupiłem termostat do GT-ka bo myślałem że to on jest winny. Ale jak to mówią - jeść nie woła - coraz trudniej części kupić więc niech leży
Lx czeka na malowanko lewego tylnego błotnika bo farba postanowiła się przy 40 st. w korku na autostradzie zmarszczyć przy wlewie paliwa i odpadła sobie
No i trzeba naprawić zderzak z przodu u dołu bo krawężniki w Polsce są wyjątkowo wysokie - a Lx - wyjątkowo niski Probas umówiony z lakiernikiem na koniec miesiąca.
GT-k się ostatnio zagotował - na szczęście zaraz stanąłem więc szkód dużych nie ma.
Przyczyną okazał się przetarty/przegryziony kabelek doprowadzający prąd do wentylatora - zlokalizowałem - naprawiłem.
Następnie przestała działać dmuchawa, ale sprawdziłem że regulacja zawieszenia też nie działa - czyli już było wiadomo, że to coś z przekaźnikiem przy akumulatorze - rozebrałem go, przeczyściłem wszystkie styki w nim i w kostce i już wszystko działa ponownie
Przy okazji pośpieszyłem się i kupiłem termostat do GT-ka bo myślałem że to on jest winny. Ale jak to mówią - jeść nie woła - coraz trudniej części kupić więc niech leży
Lx czeka na malowanko lewego tylnego błotnika bo farba postanowiła się przy 40 st. w korku na autostradzie zmarszczyć przy wlewie paliwa i odpadła sobie
No i trzeba naprawić zderzak z przodu u dołu bo krawężniki w Polsce są wyjątkowo wysokie - a Lx - wyjątkowo niski Probas umówiony z lakiernikiem na koniec miesiąca.
Ostatnio zmieniony 2022-05-18 21:07 przez Maxxum, łącznie zmieniany 1 raz.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- BomberMAX
- Posty: 413
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Maxxum
Jak poszło u lakiernika?