Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

problemy z obrotomierzem na wolnych obrotach

Jacek
Posty: 17
Rejestracja: 2004-12-05 20:08

problemy z obrotomierzem na wolnych obrotach

Post autor: Jacek »

mam problem na wolnych obrotach skacze obrotomierz i gaśnie silnik. Moj Probe 2 ma silnik 2.0 16v. Pomóżcie
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

moim skromnym zdaniem to nie jest wina obrotomierza bo on tylko wskazuje jakie są obroty i nie ma na nie wpływu. o ile wiem to sonda lambda może być tego przyczyną (skakania obrotów) więc najlepiej sprawdź kody błędów

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Gość

Post autor: Gość »

W pierwszej kolejności kable i świece jest teraz sporo wilgoci i kable troche
strajkują jak mają przebicia.

Jeszcze filtr powietrza i przepływomierz należy sprawdzić.

Na samym końcu sonde lambda i tyle nic innege teraz nie przychodzi mi do
głowy
Damian
Posty: 58
Rejestracja: 2004-09-18 15:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Damian »

Miałem to samo ze swoim 2.0 Sprawdziłem chyba wszystko i okazało się że, zbyt mało płynu w chłodnicy :shock: (z tym płynem to wyczytałem gdzieś na forum).
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Tak Damian - płyn może być przyczyną gaśnięcia. Mianowicie autossanie jest przy przepustnicy - czyli wysoko. Jak jest mało płynu chłodniczego nie dociera on tam i efekt jest taki że autossanie się wyłącza. Co za tym idzie silnik zdycha... Dzieje się tak tylko przez pierwsze 10 minut od uruchomienia silnika. Jak nabierze temp. pracy wszio działa ok.

W tym wypadku oprócz płynu sprawdziłbym czy nie bierze gdzieś lewego powietrza. To najprawdopodbniejsza przyczyna.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Panowie, co się dzieje z naszymi silniczkami 2.0. :?: Po rejestracji na forum przejrzałem chyba wszystkie posty na temat falowania obrotów, gaśnięciu na wolnych obrotach itd. i spora ilość problemów dotyczy silnika FS 2.0 16V. Ja po przełożeniu silniczna w mojej dwójeczce 2.0 1994 r. mam problemy nazwę tą podawaniem paliwa bo sam tak naprawdę jeszcze nie wiem (temat postu paliwko w cylindrach). Po zawężeniu problemu przez MiHa do kilku najbardziej prawdopodobnych przyczyn sprawdziłem prawie wszystko. Jeszcze raz dzięki MiH za serwisówkę! I nie obejdzie się jednak bez podłączenia kompa i sprawdzeniu błędów. Jutro przyjeżdża sprawdzony gość, który mi to wszystko sprawdzi. Myślę jednak pozytywnie. Pozdrawiam!!! :D
Zbyszek
Posty: 8
Rejestracja: 2004-11-03 20:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Zbyszek »

Witam
Miałem takie same objawy w moim Probe 2l .16V.Objawy były takie:problem z zapalaniem co jakiś czas , silnik gasł samoczynnie , nierówne obroty na obrotomierzu .Samodiagnoza nic niewykazała,po podłączeniu do komputera okazało się że jest uszkodzony komputer w samochodzie.Miał uszkodzone kondensatory elektrolityczne i to było przyczyną podawania fałszywego sygnału na aparat zapłonowy i wtryski.
Archi
Posty: 26
Rejestracja: 2005-01-22 17:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Tarnów

Mam podobny problem.

Post autor: Archi »

Mam podobny problem. To chodzi o płyn do chłodnic tylko że ja mam małą dziurke w przewodzie i pomalutku mi ubywa płynu zostawiając przy tym niewielką plamę na ziemi. Pytałem już mechanika i potwierdził mnie w tym że problem z obrotami jest spowodowany brakiem płynu w chłodnicy. W poniedziałek jade usunąć problem. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Na wolnych nie równo chodzi:)
Czasem na wolnych zgaśnie:)
Czasem gaśnie przy normalnej jeździe:)

Widze że to standard!! Wiemy co to konkretnie? Płyn czy komputer?
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Archi
Posty: 26
Rejestracja: 2005-01-22 17:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Archi »

Tak jak napisałem wczesniej byłem u mechanika i co sie okazało? Okazało sie ze to nie malutki przeciek tylko peknięta pompa wodna i to powodowało całe to zamieszanie z obrotami. Sama pompa tak dla informacji kosztowała 250zl. Teraz jest wszystko w porządku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”