Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Gaz do 2.0, jaki??
Gaz do 2.0, jaki??
Planuję zagazować mojego Proba i chciałbym usłyszeć opinie właścicieli zagazowanych 2.0 (jakie instalacje itp.). No i może ktoś zna dobrego fachowca od montażu w Bydzi.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
- akademia
- Posty: 163
- Rejestracja: 2004-09-27 12:09
- Galeria: viewtopic.php?t=5499
Ważne pytanie do prawdziwych fachowców
Mam pytanie? Mój silnik chodzi jak zegarek mam 2.0 1997r spala mi ok. 8 na trasie 10l w miescie benzyny. Czy doradzicie mi założyć instalację gazową czy też nie? Czy silnik pracuje dobrze bo mam obawy czy nie będzie awari za awarią. Jaka jest cena montażu? Pozdrawiam!
Black Probe 16V 97/98 medici
- akademia
- Posty: 163
- Rejestracja: 2004-09-27 12:09
- Galeria: viewtopic.php?t=5499
Może ja Ci coś troszkę pomogę aczkolwiek specjalistą nie jestem
Wydaje mi się że powinna Ci wystarczyś zwykła instalka z kompem której koszt to +- 2000 PLN (szczerze nie wiem dokładnie).A jak się będzie sprawować
To w dużej mierze jest uzależnione od fachowca lub też "fachowca".Jak pojedziesz do sprawdzonego i rzetelnego zakładu to powinieneś być zadowolony i raczej jeździć bez problemów. Mówię raczej bo nigdy nie przewidzisz co się może z autkiem stać nawet jak instalki nie masz...Rocznik masz młodziudki więc i problemów nie powinieneś mieć.Dodatkowe koszty to droższy przegląd techniczny no i wymiana filtra gazu co ok 10 tyś km.. Raczej nie są to wielkie koszty i powienieneś dać radę
Tak czy siak ewentualne problemy nadrabia świadomość że za ok. 70 PLN tankujesz do pełna (butla w miejscu koła zapasowego)



Tak czy siak ewentualne problemy nadrabia świadomość że za ok. 70 PLN tankujesz do pełna (butla w miejscu koła zapasowego)

fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Ja pomogę. Policz ile musisz jeździć co by się zwróciła instalacja (koszt ok. 1800 pln). Jak instalacja będzie na dobrych gratach, odpowiednio zamontowana i serwisowana (świece, kable itd.) to nie będziesz miał problemów. Wszystko to już było omawiane 

..........
.........
.....The Power of Dreams.....

.....The Power of Dreams.....
- akademia
- Posty: 163
- Rejestracja: 2004-09-27 12:09
- Galeria: viewtopic.php?t=5499
Skoro robie rocznie ok 15000 tys rocznie to przy średnim spalanie 10 l spale 1500 l benzyny a różnica między benzyną a gazem wynosi u mnie 2 zł co daje zysk 3000 tys zł rocznie. Mam obawy straszne co do tego i jeszcze decyzji nie podjałem. Boję się, że będe musieć co chwile jeździć do serwisu, kiedyś oglądali mi to "fachowcy" i powiedzieli, że jakaś dobra instalka wyniesie 4tyś zł.
Pozdro

Black Probe 16V 97/98 medici
No tak "fachowcy" mówili zapewne o sekwencyjnym wtrysku gazu (np. ja taki mam) ale jest mała różnica bo u mnie jest turbo i ja nie chciałem mieć z tym problemów ("fachowiec" w moim przypadku powie że "normalna" instalka też podejdzie ale mój fachowiec powiedział że jak chcę mieć kłopot to mi założy dla niego to nie problem ale jak chcę być zadowolony to założy mi sekwencję - JESTEM ZADOWOLONY)....
Myślę że u Ciebie nie ma konieczności wkładać sekwencji..Rozejrzyj się w okolicy gdzie mieszkasz za dobrym zakładem podjedź w kilka miejsc, popytaj znajomych gdzie zakładali i czy są zadowoleni a na pewno znajdziesz odpowiedni warsztat....
Myślę że u Ciebie nie ma konieczności wkładać sekwencji..Rozejrzyj się w okolicy gdzie mieszkasz za dobrym zakładem podjedź w kilka miejsc, popytaj znajomych gdzie zakładali i czy są zadowoleni a na pewno znajdziesz odpowiedni warsztat....
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Ja zrobilem na instalacji 4 tys mil i sprawuje sie bez zarzutu. Moglem zalozyc za 1600 zl , ale chcialem to zrobic na konkretnych elementach. W sumie 2300zl . Elektronika VDO i parownik elpigaz. W parowniku jest wbudowany filterek i elektrozawor. No i klapomixer.
Chcialem zalozyc instalacje w czakramie, maja tam nawet hamownie. Ale troche daleko.
Chcialem zalozyc instalacje w czakramie, maja tam nawet hamownie. Ale troche daleko.
IIgen. 2,5 GT, USA-black
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
No i jeszcze jedna dygresja....
Kiedy masz LPG to czy tego chcesz czy nie robisz tych kilometrów więcej...
Uwierz mi, nie czaisz się tak o te koszty spalania i podróżujesz więcej.
Moja instalka kosztowała 3800 i zwróciła mi się w mniej niż pół roku po niecałych 20 000.
(rocznie robię 60 000 km)
Ale jeśli planujesz sprzedać probka za niedługo to może nie ma sensu kupować LPG. potem kupisz coś z turbo i będzie zonk. zwykła instalka będzie "rzeźbić"
Kiedy masz LPG to czy tego chcesz czy nie robisz tych kilometrów więcej...

Uwierz mi, nie czaisz się tak o te koszty spalania i podróżujesz więcej.
Moja instalka kosztowała 3800 i zwróciła mi się w mniej niż pół roku po niecałych 20 000.
(rocznie robię 60 000 km)
Ale jeśli planujesz sprzedać probka za niedługo to może nie ma sensu kupować LPG. potem kupisz coś z turbo i będzie zonk. zwykła instalka będzie "rzeźbić"
- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
Pytanko odnośnie gazu
Mam pytanko jaki gaz najlepiej założyć i na co zwrócić uwagę - Probek II 94r. 2.0 16V, czy bawić się w sekwencję czy spokojnie można założyć normalną - i w sumie co to jest to BRC bo nie jestem w temacie - i może jak ktos z Łodzi jest to może wie komu warto powierzyć autko
Pozdrowionka
Pozdrowionka
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Najpierw się zastanów ile kilometrów rocznie będziesz i jak długo chcesz tym autem jeździć.
Jak krótko to nie warto LPG zakładać jak lata to sekwencja.
A potem se poszukaj kalkulatora i policz.
http://www.autocentrum.pl/?FF=148
Jak krótko to nie warto LPG zakładać jak lata to sekwencja.
A potem se poszukaj kalkulatora i policz.
http://www.autocentrum.pl/?FF=148
Nie wiem czy już założyłeś gaz ale jeśli nie to podpowiem Ci kila rzeczy. Po pierwsze - masz bardzo delikatny przepływomierz. Szczerze mówiąc po problemach z gazem Adix-a w 2,0 stwierdzam że przydałoby się założyć stożek i odsunać przepływkę od miksera...
No ale na początek. Mikser mają zamontować zaraz przed przepustnicą. Przed mikserem MUSI być klapa antywybuchowa. Powinna ona ochronić Twój przepływomierz w razie wybuchu gazu.
Parownik - żaden mały. To musi być bardzo wydajny parownik. Nie daj się zwieść gdy będą Ci mówili "producent podaje że ten parownik to do silników do 2,5l". Musisz mieć parownik do silników powyżej 200 koni - inaczej problemy z regulacją.
Ostatnia sprawa. Dolot. Nie pozwól żadnemu gazolowi zmieniać nic w dolocie. To taki ich tajemny myk jak nie mogą sobie poradzić z regulacją. Zabierają kolanko które idzie od zderzaka do filtra a jeszcze lepiej - zakładają rurę w odwrotnym kierunku do kierunku jazdy. Nie dość że 2,0 ma ledwo 110 koni, gaz zabiera z 10 to oni kolejne 15 urywają na takich "patentach".
Na orginalnym dolocie gaz będzie chodził i będzie chodził dobrze. Mają dotąd zmieniać parowniki i miksery aż dobiorą taki zestaw, który da się odpowiednio wyregulować.
Ostatnia sprawa - kable WN. Koszt niewielki a warto wymienić żeby spać (jeżdzić) spokojnie.
No ale na początek. Mikser mają zamontować zaraz przed przepustnicą. Przed mikserem MUSI być klapa antywybuchowa. Powinna ona ochronić Twój przepływomierz w razie wybuchu gazu.
Parownik - żaden mały. To musi być bardzo wydajny parownik. Nie daj się zwieść gdy będą Ci mówili "producent podaje że ten parownik to do silników do 2,5l". Musisz mieć parownik do silników powyżej 200 koni - inaczej problemy z regulacją.
Ostatnia sprawa. Dolot. Nie pozwól żadnemu gazolowi zmieniać nic w dolocie. To taki ich tajemny myk jak nie mogą sobie poradzić z regulacją. Zabierają kolanko które idzie od zderzaka do filtra a jeszcze lepiej - zakładają rurę w odwrotnym kierunku do kierunku jazdy. Nie dość że 2,0 ma ledwo 110 koni, gaz zabiera z 10 to oni kolejne 15 urywają na takich "patentach".
Na orginalnym dolocie gaz będzie chodził i będzie chodził dobrze. Mają dotąd zmieniać parowniki i miksery aż dobiorą taki zestaw, który da się odpowiednio wyregulować.
Ostatnia sprawa - kable WN. Koszt niewielki a warto wymienić żeby spać (jeżdzić) spokojnie.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Jeszcze jedna uwaga - załóż że gazole to partacze i nieuki. Na prawdę tak jest. Bądź podczas montażu, patrz im na ręce. Nie daj się zwieść jak Ci będą mówić "to tak musi być bo inaczej nie będzie chodził". Jeśli po założeniu gazu będzie Ci zdychał, robił problemy, gasł - nie odpuszczaj aż to zrobią albo reklamuj instalację. Ma działać prima sort albo niech ją zabierają w cholerę.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- jedrek2006
- Posty: 153
- Rejestracja: 2006-03-26 18:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7993
- Lokalizacja: Brzeźnica
ile bym musial wydac na gaz do probe II
mam pytanie ile bym musiał wydac na gaz do probe II i jaki typ sekwencja czy inny.prosze o pomoc i ile pali na gazie probe 2.0 16V
- jedrek2006
- Posty: 153
- Rejestracja: 2006-03-26 18:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7993
- Lokalizacja: Brzeźnica
- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
Jedrek - zakładałem sekwencje jakoś we wrześniu 2005 - 3900 całość - normalny gaz mi powiedzieli około 2200
Na sekwencji w mieście przy róznej jeździe pali mi około 12 - na trasie do 120 około 8
Na sekwencji w mieście przy róznej jeździe pali mi około 12 - na trasie do 120 około 8
Ostatnio zmieniony 2006-04-19 16:49 przez el_talerzos, łącznie zmieniany 2 razy.
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Azev 17" + eliptyczne montii
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Pod warunkiem, że ma się dostęp do stacji tankowania CNG.maciej pisze:Zainwestuj w CNG ja robie 100 km za 13,40 w mieście probe 2,2 ale to kosztuje ta instalacja na wtrysku 7500 mi się zwróciła 2 razy pozdrawiam
A druga rzecz to trochę dużo jak za CNG, a zwrot w porównaniu do zwykłej instalki za 2.200, to wcale nie tak szybko.

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(