Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Problem z pasami
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 2004-05-25 16:08
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Łódź
kontrolka pasów i zerwana linka
Witam wszystkich jak niektórzy pamiętają niedawno miałem inny problem z pasami a mianowicie raz chodziły a raz nie tym razem proszę o pomoc w innej sprawie. W między czasie urwała mi się linka przesuwna pasa od strony kierowcy no i myślałem że wystarczy kupić podobnej średnicy i wymienić ale nie bardzo wiem jak, zdjąłem całą szynę wyjąłem szczątki starej linki kupiłem kawałek linki o średnicy 2mm bo oryginalna ma 2,3mm a takiej w sklepie nie uraczysz no i amba linka w jedną stronę daje się swobodnie ręcznie popychać zaś z powrotem na łuku wyskakuje nie dosyć że nie mam pomysłu jak to ma działać to jeszcze musiałem wyłączyć silniczek z kostki bo cały czas pracował, na domiar wszystkiego znajomy elektryk powiedział że chyba prowadzenie jest wyrobione w szynie dlatego linka wyskakuje no i jeszcze kontrolka pasów cały czas świeci chyba zwariuje ludzie pomóżcie napiszcie na jakiej zasadzie chodzi ta linka, może ktoś ma prowadnicę do pasa od strony kierowcy i może ktoś mi wytłumaczy gdzie jest czujnik wyłączenia kontrolki czy przy szynie czy przy pasie.Help!!!!!
Prowadnica
mam troche gratow od el. pasow ale niestety nie wiem jak wyglada ta prowadnica (nie mialem okazji zobaczyc jak to wszystko wyglada w calosci) zalatw jakas fotke to napewno sie dogadamy
Pozdrawiam
Pozdrawiam
audi a8 4.2 quattro
- KASZCZU
- Posty: 572
- Rejestracja: 2004-12-29 16:48
- Galeria: viewtopic.php?t=12249
- Lokalizacja: Kraków
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Co do kontrolki to u mnie jest tak;
wystarczy wpinać pas w ucho lub,
jeżeli ucho masz wyjęte razem z linką to wyciągnąc trochę pas z mechanizmu zwijającego(przy ręcznym) bo tam jest czujnik i wtedy kontrolka zgaśnie.Trzeba tylko jakoś pas zabezpieczyć,żeby się nie zwijał do końca z powrotem.
Pozdro.
wystarczy wpinać pas w ucho lub,
jeżeli ucho masz wyjęte razem z linką to wyciągnąc trochę pas z mechanizmu zwijającego(przy ręcznym) bo tam jest czujnik i wtedy kontrolka zgaśnie.Trzeba tylko jakoś pas zabezpieczyć,żeby się nie zwijał do końca z powrotem.
Pozdro.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
tylko jest mały problem ,pas wyciągam a kontrolka dalej nie gaśnie,przed rozbieraniem całej prowadnicy właśnie tak działało i nie wiem czy nie ma jakiegoś przejścia przez krańcówki na szynie lub przez silniczek bo też go odpiąłem z kostki a co do tej prowadnicy to chodzi mi o tą szynę w której przesuwany jest ten zaczep pasa no i jak by była możliwość to i linka.szyna ta jest zakończona z dwóch stron krańcówkami które wyłączają mechanizm przesuwu
oki lecimy z tą prowadnicą!
jak już ją wyciągniesz to zauważysz, że są tj 2 rowki!
w jednym idzie linka a w drugim element prowadzący - i to wszystko!
teraz tak! miałeś sobie linkę i ona idealnie pasowała ale się zerwała
włożyłeś nową - inną! oki ale jeśli nie będzie miała takiej samej średnicy to będzie dokładnie tak jak to opisałeś
przy otwieraniu linka jest pchana czyli po łuku idzie go góry i nie ma się prawa zaklinować chyba że prowadnica jest krzywa!
natomiast przy zamykaniu pasów linka jest ciągnięta czyli...
na łuku będzie się wżynać pomiędzy ścianki oddzielające rowek prowadzący linkę, a prowadzący uchwyt pasów!
dlaczego? proste - linka jest za cienka! musisz założyć taką samoą - choć z tego co się nie mylę to tam było jeszcze troszkę miejsca więc ewentualnie grubszą!
możesz też spróbowac dogiąć lekko prowadnicę na długości łuku - powinno pomóc jako że jest tam troszkę zapasu, ale za to nie ręczę!
silniczek:
sprawdź czy w ogóle masz podłączony czujnik krańcowego wyłącznika prądu - wtyczka przy prowadnicy od strony szyby
prawdopodobnie to będzie powodem
co do kontrolki to...
czujnik w rolce pasów, ewentualnie podany wcześniej powód...
jak już ją wyciągniesz to zauważysz, że są tj 2 rowki!
w jednym idzie linka a w drugim element prowadzący - i to wszystko!
teraz tak! miałeś sobie linkę i ona idealnie pasowała ale się zerwała
włożyłeś nową - inną! oki ale jeśli nie będzie miała takiej samej średnicy to będzie dokładnie tak jak to opisałeś
przy otwieraniu linka jest pchana czyli po łuku idzie go góry i nie ma się prawa zaklinować chyba że prowadnica jest krzywa!
natomiast przy zamykaniu pasów linka jest ciągnięta czyli...
na łuku będzie się wżynać pomiędzy ścianki oddzielające rowek prowadzący linkę, a prowadzący uchwyt pasów!
dlaczego? proste - linka jest za cienka! musisz założyć taką samoą - choć z tego co się nie mylę to tam było jeszcze troszkę miejsca więc ewentualnie grubszą!
możesz też spróbowac dogiąć lekko prowadnicę na długości łuku - powinno pomóc jako że jest tam troszkę zapasu, ale za to nie ręczę!
silniczek:
sprawdź czy w ogóle masz podłączony czujnik krańcowego wyłącznika prądu - wtyczka przy prowadnicy od strony szyby
prawdopodobnie to będzie powodem
co do kontrolki to...
czujnik w rolce pasów, ewentualnie podany wcześniej powód...
91 2.2 GT
męzczyzna zrobi wszystko żeby przespać się z kobietą! kobieta zrobi wszystko żeby dostac nowe buty
męzczyzna zrobi wszystko żeby przespać się z kobietą! kobieta zrobi wszystko żeby dostac nowe buty
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 2004-05-25 16:08
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Łódź
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Myślisz ,że ma to coś wspólnego z kontrolką?
Mi się wydaje,że to są dwie niezależne od siebie rzeczy
(ale głowy sobie nie dam uciąć)
Może po prostu coś się stało z czujnikiem.
Najlepiej by się było do niego dostać i sprawdzić.
Mówiąc o drugim pasie mam na myśli pas pasażera
a nie ten dolny wpinany ręcznie.Te akurat są bez czujek.
Ps.Zamiast ciąć przewody wystarczy wyjąć bezpiecznik.
Tylko,że wyjęcie bezpiecznika nie spowoduje zgaśnięcia lampki.
Stawiam na czujnik
Mi się wydaje,że to są dwie niezależne od siebie rzeczy
(ale głowy sobie nie dam uciąć)
Może po prostu coś się stało z czujnikiem.
Najlepiej by się było do niego dostać i sprawdzić.
Mówiąc o drugim pasie mam na myśli pas pasażera
a nie ten dolny wpinany ręcznie.Te akurat są bez czujek.
Ps.Zamiast ciąć przewody wystarczy wyjąć bezpiecznik.
Tylko,że wyjęcie bezpiecznika nie spowoduje zgaśnięcia lampki.
Stawiam na czujnik
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Sorki,sorki
Jednak jest to ze sobą powiązane.
Ucho musi być w pozycji zamkniętej,żeby lampka zgasła
a gdyby tak wypiąć wtyczkę z szyny i zewrzeć (rozewrzeć) styki
(na zasadzie "pas zamknięty) i wtedy wyciągnąć pas z rolki
wtedy powinna zgasnąć.
Ps.Z tego co napisałeć problem w tej wtyczce.
Pozdro

Jednak jest to ze sobą powiązane.
Ucho musi być w pozycji zamkniętej,żeby lampka zgasła
a gdyby tak wypiąć wtyczkę z szyny i zewrzeć (rozewrzeć) styki
(na zasadzie "pas zamknięty) i wtedy wyciągnąć pas z rolki
wtedy powinna zgasnąć.
Ps.Z tego co napisałeć problem w tej wtyczce.
Pozdro
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
pasy
Chlopacy! Mam jeszcze jeden maly problem - otoz kompletnie nie dzialaja mi pasy- wczesniej nie mialem modulu wiec oki - teraz kupilem modul- wszystko pasuje - wtyczki i wogole a pasy nawet nie drgną.... - wymienilem bezpiecznik i nic- kompletnie zero reakcji- tylko taka roznica ze bez modulu na liczniku pojawiala sie dioda z pasami i po 5 sek gasla a jak podpialem modul to ta dioda pali sie caly czas.....Gdzie szukac przyczyny tej usterki? Powiedzcie mi w jakim momencie pasy wam "zjezdzaja"- po zamknieciu drzwi?? Co zrobic z tym fantem? Pozdro i dzieki za wszelkie proby pomocy!!
kesal
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
To nie ma związku.kesal pisze:Nie wiem czy dobrze przypuszczam - ale moze to miec chyba jakis zwiazek z lewa krancowka- bo ona nie zapala mi wewnatrz oswietlenia- a prawa dziala - czy moze miec to jakis zwiazek z pasami??
Jeżeli chodzi o tę krańcówkę to wyjmij ją (delikatnie) ,żeby nie zrobić zwarcia(nie dotykaj spinką masy) jak wyjmiesz,przeczyść styk i powoli włóż z powrotem.Gwarantuję ,że będzie działać(zapalać światło)

Co do pasów faktycznie najprościej byłoby podmienić moduł(tak jak pisze Sqad).Wtedy naprawdę będziesz miał pewność czy to moduł czy nie.
Pasy zamykają się nawet jeżeli drzwi są przymknięte "na pierwszy ząbek"
ale wtedy pipczy "pipczek"

Sprawdz jeszcze połączenia kostek na jednym i drugim końcu szyny a też podłącz silniczki na "krótko" aby mieć pewność,że też działają.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
znowu pasy:( (
Witam
Panowie prosze o jakas rade,mam w dalszym ciagu problemy z pasami tylko teraz jest troche lepiej poniewaz zaczely dzialac od zeszlego tygodnia przez co moja kolezanka nabila sobie guza poniewaz podczas wsiadania z malym opoznieniem zadzialal
i bum
w glowe
ale raz dzialaja a raz nie,dzisiaj rano troszke walczylem posprawdzalem kostki,bezpieczniki,zamek wszystko ok.Przekrecilem kluczyk i wlaczylem zaplon otwieram i zamykam drzwi dzialaja a po odpaleniu silnika otwieram drzwi nie dzialaja
otworzylem drzwi zgasilem silnik i nagle przy otwartych drzwiach zadzialal
wniosek moj jest ze po odpaleniu nie dzialal.
Ale wczoraj jak wracalem z pracy to normalnie dzialal na zapalonym silnik tez
Prosze o jakies info, ja juz poleglem
Panowie prosze o jakas rade,mam w dalszym ciagu problemy z pasami tylko teraz jest troche lepiej poniewaz zaczely dzialac od zeszlego tygodnia przez co moja kolezanka nabila sobie guza poniewaz podczas wsiadania z malym opoznieniem zadzialal



ale raz dzialaja a raz nie,dzisiaj rano troszke walczylem posprawdzalem kostki,bezpieczniki,zamek wszystko ok.Przekrecilem kluczyk i wlaczylem zaplon otwieram i zamykam drzwi dzialaja a po odpaleniu silnika otwieram drzwi nie dzialaja


Ale wczoraj jak wracalem z pracy to normalnie dzialal na zapalonym silnik tez

Prosze o jakies info, ja juz poleglem


- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
A sprawdzałeś jak wygląda sytuacja w silniku?
Może wyrobił się już ten kwadratowy otwór w puszce,która nawija linkę?
Stąd może działać po czasie.A słychać silnik zanim pas ruszy?
Sprawdz jeszcze tak: zapal silnik,otwórz drzwi i jakimś przedmiotem(śrubokręt) symuluj zamknięcie i otwarcie zamka.Może być,że nie zawsze łączy styki w zamku.
Powodzenia.
Może wyrobił się już ten kwadratowy otwór w puszce,która nawija linkę?
Stąd może działać po czasie.A słychać silnik zanim pas ruszy?
Sprawdz jeszcze tak: zapal silnik,otwórz drzwi i jakimś przedmiotem(śrubokręt) symuluj zamknięcie i otwarcie zamka.Może być,że nie zawsze łączy styki w zamku.
Powodzenia.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]