Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.
mam problem z silnikiem 2,5 v6
mam problem z silnikiem 2,5 v6
Witam wszystkich, jak w temacie mam problem silnik wariuje i pali sie check engine.Ne wiem czy to ma jakis zwiazek ale zdemontowałem gaz a do tej pory było ok.jak go zapale na wolnych obrotach chodzi normalnie,po przegazowaniu tez, jak zaczynam jechac i przekrocze jakies 3 obr. i zmieniam bieg na inny zapala sie check i jak wyrzucę na luz to strasznie trzęsie silnikiem albo zgaśnie.Jak zgaśnie to nie chce zapalic a zawsze palił super, co to moze byc, wymieniłem juz jedna sonde, wykręciłem swiece i 5 świec jest tego samego koloru - białe czyli dobrze spalaja , a 6 swieca czarna? Jutro zmierze cisnienie na cylindrach i poszukam gościa z odpowiednią wtyczką do komputera, nie wiem co mam dalej robic pomocy.
II 2,5 V6 USA rok 1993 (ale I rejestracja 1994)
Jak zakładałeś gaz to mam nadzieje że wymieniłeś kable , kopułke i świece to w Probe bardzo ważne. Objawy mogą takie być gdy np uszkodzony któryś kabel ( sam tak miałem) jeżdziłem aż w końcu dodatkowo padł aparat zapłonowy i miałem niuezły koszt naprawy. Proponuje nie jeżdzij autem dopuki tego nie naprawisz żeby uniknąc niepotrzebnych dodatkowych kosztów . Po pierwsze proponuje wymień kopułkę ( nie jest droga około 60 zł ewentualnie wykręć i sprawdź jej stan ) < A Z KABLAMI TO NAJPIERW PODJEDź do kogoś i sprawdź czy na innych kablach wyżej wymienione objawy ustąpią ( nie kupuj od razu kabli bo to może nie być to a kable to już niezły wydatek a jeśli by się okazało że to jednak kable to w żadnym razie nie kupuj kabli JC za 270 te się do niczego nie nadają ja na nich uszkodziłem aparat zapłonowy) Jak co to ja mam orginalne kable które miałem u siebie zamontowane wcześniej to moe pożyczyć żeby zobaczyć czy na nich będzie chodził ok.
Problem z silnikiem
Czesc jestem nowy na forum probe.Kupilem forda probe w niemczech i mam problem z odpalaniem go rano.Jak daje wiecej gazu to mi przerywa jakby nie dostawal paliwa.Sa wymienione kable wysokiego napiecia i swiece oraz wszystkie filtry.A jedna swieca po wykreceniu jest mokra od oleju.Nie wiem co to moze byc i dla tego prosze Was o pomoc z gory dziekuje .
Jacek>k
Jacek>k
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Nie chcę mówić tu o przykrych sprawach i załamywać cię, ale niestety prawdopodobnie ktoś cię wpakował na niezłą minę.
Jeśli masz mokrą świecę od oleju, i silnik ciężko odpala, a jak pracuje to jak by nie na wszystkich garach to niestety ale pierścionki do wymiany a silnik był na pewno mocno przegrzany.
Jeśli masz mokrą świecę od oleju, i silnik ciężko odpala, a jak pracuje to jak by nie na wszystkich garach to niestety ale pierścionki do wymiany a silnik był na pewno mocno przegrzany.

Jak jest mokra , tz że nie daje tam iskry, i nie ma spalania. Mam nadzieje że kable kupiłeś porządne kable a nie JC bo jak takie to może być ich wina mimo że nowe są do niczego( załóż lepiej stare a orginalne) , załóż stare i sprawdź czy te objawy są nadal. A i przy wymianie świec powinienaś wymienić kopułkę ( niewielki koszt około 65 zł a się zużywa i tam może nie przeskakiwać napięcia na dany cylinder czyli świece) ewentualnie zrozkręć kopułkę i sprawdź jej stan od środka. I napisz jakie masz te kable i czy wymieniałeś kopułkę. Jak co to ja mam kopułkę do 2,5 mało używaną i sprawną i kabelki orginalne.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
O to chodzi,o to chodzi.voodoo-doll pisze:Nie chcę mówić tu o przykrych sprawach i załamywać cię, ale niestety prawdopodobnie ktoś cię wpakował na niezłą minę.
Jeśli masz mokrą świecę od oleju, i silnik ciężko odpala, a jak pracuje to jak by nie na wszystkich garach to niestety ale pierścionki do wymiany a silnik był na pewno mocno przegrzany.
Stąd moje pytanie o olej na świecach.
I oby tylko pierścionki.
max pisze:Jak jest mokra , tz że nie daje tam iskry, i nie ma spalania.
Tak,tylko,że jest mokra od oleju i na pewno nie chodzi tu o olej napędowy
(chyba) a to już poważniejsza sprawa niż brak iskry.
Ostatnio zmieniony 2007-09-30 11:07 przez OLEY, łącznie zmieniany 1 raz.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Wiesz co zanim zaczniesz grzebać w silniku , to sprawdź elektrykę poważnie bo w Probe instalacja wys napięcia ma tendencję do usterek. Ja też miałem podobne problem , nie pracował na jednym cylindrze , w mazdzie mówili to mogą być zawory , ja im że kable , podłączyli przyrząd do sprawdzania kabli i rzeczywiście prąd szedł i oni że wszystko ok , ale ja się uparłem założyłem stare kable i zaczął chodzić ok ( a wcześniej miałem kable JC) . To że wymieniłeś w serwisie ford nie znaczy że kable są ok , sprawdź elektrykę. Mogę pożyczyć Ci kable i kopułkę. Jak to nie elektryka pzrynajmniej będziesz pewien że nie rozkręcasz silnika na darmo.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Jak poleciała uszczelka to nie będzie zalewała w taki sposób świecy. A do tego będzie widać jak do zbiorniczka idą pęcherzyki powietrza i będzie go ubywało.pimpo pisze:jeśli świeca jest mokra to chyba od płynu chłodzącego prawda? przecież tak jest skonstruowany silnik.
Sprawdzenie przewodów jest proste, bo wystarczy zamienić ze sobą te gdzie mokra jest świeca i sucha (wpierw oczyścić wszystko dobrze). Odpalić zostawić na 15-20min. i wykręcić świece a będzie wiadomo czy mieszanka jest spalana.
Niekoniecznie. Silniki mazdy mają to do siebie, że lecą w nich olejowe a nie ciśnieniowe i to może nie wykazać badanie.Andrzej pisze:Sprawdź ciśnienie
Jeszcze jedną wadą V-ki mazdoskiej są uszczelniacze zaworowe, które mogą już puszczać.
Jeśli silnik okaże się przegrzany to lepiej szukaj drugiego.
Jeszcze jedno pytanie a czy coś Ci kopci jak odpalasz zimny

Nie bierz wszystkiego zaraz za złą wróżbę, po prostu Sam już to przeżyłem z V-ką w Maździe

- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin

Ty mnie tu nie rób "wrrrrr"


To żart oczywiście.

W Twoim przypadku,problem z odpalaniem itd.skończył się na silniczku krokowym,w innym przypadku na przepływomierzu,jeszcze w innym na kablach WN,a jeszcze w innym na czym innym



Sytuacja staje się grozna,kiedy na świecy pojawia się olej(no chyba,że jest to płyn chłodzący

Pozdrawiam.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław