Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.
regulacja wspomagania
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
regulacja wspomagania
czy w Probe istnieje mozliwość regulacji wspomagania układu kierowniczego? Chodzi mi o to, bo mam odczucie , że w porównaniu z innymi autami w moim Probe ciężko jest obrócić kierownicę na postoju "jednym palcem", a np. w Audi da się to zrobić bez problemu . Faktem jest , że w probe sa potężniejsze opony i to (chyba) może mieć wpływ na łatwość poruszania kierownica? ER
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Re: regulacja wspomagania
Sprawdz sobie uklad wspomagania. Ja w swoim mogę obrócić kierownicę językiem. Chyba, bo jeszcze tak nie próbowałemEasy Rider pisze: w moim Probe ciężko jest obrócić kierownicę na postoju "jednym palcem"

- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nic mi nie wiadomo o regulacji, w TSP nie znalazłem nawet wzmianki o jakiejkolwiek elektronice z tym związanej.
Gdzieś w sieci znalazłem za to info że nie należy kręcić kołami gdy auto stoi w miejscu bo siły działające są ogromne i coś tam się szybciej zużywa, rzeczywiście jeśli spróbujecie obrócić koła przy wyłączonym silniku to się przekonacie że bynajmniej nie jest to proste...
Gdzieś w sieci znalazłem za to info że nie należy kręcić kołami gdy auto stoi w miejscu bo siły działające są ogromne i coś tam się szybciej zużywa, rzeczywiście jeśli spróbujecie obrócić koła przy wyłączonym silniku to się przekonacie że bynajmniej nie jest to proste...
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Ten opor zwiazany z kreceniem podczas wylaczonego silnika stawia olej ktory znajduje sie w przekladni kierowniczej.
Jesli kiedykolwiek stracicie pasek od wspomagania nalezy spuscic olej z przekladni by nie rozsypaly sie elementy ktore sa pomiedzy kierwnica a przekladnia bez oleju w tym przypadku kreci sie duzo latwiej.
Oczywiscie nie bedzie to tak lekko szlo jak w samochodzie ze wspomaganiem ale bedzie podobnie do aut w ktorych nie jest montowane wspomaganie.
Jesli kiedykolwiek stracicie pasek od wspomagania nalezy spuscic olej z przekladni by nie rozsypaly sie elementy ktore sa pomiedzy kierwnica a przekladnia bez oleju w tym przypadku kreci sie duzo latwiej.
Oczywiscie nie bedzie to tak lekko szlo jak w samochodzie ze wspomaganiem ale bedzie podobnie do aut w ktorych nie jest montowane wspomaganie.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Redline D4ATF Synthetic
ATF Dexron-II or M-III
Wygląda na to że potrzeba około 2l oleju i wymiana polega na tym że się odsysa stary z zasobnika, leje nowy , włącza silnik aby się stary z nowym wymieszał i znowu się odsysa i wlewa nowy, i tak do wyczerpania tych 2l.
Nie jestem pewien tej metody więc lepiej skonsultuj to z kimś kto się zna.
P.S.
Pytanie za 100 punktów, gdzie w Polsce można kupić olej firmy Redline ?
( do skrzyni ręcznej wchodzi 2.7l oleju Redline MT90 75w90 GL-4 )
ATF Dexron-II or M-III
Wygląda na to że potrzeba około 2l oleju i wymiana polega na tym że się odsysa stary z zasobnika, leje nowy , włącza silnik aby się stary z nowym wymieszał i znowu się odsysa i wlewa nowy, i tak do wyczerpania tych 2l.
Nie jestem pewien tej metody więc lepiej skonsultuj to z kimś kto się zna.
P.S.
Pytanie za 100 punktów, gdzie w Polsce można kupić olej firmy Redline ?
( do skrzyni ręcznej wchodzi 2.7l oleju Redline MT90 75w90 GL-4 )
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Jesli slyszysz zgrzyt, to piersza czynnoscia jest odpowietrzenie ukladu. Jesli zagladajac do wlewu oleju spomagania (po wyjeciu filtra) widzisz piane - zapowietrzony jest uklad. Nie ma piany - wiekszy problem. Zakladam, ze nie ma wyciekow oleju. Nalezy sprawdzic, czy przewod (cholerny lamaniec - naprawa tylko w dobrym zakladzie, inaczej ze 200zl na szrocie) nie ma pekniec w oslonie od przegrzewania. Wysoka temperatura oleju oslabia jego wlasciwosci, no i calego ukladu. W wyniku tego moze dojsc tez do zatarcia pompy wspomagania, co obniza cisnienie w przewodach i spadek sily wspomagania.
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów