Kłopoty z V6 2,5L
Kłopoty z V6 2,5L
Witka.
Ostatnio mój silnik przestał mi się podobać.
Głównie dotyczy to pracy zimnego silnika. Pojawiły się dziwne dudnienia i stukot na głowicy tej bliżej szyby (na tej bliżej chłodnicy wszystko jest oki i cichuteńko pracuje). Znajomy mechanik mówił mi, że mogą być dwie przyczyny – albo olej jest stary albo coś z zaworami.
Wcześniej silnik pracował cichuteńko na wszystkich zakresach obrotów a teraz przy uruchomieniu to normalnie wstyd, bo wydaje odgłosy prawie jak Diesel.
Może ktoś miał już podobny problem bo jakoś nie uśmiecha mi się rozbieranie połowy silnika.
Ostatnio mój silnik przestał mi się podobać.
Głównie dotyczy to pracy zimnego silnika. Pojawiły się dziwne dudnienia i stukot na głowicy tej bliżej szyby (na tej bliżej chłodnicy wszystko jest oki i cichuteńko pracuje). Znajomy mechanik mówił mi, że mogą być dwie przyczyny – albo olej jest stary albo coś z zaworami.
Wcześniej silnik pracował cichuteńko na wszystkich zakresach obrotów a teraz przy uruchomieniu to normalnie wstyd, bo wydaje odgłosy prawie jak Diesel.
Może ktoś miał już podobny problem bo jakoś nie uśmiecha mi się rozbieranie połowy silnika.
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
PROBE II 2,5 GT USA Version
Ok, jak ci mechanik powiedzial ze to moze byc wina oleju, to dlaczego od tego nie zaczac. Czy wiesz jaki olej byl zalany wczesniej?
jak pisalem polecam dobry olej syntetyczny (w miare gesty) 10W60 Castrola, Shella, Valvoline, itp. Wymien, zobacz jak samochod chodzi..... po co zaraz myslec o rzobieraniu silnika.
jak pisalem polecam dobry olej syntetyczny (w miare gesty) 10W60 Castrola, Shella, Valvoline, itp. Wymien, zobacz jak samochod chodzi..... po co zaraz myslec o rzobieraniu silnika.
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
czy nie jest tak że jest to 'klekotanie' pulsujące z okresem np. 3s na zimnym silniku, a na ciepłym klekocze stale ?
jeśli występuje tylko na zimnym to najprawdopodobniej jeden z popychaczy się blokuje, i podobnie jak sereq zaczął bym od zmiany oleju na syntetyk ale możliwie rzadki 5W30, 0W30 moja ulubiona firma to Mobil1.
Pozdrawiam Rafał
jeśli występuje tylko na zimnym to najprawdopodobniej jeden z popychaczy się blokuje, i podobnie jak sereq zaczął bym od zmiany oleju na syntetyk ale możliwie rzadki 5W30, 0W30 moja ulubiona firma to Mobil1.
Pozdrawiam Rafał
Oleju do V6 wchodzi 4 litry katalogowo, z filtrem do pelna jakies 4,2 l.BiZoN pisze:Silnik zalany jest właśnie olejem MOBIL 1 syntetyk 0W/40.
A nie wiesz ile orientacyjnie kosztuje 0w/30 i ile go wchodzi do 2,5L jednostki
A ja bym jednak zmienil z rzadkiego syntetyka na gestszy. Ale ja sie nie znam
0W30 jest dosc drogi,pewnie kolo 200 zl/4 litry
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Oczywiście czy rzadki czy gęsty to ja się też nie znam Intuicyjnie wydaje mi się że rzadki będzie właściwszy, książeczka serwisowa podaje całą gammę :5W50 10W40 10W30 15W40 20W50 5W30
(nie kumam po francusku ale 5W30 i 10W30 są wytłuszczone)
Gdzie temperaturowo wygląda to tak :
5Wxx T>-30C
10Wxx T>-20C
15Wxx T>-15C
20Wxx T>-10C
Oczywiście zalecają oleje syntetyczne.
Mobil1 do naszego modelu zaleca 5W30 lub 10W30 (jeśli temperatura>-20C )
A do aut o sporym przebiegu zalecają 10W30 !
Ponadto oleje serii xxW30 obie firmy określają jako 'energooszczędne'.
Na 'fachowej' stronie o Probe: http://www.angelfire.com/ms/brianberryh ... ttech.html znalazłem taki cytat:
Autorowi tej strony wydaje się że na 5W30 rozrząd jest nieco głośniejszy niż na 10W30 ale nie jest tego pewien
I zaleca 10W30 na lato, 5W30 na zimę 0W30 dla ludzi z północy
Co do dźwięku to wcale nie muszą być HLA dlatego ważne jest żebyś dokładnie osłuchał silnik na ciepłym i zimnym, sprawdź przy zamkniętej masce czy głośniej słychać od strony lewego koła czy prawego ?
(nie kumam po francusku ale 5W30 i 10W30 są wytłuszczone)
Gdzie temperaturowo wygląda to tak :
5Wxx T>-30C
10Wxx T>-20C
15Wxx T>-15C
20Wxx T>-10C
Oczywiście zalecają oleje syntetyczne.
Mobil1 do naszego modelu zaleca 5W30 lub 10W30 (jeśli temperatura>-20C )
A do aut o sporym przebiegu zalecają 10W30 !
Ponadto oleje serii xxW30 obie firmy określają jako 'energooszczędne'.
Na 'fachowej' stronie o Probe: http://www.angelfire.com/ms/brianberryh ... ttech.html znalazłem taki cytat:
Your Probe's HLA's will thank you for synthetic...
Autorowi tej strony wydaje się że na 5W30 rozrząd jest nieco głośniejszy niż na 10W30 ale nie jest tego pewien
I zaleca 10W30 na lato, 5W30 na zimę 0W30 dla ludzi z północy
Co do dźwięku to wcale nie muszą być HLA dlatego ważne jest żebyś dokładnie osłuchał silnik na ciepłym i zimnym, sprawdź przy zamkniętej masce czy głośniej słychać od strony lewego koła czy prawego ?
Jesli chcesz zalac silnik olejem 10w60 to wybierz castrola ,mialem kiedys zalany silnik shellem 10w60 i musze powiedziec ze niebyla to zadna rewelacja pomomo ze jest drozszy, castrol sprawowal sie lepiej ,
u mnie jest to samo na tej samej glowicy co u Ciebie tylko na zimnym silniku ,tez eksperymentowalem z olejami i zawsze bylo tak ze po wymianie silniczek chodzil bez zadnych stukow ,jednak po jakims czasie stukot powracal ,teraz planuje plukanie silnika jakims flushem ,moze to cos pomoze, moj obecny olej to quaker state 5w40 syntetyk
u mnie jest to samo na tej samej glowicy co u Ciebie tylko na zimnym silniku ,tez eksperymentowalem z olejami i zawsze bylo tak ze po wymianie silniczek chodzil bez zadnych stukow ,jednak po jakims czasie stukot powracal ,teraz planuje plukanie silnika jakims flushem ,moze to cos pomoze, moj obecny olej to quaker state 5w40 syntetyk
Ford Probe 24V 95'
RS Górą!
Ja zmieniłem ostatnio na Castrol RS 10 W 60. Rewelacja. Samochód pracuje o wiele lepiej. Szczególnie na gazie. No i obroty nie faluja na kiepskim paliwie
Osłuchałem silniczek i w sumie nie ma znaczenia czy słucham z prawej czy z lewej strony. Poprostu coś terkocze pod głowicą i tyle
Mechanik mnie pocieszył - najpierw wymiana oleju z dużą ilością środka czyszczącego. Radził mi też abym zalał nie syntetyk tylko mineralny Mobil1 albo Castrol o parametrach 10W40 lub 10W30 (nie wiem co o tym sądzić) i jak to nie pomoże to wtedy popychacze są prawdopodobnie do wymiany. Pocieszył mmnie że orientacyjnie koszt kompletu nowych wynisi około 400 Euro
Niech ktośmi powie jak to jest z tym olejem (takie małe za i przeciw)
I prosiłbym o podanie jak ktoś się orientuje cen popychaczy.
Mechanik mnie pocieszył - najpierw wymiana oleju z dużą ilością środka czyszczącego. Radził mi też abym zalał nie syntetyk tylko mineralny Mobil1 albo Castrol o parametrach 10W40 lub 10W30 (nie wiem co o tym sądzić) i jak to nie pomoże to wtedy popychacze są prawdopodobnie do wymiany. Pocieszył mmnie że orientacyjnie koszt kompletu nowych wynisi około 400 Euro
Niech ktośmi powie jak to jest z tym olejem (takie małe za i przeciw)
I prosiłbym o podanie jak ktoś się orientuje cen popychaczy.
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
PROBE II 2,5 GT USA Version
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja nie widzę żadnego argumentu za olejem mineralnym czy pół synt., syntetyki są po prostu lepsze, polecam lekturę http://www.mobil1.com
(może mechanik chce zarobić na wymianie popychaczy i dlatego mineral poleca ? )
A który rocznik masz ?
Rozumiem że na ciepłym stukanie nie występuje ?
Grzesiem (Syrenka) wymieniał w swoim I-gen. popychacze i załatwił sobie w hurtowni po 12PLN/szt. (po znajomości).
(może mechanik chce zarobić na wymianie popychaczy i dlatego mineral poleca ? )
A który rocznik masz ?
Rozumiem że na ciepłym stukanie nie występuje ?
Grzesiem (Syrenka) wymieniał w swoim I-gen. popychacze i załatwił sobie w hurtowni po 12PLN/szt. (po znajomości).
Tak jak pisalem wczesniej experymentowalem z olejami i też zalewalem rozne 10w40 5w40 10w60(poza mineralnymi) itp ,ale po jakims czasie bylo slychac stukanie; mysle ze lepszym gestszym olejem bedzie castrol 10w 60,
Tu http://users.nethit.pl/forum/read/globy/1392475/ jest link do forum mazdy gdzie problem popychaczy byl dosc gleboko poruszany.
sa tam podane ceny .
Moze i ja w koncu sie za to wezme
Pozdrawiam Sin
Tu http://users.nethit.pl/forum/read/globy/1392475/ jest link do forum mazdy gdzie problem popychaczy byl dosc gleboko poruszany.
sa tam podane ceny .
Moze i ja w koncu sie za to wezme
Pozdrawiam Sin
Ford Probe 24V 95'
No to teraz mi dałeś do myślenia
Kurcze sam nie wiem co robić - chyba w pierwszej kolejności wymienie olej na Castrol a przed wymianą zrobie dokładną płukanke silnika.
Acha - silnik klekocze też jak jest gorący - niby nie słychać ale nieraz jak załapie to chodzi tak samo jak jest zimny, albo jak schodzi z wysokichg obrotów to słychać (oczywiście przy otwartej masce) Zresztą zobaczymy po wymianie
Kurcze sam nie wiem co robić - chyba w pierwszej kolejności wymienie olej na Castrol a przed wymianą zrobie dokładną płukanke silnika.
Acha - silnik klekocze też jak jest gorący - niby nie słychać ale nieraz jak załapie to chodzi tak samo jak jest zimny, albo jak schodzi z wysokichg obrotów to słychać (oczywiście przy otwartej masce) Zresztą zobaczymy po wymianie
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
PROBE II 2,5 GT USA Version