Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
czym skleić...czym?...help!!!
czym skleić...czym?...help!!!
Ułamany mam boczny kurek wlewu płynu chłodniczego razem z kawałkiem rurki plastikowej . Co polecacie do sklejenia tego ustrojstwa Myślę o zespawaniu tego plastiku, ale w tej chwili w grę wchodzi tylko klejenie. Może ktoś miał podobny problem i poleci jakiś porządny klej z własnego doświadczenia
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Dokładnie...tak jak spawanie aluminium czy żeliwa. Też byłem tą informacją zaskoczony. Gościu wytłumaczył mi, że jest to klejenie za pomocą wysokiej temperatury. Cholera wie ile w tym prawdy dlatego też pytam czym ewentualnie można to skleićSqad pisze:Spawanie.... Plastiku ..... hmmmm
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
samemu ciężko pospawać plastik. z tego co się orientuję nie wystarczy nadtopić obu części i ich ze sobą połączyć. tak jak przy spawaniu metalu np. migomatem wysuwa się drut i to on "skleja" elementy, tak przy spawaniu plastiku wykapuje ciekły plastik. nie jestem pewien czy to jest dokładnie tak ale kiedyś coś mi się o uszy obiło.
pozdro
pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok
Co do spawania to szczegóły poznam w sobotę (praca,praca i jeszcze raz praca), a do tego czasu postaram się to porządnie skleić . Myślałem również o poxilinie, ale .... + mieszanka uniwersalna w postaci uszczelnienia silikonem wysokotemperaturowym (czerwony) + specjalna taśma uszczelniająca. Może ktoś z Was testował podobny patent Myślę, że powinno trzymać
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
dokładnie o to mi chodziłoMiH pisze:Oni mają do tego po prostu palnik i tak jakby drut plastikowy - topik który służy za spoiwo.
Sqad przecież ja nie chciałem opisywać dokładnie jak się spawa migomatem bo to tylko był przykład tego że plastik spawa się podobnie. przy spawaniu plastiku tak samo trzeba dobrać temperaturę do grubości i wytrzymałości materiału bo przecież np. zderzaka nie pospawasz tak samo jak zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy - to chyba oczywiste.
pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok
Często zachodzi potrzeba sklejenia jakiegoś niedużego plastiku przenoszącego spore siły. To taki mój patent, jeżeli spoina musi mocno trzymać, a nie wyglądać : Nawiercam miniaturową wiertarką otworki wzdłuż pęknięcia, przewlekam igłą nitkę która przejmie obciążenie łączenia, zalewam szew klejem i gotowe.
Najmocniejszy i odporny na chemię klej to długoschnący(24h) distal
Najmocniejszy i odporny na chemię klej to długoschnący(24h) distal
IIgen. 2,5 GT, USA-black
DOKŁADNIE...Ja już miałem taką sytuację....Musiałem dać do pospawania nagrzewnicę z Fiata Ducato ( mój służbowy) i Pan wyjaśnił mi to tak:Sqad pisze:Spawanie.... Plastiku ..... hmmmm
Jest to spawanie Drutem vinidurowym i polega na takiej samej zasadzie jak zwkłe spawanie...Palnik i Drut w ręku...po zespawaniu TRZYMA ŻE NIC NIE JEST W STANIE TEGO ODERWAĆ....
POLECAM....
Znam taki warsztat w Touniu ...jakby co...
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Niekoniecznie...bo te składniki mam zawsze na stanie więc wydatek zerowy, a rozwiązanie jest tymczasowe. Wczoraj kleiłem i trzyma zobaczymy po jeździe testowej wieczorkiem po upływie 24h.OLEY pisze:Szczerze mówiąc to:
poxilina + mieszanka uniwersalna w postaci uszczelnienia silikonem wysokotemperaturowym + specjalna taśma uszczelniająca
no to chyba wyjdzie drożej niż danie do pospawania plastikarzowi
Prawda?
W przeciwnym wypadku dojazd do spawacza i jazda z palnikiem
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Trzyma Pany jak cholera ; dzisiaj po pracy czeka mnie kilkadziesiąt km jazdy więc przetestuję w praktyce...mam nadzieję, że obejdzie się bez pchania
Dzięki Cynki za wykład i pouczającą lekturę. Jak będę w przyszłości u spawacza plastiku będę miał ,,materiał poruwnawczy" jak powinno być spawanie przeprowadzone fachowo
Życzę wszystkim udanego weekendu
Dzięki Cynki za wykład i pouczającą lekturę. Jak będę w przyszłości u spawacza plastiku będę miał ,,materiał poruwnawczy" jak powinno być spawanie przeprowadzone fachowo
Życzę wszystkim udanego weekendu
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
...odgrzebuję temat bo może komuś się przyda
W sobotę moja prowizorka się poddała, ale dzielnie mi służyła...prawie 1,5 roku. Trochę mi wstyd, że tyle czasu nie skleiłem tego u fachowca ale zarazem jestem dumny, że mój patent tyle wytrzymał. Dzisiaj zawiozłem chłodnicę do fachmana, aby tą plastikową rurkę od wlewu płynu chłodniczego porządnie skleił i oczywiście sprawdził szczelność całej chłodnicy Koszt całej operacji 25zł. Zainteresowanym podaję namiary: ,,Usługi spawalnicze tworzyw sztucznych" Zielona Góra, ul. Orzechowa 2, tel. 0-68 325 65 94 (na Chynowie naprzeciw giełdy samochodowej)
W sobotę moja prowizorka się poddała, ale dzielnie mi służyła...prawie 1,5 roku. Trochę mi wstyd, że tyle czasu nie skleiłem tego u fachowca ale zarazem jestem dumny, że mój patent tyle wytrzymał. Dzisiaj zawiozłem chłodnicę do fachmana, aby tą plastikową rurkę od wlewu płynu chłodniczego porządnie skleił i oczywiście sprawdził szczelność całej chłodnicy Koszt całej operacji 25zł. Zainteresowanym podaję namiary: ,,Usługi spawalnicze tworzyw sztucznych" Zielona Góra, ul. Orzechowa 2, tel. 0-68 325 65 94 (na Chynowie naprzeciw giełdy samochodowej)
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
- kosmita
- Posty: 282
- Rejestracja: 2006-02-03 15:38
- Galeria: viewtopic.php?t=8651
- Lokalizacja: Lubin
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Ja polecam klej do twardych plastików TECHNIKOL sprawdzaliśmy jest bardzo wytrzymały. A co do klejenia metalu aluminium i innych to dwuskładnikowy technikol płynny metal się zwie. Sprzedaje to do warsztatów samochodowych i mechanicy sobie go chwalą u mnie w sklepie jakieś 10 złociszy. Wiadomo jak spaw to spaw ale czasem nie ma możliwości i zostaje tylko klejenie.