Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Jak zmniejszyć spalanie ??
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Jak zmniejszyć spalanie ??
Wszyscy na forum chwalą się że im mało palą !!! A ja miałem 1/4 baka to nie wiem ile tam tego było i wiecie co przejechałem 47 kilosów no i po benzynce. Więc co się ulicha dzieje ??? Druga sprawa wlałem puźniej za 40 zł czyli 10 litrów no i przejechałem 27 i połowy nie ma. Nie wiem czy mi skaźnik źle wskazuje ??? Nawet jak go zapale to po paru minutach dopiero wskazuje poziom benzyny. I to zależy kiedy raz jest taki drugi raz znów inny !!! Pomuszcie !!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
A dodam jeszcze że jak wlałem te 10 litrów to starałem się bardzo oszczędnie jeździć tak aby nie załączyła się turbina. Ale on nadal tyle chrocha że szok spalił już (bynajmniej tak pokazuje wskaźnik) ze 5 litrów a zrobiłem niecałe 30 kilosów dokładnie 27. To ile one pałą 15 na sto przy spokojnej jeżdzie ???
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

Za wysokie spalanie odpowiada wiele czynników (poza najważniejszym dość duuży silnik)..Przeglądnij sobie dobrze forum i poszukaj możliwych opcji...Czy wszystkie filtry są czyste,hamulce nie zapieczone itp...Każdy detal może nawet znacząco ponieść średnie spalanie...
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak zmniejszyć spalanie ??
Wybacz ale nie idzie czytać tego co piszesz. Poddałem się. Sprzedaj to auto i kup mały litraż. Będzie mniej palił.bogdan9999 pisze:...baka...puźniej...skaźnik...Pomuszcie
..........
.........
.....The Power of Dreams.....

.....The Power of Dreams.....
Wybacz ale takie mierzenie można sobie w buty wsadzić. Zalej bak do pełna zjeździj np. 200km i znowu na tej samej stacji zalej do pełna tak otrzymasz spalanie. Bo wskazówka jest cholernie mało precyzyjna. Mi się wskazówka nie podnosi a ja w zbiorniku mam ok 6 litrów. Jak zaleje na maksa to długo długo nie drgnie, potem szybko spada do połowy i potem systematycznie już zchodzi.
Ja mam dokładnie to samo.
Raz wskazówka była na zero a ja przejechałem jeszcze jakieś 50KM
Innym razem niestety zasuwałem na stacje bo się na tym oszukałem
Tak więc nie ufał bym jej do końca.
Zrób tak jak mówi "sqad" zalej do pełna i wtedy jeździj do momentu aż stanie
będziesz miał pomiar dokładny 
A jak wtedy będzie dalej palił tyle co mówisz to będziesz się martwił i myślał co z tym zrobić.
Ale przyczyn może MASA!!!
Raz wskazówka była na zero a ja przejechałem jeszcze jakieś 50KM
Innym razem niestety zasuwałem na stacje bo się na tym oszukałem

Tak więc nie ufał bym jej do końca.

Zrób tak jak mówi "sqad" zalej do pełna i wtedy jeździj do momentu aż stanie


A jak wtedy będzie dalej palił tyle co mówisz to będziesz się martwił i myślał co z tym zrobić.
Ale przyczyn może MASA!!!
I gen. GT '89 (261A) Trip, overhead... kiedyś:(
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz

Zrób najpierw tak jak Sqad mówi.
Tylko tak sprawdzisz ile Ci spalił. Ja też już si e nauczyłem nie sprawdzac tak na oko ile wlałem ile nie, wskazówka nie zawsze wskaże ile jest w baku dokładnie, raz wskazywała mi ze mam jeszcze 1/3 do przejechania na baku wyjechałem na miasto i musiałem pchać do stacji więc najpierw sie upewnij tak jak Sqad mówiSqad pisze:Zalej bak do pełna zjeździj np. 200km i znowu na tej samej stacji zalej do pełna tak otrzymasz spalanie
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Bogdan9999 - na jakimś zlocie przejedziesz się moim (pokazuje chwilowe i średnie zużycie) to zobaczysz, jak niewielkie ruchy gazem wpływają na spalanie
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Warto wyrobić w sobie nawyk notowania wszystkiego w jakimś
notesie,kalendarzyku itp.
Nauczył mnie tego mój ojciec.
Chodzi o to,by każde tankowanie,ilość litrów,stan licznika podczas tankowania,ilość przejechanych kilometrów od tankowania do tankowania zapisywać.Jest to na prawdę świetna sprawa.Po pewnym czasie jesteśmy w stanie praktycznie ze stanu licznika stwierdzić na ile starczy nam jeszcze
paliwa.Powaga.
I tak jak pisał Sqad - do pełna - 100 czy 200 km - i znowu do
pełna.W ogóle najlepiej jest tankować do pełna.Wiem,że czasy takie i cena paliwa woła o pomstę, ale warto raz się zmobilizować.
Notowanie wszystkiego i potem obliczanie średniego zużycia po każdym tankowaniu powie nam wszystko.Zwłaszcza jak będziemy to robić notorycznie,będziemy znać bardzo przybliżone spalanie w mieście,w trasie
i spalanie w czasie jazdy mieszanej.
Jednorazowe - do pełna - x km - znów do pełna- da nam tylko przybliżone i niepewne spalanie,dlatego,że przejechanie stu czy dwustu km podczas jazdy do ciotki,na północ,czy południe Polski da nam spalanie X ,a zrobienie stu czy dwustu km podczas codziennego dojeżdżania do pracy
da nam zupełnie inny wynik.Systematyczne kontrolowanie tych sytuacji
pozwoli nam uniknąć obciachu w stylu :pierwsze światła - nie mamy sobie równych,drugie światła - pchamy naszego bolida do najbliższej stacji.

notesie,kalendarzyku itp.
Nauczył mnie tego mój ojciec.
Chodzi o to,by każde tankowanie,ilość litrów,stan licznika podczas tankowania,ilość przejechanych kilometrów od tankowania do tankowania zapisywać.Jest to na prawdę świetna sprawa.Po pewnym czasie jesteśmy w stanie praktycznie ze stanu licznika stwierdzić na ile starczy nam jeszcze
paliwa.Powaga.
I tak jak pisał Sqad - do pełna - 100 czy 200 km - i znowu do
pełna.W ogóle najlepiej jest tankować do pełna.Wiem,że czasy takie i cena paliwa woła o pomstę, ale warto raz się zmobilizować.
Notowanie wszystkiego i potem obliczanie średniego zużycia po każdym tankowaniu powie nam wszystko.Zwłaszcza jak będziemy to robić notorycznie,będziemy znać bardzo przybliżone spalanie w mieście,w trasie
i spalanie w czasie jazdy mieszanej.
Jednorazowe - do pełna - x km - znów do pełna- da nam tylko przybliżone i niepewne spalanie,dlatego,że przejechanie stu czy dwustu km podczas jazdy do ciotki,na północ,czy południe Polski da nam spalanie X ,a zrobienie stu czy dwustu km podczas codziennego dojeżdżania do pracy
da nam zupełnie inny wynik.Systematyczne kontrolowanie tych sytuacji
pozwoli nam uniknąć obciachu w stylu :pierwsze światła - nie mamy sobie równych,drugie światła - pchamy naszego bolida do najbliższej stacji.



[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
OLEY a czy ty wiesz ile taki zbiornik paliwa waży?? Przecież to jest 60KG, wywalając prawie wszystko ze środka nie odciąży się tak samochodu.OLEY pisze:W ogóle najlepiej jest tankować do pełna.Wiem,że czasy takie i cena paliwa woła o pomstę, ale warto raz się zmobilizować.
Notowanie wszystkiego i potem obliczanie średniego zużycia po każdym tankowaniu powie nam wszystko.
Wiem coś o tym bo mamy te same wersje tego na prawdę nie da się opisać jak małe różnice (dosłownie milimetrowe) w ruchu pedałem gazu mogą wpłynąć na spalanie..Centymetr i spalanie wyższe nawet o 5 litrów na setęRobert pisze:Bogdan9999 - na jakimś zlocie przejedziesz się moim (pokazuje chwilowe i średnie zużycie) to zobaczysz, jak niewielkie ruchy gazem wpływają na spalanie
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
No tak, ale...
Po pierwsze każdy pomiar zakłóca wielkość badaną
Po drugie taki trip też trochę waży.
Skoro niektórzy demontują klimę, nie tankują do pełna, od ust sobie odbiorą by nie przytyć i nawet łamią klucze oczkowe (na moich tarczach) - chyba żeby mniej ważyły
to może za jednym zamachem i tripa trzeba wywalić.
I podłokietnik...
Jeden ruch, szybka decyzja a od razu kilka osób szczęśliwszych
Po pierwsze każdy pomiar zakłóca wielkość badaną

Po drugie taki trip też trochę waży.
Skoro niektórzy demontują klimę, nie tankują do pełna, od ust sobie odbiorą by nie przytyć i nawet łamią klucze oczkowe (na moich tarczach) - chyba żeby mniej ważyły



Jeden ruch, szybka decyzja a od razu kilka osób szczęśliwszych

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- skorpion2.2
- Posty: 24
- Rejestracja: 2005-04-07 19:46
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Będzin
Pozdro .
Chciałem coś dodać a propo wskaźnika paliwa.
Ostatnio robiłem remont baku (okładałem go żywicą poliestrową) i pomimo tego że wskazówka była na zero to zlałem z niego jeszcze 20l benzynki.
Później wlałem 6l i wskazówka pokazywała połowę.Tak więc nie jest to dobry sposób żeby się nią sugerować.Najlepiej zalać do pełna tak jak wcześniej mówili koledzy i zobaczyć ile się przejedzie do następnego tankowania.
Pozdrowienia - chłopak z Zagłębia
Chciałem coś dodać a propo wskaźnika paliwa.
Ostatnio robiłem remont baku (okładałem go żywicą poliestrową) i pomimo tego że wskazówka była na zero to zlałem z niego jeszcze 20l benzynki.
Później wlałem 6l i wskazówka pokazywała połowę.Tak więc nie jest to dobry sposób żeby się nią sugerować.Najlepiej zalać do pełna tak jak wcześniej mówili koledzy i zobaczyć ile się przejedzie do następnego tankowania.
Pozdrowienia - chłopak z Zagłębia
PROBE 89 2.2 GT USA FULL bez skóry
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
To dużo żeś tej żywicy nawkładałskorpion012 pisze:Ostatnio robiłem remont baku (okładałem go żywicą poliestrową) i pomimo tego że wskazówka była na zero to zlałem z niego jeszcze 20l benzynki.
Później wlałem 6l i wskazówka pokazywała połowę.

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade




