Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wysoka temperatura
- Bogdan_607
- Posty: 16
- Rejestracja: 2005-02-18 17:21
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Lublin
Wysoka temperatura
Witajcie
mialem dzisiaj problem, stalem w korku a tu wskazowka od temperatury stala na "L" i szla wyzej, wlaczylem ogrzewanie, zjechalem na chodnik, wentylator sie nie wlaczyl i ze zbiorniczka zaczela pakowac para, wylaczylem silnik
Pierwsze pytanie- dlaczego nie wlaczyl sie wentylator?
Drugie pytanie- plyn dolewa sie do tego zbiorniczka po prawej stronie?
Trzecie pytanie- do czego sluzy zbiorniczek z napisem "radiator coolant only" z taka dziwna platikowa miarka z otworami na calej dlugosci skali?
Bardzo prosze o szybka odpowiedz
pozdro
mialem dzisiaj problem, stalem w korku a tu wskazowka od temperatury stala na "L" i szla wyzej, wlaczylem ogrzewanie, zjechalem na chodnik, wentylator sie nie wlaczyl i ze zbiorniczka zaczela pakowac para, wylaczylem silnik
Pierwsze pytanie- dlaczego nie wlaczyl sie wentylator?
Drugie pytanie- plyn dolewa sie do tego zbiorniczka po prawej stronie?
Trzecie pytanie- do czego sluzy zbiorniczek z napisem "radiator coolant only" z taka dziwna platikowa miarka z otworami na calej dlugosci skali?
Bardzo prosze o szybka odpowiedz
pozdro
GT 2.5 V6 93r
Re: Wysoka temperatura
Zewrzyj go na krótko sprawdź czy działa.Bogdan_607 pisze: Pierwsze pytanie- dlaczego nie wlaczyl sie wentylator?
Ten zbierniczek z napisem radiator coolant only to jest zbiorniczek wyrównawczy do płynu chłodniczego.Bogdan_607 pisze:Drugie pytanie- plyn dolewa sie do tego zbiorniczka po prawej stronie?
Trzecie pytanie- do czego sluzy zbiorniczek z napisem "radiator coolant only" z taka dziwna platikowa miarka z otworami na calej dlugosci skali?
Bardzo prosze o szybka odpowiedz
pozdro
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wysoka temperatura
Tam dolewasz płynu i sprawdzasz-pi razy oko-stan borygaBogdan_607 pisze:Witajcie
mialem dzisiaj problem, stalem w korku a tu wskazowka od temperatury stala na "L" i szla wyzej, wlaczylem ogrzewanie, zjechalem na chodnik, wentylator sie nie wlaczyl i ze zbiorniczka zaczela pakowac para, wylaczylem silnik
Pierwsze pytanie- dlaczego nie wlaczyl sie wentylator?
Drugie pytanie- plyn dolewa sie do tego zbiorniczka po prawej stronie?
Trzecie pytanie- do czego sluzy zbiorniczek z napisem "radiator coolant only" z taka dziwna platikowa miarka z otworami na calej dlugosci skali?
Bardzo prosze o szybka odpowiedz
pozdro





Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Re: Wysoka temperatura
A jak masz zamiar dolewać to nie lej boryga, wysusza strasznie układ, zalej coś na bazie Glikolu, jakiś koncentrat.strober pisze: Tam dolewasz płynu i sprawdzasz-pi razy oko-stan boryga
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Bogdan_607
- Posty: 16
- Rejestracja: 2005-02-18 17:21
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Lublin
dzieki
troszke sie dzisiaj przestraszylem, w poprzednim aucie (golf III) mialem non stop problemy z ukladem chlodzenia
,
aha, jeszcze jedno- przewod gumowy miedzy chlodnica a silnikiem tam gdzie jest termostat skurczyl sie, jakby cisnienie go zassalo, jak ostygl silnik, przewod wrocil do normalnych wymiarow
czy to oznacza ze uklad sie zapowietrzyl??
troszke sie dzisiaj przestraszylem, w poprzednim aucie (golf III) mialem non stop problemy z ukladem chlodzenia

aha, jeszcze jedno- przewod gumowy miedzy chlodnica a silnikiem tam gdzie jest termostat skurczyl sie, jakby cisnienie go zassalo, jak ostygl silnik, przewod wrocil do normalnych wymiarow
czy to oznacza ze uklad sie zapowietrzyl??
GT 2.5 V6 93r
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wysoka temperatura
Pisząc borygo nie mam na myśli borygo lecz płyn do chłodnic aluminiowych(zwykły płyn powoduje korozję chłodnic aluminiowych) i wcale nie musi być to koncentratSqad pisze:A jak masz zamiar dolewać to nie lej boryga, wysusza strasznie układ, zalej coś na bazie Glikolu, jakiś koncentrat.strober pisze: Tam dolewasz płynu i sprawdzasz-pi razy oko-stan boryga






Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Re: Wysoka temperatura
Wiem wiem, ale musiałem swoje trzy grosze dodać.strober pisze:Pisząc borygo nie mam na myśli borygo lecz płyn do chłodnic aluminiowych(zwykły płyn powoduje korozję chłodnic aluminiowych) i wcale nie musi być to koncentratSqad pisze:A jak masz zamiar dolewać to nie lej boryga, wysusza strasznie układ, zalej coś na bazie Glikolu, jakiś koncentrat.strober pisze: Tam dolewasz płynu i sprawdzasz-pi razy oko-stan boryga(Może jestem już stary i dlatego używam jeszcze starych nazw
)
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Z tego wygląda że masz tam sucho jak na pustyniBogdan_607 pisze:dzieki
troszke sie dzisiaj przestraszylem, w poprzednim aucie (golf III) mialem non stop problemy z ukladem chlodzenia,
aha, jeszcze jedno- przewod gumowy miedzy chlodnica a silnikiem tam gdzie jest termostat skurczyl sie, jakby cisnienie go zassalo, jak ostygl silnik, przewod wrocil do normalnych wymiarow
czy to oznacza ze uklad sie zapowietrzyl??






Był 2.0 16V
był 2.5 V6
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wysoka temperatura
Żeby mi to było ostatni razSqad pisze:Wiem wiem, ale musiałem swoje trzy grosze dodać.strober pisze:Pisząc borygo nie mam na myśli borygo lecz płyn do chłodnic aluminiowych(zwykły płyn powoduje korozję chłodnic aluminiowych) i wcale nie musi być to koncentratSqad pisze: A jak masz zamiar dolewać to nie lej boryga, wysusza strasznie układ, zalej coś na bazie Glikolu, jakiś koncentrat.(Może jestem już stary i dlatego używam jeszcze starych nazw
)








Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Re: Wysoka temperatura
Moderator zaraz da nam do wiwatustrober pisze:Żeby mi to było ostatni raz![]()
![]()
![]()





- cembrzynski
- Posty: 100
- Rejestracja: 2005-02-21 18:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Elbląg
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
A może padł termostat, bo podczas jazdy wentylator nie powinien się włączać, a jeśli to robi to bardzo rzadko i na pewno nie na trasie.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
To zależy czy w mieście czy na trasie, bo na trasie to nie wiem jak bym go nie męczył to się nie załączystrober pisze: Mógł paść, ale co do załączania podczas jazdy to kwestia jak spocisz silniczek

P.S. Mam walnięty czujnik od wentylatora



Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
najlepiej właśnie tam dolewaćcembrzynski pisze:o qrde a ja dolałem płynu do tego wlewu który jest tuż nad bagnetem od oleju bo myślałem że tam się wlewa(tam chyba też).DO czego służy ten wlew gdzie ja dolałem?



nie dopuść nigdy do przegrzania silnika! będziesz robił remont!
pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok 

- Bogdan_607
- Posty: 16
- Rejestracja: 2005-02-18 17:21
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Lublin
witam
dzis rano zszedlem do auta i wskazowka temperatury stala jak na zdjeciu, wczesniej zawsze przy zimnym silniku bylo ponizej skali

dolalem plynu okolo 1,2 litra, odkrecilem wszystkie korki, wlaczylem ogrzewanie, silnik i czekalem az sie odpowietrzy.sadzilem ze wentylator nie wlaczyl sie z powodu braku plynu i zapowietrzenia, gdy temperatura byla na "N" zakrecilem wszystkie korki i czekalem czy wlaczy sie wentylator, temperatur rosla normalnie (tak jak zawsze) miedzy "O" a "R" otworzyl sie termostat (wnioskuje po tym ze chlodnica zaczela sie robic goraca), nastepnie silnik pracowal tak okolo 10 min i wskazowak caly czas stala na poczatku "R", (tak tez bylo zawsze) po tym czasie powinien wlaczyc sie wentylator bo wskazowka zaczela powoli isc do gory, silnik pracowal jescze okolo 3 minut i wskazowka blyskawicznie szla do gory, bylo powyzej "L" i szybko wylaczylem silnik
sprawdzilem i w ukladzie chlodzenia nie widac oleju ani w oleju nie widac plynu, sadze ze nie jest to wina silnika, chcialem sprawdzic silniczek wentylatora, teraz pytania
1. we wtyczce od wentylatora sa 3 kabelki, jeden + ,drugi masa a trzeci??
2. rozumiem ze czujnik wentuatora zalacza mase (w ten sposob wlacza sie wentylator, plus jest czaly czas) gdzie znajduje sie ten czujnik?? myslalem ze jest gdzies w chlodnicy ale nie moge go znalezc
3. czy jesli okaze sie ze spalil sie silnik wentylatora to moge go zamienic na szybko slinikiem od wentylatore klimatyzacji?? sa takie same wtyczki
przepraszam ze tak sie rozpisalem ale staralem sie dokladnie przedstawic problem,
pozdrawiam
dzis rano zszedlem do auta i wskazowka temperatury stala jak na zdjeciu, wczesniej zawsze przy zimnym silniku bylo ponizej skali

dolalem plynu okolo 1,2 litra, odkrecilem wszystkie korki, wlaczylem ogrzewanie, silnik i czekalem az sie odpowietrzy.sadzilem ze wentylator nie wlaczyl sie z powodu braku plynu i zapowietrzenia, gdy temperatura byla na "N" zakrecilem wszystkie korki i czekalem czy wlaczy sie wentylator, temperatur rosla normalnie (tak jak zawsze) miedzy "O" a "R" otworzyl sie termostat (wnioskuje po tym ze chlodnica zaczela sie robic goraca), nastepnie silnik pracowal tak okolo 10 min i wskazowak caly czas stala na poczatku "R", (tak tez bylo zawsze) po tym czasie powinien wlaczyc sie wentylator bo wskazowka zaczela powoli isc do gory, silnik pracowal jescze okolo 3 minut i wskazowka blyskawicznie szla do gory, bylo powyzej "L" i szybko wylaczylem silnik
sprawdzilem i w ukladzie chlodzenia nie widac oleju ani w oleju nie widac plynu, sadze ze nie jest to wina silnika, chcialem sprawdzic silniczek wentylatora, teraz pytania
1. we wtyczce od wentylatora sa 3 kabelki, jeden + ,drugi masa a trzeci??
2. rozumiem ze czujnik wentuatora zalacza mase (w ten sposob wlacza sie wentylator, plus jest czaly czas) gdzie znajduje sie ten czujnik?? myslalem ze jest gdzies w chlodnicy ale nie moge go znalezc
3. czy jesli okaze sie ze spalil sie silnik wentylatora to moge go zamienic na szybko slinikiem od wentylatore klimatyzacji?? sa takie same wtyczki
przepraszam ze tak sie rozpisalem ale staralem sie dokladnie przedstawic problem,
pozdrawiam
GT 2.5 V6 93r
- cembrzynski
- Posty: 100
- Rejestracja: 2005-02-21 18:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Elbląg
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Wysoka temperatura
w takiej sytuacji ja bym go odrazu nie wyłączał poniewaz jeszcze bardziej mógł by się zagotować,wleciałbym na ten chodnik i przejechał ze 100 metrów żeby go zestudzić i dopiero offBogdan_607 pisze:wylaczylem silnik


-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2005-04-09 10:48
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Zabrze
- Bogdan_607
- Posty: 16
- Rejestracja: 2005-02-18 17:21
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Lublin
mam juz dosc, po calym dniu zabawy ustalilem ze silnik wentylatora jest dobry, nie dostaje pradu, niestety nie ustalilem gdzie znajduje sie czujnik, obejrzalem chlodnice ze wszystkich stron i nic, w poniedzialek zaprowadze go do jakiegos mechanika, niech on sie bawi, mi szkoda nerwow, ostatnio ten samochod sprawia same problemy
grzejace sie silniki to moje fatum
pozdrawiam
grzejace sie silniki to moje fatum


pozdrawiam
GT 2.5 V6 93r
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2005-04-09 10:48
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Zabrze