Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

V6 i tłumik basowy.

Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

Serwus
W Nany probie robiłem cały układ wydechowy od początku do końca nie ruszając niestety kolektorów wydechowych.

Trzeba zacząć od tego, żę w tym V6 sa tragiczne kolektory i jeśli idziemy w osiągi to tzeba od nich zacząć. Koszt ściągnięcia pięknych kolektorków ze złączkami i elastycznym łącznikiem to 1500 pln.
Sportowy katalizator to koszt około 350 pln. Mam na myśli kata z metalowym srodkiem po prostu.
Ten układ co robiliśmy działał nieźle i auto fajnie na 400 jechało, ale głośny był tak, że jak odjeżdżałem o 2 w nocy z pod Olstyna od kolegi to słuchał mnie przez 15 minut mojej drogi do Olsztyna :shock:
Więc początkowo wstawiliśmy tłumik przelotowy o długości około 50 cm. - troszkę to pomogło, ale głowa i tak bolała po jakimś czasie.
Następnie rozpruliśmy tłumik końcowy i wstawiliśmy mu zwężki i bardziej otuliliśmy, że tak powiem i troszkę pomogło ale w zasadzie bez rewelacji.

Skończyło się na tym, że teraz spaliny idą w tłumiku przez 2 rury, po czym wchodzą w wygłuszenie i przeciskają się znów do 2 rur. Czyli zaprzeczenie tłumika przelotowego.

Generalnie cała zabawa pozbawiona byłaby sensu, gdyby układ wydechowy w tym probie był sprawny... ale się rozlatywał więc z tąd wynikły te experymenty.

Wesrsji przelotowej nie polecam to silnik wolnossący do tego 6 garówi będzie głośno i nie można go porównywać z turbo bo to zupełnie inna bajka... turbo z wydechem wolnym może chodzić ciszej niż V6 z katalizatorem, tłumikiem pośrednim i jeszcze tłumikiem końcowym

Pozdro
Fester
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Jest jeden sposób, ale bez spawania się nie obędzie.
Jeśli oczywiście chcesz zachować ten sportowy dla wyglądu.
W środku pustego należy umieścić rurkę przechodzącą przez prawie całą długość tłumika. Efektem tego będzie znaczne wyciszenie, ponieważ zostanie zmniejszony efekt rezonansu w pustej puszcze.
Jeszcze lepszym efektem powinno być jej zaślepienie na końcu (oczywiście tej wspawanej rurki) i nawiercenie na całej jej długości otworków, przez które będą wydobywały się spaliny.
Takie rady dostałem od twórców tych tłumików firmy "VEGA", tak mi doradzili jak bym stwierdził, że już mam dosyć tego hałasu.

Sorki, że się powtarzam ale jak pisałem nie zauważyłem tego postu wyżej :oops: :lol: :twisted: :wink:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Gość

Post autor: Gość »

Mój pierwszy tłumik okńcowy zrobiłem w całości sam, a środek wstawiłem taką ruredziurkowaną jak opisuje Voodoo. Lecz w stosunku do tych mugenów co mam teraz nie było wiele ciszej.

Jeśli chodzi o V6 to kostrukcja kolektorów wydechowych powoduje że raczej nie da się uzyskać głębokiego dźwięku, takiego miękkiego basu, troche to mi podchodzi pod F1
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

propaganda pisze:Ktoś ma może jakiś pomysł? Może wygłuszyć bagażnik?
Jakieś rady?
Wyłożyć Bagażnik wełną mineralną :P

A na serio - Mata tłumiąca - drogo, lub rzeczywiście wełna mineralna - tak z 10 cm - pozapychać wszystkie puste przestrzenie oraz wyłożyć dno bagaznika - tracimy te 10 cm na głębokości ale jest o niebo ciszej...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

MiH pisze: A na serio - Mata tłumiąca - drogo, lub rzeczywiście wełna mineralna - tak z 10 cm - pozapychać wszystkie puste przestrzenie oraz wyłożyć dno bagaznika - tracimy te 10 cm na głębokości ale jest o niebo ciszej...
Przećwiczyłem, wełne szklaną, mineralną, styropiany, nic nie daje.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Panowie nigdy w zyciu nie robcie tego bledu i nigdzie nie wtykajcie welny mineralnej,no chyba ze chcecie zeby wam wasze Porbki zgnily welna mineralna chlonie wilgoc jedyna alternatywa sa maty bitumicznesa one antykorozyjne.
P.S.widizalem typa co wyciszal swoj samochod pianka poliuretanowa co prawda zatrzymalo to rezonans i wyciszylo go efekt byl ok ale jak w dupe wjechal mu koles to furaczek powedrowal na zlom...
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Dotrze do Ciebie czy trzeba Ci PW wysyłać, rzaden patent nie działa, no chyba że cały bagażnik się czymaś wypcha. Wiem co mam. Ja pierdo@#$%.... :x
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

nie rozumiem dlaczego sie tak burzysz :x jak nie robiles to niemozesz powiedziec ze to nic nie daje,
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Nosz pisze do cchujaa pana że qwa przeczwiczyłem, okulary chyba potrzebne.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Sqad pisze:
Przećwiczyłem, wełne szklaną, mineralną, styropiany, nic nie daje.
ale nie napisales o matach bitumicznych

[quote=''Squad'']rzaden patent nie działa, no chyba że cały bagażnik się czymaś wypcha.
[quote/]
a w tej wypowiedzi sam sobie zaprzeczasz ze nic sie nieda no chyba ze....

Moj kumpel ma tlumiczek w audiolce 90 b.glosny a w bagazniku dal 3 wartwy mat i jest duzo ciszej
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

coś ty tych mat się uczepił, ... że hałasu nie przenosi ale bagażnik rezonuje a na to nic ci nie pomoże tylko pojechać bagażnik od góry do dołu tymi matami, może bedzie jakiś efekt. Nie masz takich tłumików to przestań ... bo się słuchać nie da, jak ktoś gada nie wiadomo o czym.
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

PAnowie :!: :oops:
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Sqad pisze: jak ktoś gada nie wiadomo o czym.

a czego nie rozumiesz?? to ci wytlumacze :evil:
zeby wiedziec o czyms to koniecznie trzeba je miec to ciekawe
Jakos ciezko jest sie z toba porozumiec poniewaz nie dajesz sobie nic wytlumaczyc twierdzisz ze wszystko juz probowales i wyskakujesz z bluzgami zaimponowales.....
Obrazek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Sqad pisze: ale bagażnik rezonuje a na to nic ci nie pomoże .
wlasnie nie znasz zastosowania mat a sie madrzysz one sa po to aby zatrzymac rezonans wlasnie robia to przez swoja wage i sztywnosc uzyskujesz dajac dwie warastwy i rezonans amba fatima.........
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

:lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

To jak ktos wylozy tymi matami bagaznik w Probie,to niech da znac:)
Ale chyba sprobuje sprzedac swoj i kupic sobie jakiegos zwyklego,bo ten halas jest denerwujacy.
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Odświeżę temat, żeby już nie zakładać nowego, w końcu trzeba ten tłumik kupić, upatrzyłem ten:

http://allegro.pl/show_item.php?item=52890499

(ten model z wyglądu, wymiary swoją drogą, chodzi mi głownie o producenta - Ulter i o dwie końcówki.... coś takiego mi się widzi)

Teraz poprosiłbym o argumenty i kontrargumenty :-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Mi sie podoba - w probku bedzie sie ladnie prezentowal!!!
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

ale ja bym cię RX zaprosił do Sqada na przejażdżkę probem z wawki do olsztyna... :D

to taka ścieżka zdrowia, wsiadasz chory na tłumik a wysiadasz już z niego wyleczony... :D
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a on nie ma środkowego i kata a RX chce tylko sam końcowy.Moim zdaniem nie będzie aż tak głośno,jeżeli zostawi środkowy
Obrazek
Awatar użytkownika
pavoolon
Posty: 63
Rejestracja: 2005-05-11 20:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: pavoolon »

jesli bedzie za glosno to proponuje zainstalowac turbosprezarke ktora tez skutecznie wycisza wydech :D

P.S kat zwykle zabiera pare koni, mozna go wywalic, srodkowy tez (lub wsadzic przelot) i dac komorowy tlumik na sam koniec

P.S.2 w wawie jest firma el-tec ktora robi tlumiki przelotowo-komorowe, basik tyle ze cichszy niz zwykle "kwasowki"
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

ja jedyne co planuje zrobić to wypruć bebechy z katalizatora i dlatego zapytam czy ma ktoś może taki katalizator żeby pożyczyć? bo jak mi się okaże zbyt głośno to jak go opróżnię, to już raczej nie włożę tej porcelanki spowrotem :lol:
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Kat wycisza prawie cały hałas.... Bez wyjmowania kata zapomnij o poważnym mruczeniu.

Nawiasem mówiąc Panowie znawcy w probe 2,5 nie ma środkowego tłumika. Jest przeszerzenie na rurze jedynie.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

kiedyś na rynku można było dostać jakieś remusy chyba co miały przestawiany hałas... można było zmieniać jego dB i tak na miasto jak najbardziej hałasek się włączało a na urlop nad morze przestawić można było w "cywilne" barwy... :)


może takich tłumików trzeba poszukać?
Gość

Post autor: Gość »

pavoolon pisze:jesli bedzie za glosno to proponuje zainstalowac turbosprezarke ktora tez skutecznie wycisza wydech :D
A to dziwne u mnie nic to nie zminiło że jest turbina jest głośno dość mocno, a na parkingach to w połowie samochodów alarmy włączam :twisted:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”