Dobór kabli do wzmacniacza
Dobór kabli do wzmacniacza
Czy ktos wie jak dobrac wlasciwy przekroj przewodu pluswego do mocy wzmacniacza ( mam dwa wzmacniacze 800W i 360W), na allegro sa dostepne gotowe zestawy ale wydaja mi sie troche kiepskie.
Druga sprawa czy mozecie mi poradzic jakiej pojemnosci kondensator zastosowac do tej mocy wzmacniaczy ( jak sie dobiera takie parametry)
Druga sprawa czy mozecie mi poradzic jakiej pojemnosci kondensator zastosowac do tej mocy wzmacniaczy ( jak sie dobiera takie parametry)
Probe 95' 2,0 16V
Kondensator do ładowawczy minimum 1 Farad, a jeśli chodzi
o przewody zasilające + ciągniesz z akumulatora do rozdzielacza
prądu a minus jak najkrótszym odcinkiem,
a co do przewodów zastosuj przewód linkowy od spawarki
przekrój ok. 5 mm. na długość 10 m. im więcej metrów tym
grubszy przewód linkowy dajesz, to wszystko kupisz
w każdej hurtowni elektrycznej, nie przepłacając za to
P.S. Ger ma 1,5 KW, w muzyce (więc nie ma bagażnika nawet ramka
fajek się nie zmieści)
w PROBIE miałam 2 KW i szyby się odklejały.

o przewody zasilające + ciągniesz z akumulatora do rozdzielacza
prądu a minus jak najkrótszym odcinkiem,
a co do przewodów zastosuj przewód linkowy od spawarki
przekrój ok. 5 mm. na długość 10 m. im więcej metrów tym
grubszy przewód linkowy dajesz, to wszystko kupisz
w każdej hurtowni elektrycznej, nie przepłacając za to

P.S. Ger ma 1,5 KW, w muzyce (więc nie ma bagażnika nawet ramka
fajek się nie zmieści)
w PROBIE miałam 2 KW i szyby się odklejały.


Będziesz Miał Wygody
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Przewod linkowy?? jaks nowa teoria??
kabelek + do pieca jak najgrubszy wtedy sa najmniejsze straty,
co do kondensatora to polecam bardzo dobra inwestycja,nie rozladowuje tak akumulatora,sprzet nie przygasa a co najwazniejsze nie tracisz napiecia przy duzym basie.
P.S. Ger co masz ciekawego bo z mila checia bym porownal twoje graidlo
kabelek + do pieca jak najgrubszy wtedy sa najmniejsze straty,
co do kondensatora to polecam bardzo dobra inwestycja,nie rozladowuje tak akumulatora,sprzet nie przygasa a co najwazniejsze nie tracisz napiecia przy duzym basie.
P.S. Ger co masz ciekawego bo z mila checia bym porownal twoje graidlo


- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Dzieki za podpowiedzi chlopaki, pomalu kompletuje sobie sprzet. Narazie mam tube pionka na glosniku 30cm (304 c), do przodu pionki TS-E1690, na tyl w miejsce seyjnych mam kupione magnaty traweller 3200 M, no i te dwa wzmaki o ktorych wczesniej pisalem. Chcialbym jeszcze dokupic maty bitumiczne no i kondensator, ale nie wiem czy jest sens zakupienia kabli glosnikowych z miedzi beztlenowej, czy poprostu lepiej kupic zwykle miedziane tle ze grubsze.
Probe 95' 2,0 16V
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ja osobiście doradziłbym Ci kable z miedzi beztlenowej. Takie zawsze powinno się stosować w dobrym audio. Nie masz pojęcia jak można spaprać cały zestaw gównianymi kablami. Wprawdzie testy porównawcze robiłem kiedyś na domowym audio sprzęcie ale przecież w CarAudio powinno być nie inaczej. Różnica jest słyszalna na ucho nawet pomiędzy różnymi kablami z miedzi beztlenowej. Oczywiście trzeba do tematru podejść zdroworozsądkowo, żeby kable nie kosztowały drugie tyle co reszta sprzetu. 

Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
No i niestety nie zgodzę się, bo z tego co pamiętam z lekcji to im większa średnica drutu to mniejsze straty. 

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
No dobra chłopaki, ale jak wy wsadzacie głośniki na tył ( w miejsce orginalnych? ) ja musiałem chlastać blachę i wiercić dziury, niby nie problem... ale za to znalazł się inny. Jak wywaliłem tą gumę do seryjnych głośników i władowałem glośniki bez niej, to teraz wibracje rozchodzą sie po całym tyle i wszytko brzęczy, a poza tym jest taki dziwny pogłos. Może jakieś obudowy, coś? Czy jak... bass mam w bagażniku,a wolałbym, żeby nie szedł w miejsca w których zwykle nie słucham muzyki 

Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
No więc co do kabla, to jest to splot kilku drutów o określonej średnicy.pelot pisze:
Drucie?? szukasz dziury w całym?? bo nie rozumiem
Jak znajdę ten wzór na straty mocy podczas przesyłu to wrzucę.
A pamiętam o tym tylko dlatego że nauczyciel jako ciekawostkę podał, że drut doprowadzający sygnał do nadajników radiowych miał średnicę ponad 1m właśnie ze względu na straty.

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
OJJJ to zwykłe czepialstwo
rozmawialiśmy na temat taniego okablowania autka !!! a ty nam wyjeżdżasz z jakąś dziwną i niepotrzebną teorią ?!
A co do kabla to jeszcze raz powtarzam że mam kable od SPAWARKI !!!
są tanie i zdały mi egzamin (a co do czepialstwa to jego konstrukcja składa się z drobniejszych drucików!!! czyli linka !!!)
Zresztą nikt nikomu nie nakazuje na siłę montować okablowanie tak jak ja to zrobiłem

A co do kabla to jeszcze raz powtarzam że mam kable od SPAWARKI !!!
są tanie i zdały mi egzamin (a co do czepialstwa to jego konstrukcja składa się z drobniejszych drucików!!! czyli linka !!!)
Zresztą nikt nikomu nie nakazuje na siłę montować okablowanie tak jak ja to zrobiłem

Będziesz Miał Wygody
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Nie mierzyłem przekroju ale na oko wewnętrzna warstwa (LINKA) ma jakieś 10 mm
a gdzie je można kupić?
- W każdej hurtowni elektrycznej (Pelot polecam tą niedaleko Podkowy leśnej)
Ile za metr?
-nie pamiętam ale bardzo tanio w porównaniu co do kabli tych w przeźroczystej obwódce
-płaci się za wygląd!!! A co mi z wyglądu skoro puszczam nim tylko zasilanie z akumulatora...
(przy tym przekroju polecam od razu zakupić rozetkę
)) )
a gdzie je można kupić?
- W każdej hurtowni elektrycznej (Pelot polecam tą niedaleko Podkowy leśnej)
Ile za metr?
-nie pamiętam ale bardzo tanio w porównaniu co do kabli tych w przeźroczystej obwódce
-płaci się za wygląd!!! A co mi z wyglądu skoro puszczam nim tylko zasilanie z akumulatora...
(przy tym przekroju polecam od razu zakupić rozetkę

Będziesz Miał Wygody
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Dlatego trzeba zakupić rozetkę jak i końcówki do kabla
Kabelek jest naprawdę super jest bardzo elastyczny i
posiada wiele cienkich drucików w splocie
ja go zastosowałem do pociągnięcia napięcia z akumulatora na tył samochodu (bagażnik)
Efekt był taki że piecyki w probasku nawet nie potrzebowały kondensatora
A skutek uboczny tego kabla był taki że światła w samochodzie przygasały
więc strat żadnych nie było
Kabelek jest naprawdę super jest bardzo elastyczny i
posiada wiele cienkich drucików w splocie
ja go zastosowałem do pociągnięcia napięcia z akumulatora na tył samochodu (bagażnik)
Efekt był taki że piecyki w probasku nawet nie potrzebowały kondensatora
A skutek uboczny tego kabla był taki że światła w samochodzie przygasały
więc strat żadnych nie było

Będziesz Miał Wygody
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa